Erdogan een gevaarlijke gek?

22-04-2016 17:58 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is Erdogan een gevaarlijke gek? Een tweede Hitler?

Zijn arm reikt tot in ons land en Turken wordt gevraagd anderen aan te geven die Erdogan beledigd hebben.

40% van de Turken in Nederland is fervent Erdogan-aanhanger. Andere Turken vrezen nu dat zij niet meer op vakantie naar Turkije kunnen omdat zij zich negatief over hem uitgelaten hebben.

Zonder schroom zeggen wij dat Obama een lul is die niets van zijn 'yes-we-can'-uitspraak heeft waargemaakt.

Maar durven wij nog te zeggen dat Erdogan een lul is die mensen laat martelen, de pers naar zijn hand zet en het niet nauw neemt met de mensenrechten?

Wie vind Erdogan een een gevaarlijke psychopaat? En wie verheerlijkt hem omdat hij Turkije, als bijna fascistische staat weliswaar, op de kaart zet?
quote:Theamuts schreef op 13 maart 2017 @ 12:46:

[...]

Een Nederlandse toeristen-stop?

Doen wij belasting op het professioneel slachtofferschap.

Zijn 'wij' goed in, belasting heffen.

quote:minnimouse schreef op 13 maart 2017 @ 12:48:

[...]

Ga je die 'pleur op' nou echt vergelijken met de hitlergroet?

Ga je maar eens inlezen waarom die 'pleur op' werd gezegd. Aboutaleb heeft over Syriegangers iets vergelijkbaars gezegd.Inderdaad en Aboutaleb zei er zelfs nog bij dat ze hun Nederlandse paspoort bij hem persoonlijk mochten komen inleveren.. En terecht de man had groot gelijk.
quote:tvandattum schreef op 13 maart 2017 @ 12:46:

[...]

Wat ik schrijf heeft betrekking op jouw opmerkingen, oa waarom rutte niet specifiek een persbericht voor Nederturken de deur uit heeft gedaan, dat Turken zich achtergesteld en niet vertegenwoordigd woordigd voelen, het vermeende politiegeweld tegen Turken etc.

Dat roept irritatie op. Want alles wat gebeurt, gebeurt voor alle inwoners van Nederland.

Door jouw opmerkingen lijkt het toch wel heel erg alsof jij van mening bent dat er een uitzondering voor Turkse Nederlanders ge aantal moet worden. En dat roept irritatie op.

Of jij wel of geen belasting etc betaalt, heeft hier niks mee te maken. In Nederland heeft men gelijke rechten en plichten. En niet Turken net wat andere rechten en plichten.Nee hoor er hoeft helemaal geen uitzondering gemaakt te worden. Maar als het rommelt in een bepaalde bevolkingsgroep zou het toespreken van die mensen hem sieren. En of hij nou pleur op zei tegen dwarszittende, onrustveroorzakende, irritante mensen dat interesseert me echt niet. Want we hebben hier in Nederland toch zeker wel meer idioten die zich niet gedragen?
quote:anochm schreef op 13 maart 2017 @ 12:48:

[...]

Zegt iets over jou dan.Oef, gelukkig zei ze "fuck you", dan kun je daar weer op voortborduren n plaats van ingaan op de inhoud en op vragen die je gesteld zijn.
quote:anochm schreef op 13 maart 2017 @ 12:54:

[...]

Nee hoor er hoeft helemaal geen uitzondering gemaakt te worden. Maar als het rommelt in een bepaalde bevolkingsgroep zou het toespreken van die mensen hem sieren. En of hij nou pleur op zei tegen dwarszittende, onrustveroorzakende, irritante mensen dat interesseert me echt niet. Want we hebben hier in Nederland toch zeker wel meer idioten die zich niet gedragen?

Maar wat zou Rutte inhoudelijk moeten zeggen?

En waarom moeten Nederturken als groep worden benaderd? Het zijn toch Nederlanders die in Nederland wonen en voor wie de Nederlandse verkiezingen nu prioriteit zouden moeten hebben, aangezien dat hun persoonlijke toekomst bepaalt.
quote:DidiRidi schreef op 13 maart 2017 @ 12:51:

[...]

Mijn domme fuck you zegt nauwelijks wat over mij. Jouw Verdedigen van wat gisteravond gebeurde en het aanvallen van rutte zegt pas iets.Bah bah, wat stupide om zoiets in een discussie te roepen.
quote:DidiRidi schreef op 13 maart 2017 @ 12:51:

[...]

Mijn kleine fuck you zegt nauwelijks wat over mij. Jouw Verdedigen van wat gisteravond gebeurde en het aanvallen van rutte zegt pas iets.

Moet ik Rutte eren dan? Ik ben het niet met hem eens, ik ga ook niet VVD stemmen. Zijn leiderschap bevalt me niet.

Ik verdedig de gebeurtenissen niet, ik zeg alleen dat het kabinet dit anders kon aanpakken.
quote:bossanova schreef op 13 maart 2017 @ 12:51:

[...]

Ik heb het niet over Abou. Ik heb ook niet gezegd dat het vergelijkbaar is. Dus

Jij vergelijkt PvdA met VVD! Want als de PvdA het zegt vind je het wél oké want die zijn tenminste links of wat bazel je hier anders?
quote:anochm schreef op 13 maart 2017 @ 12:59:

[...]

Moet ik Rutte eren dan? Ik ben het niet met hem eens, ik ga ook niet VVD stemmen. Zijn leiderschap bevalt me niet.

Ik verdedig de gebeurtenissen niet, ik zeg alleen dat het kabinet dit anders kon aanpakken.

Nee dat konden ze niet.!

De regering laat zich niet dreigen en chanteren door Erdogan..punt.!
Ga eens voor een apart "Fuck you"-topic, please.
quote:liubi schreef op 13 maart 2017 @ 12:44:

Ik zit me suf te piekeren op het volgende: Erdogan roept internationale organisaties op tot een boycot van Nederland. Welke dan? Amnesty? Artsen zonder Grenzen, de Europese Unie? de VN??

Tis me wat.OPEC?
quote:YellowDiamond schreef op 13 maart 2017 @ 12:59:

[...]

Want als de PvdA het zegt vind je het wél oké want die zijn tenminste links of wat bazel je hier anders?Hoe kom je toch aan zo'n onzin?? Het zijn gewoon geen vergelijkbare uitspraken. Geen vergelijkbare personen. Stom om de mentaliteit van centrum-rechts gelijk te stellen aan die van links. Ecdht....
quote:YellowDiamond schreef op 13 maart 2017 @ 12:21:

En ook in Amsterdam was het gisteren raak:

http://nos.nl/artikel/2162933-nog-13-ar ... erdam.html

De politie in Amsterdam heeft gisteren 13 mensen aangehouden bij een demonstratie van Turkse Nederlanders in Amsterdam Nieuw-West. Alle arrestanten zitten nog vast.

Ze werden opgepakt voor het gooien van stenen naar de politie, het brengen van de Hitlergroet, opruiing, belediging en openlijke geweldpleging. Zouden daar dan ook blanke nazi's zijn? Of alleen Turkse nazi's en/of erdoganisten? Goed dat ze nog vastzitten. Nu nog een rechtszaak en - als het kan - in beslag nemen Nederlands paspoort (als ze naast Turks ook Nederlands zijn) en uitzetting naar Turkije. Deze Turken hebben in Nederland echt niets te zoeken. Ik vraag me ook af waarom ze in Nederland wonen.
World of Warcraft: Legion
quote:anochm schreef op 13 maart 2017 @ 12:54:

[...]

Nee hoor er hoeft helemaal geen uitzondering gemaakt te worden. Maar als het rommelt in een bepaalde bevolkingsgroep zou het toespreken van die mensen hem sieren. En of hij nou pleur op zei tegen dwarszittende, onrustveroorzakende, irritante mensen dat interesseert me echt niet. Want we hebben hier in Nederland toch zeker wel meer idioten die zich niet gedragen?

Leg mij dan eens uit waarom rutte specifiek de Turkse groep in Nederland toe zou moeten spreken? Want eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee waarom hij dat zou moeten doen. "Omdat het rommelt"?

Als je specifiek 1 groep aanspreekt, lijkt mij niet handig. Dan maak je onderscheid. En in een.land met 182 nationiteiten lijkt mij dat heel dom. Het bezoek van de Turkse ministers raakt niet enkel de Turken, maar alle Nederlanders.

Je snapt het echt niet hé. En dit laatste bedoel ik echt uit belangstelling.
quote:bossanova schreef op 13 maart 2017 @ 12:51:

[...]

Ik heb het niet over Abou. Ik heb ook niet gezegd dat het vergelijkbaar is. Dus

Jij vergelijkt PvdA met VVD!

Nou, nou, nou ... lezen is ook een vak he?

En leg me geen woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.

[...]

Ik verdedig de gebeurtenissen niet, ik zeg alleen dat het kabinet dit anders kon aanpakken.Ik ben ook geen Ruttefan en ga ook niet op hem stemmen. Maar hij had in mijn ogen niet anders kunnen handelen. De Turkse regering overschreed alle fatsoensnormen.
quote:Hetvrijewoord schreef op 13 maart 2017 @ 12:24:

Die Hitlergroet vind ik wel een saillant detail.Als dat door een Turk werd gedaan, kijk ik daar niet echt van op. Hitlerisme en islamofascisme is goed verenigbaar. Hitler had vroeger een ontmoeting met een grootmoefti.
World of Warcraft: Legion

[...]

Ik verdedig de gebeurtenissen niet, ik zeg alleen dat het kabinet dit anders kon aanpakken.Dat blijf je maar zeggen maar inhoudelijk hoor ik niets. Hoe en wat dan? En wat had dat uitgemaakt?
quote:YellowDiamond schreef op 13 maart 2017 @ 12:28:

[...]

Lodewijk Asscher was vanochtend op de radio woedend hij zei: als je het in je hoofd haalt om in Amsterdam op het plein 40-45 de hitlergroet te brengen en nazileuzen te roepen dan is er iets goed mis in je bovenkamer,dan is er iets goed mis in de opvoeding en op school gegaan.Vooral in de opvoeding lijkt me. Je weet wel dat je van je ouders leert je normaal te gedragen in het openbaar en mensen niet te provoceren en tot op het bot te kwetsen. Wat de Hitlergroet is en dat dat niet kan zal iedereen op school neem ik aan wel meegekregen hebben zelfs met het beperkte onderwijs op dat vlak. Maar ach ze nemen rustig hun kleine kinderen mee om te rellen tegen de politie, blijkbaar is dat wat ze hun kinderen willen leren. Leuk volk man.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:minnimouse schreef op 13 maart 2017 @ 13:01:

[...]

Nou, nou, nou ... lezen is ook een vak he?

En leg me geen woorden in de mond die ik niet gebruikt heb.

Voor mij is lezen geen vak meer hoor, allang niet meer!

[...]

#hoedan? Door vriendelijk te blijven lachen als Erdogan en co met sancties dreigen terwijl er nog gesprekken plaatsvonden. Door te knikken als je door Erdogan en co voor nazi's uitgemaakt wordt? Door het achterbakse gelieg en de truukjes van de consul en ministers maar door de vingers te zien?

Hoe had het kabinet dit anders aan moeten pakken?
quote:PowerCube schreef op 13 maart 2017 @ 13:02:

[...]

Ik ben ook geen Ruttefan en ga ook niet op hem stemmen. Maar hij had in mijn ogen niet anders kunnen handelen. De Turkse regering overschreed alle fatsoensnormen.

Inderdaad.

En je zag wel aan die rellen dat het nodig was.

Wel jammer van de beelden; kunnen ze weer zielig doen en de Turken opjutten.
quote:bossanova schreef op 13 maart 2017 @ 13:04:

[...]

Voor mij is lezen geen vak meer hoor, allang niet meer!Blijkbaar wel want je praat poep.
Pauw en Jinek hebben DENK vanavond?

Ben benieuwd of ze het over de raad van moskee zullen hebben...
quote:MwTheelepel schreef op 13 maart 2017 @ 13:04:

[...]

Vooral in de opvoeding lijkt me. Je weet wel dat je van je ouders leert je normaal te gedragen in het openbaar en mensen niet te provoceren en tot op het bot te kwetsen. Wat de Hitlergroet is en dat dat niet kan zal iedereen op school neem ik aan wel meegekregen hebben zelfs met het beperkte onderwijs op dat vlak. Maar ach ze nemen rustig hun kleine kinderen mee om te rellen tegen de politie, blijkbaar is dat wat ze hun kinderen willen leren. Leuk volk man.

Dat lijkt mij niet echt specifiek voor het volk. Wel voor groepje oproerkraaiers.

Zulke types vind je overal wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven