Weer eens een maandje de bezem er door
maandag 13 oktober 2008 om 11:28
Een tijd geleden hebben we op het forum een soortgelijk topic gehad. In een maand (of een week, of twee maanden, wat je wilt) een aantal doelen bereiken, of gewoon weer wat blijer met jezelf zijn. Het topic is dan bedoeld om elkaar bij te staan met goede raad, een schop onder de kont en dergelijke
het is niet bedoeld als afval topic, hoewel een paar kilo's er af wel kunnen helpen, maar dan is het een middel en geen doel.
mijn doelen: gezond eten, mijn werk voor elkaar hebben en niet roken.
het is niet bedoeld als afval topic, hoewel een paar kilo's er af wel kunnen helpen, maar dan is het een middel en geen doel.
mijn doelen: gezond eten, mijn werk voor elkaar hebben en niet roken.
donderdag 23 oktober 2008 om 18:44
quote:HoiPippiLangkous schreef op 23 oktober 2008 @ 05:55:
Balen Jolantje.
Iedereen verder goed bezig zie ik. Hier is het huis een puinhoop en dat zal wel zo blijven want allebei werken en vnmi late visite.
Voor vandaag
Werken
Niet reageren op bepaalde mail (Op je handen zitten en op je tanden bijten Pip!!!! )
Bodypower
Nieuw sportschema maken
Gezond eten en drinken
Huis zo goed als mogelijk aan kantMet hulde aan Mr Nilsson de schat.Jolantje, kut man.
Balen Jolantje.
Iedereen verder goed bezig zie ik. Hier is het huis een puinhoop en dat zal wel zo blijven want allebei werken en vnmi late visite.
Voor vandaag
Werken
Niet reageren op bepaalde mail (Op je handen zitten en op je tanden bijten Pip!!!! )
Bodypower
Nieuw sportschema maken
Gezond eten en drinken
Huis zo goed als mogelijk aan kantMet hulde aan Mr Nilsson de schat.Jolantje, kut man.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 23 oktober 2008 om 19:25
Ik woon in huurhuis en heb geen auto dat scheelt.. En de jurist zei me ook dat als ik een loonbeslag er nog goed vanafkan komen, namelijk mag er niet meer worden afgelost dan het beslag is.IVM beslagvrije voet.
Ga je als eerlijk hard werkend persoon(2 banen) achter je schulden aan, toon je je goeie wil wordt je niet geholpen. En toen die man ook nog zei dat als ik een bijstands uitkering had, ik meer kansen had werd ik toch een beetje boos op deze maatschappij..
Ga je als eerlijk hard werkend persoon(2 banen) achter je schulden aan, toon je je goeie wil wordt je niet geholpen. En toen die man ook nog zei dat als ik een bijstands uitkering had, ik meer kansen had werd ik toch een beetje boos op deze maatschappij..
donderdag 23 oktober 2008 om 19:33
Ik vraag me af of je echt veilig zit omdat er in jouw huis een extra inkomen is. Beslagleggers zijn niks te beroerd om beslag te leggen op je hele inkomen en dan moet jij maar zien aan te tonen dat dat onterecht is.
Ze kunnen niet aan het geld van je vriend komen, maar bij jou kunnen ze ver gaan omdat je samenwoont, ben ik bang.
Ze kunnen niet aan het geld van je vriend komen, maar bij jou kunnen ze ver gaan omdat je samenwoont, ben ik bang.
donderdag 23 oktober 2008 om 21:50
quote:nikkinuts schreef op 23 oktober 2008 @ 07:56:
Dus mijn lijst van vandaag,
Werken.
Naar de politie.
Werken.
Gezond eten op werk. Dit is mislukt, heb een pizza calzone gegeten!
Wasmachine aanzetten vanavond.
Lijst voor Sportman,
Sportkleding wassen en drogen en ophangen.
Handdoeken wassen, drogen en opruimen.
Vaatwasser uitruimen.
Boodschappen doen.
Boormachine bij z'n ouders ophalen.
Bloemen kopen, staat er teminste weer iets voor de gore ramen!
Ik denk dat ik dit lijstje ook ff op papier zet!
Moet te doen zijn lijkt me.
Ladies, een fijne dag!
De beide lijsten zijn niet helemaal gelukt, morgen gaan ze in de herkansing!
Jolantje, dat is allemaal echt kut zeg!
Dus mijn lijst van vandaag,
Werken.
Naar de politie.
Werken.
Gezond eten op werk. Dit is mislukt, heb een pizza calzone gegeten!
Wasmachine aanzetten vanavond.
Lijst voor Sportman,
Sportkleding wassen en drogen en ophangen.
Handdoeken wassen, drogen en opruimen.
Vaatwasser uitruimen.
Boodschappen doen.
Boormachine bij z'n ouders ophalen.
Bloemen kopen, staat er teminste weer iets voor de gore ramen!
Ik denk dat ik dit lijstje ook ff op papier zet!
Moet te doen zijn lijkt me.
Ladies, een fijne dag!
De beide lijsten zijn niet helemaal gelukt, morgen gaan ze in de herkansing!
Jolantje, dat is allemaal echt kut zeg!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
donderdag 23 oktober 2008 om 22:33
Mamzelle als ik het bij een notaris laat vastleggen dat de spullen in huis daadwerkelijk van mijn vriend zijn kunnen ze niks. En ze mogen maar een bepaald percentage van je loon beslagleggen. En zijn er meerdere beslagleggers dan moeten ze het delen.. Maar ik zal morgen eens naar die site kijken.! Thx..
donderdag 23 oktober 2008 om 22:54
En gesport dus dat mag ook doorgestreept
Morgen
Werk
Bureau goed instellen
Sportkleding wassen
Met mr Nilsson bespreken dat we weer ff 'let op vet' moeten gaan koken
Bedenken wat we gaan doen met de allerliefste meisjes van de hele wereld die bij ons komen logeren
Morgen
Werk
Bureau goed instellen
Sportkleding wassen
Met mr Nilsson bespreken dat we weer ff 'let op vet' moeten gaan koken
Bedenken wat we gaan doen met de allerliefste meisjes van de hele wereld die bij ons komen logeren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 24 oktober 2008 om 07:54
Ik ga vandaag hard werken. Duim voor me dat het droog blijft, dan ga ik met de kinderen uit mijn klas naar een foto-expositie hier in de stad. Mogen ze daarna zelf aan de slag met foto's, lijkt me tof!
Verder niets op het lijstje. Aanrecht beetje leeghouden, dat is ongeveer wat ik daarna nog van mezelf kan eisen.
Ik wil weer beter in mijn vel, maar overzie nog even niet hoe ik het kan bewerkstelligen.
vrijdag 24 oktober 2008 om 08:55
HPL: 'Let op vet koken', moet hier ook weer gebeuren.
Gisteren uit frustratie veel te veel lopen graaien. Ik durfde vandaag niet op de weegschaal. Als ik vandaag goed balans, kan ik morgen net doen alfsof gisteren nooit gebeurd is
Nu voel ik me er weer niet prettig bij (maar dat komt niet alleen door die 3 kilootjes te veel).
@ Fussie: Klinkt leuk! Duim duim
Bij welke groep sta je voor de klas?
@Jolantje: Wat een k*tsiuatie... Ik sta hier echt van te kijken.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het allemaal wel goed geregeld was in NL. Voor alles is hier een stichting of wat dan ook!? Onbegrijpelijk dat je zo van het kastje naar de muur gestuurd wordt..
Mag ik vragen (als het niet mag, ook goed hoor): Hoe heeft het eigenlijk zo ver kunnen komen?
Vandaag:
Lades in de salontafel uitmesten
Studeerkamer verder schoonmaken
Stofzuigen
Garage vegen
Nieuwe plantjes kopen voor op de eetkamertafel (Heb ik wel verdiend deze week, vin ik! )
Blog op Hyves schrijven
Gisteren uit frustratie veel te veel lopen graaien. Ik durfde vandaag niet op de weegschaal. Als ik vandaag goed balans, kan ik morgen net doen alfsof gisteren nooit gebeurd is
Nu voel ik me er weer niet prettig bij (maar dat komt niet alleen door die 3 kilootjes te veel).
@ Fussie: Klinkt leuk! Duim duim
Bij welke groep sta je voor de klas?
@Jolantje: Wat een k*tsiuatie... Ik sta hier echt van te kijken.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het allemaal wel goed geregeld was in NL. Voor alles is hier een stichting of wat dan ook!? Onbegrijpelijk dat je zo van het kastje naar de muur gestuurd wordt..
Mag ik vragen (als het niet mag, ook goed hoor): Hoe heeft het eigenlijk zo ver kunnen komen?
Vandaag:
Lades in de salontafel uitmesten
Studeerkamer verder schoonmaken
Stofzuigen
Garage vegen
Nieuwe plantjes kopen voor op de eetkamertafel (Heb ik wel verdiend deze week, vin ik! )
Blog op Hyves schrijven
vrijdag 24 oktober 2008 om 09:56
Oeeeh Fussie, ik weet niet in welk deel van nederland je woont, maar hier in zuidholland is het al een tijdje aan het regenen. Ik hoop dat je ergens anders zit!
Ik heb ook weer een lijst voor vandaag,
Naar fysio.
Werken.
Boodschappen doen.
Bloemen kopen! Ik doe het zelf wel!
Gezond eten vanavond.
Even onder de zonnebank.
Ik heb een doel bereikt, ik ben net terug van fysio.
Ik heb ook nog een ander doel 'bedacht'.
We moeten meer biologisch gaan eten vind ik.
En minder vet.
Nu ga naar het werk.
Veel plezier en succes vandaag!
Was opruimen.
Ik heb ook weer een lijst voor vandaag,
Naar fysio.
Werken.
Boodschappen doen.
Bloemen kopen! Ik doe het zelf wel!
Gezond eten vanavond.
Even onder de zonnebank.
Ik heb een doel bereikt, ik ben net terug van fysio.
Ik heb ook nog een ander doel 'bedacht'.
We moeten meer biologisch gaan eten vind ik.
En minder vet.
Nu ga naar het werk.
Veel plezier en succes vandaag!
Was opruimen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
vrijdag 24 oktober 2008 om 11:33
vrijdag 24 oktober 2008 om 12:12
Mamzelle,mooi lijstje! We zijn toch maar weer bezig he?
Ik ben aan de lades van de salontafel begonnen.
Jullie willen niiet weten wat ik er allemaal al uitgehaald heb...(ik mis die fronssmiley)
Wasje gedraaid
Zometeen verdelen in droger/ophangen
Stofzuigen
Studeerkamer stofvrij maken
Hier regent het ook, dus weinig zin om de stad in te gaan voor plantjes.
Ik ben aan de lades van de salontafel begonnen.
Jullie willen niiet weten wat ik er allemaal al uitgehaald heb...(ik mis die fronssmiley)
Wasje gedraaid
Stofzuigen
Studeerkamer stofvrij maken
Hier regent het ook, dus weinig zin om de stad in te gaan voor plantjes.
vrijdag 24 oktober 2008 om 16:47
Wasje gedraaid
Stofzuigen
Lades in de salontafel opruimen
Was opvouwen en opruimen
Lades en kasten in de studeerkamer opgeruimd
Blogje geschreven
Straks nog koken, maar we eten lekker makkelijk: Frieten.
Vanavond ga ik mezelf ipv die plantjes maar tracteren op een lekker warm bad.
Prettig weekend allemaal!!!
Stofzuigen
Lades in de salontafel opruimen
Was opvouwen en opruimen
Lades en kasten in de studeerkamer opgeruimd
Blogje geschreven
Straks nog koken, maar we eten lekker makkelijk: Frieten.
Vanavond ga ik mezelf ipv die plantjes maar tracteren op een lekker warm bad.
Prettig weekend allemaal!!!

vrijdag 24 oktober 2008 om 16:51

vrijdag 24 oktober 2008 om 19:00
Zow, iedereen alweer fanatiek geweest!
Jolantje, wat rot voor je joh, geef je aan dat je wel hulp kunt gebruiken en dan krijg je het dus niet, daar komt het toch op neer??
Vandaag wederom niet al teveel gedaan, vanochtend bij mn ouders op bezoek geweest, even dag zeggen, ze gaan een weekendje weg.
Thuis gekomen nog even opgeruimd, wasje gedraaid, appeltaart gemaakt, en daarna nog de spruitjestaart, net samen met dochter een klein hapje gehad, en hij is idd erg lekker!
Ondertussen toch ook weer een stapel afwas weggewerkt, het lijkt wel of er elke dag tig mensen mee eten, zoveel verzame ik er altijd van. Maar goed, alles weer aan kant, aanrecht netjes schoon, tafel vast gedekt voor strakkies als vriend komt (hij is altijd laat op vrijdag, dus dan eet dochter wat eerder, en neem ik gezellig met haar vast een klein hapje)
Jolantje, wat rot voor je joh, geef je aan dat je wel hulp kunt gebruiken en dan krijg je het dus niet, daar komt het toch op neer??
Vandaag wederom niet al teveel gedaan, vanochtend bij mn ouders op bezoek geweest, even dag zeggen, ze gaan een weekendje weg.
Thuis gekomen nog even opgeruimd, wasje gedraaid, appeltaart gemaakt, en daarna nog de spruitjestaart, net samen met dochter een klein hapje gehad, en hij is idd erg lekker!
Ondertussen toch ook weer een stapel afwas weggewerkt, het lijkt wel of er elke dag tig mensen mee eten, zoveel verzame ik er altijd van. Maar goed, alles weer aan kant, aanrecht netjes schoon, tafel vast gedekt voor strakkies als vriend komt (hij is altijd laat op vrijdag, dus dan eet dochter wat eerder, en neem ik gezellig met haar vast een klein hapje)

vrijdag 24 oktober 2008 om 23:05
nu eens even geen lijstjes of doe-dingen, maar een geestelijk doel. \ik wil een manier vinden om de sfeer tussen lief en mij te laten verbeteren. Lief is nogal afwachtend in huishoudelijke klusjes, en ik ben meer van het hoppa, doen en klaar type. \het draait er op uit dat ik vind dat hij te weinig doet, hij vindt dat hij al heel erg zijn goede wil toont, ik maak"terloopse opmerkingen" die zonder uitzondering verkeerd vallen, hij voelt zich aangevallen, ik me niet gewaardeerd en onbegrepen... Ik zie te weinig wat hij wél doet en vind dat het op mijn manier moet, hij zet bij het minste of geringste zijn hakken in het zand en legt voor elke nare opmerking de scchuld bij mij, want als ik het maar anders had gevraag/gezegd/gebracht, dan had hij wel leuker gereageerd.
Nou ja, niemand echt de schuld, of meer beiden de schuld. Maar ik wil er vanaf, ik wil dat hij niet sip/sjaggie wordt van een klusje, en dat hij dat zelf gewoon aanbiedt, al weet hij niet precies wat er moet gebeuren. Ik wil niet meer dat elke vraag op een weegschaal wordt gelegd om te zien of ik er iets rottigs mee bedoel, en hij wil vast dat ik hem niet als politiagent achterna loop...
ik ga proberen niks meer te zeggen, alleen nog heel enthausiast te doe als hij wel een dinges doet. Misschien gebeurt er dan niet veel meer in huis van zijn kant, maar de sfeer wordt vast wel beter. Na een maand kan ik dan wel weer eens hebben over of hij nou genoeg doet, maar eerst moet de sfeer beter.
Nou ja, niemand echt de schuld, of meer beiden de schuld. Maar ik wil er vanaf, ik wil dat hij niet sip/sjaggie wordt van een klusje, en dat hij dat zelf gewoon aanbiedt, al weet hij niet precies wat er moet gebeuren. Ik wil niet meer dat elke vraag op een weegschaal wordt gelegd om te zien of ik er iets rottigs mee bedoel, en hij wil vast dat ik hem niet als politiagent achterna loop...
ik ga proberen niks meer te zeggen, alleen nog heel enthausiast te doe als hij wel een dinges doet. Misschien gebeurt er dan niet veel meer in huis van zijn kant, maar de sfeer wordt vast wel beter. Na een maand kan ik dan wel weer eens hebben over of hij nou genoeg doet, maar eerst moet de sfeer beter.
zaterdag 25 oktober 2008 om 09:38
Lijstje voor vandaag:
- ruzie maken met ex
- planken voor de kledingkast schilderen
- wasdroger kopen
- nieuwe broek en laarzen kopen
- boodschapjes
- tafelkleed van tafel halen
al gedaan:
- ontbijten
- half pondje aardbeien opeten (die moesten echt op, en zo a la karin bloemen (met veel slagroom ) was het zalig )
- ruzie maken met ex
- planken voor de kledingkast schilderen
- wasdroger kopen
- nieuwe broek en laarzen kopen
- boodschapjes
- tafelkleed van tafel halen
al gedaan:
- ontbijten
- half pondje aardbeien opeten (die moesten echt op, en zo a la karin bloemen (met veel slagroom ) was het zalig )