Wees welkom

01-09-2015 09:52 3022 berichten

Volgens mij is dat zo. De actueelpijler lijkt te bestaan uit bange boze mensen die van zich af schreeuwen. In mijn omgeving zie ik gelukkig iets anders. Ik zie mensen meedenken over de noodopvang in mijn woonplaats, ik zie mensen initiatief nemen om te helpen. Niet blind voor de haken en ogen en moeilijkheden, maar zich ervan bewust dat ze op het beleid weinig invloed hebben maar ondertussen wél iemands leven wat kunnen veraangenamen.

Zo werkt dat voor mij ook: ik ben te weinig politiek onderlegd om iets te kunnen zeggen over het beleid (wat de grootste schreeuwers niet weerhoudt van heel hard hun mening geven, niet gehinderd door enige kennis van zaken) Alleen zie ik wel mensen in nood, en die moeten geholpen. Het beleid vechten ze elders maar uit. Zelf heb ik me aangemeld als vrijwilliger bij een centrum hier, kijken of en wat ik kan bijdragen. En dat zal me in ieder geval helpen om een onderbouwde mening te hebben lijkt me.

En ik was toe aan een tegengeluid op de actueelpijler. Niet iedereen kan bang en boos en tegen zijn, er moeten hier genoeg mensen zijn met een andere mening die van schrik niet meer op de actueelpijler durven komen. Die misschien actief helpen, misschien niet, die misschien verstand van zaken hebben en misschien niet. Maar er is in ieder geval een plekje nodig voor een ander geluid dan we tot nu toe gehoord hebben.

Bij deze een open uitnodiging.
Alle reacties Link kopieren
Dieven zijn overal, niet generaliseren alstublieft.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:catacarax schreef op 06 september 2015 @ 00:24:

Nee dus. Niet alle Ter Apels wonende mensen zijn dieven, de Oostblokkers ook niet.Echt niet, wat een lelijke uitspraak degene die dat heeft gedaan dan he...?verschrikkelijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 00:13:

Hysterisch: het woord dat mannen al decennia gebruiken om vrouwen te diskwalificeren.

Al lang een universeel woord.

Kom het in communicatie tussen mannen op fora regelmatig tegen.

Hoe het vroeger gebruikt werd weet ik niet, bij ons thuis hadden de dames zwaar de overhand dus diskwalificeren van vrouwen was zelfmoord.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Eindeloos schreef op 06 september 2015 @ 00:35:

[...]

Echt niet, wat een lelijke uitspraak degene die dat heeft gedaan dan he...?verschrikkelijk.Ik mis iets....Help me even om te begrijpen?
quote:hollebollegijs schreef op 06 september 2015 @ 00:35:

[...]

Hoe het vroeger gebruikt werd weet ik niet, bij ons thuis hadden de dames zwaar de overhand dus diskwalificeren van vrouwen was zelfmoord.je zou denken dat je er wat van geleerd zou hebben!
Wat een stomme smiley zeg! Ik bedoel dat niet!
quote:hollebollegijs schreef op 06 september 2015 @ 00:35:

[...]

Hoe het vroeger gebruikt werd weet ik niet, bij ons thuis hadden de dames zwaar de overhand dus diskwalificeren van vrouwen was zelfmoord.Ik vind het een naar woord. Bij hysterisch stel ik me voor dat iemand compleet door het lint gaat en gilt, niet dat mensen, zoals in de reacties waar jij op doelt, hun standpunt uiteenzetten. Op het moment dat je iemand 'hysterisch' noemt, zeg je eigenlijk: "jou hoef ik niet serieus te nemen." Dat is een beetje jammer. Wanneer noem je een man hysterisch?
Dat is diskwalificeren Barbera. En het lukt! Omdat men dat zelf denkt.
Oh BarbAra....en ik heb nog zo alle boekjes gelezen.
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 00:45:

[...]

Ik vind het een naar woord. Bij hysterisch stel ik me voor dat iemand compleet door het lint gaat en gilt, niet dat mensen, zoals in de reacties waar jij op doelt, hun standpunt uiteenzetten. Op het moment dat je iemand 'hysterisch' noemt, zeg je eigenlijk: "jou hoef ik niet serieus te nemen." Dat is een beetje jammer. Wanneer noem je een man hysterisch?Jaren in de psychiatrie gewerkt, daar werden de mensen voor de shock therapie ook bestempeld als hysterisch. Ik haat dat woord, eens met jou Barbara 100%
quote:Eindeloos schreef op 06 september 2015 @ 00:52:

Maar zullen we weer on topic gaan .?

Helemaal eens, Eindeloos!

Alle vluchtelingen: Wees welkom!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 06 september 2015 @ 00:56:

[...]

Helemaal eens, Eindeloos!

Alle vluchtelingen: Wees welkom!Dat vind ik ook. Ik heb mij vandaag ook aangemeld voor opvang. Ik woon in mijn uppie in een 6 kamer woning, waar gaat dat over ? Nee hoor, ik ben inzichtelijk geworden, iedereen is welkom in mijn huis. Ik heb echt het licht gezien.
Trouwens, echt iedereen bedankt hier op deze pijler. Ik ben superblij met alle reacties. Mede door mijn afwezigheid hier, heb ik alle gelegenheid gekregen alles hier eens goed bij te te lezen. Zonder te kunnen reageren. Nou dat heeft mij echt wel inzicht gegeven. Dankjulliewel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 september 2015 @ 17:08:

[...]

"zolang de ellende blijft binnenstromen?" wat bedoel je daarmee? Tot nu toe heeft Nederland geen enkele last van de stroom mensen die op de vlucht is geslagen.

Wat is "chronisch" meer geven?

De middelen zijn nog lang niet op hoor, Nederland, top vier rijkste landen ter wereld.

Ik bedoel daarmee dat mensen die hulp nodig hebben blijven binnen komen in Nederland. Deze mensen hebben een hoop moeilijkheden waarvan ze graag willen dat Nederland deze oplost. Het oplossen van die moeilijkheden kost een hoop middelen. Middelen die we elders in de samenleving ook goed zouden kunnen gebruiken. Als we daar structureel mee doorgaan, dan is de koek op een gegeven moment echt op. Dan worden voorzieningen nog verder versoberd.

Daarmee kom ik gelijk op een wedervraag. Als we in Nederland genoeg middelen zouden hebben, waarom moeten we dan zoveel bezuinigen? Waarom moeten zwembaden, bibliotheken en buurthuizen sluiten? Waarom moet de WW worden ingekort en wordt de pensioenleeftijd verhoogd, terwijl we zoveel werklozen hebben? Waarom moeten onze pensioenen worden gekort (geen eindloon en middelloon regelingen meer)? Waarom loopt het begrotingstekort. En zo kan ik je nog wel meer vragen stellen. Het kan aan mij liggen, maar ik heb eerder de indruk dat we een gebrek aan middelen hebben dan een overschot.

Natuurlijk kunnen vluchtelingen niets doen aan bovenstaande. Ik zal ook nooit beweren dat de problematiek waarmee wij kampen hun schuld is. Maar als we ons de kosten voor de opvang van vluchtelingen kunnen besparen, dan is bezuinigen op bepaalde vlakken misschien niet eens of in mindere mate nodig.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 september 2015 @ 19:47:

Je helpt toch niet om er beter van te worden?

Je helpt uit mede- menselijkheid , uit mededogen en dat soort dingen die mensen eerst moeten Googlen om de betekeins ervan te leren kennen.Ik zie het opvangen van een vluchtelingen als het aangaan van een relatie met deze mensen. Van een relatie moet je altijd opknappen, anders kun je beter afscheid nemen.
quote:gewiekst schreef op 06 september 2015 @ 01:50:

[...]

Ik zie het opvangen van een vluchtelingen als het aangaan van een relatie met deze mensen. Van een relatie moet je altijd opknappen, anders kun je beter afscheid nemen.Zo is dat, ik denk er precies hetzelfde over , meds en bgb hebben het ook al gezegd. je knapt er heus van op, als je het maar wilt zien.
quote:gewiekst schreef op 06 september 2015 @ 01:45:

[...]

Ik bedoel daarmee dat mensen die hulp nodig hebben blijven binnen komen in Nederland. Deze mensen hebben een hoop moeilijkheden waarvan ze graag willen dat Nederland deze oplost. Het oplossen van die moeilijkheden kost een hoop middelen. Middelen die we elders in de samenleving ook goed zouden kunnen gebruiken. Als we daar structureel mee doorgaan, dan is de koek op een gegeven moment echt op. Dan worden voorzieningen nog verder versoberd.

Daarmee kom ik gelijk op een wedervraag. Als we in Nederland genoeg middelen zouden hebben, waarom moeten we dan zoveel bezuinigen? Waarom moeten zwembaden, bibliotheken en buurthuizen sluiten? Waarom moet de WW worden ingekort en wordt de pensioenleeftijd verhoogd, terwijl we zoveel werklozen hebben? Waarom moeten onze pensioenen worden gekort (geen eindloon en middelloon regelingen meer)? Waarom loopt het begrotingstekort. En zo kan ik je nog wel meer vragen stellen. Het kan aan mij liggen, maar ik heb eerder de indruk dat we een gebrek aan middelen hebben dan een overschot.

Natuurlijk kunnen vluchtelingen niets doen aan bovenstaande. Ik zal ook nooit beweren dat de problematiek waarmee wij kampen hun schuld is. Maar als we ons de kosten voor de opvang van vluchtelingen kunnen besparen, dan is bezuinigen op bepaalde vlakken misschien niet eens of in mindere mate nodig.

Omdat de directeuren van woningbouwvetenigingen en ziekenhuizen vinden dat ze per week evenveel mogen verdienen dan hun laagstbetaalde medewerkers. Omdat het al laagbetaalde uitvoerende personeel van diverse bedrijven gedwongen worden om percentage loon in te leveren om hun baan te houden terwijl in het management dat soort offers niet worden gebracht.

Omdat de vader van een lid van de regering klaagt dat hun oude moeder zulke slechte gesubsidieerde zorg krijgt, terwijl deze mensen makkelijk hun eigen zorg kunnen inkopen.

Het geld is er maar wordt niet goed verdeeld.
quote:vruchtgebruik schreef op 06 september 2015 @ 08:08:

[...]

Omdat de directeuren van woningbouwvetenigingen en ziekenhuizen vinden dat ze per week evenveel mogen verdienen dan hun laagstbetaalde medewerkers. Omdat het al laagbetaalde uitvoerende personeel van diverse bedrijven gedwongen worden om percentage loon in te leveren om hun baan te houden terwijl in het management dat soort offers niet worden gebracht.

Omdat de vader van een lid van de regering klaagt dat hun oude moeder zulke slechte gesubsidieerde zorg krijgt, terwijl deze mensen makkelijk hun eigen zorg kunnen inkopen.

Het geld is er maar wordt niet goed verdeeld.Precies dat probeer ik ook al steeds uit te leggen. Het is allemaal een kwestie van politieke keuzes.
Dus als een paar directeuren van semi-overheidsinstanties wat minder zouden verdienen zouden alle voorzieningen in een keer weer betaalbaar zijn? Dat lijkt me wel heel kort door de bocht. Ik geloof best dat er een aantal directeuren veel geld verdienen en dat we daarop zouden kunnen bezuinigen, maar ik geloof niet dat dat de oorzaak is van de afbraak van onze voorzieningen.
quote:meivogel schreef op 06 september 2015 @ 09:11:

[...]

Precies dat probeer ik ook al steeds uit te leggen. Het is allemaal een kwestie van politieke keuzes.Welke politieke keuzes dan precies? Of geloof jij ook dat de oorzaak bij een handje vol directeuren ligt?
quote:meivogel schreef op 06 september 2015 @ 09:11:

[...]

Precies dat probeer ik ook al steeds uit te leggen. Het is allemaal een kwestie van politieke keuzes.

Weet je wat ik zo cru vind? De Syrische mannen in Apeldoorn zijn gehuisvest in de Americahal. Ik zag dat er gisteren nog steeds in shirtjes en korte broeken liepen. Misschien wel de kleding die ze aanhadden bij vertrek uit Syrie.

Naast de Americahal ligt het prestigieuze Omnisport centrum. Dat centrum is in 2008 gebouwd. Het zou destijds 52 miljoen gaan kosten, waarvan 33 miljoen voor rekening van de gemeente. Maar dat werd onderschat: er bleek een begrotingstekort van 6,5 miljoen te zijn! En vorig jaar moest er alweer voor 8,5 ton aan de wielerbaan gerenoveerd worden!!! Deze renovatie bleek niet voldoende, dit jaar bleek dat de gerenoveerde baan geheel vervangen moet worden.

In dat sportcentrum traint dagelijks een volleybalclub die voorheen in de Americahal trainde en er wordt maandelijks een sportevenement gehouden.

In mijn ogen geldverspilling.

En dat op 200 meter van elkaar. Zulke verschillende werelden. Ik kan alleen nog maar vloeken als ik er kom.
yette wijzigde dit bericht op 06-09-2015 10:17
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
quote:gewiekst schreef op 06 september 2015 @ 09:56:

[...]

Welke politieke keuzes dan precies? Of geloof jij ook dat de oorzaak bij een handje vol directeuren ligt?Stel je hebt 33 miljoen als gemeente - zie mijn vorige bericht. Hoeveel huurappartementen kan je daarvan bouwen? Hoeveel zorg kan je daarvan inkopen? Hoeveel werkervaringsplekken voor jongeren met een Wajong ...
quote:gewiekst schreef op 06 september 2015 @ 09:54:

Dus als een paar directeuren van semi-overheidsinstanties wat minder zouden verdienen zouden alle voorzieningen in een keer weer betaalbaar zijn? Dat lijkt me wel heel kort door de bocht. Ik geloof best dat er een aantal directeuren veel geld verdienen en dat we daarop zouden kunnen bezuinigen, maar ik geloof niet dat dat de oorzaak is van de afbraak van onze voorzieningen.Blader even terug. Dit is al aan de orde gekomen, dana had hier een goede post over.
quote:hollebollegijs schreef op 06 september 2015 @ 00:01:

[...]

Maar iedere kritiek is volgens mij inmiddels taboe, gisteren al hysterische aanvallen na mijn opmerkingen over het onverantwoorde gedrag van de vader die geen zwemvesten aanschafte en nu dit weer.

Nog ff over die zwemvesten: het Syrische Observatorium liet gisteren of eergisteren weten dat er zwemvesten bij de overtocht geleverd zouden worden. (Nu zal jij wel roepen dat ze niet op hadden moeten stappen toen bleek dat die er niet/nep waren). En ze laten weten dat vader Kurdi 5 maanden opgesloten is geweest door de Syrische regering, waarbij onder meer zijn tanden getrokken zijn als marteltechniek.

Hij is niet de enige Syriër die dat heeft meegemaakt en er zijn al tal van vluchtelingenkinderen verdronken, maar wat mij betreft is het erg respectloos om zo te blijven discussiëren over de vraag hoe verantwoordelijk de man is. Het is al erg genoeg.
Het topic is opgeschoond. Graag weer on-topic.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven