Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 01 juni 2016 @ 13:23:

En ja,autisme is geen ras(we zijn zelfs helemaal een andere soort ).Maar ik bedoel te zeggen dat bijna iedereen wel eens tegen een onprettig vooroordeel aanloopt.Dàt is nu iets wat mij ook erg opvalt de laatste tijd, en ik vind het niet normaal..........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:moonpoppy schreef op 01 juni 2016 @ 13:23:

En ja,autisme is geen ras(we zijn zelfs helemaal een andere soort ).Maar ik bedoel te zeggen dat bijna iedereen wel eens tegen een onprettig vooroordeel aanloopt.Maar dat steeds aan de politie moeten uitleggen is een tikkeltje erger.
quote:MarianneDavids schreef op 01 juni 2016 @ 13:22:

Wie nog steeds denkt dat alleen Nederlanders discrimineren moet toch die oordoppen en oogkleppen maar eens ter aarde bestellen. We hebben een slordige tweehonderd nationaliteiten in huis, denk je dat die onder elkaar niet discrimineren? Er zijn erbij die discriminatie, xenofobie en racisme zelf lijken te hebben uitgevonden.

Dat zégt toch niemand? Maar hee, als je in Nederland woont kom je nu eenmaal het allervaakst autochtone Nederlanders tegen. En als je door hen gediscrimineerd wordt, mag je dat niet zeggen? Omdat Marokkanen die je nooit tegenkomt toevallig ook discrimineren? Of omdat Nigerianen die je ook al nooit tegenkomt Somaliërs discrimineren?

Als ik last zou hebben van discriminatie door andere mensen dan autochtone Nederlanders zou ik daarover klagen, maar ik heb dat nu eenmaal niet.
Am Yisrael Chai!
quote:Miu schreef op 01 juni 2016 @ 13:02:

[...]

Ik noem zo een iemand als jij gewoon een schreeuwlelijk. Whatever.JA, TYPISCH, WANT IEDEREEN MET EEN ANDERE DAN POLITIEK CORRECTE MENING IS EEN SCHREEUWLELIJK (dat is schreeuwen, doe ik niet, en schelden ook niet)
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:53:

[...]

Waar ik woon niet hoor.

Dan woon je duidelijk niet in een van de grote steden.

Zelf woon ik in een buurt met meer dan 50% ''niet westerse allochtonen''.

Waar dus ook de nodige mensen met een donkere huidskleur wonen.

Verschillende buren, een jeugdvriend van mijn zoon, voormalige klasgenoten van hem, vroegere collega's, veel mensen van de thuiszorg die bij me over de vloer komen, een huisgenote die ik een tijdje had.

Ik vind het al jaren eerder raar als ik in een omgeving kom waar het merendeel blank is.
Ik denk dat het allemaal vreselijk over de kop slaat waar het gaat om het racismedebat omdat er een groep angry young men zich niet weet te gedragen op internet en we weten in feite allemaal dat dat soort toetsenbordridders in het werkelijke leven niets te melden heeft, simpelweg omdat ze dat niet durven, het lijkt me dan ook niet verstandig om elkaar in de haren te vliegen gemanipuleerd door die ene groep terwijl de rest van Nederland er helemaal niet op zit te wachten om discriminerend door het leven te gaan.

Laten we ons hoofd niet verliezen en de dingen blijven zien zoals ze zijn en uitgaan van onze eigen ervaringen in plaats van plaatsvervangend te lijden onder hetgeen een ander in ongewone situatie overkomt. Even stapje terug en stilstaan bij de realiteit van alle dag.
quote:moonpoppy schreef op 01 juni 2016 @ 13:25:

[...]

Dank je

Maar sommige mensen hebben dan weer het vooroordeel dat ik dan wel hoogbegaafd moet zijn,omdat ik asperger heb,en dat valt dan ook wel weer mee!Ik ga uit van wat ik van je lees en heb geen vooroordeel.
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 13:10:

[...]

Waar is die foto van jou gebleven?
Ben ik de enige die een beetje moeite heeft met de term wit en zwart?
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 13:26:

[...]

Dat zégt toch niemand? Maar hee, als je in Nederland woont kom je nu eenmaal het allervaakst autochtone Nederlanders tegen. En als je door hen gediscrimineerd wordt, mag je dat niet zeggen? Omdat Marokkanen die je nooit tegenkomt toevallig ook discrimineren? Of omdat Nigerianen die je ook al nooit tegenkomt Somaliërs discrimineren?

Als ik last zou hebben van discriminatie door andere mensen dan autochtone Nederlanders zou ik daarover klagen, maar ik heb dat nu eenmaal niet.

Dit dus.
quote:quiaquia schreef op 01 juni 2016 @ 13:28:

[...]

Dan woon je duidelijk niet in een van de grote steden.

Zelf woon ik in een buurt met meer dan 50% ''niet westerse allochtonen''.

Waar dus ook de nodige mensen met een donkere huidskleur wonen.

Verschillende buren, een jeugdvriend van mijn zoon, voormalige klasgenoten van hem, vroegere collega's, veel mensen van de thuiszorg die bij me over de vloer komen, een huisgenote die ik een tijdje had.

Ik vind het al jaren eerder raar als ik in een omgeving kom waar het merendeel blank is.

Ik woon tegen een van de grote steden aan, in de suburbs. En hiervoor woonde ik in 1 van de andere grote steden en daar kwam ik inderdaad wel dagelijks andere zwarte mensen tegen. In de grote stad waar ik tegenaan woon zie ik overigens in het straatbeeld ook erg weinig Surinamers en Antillianen, je ziet er vooral allerlei moslims van diverse afkomsten, qua allochtonen.

Ik mis het juist heel erg in mijn regio, vandaar dat ik actief op zoek ben gegaan naar andere Surinamers en/of zwarte mensen.
Am Yisrael Chai!

[...]

Als ik last zou hebben van discriminatie door andere mensen dan autochtone Nederlanders zou ik daarover klagen, maar ik heb dat nu eenmaal niet.Ik kom het vaakst allochtone Nederlanders tegen. Je woont gewoon op de verkeerde plek.
Maar voor sommigen is het dus wel degelijk de realiteit van alledag, en niet alleen op internet. Die mogen een club niet in, die worden staande gehouden.. het komt overal voor. Dit zijn hun ervaringen. Wie ben ik om die te bagatelliseren?
quote:Yggdrasil- schreef op 01 juni 2016 @ 13:31:

Ben ik de enige die een beetje moeite heeft met de term wit en zwart?Nee, ik zeg blank en bruin, want dat is de realiteit en ik ben niet kleurenblind.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 13:12:

[...]

Had je mijn vraag gezien? Heb jij zwarte collega's?Nee, ik heb je vraag niet gezien, maar dat komt vast door de koters die tussen mij en mijn toetsenbord heen dartelen de hele dag. Ik heb heel weinig directe zwarte collega's. Hoezo? (effe opzoek naar je vraag)
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 13:32:

[...]

Ik woon tegen een van de grote steden aan, in de suburbs. En hiervoor woonde ik in 1 van de andere grote steden en daar kwam ik inderdaad wel dagelijks andere zwarte mensen tegen. In de grote stad waar ik tegenaan woon zie ik overigens in het straatbeeld ook erg weinig Surinamers en Antillianen, je ziet er vooral allerlei moslims van diverse afkomsten, qua allochtonen.

Ik mis het juist heel erg in mijn regio, vandaar dat ik actief op zoek ben gegaan naar andere Surinamers en/of zwarte mensen.FV, oprechte vraag, want dit begrijp ik niet goed. Zelf leg je erg de nadruk op discriminatie/racisme en dat het (logischerwijs) belangrijk is dat iedereen, ongeacht huidskleur, dezelfde kansen en behandeling krijgt. Hoe komt het dat je dan zelf bewust/specifiek op zoek gaat naar andere donkere mensen? Als in..mensen met een bepaalde huidskleur?

[...]

Als ik last zou hebben van discriminatie door andere mensen dan autochtone Nederlanders zou ik daarover klagen, maar ik heb dat nu eenmaal niet.Familie van mijn vriendin is een paar jaar geleden uit Rotterdam verhuisd, hun kinderen waren dagelijks de dupe van pesterijen door jongeren van een andere etnische minderheid, zelf zijn ze Kaap Verdiaans.
verba volant, scripta manent.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:19:

Kadanz, serieuze vraag: kom jij in je dagelijks leven - werk, sport, vriendenkring, etc - veel kleurlingen tegen?Nee, zo goed als niet in mijn eigen kring. En ook buiten mijn kring zijn ze op één hand te tellen. Ik ben volledig geïntegreerd in een blanke omgeving. In de randstad. En zolang ik me conformeer, m'n ogen sluit voor ongemakkelijke zaken en mijn mening niet geef over Zwarte Piet gaat dat prima.
quote:Timetraveler schreef op 01 juni 2016 @ 13:39:

[...]

FV, oprechte vraag, want dit begrijp ik niet goed. Zelf leg je erg de nadruk op discriminatie/racisme en dat het (logischerwijs) belangrijk is dat iedereen, ongeacht huidskleur, dezelfde kansen en behandeling krijgt. Hoe komt het dat je dan zelf bewust/specifiek op zoek gaat naar andere donkere mensen? Als in..mensen met een bepaalde huidskleur?

Ja, mee eens. Als je je gediscrimineerd voelt is dan mingelen voor acceptatie niet het meest logisch ipv elkaar op te zoeken? Ik weet het niet hoor. Ik vraag het me gewoon af. Ik vind FV altijd zo stellig. 'Ik zie het niet/herken het niet en dús is het er niet'.

Ik begrijp het vinden van (h)erkenning overigens wel hoor. Ik heb in het buitenland gewoont en dan zochten we ook vaak Nederlanders op. Gewoon om bijv je eigen taal te kunnen spreken of gebruiken te kunnen delen.
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 13:43:

[...]

Nee, zo goed als niet in mijn eigen kring. En ook buiten mijn kring zijn ze op één hand te tellen. Ik ben volledig geïntegreerd in een blanke omgeving. In de randstad. En zolang ik me conformeer, m'n ogen sluit voor ongemakkelijke zaken en mijn mening niet geef over Zwarte Piet gaat dat prima. En anders, als je het conformeren niet meer volhoudt, zijn er maar genoeg wijken te vinden in Nederland waar je wél struikelt over de kleurlingen

[...]

Als ik last zou hebben van discriminatie door andere mensen dan autochtone Nederlanders zou ik daarover klagen, maar ik heb dat nu eenmaal niet.Maar die kom je ook vrijwel nooit tegen, benadruk je hier herhaaldelijk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:MarindaH schreef op 01 juni 2016 @ 13:26:

[...]

Maar dat steeds aan de politie moeten uitleggen is een tikkeltje erger.

Dat weet jij helemaal niet,want jij hebt mijn leven niet,jij weet niet wat ik meegemaakt heb.

Als iemand weet wat het is om niet bij de grote club te mogen horen omdat je afwijkt is het wel de autist.

Bovendien zijn er nu ook kaartjes( auti-pas )om bv aan een agent te laten zien.Want als je staande gehouden word en je autistisch gedraagt komt dat ook over als verdacht( zenuwachtig doen,geen oogcontact).En die dingen zijn ook niet voor niets uitgevonden.
Heb je gelijk in, excuus. Ik refereerde aan 'onprettige vooroordelen' en vatte dat minder heftig op dan je kennelijk bedoelt.
quote:Timetraveler schreef op 01 juni 2016 @ 13:39:

[...]

FV, oprechte vraag, want dit begrijp ik niet goed. Zelf leg je erg de nadruk op discriminatie/racisme en dat het (logischerwijs) belangrijk is dat iedereen, ongeacht huidskleur, dezelfde kansen en behandeling krijgt. Hoe komt het dat je dan zelf bewust/specifiek op zoek gaat naar andere donkere mensen? Als in..mensen met een bepaalde huidskleur?Dat begrijip ik wel hoor. Iedereen zoekt mensen met wie zij/hij aanknopingspunten heeft.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:52:

[...]

Gewoon, andere zwarte mensen of mixed race mensen. Die kom ik in mijn dagelijks leven heel weinig tegen. Sowieso op mijn werk zo goed als nooit, in mijn woonplaats ook al zo goed als nooit (zo erg dat als ik er eens een tegenkom ik me moet bedwingen om niet om hun nummer te vragen ).

Ik moet altijd actief op zoek naar andere kleurlingen, en doe dat dus ook. Enerzijds door heel veel met mijn familieleden om te gaan, maar ook bijvoorbeeld door me aan te sluiten bij actieve netwerken.

Maar in die netwerken hoor ik eigenlijk vaak dezelfde ervaringen als mijn eigen, maar goed, ze zouden natuurlijk ook niet bestaan als er geen vraag naar was.

Mag ik uit belangstelling vragen waarom 'halfbloedje' not-done is maar je jezelf wel zwart noemt (terwijl je dat niet bent)

Ik ga mezelf niet op glad ijs begeven maar heb ooit eens gelezen dat sommige bevolkingsgroepen gewoon minder in bepaalde werkvelden vertegenwoordigd zijn. Vraag me niet wat de verklaring daarvoor was. Misschien werk jij in een tak waar idd meer blanken vertegenwoordigd zijn. Op zich niet heel gek in Nederland :-)

Waarom zou je jezelf moeten bedwingen om het nummer van een kleurling te vragen, om in jouw eigen termen te blijven? Ik vraag toch ook niet aan elke blanke hun nummer, of om specifieker te zijn, aan iedereen met tattoos of rood haar bijvoorbeeld.

Je bent wie je bent en je vriendengroep mag best een reeële afspiegeling van het land zijn waar je in woont.

Ik woon in een stad waar op zich niet heel veel etnische minderheden wonen volgens mij, iig minder dan in Amsterdam bijv. En ik kom toch elke dag mensen van allerlei pluimage tegen. Dat vind ik persoonlijk nou zo leuk aan Nederland.

Ik heb idd ook een graf hekel aan racisme toch denk ik tot mijn schrik in hokjes, en generaliseer ik ook wel eens. Dat vind ik jammer van mezelf. Ik werk er aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven