Kerstverdriet

16-12-2015 15:25 522 berichten
Zijn er meer mensen met pijn in hun hart in deze dagen?

Ik ben bijna twee jaar gescheiden en dit is mijn tweede kerst als gescheidene.

Op zich gaat het prima, ik heb nieuwe verkering, dat is heel gezellig en dit jaar is mijn dochter bij mij met kerst.

Toch heeft kerst voor mij aan glans verloren.

Natuurlijk staat er een kerstboom en is het huis versierd.

Tijdens het versieren stond de kerst CD op die ik al jaaaaaren draai bij het optuigen van de boom, want mijn dochter hangt erg aan alles blijven doen zoals het was maar ik voel er helemaal niks meer bij. Ja, een soort verdrietje.

Mijn dochter is helemaal blij en daar gaat het om maar mijn strot zit af en toe dicht, ik mis het 'gezin', word flauw van de kerstliedjes in de supermarkt, de kerstcommercials en ik kan eerlijk gezegd niet wáchten tot het voorbij is.

Geen ramp, de wereld staat in brand en Mark Rutte heeft het ook niet makkelijk, ik weet het maar ik wil even lekker mijn kerstverdietigheid delen.

Klagen mag ook.

Niet ruziën please maar gewoon even lekker vertellen waarom het alleen nu of altijd al niet leuk was of is, kerst.

Wie was ooit ook erg fan en kan de christmas spirit om welke reden dan ook momenteel niet vinden?

Kom maar, kom maar, kom maar.....

Alle reacties Link kopieren
Zeker niet stom hoor meid. Verdriet hoort er soms gewoon bij hè?

Ik heb ook een wijntje gepakt, proost op ons!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 24 december 2015 @ 22:07:

Zeker niet stom hoor meid. Ik mis mijn moeder ook, verdriet hoort er soms gewoon bij hè?

Ik heb ook een wijntje gepakt, proost op ons! Proost lieve Enn!
Pff en nu komen er bij mij ook tranen.

Ik mis ook vaak dat wat had kunnen zijn. Dat gezin wat ik voor ogen had en wat niet zo mocht gebeuren.

Onze oudste gaat door een heel moeilijke tijd nu en wij samen met hem. Ik slaap er slecht van, val af en ik voel me beroerd.

Het is heel serieus en meer kan en wil ik er niet over kwijt maar ik ben dit jaar echt zó niet in de feeststemming.

Ik doe alles op de automatische piloot, de boom, de inkopen, maar tegelijk gaat het langs me heen en ik ben ook veel vergeten wat ik wel graag wilde doen (zoals de kerstkaarten). Ik voel me zo leeg en tegelijk moet ik voor onze jongste wel een beetje de stemming er in houden. Morgen begint de dag met een mooi kado voor hem en dan hoop ik dat we er wel een beetje in komen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Gos Male toch...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ach Male toch
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik voel me leeg. Kerstavond was niet zoals vanouds. Zal ook nooit meer zo worden.

In maart is het alweer 3 jaar geleden dat m'n moeder overleed en sindsdien heb ik geprobeerd er het beste van te maken.

Heb haar kerstspirit. Boom optuigen, kerstdorp staat en toch.. Toch mis ik haar ontzettend.
mama-emerius en Enn

Maleficient het is zo herkenbaar zoals je het schrijft. Hier staat de boom ook, cadeautjes liggen klaar. Ik zie het gebeuren, doe alles op de automatische piloot en hoop vooral dat de kinderen er wel van genieten . Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Jeetje Maleficent, ik heb er geen woorden voor.

Peacy, zo keihard dat het nooit meer zo kan worden
Ben al de hele week aan het relativeren.

Kijk eens naar wat je wel hebt, de mensen om je heen.

Maar toch, m'n moeder, met wie ik een niet al te makkelijke band had, had zo graag toch nog even gevierd.
Fijn om elkaar even te ontmoeten , ieder in eigen gemis en verdriet.

Zo alleen verdriet voelen is, het doet het me vreemd genoeg 'goed' om jullie hier even te lezen.
Sunemom

en anderen ook bedankt voor de lieve knuffels

en wat een boel forummers die iemand moeten missen of veel zorgen hebben...
Stressed is just desserts spelled backwards
Wwat Enn zegt. Fijn dit.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Bibi1973 schreef op 24 december 2015 @ 22:07:

[...]

Jullie zijn wel nog samen? Daar valt mijn bek van open eerlijk gezegd. (Gezien dat weggehaalde topic.)

Hopelijk vind je in het nieuwe jaar moed om stappen te ondernemen.

Ja nog wel

Het is, na een goed gesprek, een paar weekjes beter gegaan, maar we zijn weer terug bij af.

Ik heb het echt een kans willen geven, zeker voor onze kinderen, maar het zit er niet meer in.

Vandaag zijn we precies 9 jaar samen en het voelt gewoon zwaar kut.

Ik heb ook niets voor hem gekocht, omdat het niet goed voelt en hij ook niet voor mij.

Mijn financiële situatie is gelukkig veranderd, dus ik kan geld op zij zetten voor mijn toekomst
Frankly my dear, I don"t give a damn
@ male

@ Enn:

@ Mama:

En wat Enn zegt: fijn dit. Gewoon omdat je nu voelt en weet dat je niet alleen bent met al je verdriet. Vooral met deze dagen. Deze dagen worden er zo ingewreven.
Inderdaad wat Enn zegt.

Het is stiekem fijn om te weten dat je niet de enige bent met verdriet rond de kerst. Al gun je natuurlijk niemand verdriet toe. Jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.
Hij weet dat jij het niet meer ziet zitten, Calvijn?

Is het dan een optie dat jij zonder hem naar je ouders gaat? Lijkt me een verschrikking om twee dagen op iemands lip gemaakt gezellig te doen terwijl je hem niet kunt luchten of zien.
quote:Maleficent schreef op 24 december 2015 @ 22:11:

Pff en nu komen er bij mij ook tranen.

Ik mis ook vaak dat wat had kunnen zijn. Dat gezin wat ik voor ogen had en wat niet zo mocht gebeuren.

Onze oudste gaat door een heel moeilijke tijd nu en wij samen met hem. Ik slaap er slecht van, val af en ik voel me beroerd.

Het is heel serieus en meer kan en wil ik er niet over kwijt maar ik ben dit jaar echt zó niet in de feeststemming.

Ik doe alles op de automatische piloot, de boom, de inkopen, maar tegelijk gaat het langs me heen en ik ben ook veel vergeten wat ik wel graag wilde doen (zoals de kerstkaarten). Ik voel me zo leeg en tegelijk moet ik voor onze jongste wel een beetje de stemming er in houden. Morgen begint de dag met een mooi kado voor hem en dan hoop ik dat we er wel een beetje in komen.🌹
Frankly my dear, I don"t give a damn
voor allemaal
Niet alleen zijn in je verdriet is altijd fijner.

Dat is ook gewoon ontzettend rot Calvijn

Ik heb all you need is love opgezet, kan ik een keer janken zonder commentaar
Wat een hartverscheurende verhalen allemaal

Ik weet even niet de juiste woorden te vinden maar ik brand een kaarsje voor jullie enorme verdriet.

.
Ken het gevoel. Ik keek altijd uit naar deze dagen. Nu, ze kunnen niet snel genoeg voorbij zijn....
Carpe Diem!
Wat een verdriet allemaal

Vanavond laat ik het verdriet even toe, zodat ik de komende twee dagen ook ruimte heb om te kunnen genieten. Ik hoop dat jullie ook momenten hebt waarop je kunt genieten van de kleine dingen.
Kerst 2010 had ik nog veel plezier met en om zusje. Die zo kon genieten van kerst. In januari 2011 is ze overleden. Dit jaar doen we bij mij kerst. Maar genieten doe ik er niet meer van. De glans is weg.

Voor iedereen
Dag m'n lieffies,

Het is bijna eerste kerstdag en ik kom jullie allemaal even aan mijn hart drukken.

Ik wens jullie zo veel mogelijk vrede toe.

Knuffel,

Leo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven