Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 april 2016 @ 22:14:

[...]

We hebben anders wel een joods-christelijke cultuur. Godsdienst en cultuur zijn over het algemeen met elkaar verbonden.

Ik begreep dat je punt was dat je mensen verwijt niet uit interesse in hun nieuwe land naar kerken te gaan.

Zoals toeristen wel doen in andere landen.

Maar niemand gaat hier nog naar een kerk, en kerken horen ook niet bij de Nederlandse bezienswaardigheden meestal (ik weet er zo even geen in ieder geval waar veel toeristen naar vragen maar misschien mis ik iets).
quote:Pientjexxxx schreef op 05 april 2016 @ 22:33:

[...]

Er zijn in verhouding maar weinig mensen die slagen voor een inburgeringscursus. Daarnaast krijgen er ook nog eens heel veel nieuwkomers vrijstelling. Dus zo effectief zijn die cursussen helemaal niet.Waarom antwoord je op dingen die ik helemaal niet zeg of beweer?
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:00:

[...]

Precies. Er wonen al eeuwen moslims overal en nergens. Denk maar aan hindoestanen bijv.

Neigt naar een angst psychose dit sfeertje op dit topic. Dezelfde 10 posters die elkaar maar van alles aanpraten.Je kletst maar wat. Niemand praat een ander angst aan. Ik ben heel goed in staat om voor mezelf na te denken. Watch and learn zou ik je adviseren. Kan heel verhelderend werken.
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:00:

[...]

Preecies. Er wonen al eeuwen moslims overal en nergens. Denk maar aan hindoestanen bijv.

Neigt naar een angst psychose dit sfeertje op dit topic. Dezelfde 10 posters die elkaar maar van alles aanpraten.Heb je ervaring met psychoses? Zo nee, dan zou ik me daar eens in verdiepen want dit lijkt er niet eens op. Not even close.
En, hebben jullie de rode kaart al uitgedeeld?
quote:[message=22352191,noline cijfernerd schreef op 05 april 2016 @ 16:39[/message]:

[...]

Het gaat heel langzaam,bijna ongemerkt.

Over 50 jaar is dit een land waar moslims de dienst uitmaken,misschien nog wel eerder.

Het is al begonnen in de jaren 70,wij moesten ons van de politieke elite ons verdiepen in andere culturen.

Nooit heeft er iemand in die jaren gezegd, dat buitenlanders zich ook moesten verdiepen in onze cultuur.

Daar ben ik ook wel bang voor.

Als je je realiseert dat àls je de bak ingaat, je verplicht bent om halal vlees te eten, dus dieren te eten die op een extra pijnlijke wijze geslacht zijn. Alleen maar omdat een groepje moslims daar op staan.

Nu al zijn ze zo bepalend, terwijl ze nu nog een kleine minderheid zijn.

Zoiets simpels als een kruis op een mijter van Sinterklaas. Alles wat echt Nederlands, of Christelijk is wordt ingeleverd, voor de nieuwe toestroom.

En als Rutte zegt 'ik ben voor vrijheid van godsdienst', denk ik 'ja, ik ook' , maar in zijn redenering geldt dat alleen voor de islam. Het christelijke geloof moet maar buigen. Hij wenst bijv . wel een goede ramamda, maar geen vrolijk pasen, of gezegende kerst.

Het is echt al erger dan je beseft.

In zweden zijn er zelfs als autochtone vrouwen die om maar niet te discrimeren, en niet voor racist uitgemaakt te worden, een hoofddoek omdoen als ze een nieuwsbericht geven.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 april 2016 @ 10:26:

En, hebben jullie de rode kaart al uitgedeeld? Ik wel
Het nieuwste EU plan is om een Europese variant van het COA op te tuigen. Waarbij natuurlijk weer extra bevoegdheden naar Brussel moeten worden overgeheveld, alsdus Frans Timmermans.

Net wat we nodig hebben.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 april 2016 @ 10:24:

[...]

Heb je ervaring met psychoses? Zo nee, dan zou ik me daar eens in verdiepen want dit lijkt er niet eens op. Not even close.

Vervelend voor je dat je dat hebt moeten meemaken misschien (hoop het niet voor je).

Maar dit is de definitie van een angstpsychose en ik heb veel met mensen gewerkt die soortgelijke ideeën hadden en daadwerkelijk erop anticipeerden. Dus alvast maar bekeren uit angst enzo.

Men zet hier allerlei irreeele fantasieën in en juicht als er een deel van 'uitkomt' (en hanteert brede definities van 'uitgekomen profetieen').

Men verwacht zelfs gniffelend dat mensen die niet meegaan in de ideeën door 'het stof' zouden moeten en het uitblijven daarvan ziet men als eigen gelijk.

Definitie:

Wanneer men te maken heeft met een angstpsychose zit men met een gevoel van angst dat zo overweldigend is, dat er geen ruimte meer is voor de realiteit. De angst is meestal ongegrond en irreëel.
quote:Het-groepje schreef op 06 april 2016 @ 17:40:

[...]

Vervelend voor je dat je dat hebt moeten meemaken misschien (hoop het niet voor je).

Maar dit is de definitie van een angstpsychose en ik heb veel met mensen gewerkt die soortgelijke ideeën hadden en daadwerkelijk erop anticipeerden. Dus alvast maar bekeren uit angst enzo.

Men zet hier allerlei irreeele fantasieën in en juicht als er een deel van 'uitkomt' (en hanteert brede definities van 'uitgekomen profetieen').

Men verwacht zelfs gniffelend dat mensen die niet meegaan in de ideeën door 'het stof' zouden moeten en het uitblijven daarvan ziet men als eigen gelijk.

Definitie:

Wanneer men te maken heeft met een angstpsychose zit men met een gevoel van angst dat zo overweldigend is, dat er geen ruimte meer is voor de realiteit. De angst is meestal ongegrond en irreëel.

Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt. Ingrijpend genoeg.

Ik zie het anders dan jij. Ik vind de toon hier niet altijd even prettig maar iedereen uit zich op eigen wijze.

Weet je zeker dat je dat door het stof juist hebt gelezen? Ik zag juist dat iemand hier zegt dat ze graag ongelijk zou hebben en dan ook door het stof zou willen voor de pro opvang mensen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik heb pijnstillers achter de kiezen en het schrijven gaat lastig nu.
Godsamme, net bij RTL nieuws.... een vluchteling in Athene dreigt met een baby te gooien. Dat iemand wanhopig is, okee, maar dit is barbaars. Dit wil Europa in... Alsjeblieft zeg!!
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:34:

[...]

Maar niemand gaat hier nog naar een kerkIk ga wel naar de kerk, en ik weet niet of het bij andere kerken ook zo is, maar in onze kerk (katholiek) komen de laatste tijd steeds meer jongeren, jonge studenten en jonge gezinnen met kinderen.
quote:dianavankrimpen schreef op 06 april 2016 @ 19:52:

Godsamme, net bij RTL nieuws.... een vluchteling in Athene dreigt met een baby te gooien. Dat iemand wanhopig is, okee, maar dit is barbaars. Dit wil Europa in... Alsjeblieft zeg!!Precies, en een goede kans dat het een Libanees ofzo is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het is gewoon een kwestie van de realiteit onder ogen zien. De bevolking in onze grote steden bestaat voor meer dan de helft uit immigranten, in kleinere steden ligt het niet veel lager. Dat gaat alleen maar groeien. Er zullen grote delen van Nederland ontstaan waarin de autochtone Nederlander een kleine minderheid wordt. Wat dat gaat doen met onze regelgeving of het klimaat in onze samenleving is vooralsnog een vraag, maar feit is dat als er straks een persoon opstaat die een moslimpartij (wat volkomen democratisch mogelijk is) start, de kans groot is dat dat de grootste, of in elk geval één van de grootste, partijen van Nederland wordt. En willen we dat dan? Dat zijn wel vragen die we ons nú al moeten stellen en mogelijkheden die we ons nú al moeten realiseren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 06 april 2016 @ 23:04:

Het is gewoon een kwestie van de realiteit onder ogen zien. De bevolking in onze grote steden bestaat voor meer dan de helft uit immigranten, in kleinere steden ligt het niet veel lager. Dat gaat alleen maar groeien. Er zullen grote delen van Nederland ontstaan waarin de autochtone Nederlander een kleine minderheid wordt. Wat dat gaat doen met onze regelgeving of het klimaat in onze samenleving is vooralsnog een vraag, maar feit is dat als er straks een persoon opstaat die een moslimpartij (wat volkomen democratisch mogelijk is) start, de kans groot is dat dat de grootste, of in elk geval één van de grootste, partijen van Nederland wordt. En willen we dat dan? Dat zijn wel vragen die we ons nú al moeten stellen en mogelijkheden die we ons nú al moeten realiseren.Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Onze democratie zal ons uiteindelijk de das om doen. Gelukkig zijn de moslims onderling aardig verdeeld, Turken en Marokkanen zitten bijvoorbeeld niet op één lijn.
http://www.ad.nl/ad/nl/36 ... maar-zonder-varkens.dhtml

Kinderboerderij in de klas maar zonder varkens.

Nog een paar jaar, dan zijn er geen varkensboeren meer in Nederland.
verba volant, scripta manent.
quote:Het-groepje schreef op 05 april 2016 @ 22:29:

[...]

Ik weet er alles van. Maar het ging niet om mijn kennis van de inburgering. Het ging om de stelling dat 'de overheid' niks eist van nieuwkomers wb kennis van onze samenleving.

Er is wel degelijk al tijden een verplichte inburgeringscursus. Dat het qua inhoud niet is wat jij en ik ervan zouden maken was nu het gesprek niet.Een vriendin moest jaren geleden een inburgeringscursus volgen, al snel bleven er van de twinting deelnemers niet veel over, alleen nog een paar mensen uit Vietnam en vriendin (Cabo Verde). Wat ze er niet heeft geleerd is goed Nederlands schrijven. Spreken gaat goed, wel een behoorlijk accent.
verba volant, scripta manent.
Mensen het word steeds triester in west-europa

Ik heb gister ook nee getemd maar ja ..

Je wilt toch straks niet in geislamitiseerde Nederland =3wereld land wonen,alles gaat naar klote..

Koop een huisje in oost-europa voordat de prijzen omhoog gaan rijzen..
quote:Pientjexxxx schreef op 05 april 2016 @ 22:33:

[...]

Er zijn in verhouding maar weinig mensen die slagen voor een inburgeringscursus. Daarnaast krijgen er ook nog eens heel veel nieuwkomers vrijstelling. Dus zo effectief zijn die cursussen helemaal niet.

Kwestie van een stempel, .................

Men lapt deze '' verplichte cursus'' massaal aan de laars, staat ook geen enkele sanctie op.

Waarom zou je dan gaan??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De cursus kost 350 E, maar men kan lenen.

Van de site van Vluchtelingenwerk:

Hoeveel maximaal?

Iedereen die moet inburgeren, kan maximaal € 10.000,- lenen. U kunt niet langer dan 3 jaar geld lenen. De 3 jaar gaat in als u de eerste factuur naar DUO hebt gestuurd. Stuur de facturen zo snel mogelijk.

Inkomen en lenen

Asielmigranten mogen altijd € 10.000,- lenen. Het maakt niet uit wat hun inkomen is. Hoeveel andere inburgeraars mogen lenen, hangt af van hun inkomen. Bent u geen asielmigrant? Hoe meer geld u verdient, hoe minder geld u kunt lenen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 april 2016 @ 18:37:

[...]

Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt. Ingrijpend genoeg.

Ik zie het anders dan jij. Ik vind de toon hier niet altijd even prettig maar iedereen uit zich op eigen wijze.

Weet je zeker dat je dat door het stof juist hebt gelezen? Ik zag juist dat iemand hier zegt dat ze graag ongelijk zou hebben en dan ook door het stof zou willen voor de pro opvang mensen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik heb pijnstillers achter de kiezen en het schrijven gaat lastig nu.Aan die interpretatie had ik niet gedacht. Dank voor je reactie en sterkte met datgene waarvoor je pijnstillers nodig hebt.
@Jo-Elise

Een zeer triest voorbeeld van die HA. Maar wat heeft dat met vluchtelingen te maken? Kosten voor de zorg rijzen al jaren de pan uit en dat heeft vooral te maken met dat we steeds ouder worden, er meer medische zorg is dan voorheen en de farmaceutische industrie grof verdient aan medicijnen. Dit staat m.i. los van de migranten. Het is natuurlijk wel zo dat de afbraak van de verzorgingsstaat nog sneller gaan bij massamigratie. En ja daar maak ik me wel zorgen over. Want realistisch gezien is het gewoon dat er niet genoeg werk is voor de nieuwkomers en veel mensen gebruik gaan maken van de verzorgingsstaat zonder er ooit aan te hebben bijgedragen.

Je merkt weinig tot niets van verzorgingsstaat zeg je. En zegt dat het alleen nog maar voor de vluchtelingen is. Dat lijkt me zwaar overtrokken. Kan je voorbeelden geven? Ik merk nog best veel van verzorgingsstaat. Mijn chronisch medicatie wordt vergoed, ik krijg binnenkort aanvullende ww-uitkering. Ik heb nog weinig te klagen. Maar jouw situatie is wellicht anders?

quote:Eindeloos schreef op 05 april 2016 @ 21:02:

[...]

Mooie post J.E. en inderdaad om te janken .
Nee helemaal niet,nergens worden de prijzen zo kunstmatig hoog gehouden als ik Nederland!
quote:MissTapasX schreef op 07 april 2016 @ 18:08:

Nee helemaal niet,nergens worden de prijzen zo kunstmatig hoog gehouden als ik Nederland!google maar eens op kiwi-model. Dat hebben ze in Nieuw-Zeeland om de kosten van medicatie betaalbaar te houden.
quote:mick87 schreef op 07 april 2016 @ 18:45:

[...]

google maar eens op kiwi-model. Dat hebben ze in Nieuw-Zeeland om de kosten van medicatie betaalbaar te houden.

Hoe in gotsnaam wil je ons kikkerland met 17 miljoen inwoners vergelijken met N.Z. ?

En wat de uitholling van de gezondheidszorg betreft, dat begrijp je niet?

Stel dat de regering zijn woord houdt wat ik absoluut niet geloof, maar dat terzijde.

Dan zullen er in ons land 120.000 mensen bijkomen.

Mensen die tot op de dag van aankomst niks hebben binnengebracht/bijgedragen maar uit alle potten meesnoepen..........

Gezhzorg voor deze mensen kost een vermogen.

Of ook wij zetten 's nachts de geldpersen aan, of het gaat ten koste van de reguliere bevolking.

In een appel zitten maar 4 parten, je kunt hem wel met 10 mensen opeten, maar dan blijft er niet veel over.

Snapt een kind van 6.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven