Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Dropsleutel je PB is aangekomen en verwerkt maar opnieuw de vraag de gegevens aan te leveren via het lijstje die in de openingspost staat.
Format voor doorgeven updates:
Nickname:
Huidig gewicht:
Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
Totaal afgevallen sinds start:
Datum update:

Even een wat algemener bericht ik vind dat het weer tijd word om de tabel op te schonen. Ik geef de volgende mensen tot 01-07 de tijd om een up-date door te geven anders ga ik ze uit de tabel halen.

canofcoke
Chocolate84
Eig-wijs
Misfit23
Piony
Potjepindakaasmetnootjes
renate19
saartje007
vevana

Hoop dat jullie snel een up-date door geven mocht PB sturen niet lukken plaats het dan in een bericht en meld het dan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, hier de afgelopen dagen echt erg druk geweest. Uit bed, achter de laptop, rond een uur of 12 bedenken dat het handig is om wat te eten en dan even snel wat pakken. Kwam uiteindelijk neer op een beetje fruit, Snack a Jacks, pizza en soms snoeptomaatjes. Zaterdag zag ik dat ik deze week 100 gram ben aangekomen; niet erg shockerend gelukkig, maar goed, heb ook niet veel gegeten. Niet gezond, maar ook niet veel.

@ Takkentrol, goed dat je weer wil knallen. Succes! Was je smoothie lekker?

@ Bonsai, fijn dat je vooruitgang merkt in je keuzes. Knap van je!

@ Cactusss, kan mij best vinden in wat je zegt. Ik werk dan ook niet meer 's nachts :P

@ Dropsleutel, sterkte, je kan het.
-
Tja, het lijkt er toch op dat deze vreselijke forumsoftware blijft, dus ik moet kiezen: accepteren of weggaan. Ik ga voor het eerste en heb het nu ook wat minder druk, dus dat speelt natuurlijk ook mee. Kortom: ik ben er weer.

Een hoop nieuwe gezichten in de tussentijd zag ik, welkom meiden en heel veel succes! Ik ben aan het proberen de achterstand in te halen met lezen.

Met mij gaat het goed, gewicht is stabiel. Ik moet zeggen dat ik het had verwacht, maar dat het eigenlijk ook wel flink tegenvalt: wat ik extra mag eten nu ik op gewicht ben. Bijna niks dus. Ik ben blij dat ik het had aan zien komen en voorzichtig ben begonnen, maar m'n eerste uitbreiding is ook gelijk het eindpunt: elke dag wat extra zuivel tussendoor. Dan heb ik het bv. over een halve bak magere kwark of een portieverpakking Griekse yoghurt. Wat is dat nou, 150 kcal? Ik las dat single het al had geschreven: we hebben levenslang, da's dus echt zo. Niettemin ben ik nog steeds blij hoor en ik hoop dat jullie allemaal het doel snel maar verantwoord bereiken want het blijft een heerlijk gevoel.
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:57
0.00% gewijzigd
Hoihoi! Hier gaat het vandaag weer lekker, maar gisteren toch 7 drop toffees gehad in de avond. Had echt enorm veel behoefte aan zoet, geen idee waarom. Mijn bikini is zojuist binnengekomen en net even gepast. Even arrogant doen, want jeetje wat zie ik er goed uit :D :$ En dat nog wel op een snelle foto. Dan besef ik mij weer even heel goed waar ik het allemaal voor doe.

Lijstje van vandaag:
O: Grote smoothie met 2 bananen, ongezoete sojamelk en cacaopoeder
T: -
L: 3 gekookte eieren met 3 plakjes bacon (weer snel, maar tenminste voedzaam)
T: -
D: Gewokte kipfilet, zoete aardappel, kikkererwten, paprika en tomaatjes.

@ Izzy, ben blij dat je het toch accepteert. Snap dat die 150 kcal je erg teleurstellen, maar heb je nog honger op een dag dan?

@ Takkentrol, fijn datie je heeft gesmaakt. Klopt, dat moet je eens deze week er nog even uitplassen. Ik wil ook een zwembad in mijn achtertuin (die ik niet heb :P)!
-
Wat Izzy schrijft is zo ongeveer mijn grootste angst hoewel ik mij ook bewust ben dat ik levenslang heb. Maar het idee nooit meer "normaal" kunnen eten altijd bewust blijven van wat je in je mond stopt om zo te voorkomen dat je aankomt.

Nu kom ik er nog wel mee weg om zo nu en dan even lekker te genieten en toch af te vallen. (denk aan een pak cornetto`s in 1 week tijd op eten) Alleen in de toekomst zal ook dat lekkers verdwijnen. Dat maakt mij soms wel eens verdrietig.

Verder ben ik niet gemaakt voor deze warmte......
Single, volgens mij klopt wat takkentrol zegt, dit is "normaal", maar dat hebben we nooit (of in elk geval veel te weinig) gedaan en daardoor voelt het als minder of te weinig. Ik heb honger als het etenstijd is, maar zo hoort het ook denk ik. Ik zit nu rond de 1800 kcal, tellen doe ik al lang niet meer omdat je het op een gegeven moment wel kunt inschatten.

En dat klopt aardig, voor het gemak ga ik maar uit van 1-3 uur per week sporten aangezien ik bijna 3 uur per week fiets en elke dag traploop.

Afbeelding

Wat heerlijk, een zwembad in de tuin takkentrol. Is het nog gelukt om te gaan lopen? Is een opgave met dit weer.
Goedemorgen! :hello:

Ik maak mij er eerlijk gezegd niet te druk om. Ga er zelfs vanuit dat ik niks meer kan eten dan ik nu doe. Uiteindelijk moet ik het mijn hele leven vol kunnen houden, dus als ik het gevoel heb dat ik voor mijn streef veel te weinig mag eten ga ik die niet halen, ook goed. Tegelijkertijd vind ik het niet erg om de rest van mijn leven te moeten eten zoals ik dat nu doe, heb namelijk niet het idee dat ik dingen moet missen.

Wat koffie betreft: ik heb dus net een aantal keer gelezen dat koffie juist wel goed is voor het lijnen. Ik weet niet hoe dat bij vaste koffiedrinkers zit, maar koffie heeft bij mij een heel laxerend effect, dus kan het mij voorstellen. Als ik een keer zin heb in koffie (of eerder een lichte koffiesmaak), moet ik dat echt op een handig moment inplannen :P Vanochtend was in ieder geval zo'n moment. Kop koffie, twee koppen kokosmelk, ijs en wat stevia karamel. Lekker!

Gisteren, na het passen van de bikini kwam ik er ook achter dat ik over een maand al op vakantie aan het strand zit! Ga om die reden proberen nog even extra veel te sporten of in ieder geval weer te sporten. Kom nu even in wat rustiger vaarwater m.b.t. tot de studie, dus is iets makkelijker ook. Daarnaast verwacht ik niet even gezond te kunnen eten als ik hier doe. Tuurlijk, alles kan, maar als ik voor de keuze sta liever iets dat erg lekker is en dan nog een beetje gezond.

Is een flinke lap tekst geworden voor mijn doen :proud:
-
Zo sta ik er ook in. Dat 'voor het leven' klinkt ook zo deprimerend. Volgens mij is het van belang af te vallen door genoeg te eten met af en toe wat lekkers. Dus echt een normaal eetpatroon aan te leren. Zonder nu enorm af te zien en het als een lijnperiode te zien, omdat je anders na -25 kilo weer zo in dezelfde valkuilen trapt en je blijft jojo-en.

Vanochtend durfde ik weer op de weegschaal na mijn ongesteldheid en ik ben 104.4. Dus prima voor nu. Ik hoop vanavond weer even te kunnen gaan lopen.

Wauw, ammenooitniet, een bikini! Mijn lichaam wordt met wat minder vet behoorlijk droopy. ;-D Ik denk dat ik het maar hou bij corrigerende badpakken. Waar ga je naartoe?
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:58
0.00% gewijzigd
Even een toevoeging: lees het net terug en mijn verhaal kan een beetje betweterig overkomen. Niet zo bedoeld, wat ik vooral wilde zeggen is dat ik altijd van het ergste ben uitgegaan en dat positief probeer te benaderen.

@ Bonsai, merk je nu al loshangend vel? Dat is wel naar zeg. Ik weet dat ik wat dat betreft echt enorm mazzel heb. Als ik er ooit nog achterkom hoe ik dat heb weten te voorkomen verdien ik goud geld volgens mij, want ook leeftijd lijkt niet erg uit te maken (of niet in dermate). Ik ga naar Spanje! Zonnen en zwemmen vooral :D
-
Ik heb ook heel erg zin in dat ik weer normaal in bikini durf, moet nu echt een drempel over. Al is dat vooral voor mezelf, want met 10 kg overgewicht ben ik echt niet de zwaarste persoon op het strand. Maar dat zal wel weer volgende zomer worden. Zien dat jullie ook ooit begonnen zijn en het gewicht kwijt zijn geraakt doet me goed, dat betekent dat het wel mogelijk is!
Ik heb nooit geleerd wat "normaal" eten. Natuurlijk is 1 pak cornetto`s in de week niet normaal. Maar omdat het mij niet geleerd is weet ik gewoon niet wat normaal is.
Ik mag geen calorieën met tellen ik kan dus niet zeggen of ik wel of niet normaal eet.
Ik heb geen idee wat normaal is. Ik weet het gewoon niet. Ik ben bezig op gevoel maar eet ik dan normaal?
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:57
0.00% gewijzigd
Ohh @ Takkentrol helemaal over je heen gelezen, veel plezier bij je wandeling in ieder geval. Lekker lijstje heb je!

@ Cactusss, 10 kilo valt echt heel erg mee. Hier 5 kilo overgewicht nog ongeveer, dus als ik het kan kan jij het ook!

Ik heb ook echt moeten zoeken naar een redelijk normaal eetpatroon, het leek altijd een beetje onmogelijk vooral. Hoe konden mensen een week lang nou geen snoep/koek/chips/junkfood eten en hier gerust bij zijn? Hier dus ook toen ik eenmaal uit huis ging losgegaan, maar niet omdat het bij ons thuis sober was. Werd vooral al heel vroeg op dieet gezet etc. Normaal is natuurlijk ook iets subjectiefs, maar ik denk dat balans het kernwoord moet vormen. Heb voor mijzelf bedacht: als ik op of rond een gezond gewicht zit en tevreden ben met hoe ik eet (en dan natuurlijk het gros van de tijd ook de benodigde voedingsstoffen binnen krijg), is dat voor mij normaal.
-
Denk dat dat een goede definitie is ammenooitniet. Gezond gewicht, redelijk op gewicht blijven en alles met mate. Dat laatste kan natuurlijk lastig in te schatten (of vol te houden) zijn.
Ik ben door prive omstandigheden afwezig :cry: :cry: Zal soms nog wel inloggen om de tabel bij te werken en mijn gewicht door te geven maar verder niks.
Vanmorgen stond de teller al weer terug op 109.1 :cry:
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:09
0.00% gewijzigd
Sterkte single!
I.v.m met herkenbaarheid kan ik het hier niet plaatsen.
Sterkte, Single!
Ah Single sterkte :hug:
-
Wat een stilte weer! Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Hier gaat het qua eten lekker, al heb ik deze week minder gesport dan ik eigenlijk wilde doen. Ik voel me namelijk heel slap. Probeer voldoende te eten, drink sowieso voldoende, maar toch voel ik me niet zo lekker. Gisteren ben ik om 21:00 al het bed ingedoken zelfs. Als ik opsta wordt ik erg licht in mijn hoofd, soms zelfs even zwart voor mijn ogen. Verder tintelende vingers en voeten. Ben om die reden ook maar even langs de arts geweest. Bloeddruk is wat laag en ben geprikt op bloedarmoede. Nu even afwachten dus en vooral meer zout proberen te eten. Denk je dat je het goed doet door wat minder zout te eten, valt dat ook heel erg tegen :P
-
*
anoniem_67522ec143633 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 19:56
0.00% gewijzigd
Ik ben er ook nog! :bye:

Wat vervelend, Ammenooitniet! Hopelijk voel je je snel wat minder slap.

Takkentrol; fijn dat het eettechnisch goed gaat!

Vandaag de halve tuin omgeploegd en gesnoeid en gezaagd en ik ben nu zo stijf als een deur. ;-D Het wandelen laat ik dus ook maar even voor wat het is. Door de drukte een beetje een karig lijstje.
Ontbijt: smoothie van bevroren banaan, melk en aardbeien
Lunch: 2 vbh chocopasta
Tussendoor: stukje kruidkoek
Diner: lasagne met veel groente

Gisteren gaf de weegschaal 103.9 aan! Dus ik heb goede hoop voor de tabel :mrgreen: Geef het zondag door, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven