Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Izzy wat lief z`n kaart

Hoe gaat het met uitmesten Belle?

Iselin zet hem op je zal het even nodig hebben gehad

Sterrenkijker

Ammenooitniet ik herken het niet maar wat ik vooral lees is iemand die geloofd in zich zelf en ongeacht het gewicht zichzelf volledig accepteert en en dat is super fijn

Nog even terug komen op het emo eten hoe is het bij jullie ontstaan? Bij mij is dit al ergens in mijn jeugd mis gegaan en kreeg verkeerde voorbeelden mijn moeder is ook een vreselijke emo eter maar ontkend dit nog steeds. Vroeger werden heftige emoties altijd beloont met ongezond eten of mocht voor een keertje na die slechte dag dag chocolaatje.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je collega Izzy!

Iselin: één kilo valt mee, zeker met veel zout gegeten te hebben. Goed systeem dat je hebt betreft kleding. Kan mij voorstellen dat dit enorm scheelt.

Ammenooitniet: heel positief dat je altijd zo zelfverzekerd bent en je lichaam als een verlengde van je persoonlijkheid zag. Echt herkennen doe ik het niet (bij mij is mijn zwaardere lichaam eerder een bescherming voor de buitenwereld (geweest)). Misschien kan je, je uiterlijk meer aanpassen op je persoonlijkheid? Je bent nu veel met kleding bezig, nu je meer keuze hebt, kan je deze misschien meer aanpassen aan je persoonlijkheid en voor een kledingstijl te gaan die meer bij je persoonlijkheid past? Geef het wel tijd, je hersenen hebben meer tijd nodig om aan je nieuwe lichaam te wennen.

Hier een eerste veldslag met mijn kledingkast gehouden. Schaam mij diep voor hoeveel kleding ik heb! Ben bewust vega en begaan met de natuur én dan wel zoveel spullen hebben, dat klopt eigenlijk niet. Ben nu nog volop aan het sorteren en heb al twee zakken om weg te doen (niet mijn smaak meer, stuk/niet meer mooi of te groot ) en al een mooi pakketje lentekleding klaargelegd in net een maatje minder, kijk er nu al naar uit om die te kunnen dragen.
She Believed she could, so she did.
Belle als daar nog een voor jaar jas tussen zit maat 46/48 hou ik mij aanbevolen Ik heb geen jassen meer en wil er niet al te veel geld aan uit geven.

Ik heb ook nog lang niet alles uitgemest maar 2.5 zak vind ik voor nu wel even genoeg moet binnen kort maar eens een vriendin uitnodigen om te kijken wat mij nog wel en niet staat omdat er ook dingen bij zitten uit mijn puberteit
Ik ben al wat ouder en mijn ouders waren halverwege de 30 toen ik werd geboren. Vandaar dus dat zij bewust de oorlog hebben meegemaakt, waarbij mijn vader de hongerwinter aan den lijve heeft ondervonden. Mijn probleem was dus vooral dat ik met de paplepel heb meegekregen dat je eten niet mag weggooien. Ik woon al bijna m'n halve leven alleen (wat ik overigens heerlijk vind) en porties zijn meestal niet voor 1 persoon bedoeld. De restjes at ik altijd op, met als gevolg dat ik teveel at voor het avondeten. Ik gooi eten nu weg als het teveel is om op te eten maar te weinig om te bewaren.

Vroeger was eten ook beloning en troost, als ik verdrietig was of juist heel blij, mocht ik van mezelf extra lekker eten en dat waren altijd caloriebommetjes.
Even een korte ego-post om te laten weten dat jullie me geïnspireerd hebben: ik ben nu ook druk bezig met het uitmesten van mijn kledingkast Had ik sinds het begin van mijn afvallen nog niet gedaan, dus er kan erg veel weg/gedoneerd worden. Ruimt wel lekker op zo. Enige nadeel is dat m'n kast nu ernstig leeg is. Maar goed, dat is een mooi argument om weer eens te shoppen (en laat er nu net vanavond een wehkamp-kledingpakket bezorgd worden ).

Merk dat het me weer even een motivatie-boost geeft! Hopelijk jullie ook
quote:single1985 schreef op 30 januari 2017 @ 12:49:

Izzy wat lief z`n kaart

Hoe gaat het met uitmesten Belle?

Iselin zet hem op je zal het even nodig hebben gehad

Sterrenkijker

Ammenooitniet ik herken het niet maar wat ik vooral lees is iemand die geloofd in zich zelf en ongeacht het gewicht zichzelf volledig accepteert en en dat is super fijn

Nog even terug komen op het emo eten hoe is het bij jullie ontstaan? Bij mij is dit al ergens in mijn jeugd mis gegaan en kreeg verkeerde voorbeelden mijn moeder is ook een vreselijke emo eter maar ontkend dit nog steeds. Vroeger werden heftige emoties altijd beloont met ongezond eten of mocht voor een keertje na die slechte dag dag chocolaatje.

Bij mij hangt eten echt samen met een negatief zelfbeeld. Vroeger was ik altijd de grootste van de klas en niet super slank maar ook zeker niet dik. Maar wel altijd opmerkingen daarover gekregen. Zo jong zet je dat toch aan het denken. Mijn moeder was altijd aan het crash diëten. Alle soorten die er zijn heeft ze weleens gedaan volgens mij. En zonder blijvend succes. Als jong meisje denk je dus dat dat normaal is om zo met je gewicht bezig te zijn en ongezond te eten. Daar komt bij dat mijn moeder een hekel heeft aan koken dus het was altijd pakjes en zakjes. Potten groente. Alles extra op smaak met suiker, zout, sauzen, jus, appelmoes noem maar op. We hadden eigenlijk weinig gezonde voeding in huis (verse groenten en fruit). Dus als dat je opvoeding is weet je niet anders. Bij ons thuis was ook altijd het motto de pan moet leeg. Weg gooien is zonde, restjes werden niet bewaard en mijn moeder kookte standaard teveel.

Vanaf mijn 14e begon ik te groeien en kreeg ik vaak te horen dat kleding niet leuk stond, of dat het te strak zat. Dat mijn haar niet leuk zat (ik heb fijn haar) etc. Dus dat hielp niet echt mee. Denk niet dat ze het zo bedoelden maar het was altijd negatief en nooit positief. Door dat negatief zelfbeeld vond ik het moeilijk om erbij te horen en zelfverzekerd te zijn dus ik zat vaak na schooltijd op mijn kamer tv te kijken met een zak chips en een pak chocomelk. Toen liep het echt wel de spuigaten uit. Toen ik ging studeren ging het beter. Voelde me meer op mijn gemak en geaccepteerd. Toen ook best veel afgevallen, zo'n 20 kilo. Nadat ik mijn man heb ontmoet en we zijn gaan samenwonen was het vooral weer veel en lekker eten. En beide weer veel aangekomen. Als er gezelligheid is moet er eten bij. Ik heb ook wel dat ik graag ongezond eet als ik moe ben of niet lekker in mijn vel zit. Dat probleem heb ik nog steeds wel, denk dat dat ook wel zal blijven.
sommige dingen zullen bij mij ook altijd wel bij mij blijven kwa emotie eten

Mocht er iemand tijdens het opruimen nog een leuke voor jaars jas 46/48 stuur mij gerust een pb of iets. Ik ben zoekende maar geen zin om de hoofdprijs er voor te betalen en tot nu toe geen leuke nog gevonden. Ben toch nog wel kieskeurig
Hallo allemaal

Iselin wat grappig dat je je zo herkent in wat ik gisteravond schreef. Nou zeg ik vaak gekscherend dat ik de 'gemiddelde Nederlander' ben dus zo vreemd s het natuurlijk niet dat je herkenning hebt

Die +1 kg ben je volgende week wel weer kwijt als je er deze week goed om denkt.

Eten hangt bij mij ook samen met gezelligheid hoor!

Belle wat fijn dat het nieuws over je familielid minder slecht is dan verwacht! En wat goed dat jij ook je kast bent gaan uitmesten! En bezoek dat je gezonde eten/hapjes waardeert is altijd fijn!

Ammenooitniet ik herken deels wat je schrijft. Ik ben in mijn hoofd nooit dik geweest dus ik heb het probleem ook niet dat ik me nog steeds dik voel na afvallen. Ik heb me namelijk nog nooit zo dik gevoeld als dat ik ben. Wel heb ik, als ik afval en ik ben op gewicht, dat het plaatje dat ik van mezelf in mijn hoofd heb eindelijk klopt met wat ik op foto's zie.

En afscheid nemen van je oude ik, op een bepaalde manier is dat misschien ook wel zo?

Sterrenkijker wat een rottige heb je achter de rug Kom lekker van je afschrijven als je daar behoefte aan hebt! Het hoeft toch niet altijd over (niet) eten en afvallen te gaan?

Single, ik heb heb wel een idee hoe dat emo-eten bij mij is ontstaan maar dat wordt te persoonlijk om op in te gaan hier op het forum. Misschien is (h)erkennen wat het onderliggende probleem is bij emo-eten de eerste stap om er anders mee om te gaan, wordt het wellicht iets makkelijker om het aanbrengen pakken? Ken je de stappen van bekwaam/onbekwaam? Even heel kort:

Onbewust onbekwaam: je weet niet dat je iets niet weet/kunt

Bewust onbekwaam: je bent je bewust van je 'tekortkoming'

Bewust bekwaam: je weet waar je valkuil zit dus je zorgt ervoor dat je er niet instapt

Onbewust bekwaam: je bent zo goed in wat je doet dat je het zonder nadenken doet.

Het zou mooi zijn als we straks allemaal zo ver zijn dat we bij emoties een wortel of een stuk komkommer pakken zonder er bij na te denken!

Izzy wat een lief gebaar van je collega!

Hier niet veel bijzonders te melden. O ja, ik kon vandaag een broek aan die nog nieuw in de kast lag Heel eerlijk, met nog 5 kg minder zal ie lekkerder zitten maar ik had 'm vandaag aan, en ik kreeg complimenten over mijn leuke nieuwe broek!
Goede morgen!

Single: Er zit geen voorjaarsjas tussen. Anders had je hem zeker mogen hebben. Hier in Belgie is het de laatste dag van de solden, misschien kan je nog iets scoren?

Piony: zalig he dat opruimen van je kast? Leuke items die je gekocht hebt bij de Wehkamp?

Ammenooitniet: nog naar de dokter geweest? Hoe gaat het met de krampen?

Takkentrol: Wat fantastisch dat je nu in de broek past. Fijn dat je ook meteen complimentjes over kreeg.

Interessant om te lezen hoe iedereen zijn emotie - eten is gestart. Mijn moeder was een emo-eter, maar moedigde ons aan om gezond te eten (er werd elke dag met verse producten gekookt en stond altijd gezonde soep en fruit voor ons klaar). Ze heeft echt haar best gedaan om ons een gezonde levensstijl aan te leren. Mijn vader is jong overleden en woog veel te veel. Hij ging naar de hulpgroep de anonieme overeters, dus ook niet echt een goed voorbeeld. Mijn oma vond het moeilijk dat ik als kind geen snoep at, ze heeft mij dit echt leren snoepen (echt hoe stom als ik daar nu aan terug denk). Het echte emo eten kwam in mijn pubertijd, een nare ervaring maakte dat ik mijn emoties niet meer kwijt kon en mij veiliger voelde in mijn zwaardere lichaam (nu nog vind ik het niet prettig als mannen mij teveel aandacht geven, maar ik heb de beschermlaag niet meer nodig. Kan nu echt wel mijn mannetje staan!)

Opvallend dat bij veel van jullie is aangeleerd dat het bord en de pannen leeg moeten. Heel begrijpelijk met hoe bewust mensen moesten omgaan met voeding. Mijn man heeft dit ook en nu we kippen hebben, heb ik hem eindelijk kunnen aanleren dat zij blij zijn met de restjes. Zelf totaal geen probleem met mijn bord niet volledig leeg eten.

Fijne dag allemaal!
Bedankt voor jullie kijk! Heeft me laten inzien dat iedereen zijn eigen reis doormaakt en ik moet het inderdaad wat tijd geven.

@ Sterrenkijker, gecondoleerd. Is inderdaad wel een heel vervelende maand zo. Doe rustig aan

@ Single, aan mijn gedachtegang kleeft inderdaad ook een positieve zijde. Dank voor dat inzicht. Ik denk dat emo-eten bij mij begon met het welbekende: 'Heb je je pijn gedaan? Ah kind, neem maar een snoepje.' Bij stress, de negatieve emotie die ik het meest ervaar, kan ik anderzijds ook gaan stoppen met eten. Dat lukt dan misschien voor bijna een hele dag, waarna in de avond de vette hap uit de kast wordt getrokken.

@ Belle, je gooit wel raak zeg. Daarom werd ik inderdaad zo enthousiast van het idee van een lookbook. Nog steeds eigenlijk Goed dat je zo lekker aan het uitmesten bent. Als je die overige kleding nou weggeeft of verkoopt ben je wel weer lekker ecologisch verantwoord aan het recyclen. De buikpijn is nu weer helemaal weg. Het komt soms in de nacht, houdt een paar uur aan en is dan (grotendeels) weg. Best gek eigenlijk. De eerstvolgende keer dat ik het krijg ga ik terug. Ik kan me trouwens goed vinden in het gedeelte dat je het vervelend vindt om te veel aandacht te krijgen van mannen. Ik voel me dan vooral heel ongemakkelijk, ook omdat die aandacht dan vaak zo ongegeneerd (soms asociaal) gegeven is.

@ Piony, goed bezig. Opgeruimd staat netjes he

@ Iselin, wat vervelend dat je dat zo ervoer. Zit je inmiddels wel lekker in je vel?

@ Takkentrol, ja dat klopt natuurlijk eveneens. Het is ook afscheid nemen. Fijn he als je een nieuw kledingstuk aankan Die complimentjes waren vast meer dan terecht.
-
Heel veel sterkte sterrenkijker.
@takkentrol. Super van je broek! Dat van je slank voelen en niet zijn heb ik juist omgekeerd. Voel me nog steeds dik in mijn maat 36/38....Zo stom want op foto's zie ik echt wel dat ik nu slank ben. Ik dacht altijd als ik die maat heb of zo zwaar ben dan is het goed en ben ik happy met mezelf. Jammer dat het niet zo werkt.

@ammenooitniet: alweer een halve kilo uitgeplast gisteren.......het gaat in fases bij mij Hoe ik me voel. Kan hele tijd goed gaan maar zo omslaan. Momenteel hang ik ergens op de grens. Het gaat niet super maar ook niet slecht.

Ik heb als jong meisje en puber ook aantal nare ervaringen gehad met mannen en jongens. Ik heb ook een afweer opgebouwd toen. Deels door mijn lichaam en deels door mijn gedrag. Ik was een echte bitch en moest niets van andere geslacht weten. In mijn ogen wilden ze toch maar een ding. Mijn man is de eerste die door dat harnas heen kon kijken en komen.

Tjee wat een openhartigheid op de vroege morgen.....
Grappig wat je net schreef aan Takkentrol @ Iselin. Vandaag was er onverwacht een filmpje van mij gemaakt. Normaal verbaasde ik mij over hoe breed ik eruitzag op foto/film, nu verbaasde ik mij over het feit dat mijn fysieke zelfbeeld toch wel accuraat is Vervelend dat het niet super gaat, hopelijk ga je die grens snel over richting meer positiviteit. Herken me ook wel in wat je zegt met die houding jegens het andere geslacht. Ben ik (volgens mij) inmiddels overheen gegroeid, maar laten we eerlijk blijven: als morbide obese viel die aandacht grotendeels weg. En de aandacht die ik dan ontving bestond uit in mijn kont knijpen en ongewenst vastpakken. Dan ontvang je van mij in ieder geval geen sympathieke reactie.
-
quote:Ammenooitniet schreef op 31 januari 2017 @ 16:51:

Grappig wat je net schreef aan Takkentrol @ Iselin. Vandaag was er onverwacht een filmpje van mij gemaakt. Normaal verbaasde ik mij over hoe breed ik eruitzag op foto/film, nu verbaasde ik mij over het feit dat mijn fysieke zelfbeeld toch wel accuraat is Vervelend dat het niet super gaat, hopelijk ga je die grens snel over richting meer positiviteit. Herken me ook wel in wat je zegt met die houding jegens het andere geslacht. Ben ik (volgens mij) inmiddels overheen gegroeid, maar laten we eerlijk blijven: als morbide obese viel die aandacht grotendeels weg. En de aandacht die ik dan ontving bestond uit in mijn kont knijpen en ongewenst vastpakken. Dan ontvang je van mij in ieder geval geen sympathieke reactie.fijn dat je zelfbeeld nu klopt met wat je terug ziet op de video. En dat in de kont knijpen zou ik ook erg vervelend hebben gevonden (zacht uitgedrukt). Wat bezielt sommige mensen ;-S
Wat een ongelofelijk k*tdag vandaag, veel gedoe op mijn werk. Eerste gedachte was om naarde winkel te rennen en chocolade te kopen. Niet gedaan

Heb in plaats daarvan 2 sigaretten gerookt. Ik rook al bijna 5 jaar niet meer

Vanmiddag wel een uur gelopen, dat maakt mijn hoofd wat leeg.
quote:takkentrol schreef op 31 januari 2017 @ 19:42:

Wat een ongelofelijk k*tdag vandaag, veel gedoe op mijn werk. Eerste gedachte was om naarde winkel te rennen en chocolade te kopen. Niet gedaan

Heb in plaats daarvan 2 sigaretten gerookt. Ik rook al bijna 5 jaar niet meer

Vanmiddag wel een uur gelopen, dat maakt mijn hoofd wat leeg.Nou jeetje dan was het idd wel een piep dag als je je zo voelt......hopelijk kun je het een beetje van je af zetten.
Takkentrol
Ah Takkentrol Goed dat je geen junkfood hebt gekocht! Maar probeer niet weer verslaafd te raken
-
Dikke knuffel Takkentrol!
Herkenbare verhalen bij het emo eten. Het was voor mij een opluchting om te lezen dat sommige ook vervelend vinden om bepaalde aandacht van mannen te krijgen. Kont knijpen ken ik vooral van feestjes/festivals en dat durven mannen inderdaad ook met mijn huidige gewicht én leeftijd nog doen, alleen bijt ik nu van mij af. Ben wel blij dat ik nu echt veel sterker in mijn schoenen sta dan als puber/jonge 20-er.

Amennooitniet: starten met je lookboek zou ik zeggen Het is echt een goed idee en kan makkelijk nog een beetje switchen tussen stijlen, zonder al veel geld kwijt te zijn. Die buikpijn s nachts zijn toch echt raar. Zou je niet eerder naar de arts gaan dan wachten tot je ze weer krijgt? Heb je al een link kunnen vinden (bepaald eten, stress, bepaalde slaaphouding, hormonaal, medicatie ect?)

Iselin: het was gisteren echt wel openhartig hier op het forum. Erg dat er zoveel vrouwen nare ervaringen hebben gehad. Mijn man heeft ook heel erg zijn best moeten doen (had wel het voordeel dat ik super verliefd was )

Een opgeruimde kleerkast is echt zalig! Zoveel ruimte en overzicht opeens.
Sterkte takkentrol! Goed dat je van de chocola af bent gebleven, dat is een flinke zelfoverwinning. Roken is jammer, maar da's vast eenmalig geweest. Je kunt het!
Ik voel me bijna een rommelkont, maar het is voor mij toch nog te vroeg om mijn kledingkast op te ruimen. Als ik nu alles weg ga doen dat te groot is kan ik niet meer aangekleed de deur uit

Inderdaad al begonnen met mijn lookbook! Het jasje stond erop en ik wil nu graag een hoge zwarte skinny. Ik dacht dat een max van 25 euro wel haalbaar moest zijn, maar ik kan het echt nergens vinden. De meeste winkels heb ik al gehad (zoals Boohoo, Asos, Mango, H&M, Miss Etam, MS, Junarose, Zalando..), maar als jullie tips hebben graag!

@ Belle, ik vond het ook een opluchting om te lezen Geniet van je opgeruimde kast!

Ik kan echt geen link leggen m.b.t. de buikpijn. Tuurlijk ik heb weleens stress gehad, maar vaak genoeg ook niet. Mijn huisarts doet dingen vaak af met 'kijk het nog maar even aan', zoals meerdere huisartsen in mijn ervaring. Het heeft jaren geduurd voordat mijn andere klachten serieus genomen werden (i.v.m. met herkenbaarheid laat ik de specifieke aard even in het midden), wat uiteindelijk een chronische ziekte bleek te zijn. Deze wordt gelinkt aan andere chronische ziekten, allemaal te behandelen (gedeeltelijk onderdrukken), maar niet te genezen. Ik durf ook gewoon om die reden nog niet denk ik, ik moet echt nog een aanval krijgen wil ik daar overheen zijn.
-
hallo allemaal!

Jeetje ik voel me wel een beetje een afhaker. Er wordt zo veel geschreven en ben vrij druk dus ik kom er niet aan toe om actief mee te schrijven. Ik lees wel alles hoor! Vind dat jullie allemaal heel goed bezig zijn!!!

Hier gaat het mwah... Heb het calorieën tellen een beetje achterwege gelaten en snoep/snack/drink wat meer. Maar moet zeggen dat ik het na 1,5 jaar wel fijn vindt om het een beetje los te laten en niet telkens honger te hebben.

Gisterochtend de teller op 81,3 kg. Toch nog een kleine min.

Ik ga vanaf nu weer proberen meer mee te schrijven! Sorry dat ik nu niet op iedereen reageer maar weet even niet waar ik moet beginnen
even kort berichtje.....ben de vreet kilo van afgelopen weekend weer kwijt (joehoe) Wandelen schiet er helaas bij in, kan de zin er niet voor vinden en vandaag ook geen tijd gehad helaas. Morgen weer een poging. Verder weinig nieuws van deze kant.....
Misfit

Iselin wat goed!!

Hier ook druk in beweging en gezond aan het eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven