Dagbehandeling

28-12-2007 17:29 695 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik voor de zoveelste keer bij bij de psycholoog op de deur heb geklopt, heb ik als behandeladvies gekregen om in dagbehandeling te gaan.

Ik weet dat dit het beste is, maar het is natuurlijk heel spannend om hier heen te gaan. Ik slaap al weken niet fatsoenlijk en ben weer enorm angstig. Het duurt nog een tijdje voor ik er heen ga.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met dagbehandeling? Ik zie er namelijk als een berg tegenop.
Wij zijn al een hele tijd met 8 personen, maar over 2 weken gaat er iemand weg, daarna nog iemand en daarna ben ik aan de beurt. Maar dat duurt nog een hele tijd.

Wat heftig dat ze niet op jullie bruiloft wil komen! Dat lijkt me echt enorm naar.
Best een grote groep dus. Hoe lang duurt je behandeling normaal? Bij ons 6 maansen en max. 3 maanden verlening. Schoonmoeder heeft inmiddels gebeld toch te willen komen, maar bij mij heeft ze het nu echt verbruid. Wil alleen nog maar contact met haar als schoondochter/schoonmoeder en niet meer als een soort vriendin. Eerst belde we bijna elke dag en zagen we elkaar veel, ook zonder mijn vriend om.

Nu groot drama en gedoe, nee hoor voor mij is de koek op. Verplichte bezoekjes enz. ok, maar meer ook echt niet. Bah, nu al geen zin in, maar wat moet dat moet. Merk echt dat mijn stemming erdoor beienvloed wordt.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Mijn groep bestaat uit 7 personen. En de behandelduur is maximaal 14 maanden.

Heb nu drie hele dagen therapie. Hoe zit dat bij jullie?

@ikbenik: wel leuk om je tegen te komen op de viva-chat.
De behandelduur is 12 maanden met maximale verlening tot 15 maanden. Ik ga voor de 15.

Vandaag gewerkt en dat ging best wel goed. Maar ik ben nu echt weer. Voel me echt zwaar kut.
@Tinkeldel, ik blijf het knap vinden dat je erbij kan werken. Wat rot dat je je kut voelt, heb je dat vaker zo vlak na het werken?

@appel, idd leuk he die chat om elkaar dan ineens tegen te komen.

Ik heb ook 3 dagen therapie, maar dat zijn geen hele dagen. Zijn iets meer dan halve dagen. Toch wel erg intensief hoor.

@jojo, hoe gaat tie? Ben je nog niet vergeten hoor.

@Boompje, hoe gaat het met jou? Hoe gaat het met de huisvesting, het werken, verbreken relatie en met je stemming?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik zit eigenlijk al de hele week in een mineurstemming, en er hoeven maar hele kleine dingen te gebeuren en dan gaat het mis. Dan ben ik weer een uur in tranen. Dat was gisteren op he werk eigenlijk ook zo. Ik ga een lekker weekend tegemoet.
@ tinkeldel

ik hoop dat je het een beetje trekt....

@ ikbenik:

wat een klotesituatie zeg met je schoonmoeder. Wel fijn dat je vriend achter je staat, maar dan nog....

@ boompje

hoe gaat het met je?

@ joojootje

ik hoop dat het een beetje gaat met je, en hoop snel weer iets te lezen van je!

Word al mijn vijfde week... gaat snel. Het is echt zwaar. Maar voel me goed in de groep en bij de therapeuten dus dat is wel fijn.

Heb de komende week een gesprek met de systeem therapeut oftewel relatietherapeut.

Vriend ziet hier tegenop en weet niet wat hij ervan moet verwachten. Ik ook niet echt maar dat zal na dat gesprek wel duidelijker worden hoop ik.

Heb nog maar weinig inbrengen gedaan in de groep. Is ook mijn advies. Rustig aan doen omdat ze bang zijn voor impulscontrole problemen. Ik weet ook niet hoe ik ga reageren als ik aan het vertellen ga....

Heb al wel een paar doelen en stappen gemaakt en daar werk ik nu een beetje aan.

Later meer, heb geen rust meer nu. Ga wandelen met mijn hond.

Word een beetje gek hier...

voor jullie!

liefs Appel
Hallo,

Ik kom even inbreken in jullie topic met een vraag:

Hoe zit het met de vergoeding van dagbehandeling?

Ik ben nu in behandeling bij psycholoog en dit word vergoed door mijn zorgverzekeraar, maar hoe zit dit met dagbehandeling?
dagbehandeling en klinische behandeling wordt 100% vergoedt door de AWBZ. heel soms moet je voor een bepaalde losse module iets bijbetalen (module boek) ofzo. verder niks. gr suzanne
Pfft, hier gaat het nog shit. Woon nog bij ex en hij vindt het nodig zijn nieuwe vlam thuis uit te nodigen. Ik ben echt razend geworden. En daarna heel verdrietig. Lastig allemaal.

Jojootje inderdaad, hoe zou het met haar zijn? Ze zou 5 weken opgenomen worden toch, of heb ik dat mis?

Tink, sterkte!

Ikbenik, wat een verhaal joh, eerst dikke vriendinnen met schoonmoeder en nu in 1 keer over? Gaan jullie al snel trouwen?

Jill: ga je ook in dagbehandeling?

Appel; succes met de systeemtherapeut.
Ik weet alleen dat ik nergens een rekening van krijg en voor losse modules ook niks voor hoef te betalen. Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het betaald wordt. Ik zit bij het GGZ, ik weet niet hoe het met dit soort behandelingen zit buiten de GGZ/
Ik hoefde ook niets te betalen, ging via het ziekenhuis.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nog aan het bekijken wat me op dit moment het beste zou kunnen helpen, maar ik denk dat ik inderdaad in dagbehandeling ga.

Het is wel best lastig om die stap te nemen.
@jill85

Het is zeker een gote stap om te nemen, maar ik moet zeggen dat het voor mij een juiste stap is geweest.

Ook ik hoef niets te betalen en hou me eerlijk gezegd ook niet bezig met de vraag wie het wel betaald.

Heb je een proffesional die met je meedenkt over het maken van een beslissing wat het beste voor jou is?

Sterkte.
@ikbenik:

Ja ik ben onder behandeling bij een goede psychologe en zij helpt me bij het maken van een goede keuze.

Ik laat het hier weten als ik een keuze gemaakt heb.
@appel,

ik zie je staan bij wie hier, maar ipv je vertrouwde felgroene appels zie ik een oog. Je hebt toch niet je avatar veranderd he, ik had je zelfs genomineerd voor de meest kloppende naam samen met avatar.
@ ikbenik,

hmmm.... ik heb hem weer gewijzigd in de appeltjesgroene appel. Maar zie m nog niet nu..... Zalvanzelf wel weer tevoorschijn komen denk ik!

Hoe is het met je??
.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Hoest met iedereen?

Knuffel voor wie hem nodig heeft!
Gaat hier niet goed. Zit in de knoei met mezelf, wil teveel van mezelf. Wil ervanaf zijn van het zieke van het niet aankunnen. Maar telkens wordt ik met mijn neus in de feiten gedrukt. Ik kan het allemaal niet meer aan. Praat veel bij de therapie en ben weer erg moe. Komen ook dingen uit mijn mond die ik tot nu toe altijd gedacht heb, maar nooit heb uitgesproken. Ben geschokken van mezelf. Mijn kat is vanacht overleden dus ben ook wat kwetsbaarder dan normaal.

Sorry voor ego bericht, kan even niet reageren op jullie.

Maar jullie zijn ook stil de laatste tijd. Gaat alles nog goed?
Hé, ikbenik, wat naar allemaal. En dan ook je kat nog dood,

Hier ook niet geweldig, zit midden in een verhuizing, gedoe met ex enz enz enz.
hele dikke voor ikbenik en boompje. En ook voor de andere natuurlijk...;-)

Ook hier gaat het niet goed..... heb een paar fijne dagen gehad, maar nu weer helemaal @#$!?^# hier....
Wat vervelend dat het allemaal niet goed gaat met jullie! Het gaat hier net weer wat beter.

Er is vandaag iemand uit mijn groep weg gegaan en dat was echt heel heftig, ben erg benieuwd hoe de groep nu gaat worden de komende tijd.

Er komt maandag gelijk ook al een nieuw iemand in de groep, dat is dan wel erg snel.

Goed weekend allemaal voor wie het weekend al begonnen is, en anders werkse en dan goed weekend!
Hier gaat het weer wat beter. Hoewel ik de therapie wel erg zwaar vindt.

Vandaag moest ik bij creatieve therapie negatieve gedachten die ik heb uitbeelden. Was echt erg confronterend.

Vorige week is er een groepslid plotseling vertrokken. Nu zijn we dus nog maar met 3 personen en 1 persoon is deze week met vakantie. We zijn nu dus maar met 2 personen.

Woensdag krijgen we te horen hoe hier een draai aan gegeven zal worden. Ben benieuwd.

@appel en boompje

Vervelend dat het ook niet lekker loopt bj jullie. Hoop dat het snel weer wat beter gaat bij jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven