Tarieven KLM va Adam en Ddorf

23-09-2008 15:50 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Middag allemaal,

Kan iemand me vertellen hoe het mogelijk is dat een vlucht naar Abu Dhabi (Whop, heb je al geboekt??? Ik wil ook!) met de KLM vanaf Amsterdam 900 euro kost en vanaf Dusseldorf (ook met KLM dus) met va Amsterdam dezelfde vlucht 500 euro?

Voor de duidelijkheid: Dusseldorf Adam v.v. gaat per cityhopper. Na Amsterdam ga je met gewone lijnvlucht KLM verder.

En nog een vraag: is het met zo'n vlucht mogelijk dat je op heenreis pas in Amsterdam instapt? En dan op terugreis daar weer uitstapt? Bagage moet toch van boord dus dat is het probleem niet.

Ik vind het echt bezopen, dit prijsverschil van 800 euro op 2 tickets.

Oh ja, het zit hem niet in de tax, die is bij beide luchthavens ongeveer gelijk.
quote:noa schreef op 24 september 2008 @ 12:36:

Ik heb veel geIPB'd en doe het nog steeds (dit jaar alleen al lim, sao, bkk, sin, txl, alc) en kom altijd redelijk makkelijk mee, maar merk toch dat het moeilijker is geworden dan "vroeger". Hoewel ik so far altijd veel geluk heb gehad, vind ik het op ica-vluchten toch best wel stress geven.Leuk! Ik begin binnenkort bij KLM en wil tzt ook es gaan proberen mee te komen naar BKK . Mag ik weten wat je (ongeveer)hebt betaald? (Ik heb mn login nog niet van myklm.org dus kan het zelf nog niet opzoeken).
quote:rascalles schreef op 24 september 2008 @ 12:38:

Haha. Maar waarom werden ze tegengehouden??

Tja, ik hoorde ook altijd verhalen over piloten die tijdens feestdagen hun hele godganse familie mee namen en dat daarom partners van ander personeel moesten blijven staan. Ik begreep het vaak ook niet hoor.

Ben zelf nog wel eens meegekomen in de cockpit maar dat is ook maar net hoe de pet van de piloot staat of dat je wel of niet lukt.

Ik hoor het van veel mensen hoor, wat jij zegt, dat het tegenwoordig niet meer zo leuk is. Jammer want het is natuurlijk een leuke bijkomstigheid.Jammer dat piloten niet meer hun hele familie mee kunnen nemen
Als je bagage terugkrijgen het probleem is met over Dusseldorf reizen... probeer met alleen handbagage te reizen.

Ik reis vrijwel alleen met handbabage op vakantie (echt verbazingwekkend hoe weinig een mens nodig heeft op een zomerse bestemming als je af en toe wat uitwast).

Voor 500 euro kun je ook nog wat leuke spulletjes ter plekke kopen en per pakketje naar NL versturen..

Tis maar een ideetje..
.
Ze worden bij de check in tegengehouden omdat er al veel ipbers zijn en hun nummer te slecht is. Het is ook altijd op dezelfde bestemmingen dat het moeilijk is: Bonaire, Curacao, Paramaribo, Bangkok en Kuala Lumpur zijn niet te doen. de rest kan nog prima. Ik heb wel eens meegemaakt dat we vertrokken uit BKK en dat er 48 ipbers stonden, al de hele week, en die kwamen gewoon niet mee naar huis. Ook niet via andere bestemmingen want daar stonden er ook een stuk of 50. Ach ja het is een sport!
quote:piepje schreef op 24 september 2008 @ 12:41:

[...]

Leuk! Ik begin binnenkort bij KLM en wil tzt ook es gaan proberen mee te komen naar BKK . Mag ik weten wat je (ongeveer)hebt betaald? (Ik heb mn login nog niet van myklm.org dus kan het zelf nog niet opzoeken).150 Euro voor een retour, zal nu zo'n 200 euro zijn met die ecotax.
Cum non tum age
Ik wil wel eens een keer mee naar Houston ofzo. Is het daar ook zo druk?
quote:noa schreef op 24 september 2008 @ 13:10:

[...]

150 Euro voor een retour, zal nu zo'n 200 euro zijn met die ecotax.Is helaas al 220...
quote:liubi schreef op 24 september 2008 @ 13:15:

Ik wil wel eens een keer mee naar Houston ofzo. Is het daar ook zo druk?Ja Houston is retedruk! Er vliegt zelfs een extra dienst heen en weer van Private Air iedere dag, omdat het zo druk is, enne eerst even dat kind eruit drukken he! (maarre mocht je meekomen, de French pedicure is echt heel er goed daar )
quote:mayou schreef op 24 september 2008 @ 13:21:

[...]

Is helaas al 220...231,75 om precies te zijn
Ja de malls ook
Oh wacht, maar ik zit bij een andere maatschappij, ik betaal minder dan jullie. Laatst nog een ticket sin gekocht en dat kostte 195 euro.
Cum non tum age
Ik heb inmiddels ook al begrepen dat BKK, SIN, CUR, PMB , SIN en JKT bijna onmogelijk zijn qua IPB-en. Jammer hoor, wil graag naar Bangkok.Kom ik met mn lage PSN nummer, haha.

EUR231,- is niet veel maar ook weer niet heel erg spotgoedkoop. Mevrouw van PZ had het er over dat ze voor 150EUR naar JFK was gevlogen. Kun je dan een Ipb tarief aanhouden van rond de 250EUR voor de westkust?
Vraagje voor de klm-ers mogen jullie direct van het begin van je contract ipb-en? Ik werk nl voor een dochter en wij mogen maar 1 keer per jaar (maar wel met psn 0076 dus dat is erg fijn!)

En inderdaad KUL of BKK in hoogseizoen is gekkenwerk (zie je mij dus ook niet doen).

Wat betreft de ticketprijzen vanuit Dus of Ams is het inderdaad grotendeels gewoon een kwestie van marketing. Mensen vliegen liever rechtstreeks en in Nederland is KLM daarin nou eenmaal de grootste (veel bestemmingen zelfs enige) aanbieder en dus kan KLM de ticketprijzen dus hoger aanbieden. In Duitsland (en veel andere landen) moeten ze meer op de prijs concureren omdat er een overstap gedaan moet worden waardoor mensen geneigd zijn de voorkeur te geven aan lufthansa.
Ik weet niet of het nog kan nu, maar wij hebben van de wereldweken van de KLM gebruik gemaakt en dat scheelde een hoop geld.

Geloof ik niet zo goedkoop als via Dusseldorf maar wel een stuk goedkoper dan de nu gangbare KLM tarieven.
Ik kijk net weer even bij KLM: tickets via Dusseldorf voor volgende maand 200 euro goedkoper. Het prijsverschil is nu 1000 euro. Ik denk dat ik maar eens ga boeken. Moeders gaat naar de warmte . Voor 800 euro heen en terug is niet te duur dacht ik zo.
anoniem_2523 wijzigde dit bericht op 07-10-2008 21:31
Reden: aanvulling/tiepfout
% gewijzigd
PSN van 0076?! (c/m??) Dan kom je altijd mee, lekker hoor. Bij ons mag je pas na een jaar ipben (geloof ik). Zelfs buiten het hoogseizoen om is ipb naar Bangkok en KL een crime. Ik moest vorige week naar BKK. Hij was 30 overboekt en er stonden 28 ipbers...

Per december ga ik uit dienst, dan moet ik ook volbetalend mee. Denk dat ik ook maar eens ga kijken bij die tarieven uit Dusseldorf.
Suze, veel plezier. Ons tripje is weer uitgesteld helaas, alleen nog even doorgeven aan de gastvrouw en gastheer. Mijn man heeft een zeer ongelukkige andere reis geboekt in die periode (lang verhaal maar die reis heeft voorrang wat mij betreft) dus we gaan nu of in de voorjaarsvakantie of we gaan... en dat vind ik nog veel en veel leuker, naar hun andere huis op een andere zonnige stek iets dichterbij maar zoooooooooo geweldig mooi. Zucht.
Ik werk als grondstewardess bij KLM en mag na een half jaar IPBen.
Oh ik wilde de posting van Horekaatje qouten maar dat is niet helemaal gelukt zie ik..Voor Horekaatje dus.
Levert dat halverwege uitstappen in Amsterdam je geen boete op van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt?
quote:Selmeetje schreef op 15 oktober 2008 @ 16:30:

Levert dat halverwege uitstappen in Amsterdam je geen boete op van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt?

Dat lijkt me niet: knappen jongens als ze dat nog willen innen bij me ... Maar ik ga het ze makkelijk maken: ik boek een vlucht waarbij de overstap tijd 9 uur is op Schiphol. Me dunkt dat ze dan voldoende tijd hebben om mijn koffer te traceren en door te geven dat ze niet op me hoeven te wachten.

Wat ik me wel voor kan stelen trouwens is dat ze me op een "zwarte" lijst zetten. Na ja, dat zie ik dan wel weer.
Vanavond bij Kassa was dit precies het onderwerp.

KLM wilde niet reageren waarom dit zo is. Er was een meneer van de SP die zei dat het niet mocht en ook nog een man van een of andere reizigers organisatie.

Die zei ook dat het echt niet kan.

Maar omdat de KLM het in de voorwaarde heeft staan kunnen ze er nu niets aan doen.

Uitstappen in A'dam kunnen ze je niet weigeren.

Ze probeerde ook op Schiphol in te checken van een vlucht die eerst uit D'dorf had moeten zijn en dat lukte idd niet.
Als jij op de teruggweg in Amsterdam uitstapt kun je alsnog achter je bagage aan, want die is gewoon naar Dusseldorf gelabeld.
Precies. Dat is het probleem. Dat moet je regelen op de luchthaven van waar je vertrekt en dat kan vaak niet. Of gaat niet goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven