En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lasagne en salade
Tortilla wraps gevuld met kidneybonen, mais en tomaatjes, met kaas in de oven. Dan eten met sla en zure room.
Het was erg lekker Yette! Nogmaals bedankt voor je recept. Vriend vond het ook érg lekker, is dus zeker voor herhaling vatbaar!
2 witte bolletjes met een omelet met prei en kastanjechampignons
Everytime you make a typo, the errorists win.
Leuk Linde

Ik heb de laatste twee citroenen van mijn boompje eindelijk geoogst en maak er vandaag pasta met citroen en slagroom mee - geïnspireerd door Nigella Erbij een salade met rucola, geroosterde paprika, pijnpitjes en schapenkaas.

Als nagerecht slacht ik een ananas.
vanavond komt een vriendin eten;

gamba,s in verse tomatenkruidensaus uit de oven,

met gevulde paprika met rijst,morzarella,spinaziesalade en vers gebakken broodje om de saus mee te soppen.
Gisteren burrito's uit de oven gevuld met rundergehakt, ui, knof, paprika, champs, prei, tauge, guacemole en tomaat. Kaas erover voor het de oven in ging, en salade erbij met appel, bacon, geitenkaas en pijnpitjes.

Vandaag zelfgemaakte kipsate met zelffgebrouwen pindasaus, ovenfrieten en sla (met dezelfde ingredienten als gisteren: de favoriet hier)
Vanavond doperwtjes, gebakken aardappetljes en een stukje valess met maaslander kaas.

Morgen een tosti en tomatensoep.
Vandaag eten wij gevulde omelet met rijst en boontjes. Morgen wordt het hongaarse kipstoofschotel (nog nooit gemaakt dus ben benieuwd) met gebakken aardappeltes en salade.

Net lekker geroosterd brood met gebakken champignonnetjes in tabasco met sla gegeten. Was een probeersel maar voor herhaling vatbaar :-)
Gister nog maar het restje pasta gegeten met verse pide.

Vandaag is het de bedoeling om wat amuses te maken. Misschien nog een miniquiche. Als het lukt dan plaats ik wel een foto.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zelfgemaakte sushi, vriend is nu vis en andere ingredienten aan het halen. Heb er zin in!
Spaghetti met rode saus, basilicum en pardano.
Wraps met gyros, tzaziki, sla, tomaat en paprika. Vooraf fop-groentensoep, da's soep van ui, prei, winterwortel, rode paprika en tomaat met een groentebouillonblokje en zo'n doosje van maggi (1/2) alles in de blender en mijn 2-jarige heeft niet door dat hij lekker groente zit te eten.
Vanavond runderstoofschotel met zelfgemaakte aardappelpuree.

Toetje wordt yoghurt met verse aardbeien erdoor gemixt.
Hee,

Ik heb even inspiratie nodig. Ik heb nog een half zakje aardappelschijfjes in de koelkast staan, wat wel op moet vandaag of morgen. Alleen heb ik gister ze al gewoon gebakken met wat vlees en een salade, maar om dat nu weer te doen, is zo saai en heb er ook geen zin in.

Hebben jullie nog leuke ideetjes om er iets lekkers van te maken?

Ik heb een koemelk en lactose intolerantie, dus dat mag er niet in zitten of moet vervangbaar zijn.

Jitske.
bordje spruitjesstamp uit de vriezer en vanavond op het werk zo in de plinggg.
pasta met gerookte forel á la Gordon Ramsay... ben benieuwd...
quote:Adeline schreef op 08 februari 2009 @ 12:27:

Hee,

Ik heb even inspiratie nodig. Ik heb nog een half zakje aardappelschijfjes in de koelkast staan, wat wel op moet vandaag of morgen. Alleen heb ik gister ze al gewoon gebakken met wat vlees en een salade, maar om dat nu weer te doen, is zo saai en heb er ook geen zin in.

Hebben jullie nog leuke ideetjes om er iets lekkers van te maken?

Ik heb een koemelk en lactose intolerantie, dus dat mag er niet in zitten of moet vervangbaar zijn.

Jitske.

ff eitje loskloppen, soyaroom erbij en dan aardappeltjesschijfjes kruiden, in schaal, dat roomgedoe erbij, ff in oven.

heb ook lactose intolerantie (niet dat ik me strak aan mijn dieet hou...) maar kan jij wel tegen geitenkaas? (niet te veel natuurlijk) dan kan je dat toch lekker door een salade mieteren??

niet dat dat met aardappeltjes te maken heeft (al kan je die misschien ook koken, in blokjes en door een salade smijten?) maar vraag me af of je daar tegen kan.

grtz phoebs
Zondag uitbrakdag, dus zal wel een gebakken eitje met kaas worden ofzo.
quote:phoebe24 schreef op 08 februari 2009 @ 13:40:

[...]

ff eitje loskloppen, soyaroom erbij en dan aardappeltjesschijfjes kruiden, in schaal, dat roomgedoe erbij, ff in oven.

heb ook lactose intolerantie (niet dat ik me strak aan mijn dieet hou...) maar kan jij wel tegen geitenkaas? (niet te veel natuurlijk) dan kan je dat toch lekker door een salade mieteren??

niet dat dat met aardappeltjes te maken heeft (al kan je die misschien ook koken, in blokjes en door een salade smijten?) maar vraag me af of je daar tegen kan.

grtz phoebs

Thanks, dat heb ik nu niet huis de soyaroom, maar dan ga ik dit maandag eens maken. Misschien wat groente en gehakt er door, heb ik alles in 1 ovenschotel, haha.

Vanavond wordt het een frietje ongezond..Maar vriendin komt hier bij me eten en wou graag friet meenemen, haha. Nou vooruit dan maar :p

Jitske.
Aardappels met knoflook in de oven, roergebakte champignons, courgette, mais en tomaat. Met basillicummayo.
We zitten nu aan de hapjes (kaasjes, olijven, worst), dus straks een vrij simpele pasta met rode saus.
Kipfilet met champigons, groene paprika, ui, tomatenblokjes, kippenbouillon, en chilisaus uit de wok met witte rijst.
In een restaurant gegeten: vooraf broordjes met tapenade en kruidenboter, hoofd: varkenshaas met een sausje van kaas en rode wijn, daarbij groenten en patatjes en toe: pistache en walnotenijs met slagroom. En het was heeeeeeerlijk!!
vispakketje met kruiden en wittewijn,daarbij wat komkommer- feta-olijvensalade.ff geen koolhydraten drbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven