stemmen op groenlinks

05-03-2017 22:42 527 berichten
Alle reacties Link kopieren
*closed topic
anoniem_290341 wijzigde dit bericht op 02-04-2017 12:37
Reden: Remove account request
% gewijzigd
Accountkiller
ik vind de lijst inderdaad niet helemaal evenwichtig in de top 10, te eenzijdige werkervaring in de non-profits. Zoals iemand eerder al opmerkte, de nummers 14 t/m 20 bestaan allemaal uit competente mensen met bredere werkervaring, waarom staan er daar niet een paar hoger van? Toch GL gestemd ondanks deze twijfel, anders komen die 14 t/m 20 er natuurlijk niet in :)!
De PVV wil dingen die in strijd zijn met de grondwet... de eerste vijf standpunten kun je al afstrepen.

Daarom is het dom om op de PVV te stemmen. Hij kan het niet waarmaken.
quote:Louise70 schreef op 15 maart 2017 @ 18:30:

De PVV wil dingen die in strijd zijn met de grondwet... de eerste vijf standpunten kun je al afstrepen.

Daarom is het dom om op de PVV te stemmen. Hij kan het niet waarmaken.

GroenLinks wel?

Nederland down the drain met jesser
quote:Haaz schreef op 15 maart 2017 @ 18:41:

[...]

GroenLinks wel?

Nederland down the drain met jesserIk heb nergens in het partijprogramma van GroenLinks zaken kunnen vinden die in strijd zijn met de grondwet. Op het A4-tje van Wilders staan er een heleboel. Een voordeel heeft Wilders wel, zodra hij ze echt zou kunnen uitvoeren worden we onmiddellijk uit de EU gezet dus daar hoeft hij dan niks meer voor te doen.
quote:Haaz schreef op 15 maart 2017 @ 18:41:

[...]

GroenLinks wel?

Nederland down the drain met jesser

GL heeft in ieder geval een uitgebreid partijprogramma waarin ze beschrijven hoe ze dingen willen waarmaken. Daarin een stuk realistischer dan PVV. Alle partijen trouwens. Enkel de PVV heeft een niet onderbouwd programma. Van alle andere partijen kan je vinden wat je wilt, maar het is wel onderbouwd. En dan heb ik het over het hele spectrum van SGP tot SP.

Bovendien zijn alle andere partijprogramma's niet strijdig met de grondwet. Dat van de PVV wel.

Dus je kan heel hard lachen om Jesse en het hardgrondig met hem oneens zijn, maar kom dan met goede argumenten.
GL gestemd!
Ik net ook, op Cathelijne Brouwer
quote:Raceslak schreef op 15 maart 2017 @ 18:27:

ik vind de lijst inderdaad niet helemaal evenwichtig in de top 10, te eenzijdige werkervaring in de non-profits. Zoals iemand eerder al opmerkte, de nummers 14 t/m 20 bestaan allemaal uit competente mensen met bredere werkervaring, waarom staan er daar niet een paar hoger van? Toch GL gestemd ondanks deze twijfel, anders komen die 14 t/m 20 er natuurlijk niet in :)!Ik heb op 14 gestemd, Lisa Westerveld is dat
Zojuist op het NOS journaal dat er een enorme stroom vluchtelingen vanuit Somalië op gang komt ivm extreme droogte. Nu worden ze nog opgevangen in de regio, maar als we nu niet serieus werk gaan maken van klimaatverandering dan staan ze straks hier en roepen de PVV-ers weer dat ze hier niet welkom zijn. Dat is dus de reden dat ik GroenLinks stem en ik heb niet eens kinderen...
quote:gemini2011 schreef op 15 maart 2017 @ 20:22:

Ik net ook, op Cathelijne BrouwerIk ook!
Natte tosti..
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 15 maart 2017 @ 20:33:

[...]

Ik ook! Ik ook!
Postte net al in een ander topic, ik ben trots om te wonen in de stad waar GL de grootste is in de verkiezingen.

Hopen dat dat bij de gemeenteraad net zo gaat volgender keer
quote:sophiax schreef op 15 maart 2017 @ 20:28:

Zojuist op het NOS journaal dat er een enorme stroom vluchtelingen vanuit Somalië op gang komt ivm extreme droogte. Nu worden ze nog opgevangen in de regio, maar als we nu niet serieus werk gaan maken van klimaatverandering dan staan ze straks hier en roepen de PVV-ers weer dat ze hier niet welkom zijn. Dat is dus de reden dat ik GroenLinks stem en ik heb niet eens kinderen...

Gaat Groen Links dan iets doen aan geboortebeperking in Afrika, aan het uitputten van de grond door verkeerd gebruik van landbouwgronden en het kappen van de laatste bomen daar? En wat gaat GL doen aan de gewapende conflicten waar de regio ook al jaren onder lijdt? Gaat Jesse Klaver daar persoonlijk voor de plaatselijke bevolking een toespraakje houden?

Je doet net alsof wij met een stel windmolens, minder auto's en wat extra zonnepanelen alle problemen in Afrika op kunnen lossen.
quote:sophiax schreef op 15 maart 2017 @ 20:28:

Zojuist op het NOS journaal dat er een enorme stroom vluchtelingen vanuit Somalië op gang komt ivm extreme droogte. Nu worden ze nog opgevangen in de regio, maar als we nu niet serieus werk gaan maken van klimaatverandering dan staan ze straks hier en roepen de PVV-ers weer dat ze hier niet welkom zijn. Dat is dus de reden dat ik GroenLinks stem en ik heb niet eens kinderen...Vanuit Somaliland naar West-Somalië. 80% van de veestapel is verhongerd. Glasvlakten zijn zowat verwoestijnd. Ze hebben niks meer.
Die mensen uit Somalië toelaten natuurlijk.

Vluchtelingen uit veilige landen weren.

De asielzoekerscentra zitten vol met mensen die gewoon een beter leven willen.

Daar is het helaas niet voor bedoeld..
quote:Pientjexxxx schreef op 16 maart 2017 @ 12:35:

Gaat Groen Links dan iets doen aan geboortebeperking in Afrika, aan het uitputten van de grond door verkeerd gebruik van landbouwgronden en het kappen van de laatste bomen daar? En wat gaat GL doen aan de gewapende conflicten waar de regio ook al jaren onder lijdt? Gaat Jesse Klaver daar persoonlijk voor de plaatselijke bevolking een toespraakje houden?

Je doet net alsof wij met een stel windmolens, minder auto's en wat extra zonnepanelen alle problemen in Afrika op kunnen lossen.

Nee, wij gaan met een paar windmolens de klimaatproblemen niet oplossen. Naar mijn mening is niks doen ook geen optie en moeten er nou eenmaal stevige acties komen om de problemen niet groter te maken dan ze al zijn. Geboortebeperking in Afrika is helemaal geen issue, uit alle onderzoeken blijkt steeds opnieuw dat bij een betere overlevingskans van kinderen de gezinsgrootte vanzelf afneemt. De Somaliërs hebben niet de klimaatproblemen veroorzaakt, laat staan dat zij ze kunnen oplossen. Wij hebben wel de kennis en mogelijkheden om wezenlijke stappen te zetten, maar kiezen we vooralsnog voor om willens en wetens het klimaat om zeep te helpen. Ik realiseer me dat van het klimaat prioriteit maken betekent dat we andere keuzes moeten maken die soms vervelende consequenties hebben. Tegelijkertijd geloof ik erin dat het kan en dat dit uiteindelijk ook in het belang van Nederland is. Precies om die reden (oa) stem ik op GroenLinks. Ik vind het echt veelbelovend dat we er 10 zetels bij hebben gekregen, dat we onder jonge kiezers ontzettend goed scoren en dat bijna een miljoen mensen gisteren ook GroenLinks hebben gestemd. Maar ook dat VNO-NCW vandaag in een persbericht aangeeft dat zij vinden dat een energietransitie en duurzaamheid prioriteit zouden moeten zijn van het volgende kabinet.

Ik word blij als ik zie dat er dagelijks meer mensen lid worden van GroenLinks, dat tijdens de campagne spontaan honderden niet-leden zich melden als campaigner, de reacties die we krijgen op straat en huis-aan-huis, de snelheid waarmee de meet ups 'uitverkocht' waren, de energie en bevlogenheid die er is. Ik hoop echt dat we dit vol kunnen houden en Nederland duurzamer en empathischer maken.
quote:Haaz schreef op 16 maart 2017 @ 13:55:

Die mensen uit Somalië toelaten natuurlijk.

Vluchtelingen uit veilige landen weren.

De asielzoekerscentra zitten vol met mensen die gewoon een beter leven willen.

Daar is het helaas niet voor bedoeld..Ik voorkom liever dat we nog meer ontheemden krijgen door de oorzaak aan te pakken. Ik ben zeker voorstander van een goede opvang voor vluchtelingen, maar voorkomen dat mensen moeten vluchten is minstens zo belangrijk.
Als Jesse een vent is gaat hij nu meeregeren ondanks dat hij het niet zo op de VVD heeft. Hij zal dan wel de kleinste partij worden en lang niet alles kunnen doen wat hij zou willen, en zelfs dingen moeten accepteren die haaks op GL's ideeën staan, maar nu langs de zijlijn blijven staan is een zwaktebod. Hij moet in staat zijn om dat in eigen kring te verdedigen en kan dan meteen laten zien dat GL een serieuze partij is. Vanuit de oppositie lukt dat nooit.
quote:sophiax schreef op 16 maart 2017 @ 18:42:

[...]

Ik word blij als ik zie dat er dagelijks meer mensen lid worden van GroenLinks, dat tijdens de campagne spontaan honderden niet-leden zich melden als campaigner, de reacties die we krijgen op straat en huis-aan-huis, de snelheid waarmee de meet ups 'uitverkocht' waren, de energie en bevlogenheid die er is. Ik hoop echt dat we dit vol kunnen houden en Nederland duurzamer en empathischer maken.

Probleem voor GL is dat je voor die maatregelen een linkse meerderheid nodig hebt en de winst van GL er bij de PVDA en SP is afgegaan.

Een soort politieke wet van de communicerende vaten.

Ja het milieu is HET probleem van de toekomst alleen zien veel mensen dat nog niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:viva1966 schreef op 16 maart 2017 @ 18:54:

Als Jesse een vent is gaat hij nu meeregeren ondanks dat hij het niet zo op de VVD heeft. Hij zal dan wel de kleinste partij worden en lang niet alles kunnen doen wat hij zou willen, en zelfs dingen moeten accepteren die haaks op GL's ideeën staan, maar nu langs de zijlijn blijven staan is een zwaktebod. Hij moet in staat zijn om dat in eigen kring te verdedigen en kan dan meteen laten zien dat GL een serieuze partij is. Vanuit de oppositie lukt dat nooit.Jesse heeft de VVD nooit uitgesloten, maar er moet wel echt iets te halen zijn voor GroenLinks. Regeren is leuk, maar dat gaat wel veel water bij de wijn vragen van alle partijen. Ik zie dat nog niet gebeuren. Liever goed oppositie voeren dan een rechts programma uitvoeren. Dat is prima uit te leggen aan de kiezers. Zelf verwacht ik een minderheidskabinet met vvd, D66 en cda.
quote:hollebollegijs schreef op 16 maart 2017 @ 22:18:

[...]

Probleem voor GL is dat je voor die maatregelen een linkse meerderheid nodig hebt en de winst van GL er bij de PVDA en SP is afgegaan.

Een soort politieke wet van de communicerende vaten.

Ja het milieu is HET probleem van de toekomst alleen zien veel mensen dat nog niet.Eens, maar ik heb nog geen analyse gezien waar de GL-stemmers precies vandaan gekomen zijn. Een deel van de winst komt door mensen die voor het eerst mogen stemmen en mensen die voor het eerst zijn gaan stemmen. Er zal ook wat bij de PvdA vandaan gekomen zijn, maar ik denk zelf niet dat dat de grootste groep is. PvdA is ook stemmen verloren aan Denk, 50 plus en PVV vermoed ik.
quote:sophiax schreef op 16 maart 2017 @ 23:59:

[...]

Jesse heeft de VVD nooit uitgesloten, maar er moet wel echt iets te halen zijn voor GroenLinks. Regeren is leuk, maar dat gaat wel veel water bij de wijn vragen van alle partijen. Ik zie dat nog niet gebeuren. Liever goed oppositie voeren dan een rechts programma uitvoeren. Dat is prima uit te leggen aan de kiezers. Zelf verwacht ik een minderheidskabinet met vvd, D66 en cda.

Ik denk ook niet dat hij gaat regeren.

Hij heeft gezien hoe het met de PVDA afliep.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik vind het vooral treurig dat de persoon Jesse een positieve invloed heeft op het aantan GL stemmers. Jesse zou een goed VVD'er zijn
Het wordt in ieder geval lastig of het nu GL of CU wordt. Beide partijen hebben weinig te winnen en veel te verliezen.

In principe ben ik heel erg voor je verantwoordelijkheid nemen. Maar niet ten koste van alles. Ik kan daar nog wel doorheen kijken, maar we hebben aan de PvdA gezien dat veel mensen dat lastig vinden.

Of dat terecht is of niet vind ik ook lastig te zeggen.

Het liefst zou ik een kabinet zien zonder CDA. Maar daar gaat Rutte zijn handen niet aan branden. Ik denk dat hij dat persoonlijk nog wel zou willen, maar een groot deel van zijn meer conservatieve achterban niet. En die vertegenwoordigt hij natuurlijk ook.

Als het VVD, CDA en D66 wordt, dan schuift ook D66 meer naar rechts.

Ik hoop dan maar dat D66 er wat milieu dingen doorheen drukt en niet een of ander non issue ding dat D66 belangrijk vindt en verder weinig impact heeft. En ik hoop dat het geen onvoltooid leven discussie wordt, dat vind ik niet zo boeiend en dat moeten ze gewoon een keer in de kamer bespreken.

Als GL of CU zijnde zou ik iig niet bij dat rechtse clubje aan willen sluiten. Tenzij er een paar hele goede zaken geregeld kunnen worden op het gebied van klimaat, aanpak vluchtelingenprobleem en bijvoorbeeld onderwijs. En dan denk ik zelfs dat het CDA daarin nog de lastigste wordt.

Mijn ideale coalitie zou op dit moment zijn:

VVD, D66, GL, CU, PvDD/PvDA.

Maar dat is denk ik niet realistisch en ook wat onstabiel met 5 partijen. En PvDA zou er eigenlijk niet bij moeten, dat wordt hun dood.

Maar dan zou je imo wel een mooi beleid kunnen voeren. Een beetje rechts economisch van de VVD, met een sausje verandergezind, sociaal en duurzaam van de anderen.
Binnen 1 generatie geen fossiele brandstof meer in NL

21% BTW op Vlees

minimaal..en dan praten we verder..maar dit gaat Jesse niet redden, Jesse wil Justin Bieber zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven