Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Welkom Mrstwirre hoe wil je gaan afvallen?

Bonsai wat goed dat je je in heb gehouden

Izzy een korte broek kan makkelijk en altijd

Incryable beterschap met je rug

Ammennooitniet je ben super bezig
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, bedankt voor het warme welkom.

Ik wil gaan afvallen door gezondere keuzes te maken en meer te sporten. Ik moet toegeven dat de sport er wat bij inschiet in dit warme weer. Gezondere keuzes houd vooral in dat ik zelf eten klaar maak; en dat groenten/eigengemaakte tomatensaus daarbij het grootste deel vormen per maaltijd. Ik heb mijn colaverslaving helemaal "afgeleerd" en drink nu ipv 2 l cola per dag, water, spa rood en rivella. Hoewel ik mij er bewust van ben dat dit alsnog slecht is voor mijn gebit is het beter als cola. Ik ben dus nu weer bezig om rivella/spa rood te vervangen door water en thee.

Ik houd mijn calorie inname bij via de app van het voedingscentrum, en kijk ook naar mijn andere voedingswaarden. Ik streef erna om alles in een "groen" kleurtje te krijgen.

@Bonsai, wat goed dat je je hebt weten in te houden.
Welkom MrsTwirre. Goeie aanpak, zo heb ik het ook gedaan (zelfs met iets minder gezonde keuzes qua eten af en toe). Veel succes!
@ Cactusss, als jij dat mooi vindt moet je dat vooral doen! Smaken verschillen toch wel. Ik hou enorm van culottes, maar er zijn er genoeg die dat dan weer spuuglelijk vinden :P

@ Single, hoe gaat het nu met jou? Voel je je al wat beter?

@ MrsTwirre, goed bezig hoor. Niet inzitten over die spa rood/rivella hoor, het is juist goed dat je het in stapjes doet!

@ Izzy, hoe gaat het bij jou? Inmiddels een beetje kunnen wennen aan de hoeveelheid eten of valt het nog tegen?

Hier zit ik aan een enorme smoothie. Gisteren gesport en heel clean gegeten. Vervolgens de dag afgesloten met yoga. De bonen uit de chili zorgden voor een pijnlijke en opgeblazen buik, maar dat is vandaag gelukkig weg. Heeft dus allemaal gisteren wel geholpen. Regent het bij jullie ook zoveel? Wil vandaag zo graag een lange wandeling maken, maar dat zie ik met dit weer niet zo zitten.
-
als je mooie benen hebt gewoon showen :-) sch*t aan wat anderen daarvan vinden toch? :-)

de afgelopen dagen een beetje streng voor mezelf geweest want de komende dagen staan in het teken van gezelligheid en (vooral ongezond) eten. Vandaag bbq van het werk, morgen high tea met vriendin en zaterdag uitgebreid uit eten met familie (4-gangen). Dus ik hoop dat de weegschaal komende maandag een beetje lief voor me is :-)

Verder gaat alles zijn gangetje, de laatste week voor de zomervakantie dus druk met van alles eigenlijk.

Welkom nieuwe dames!!
MrsTwirre schreef:
11-07-2017 23:17
Hallo allemaal, bedankt voor het warme welkom.

Ik wil gaan afvallen door gezondere keuzes te maken en meer te sporten. Ik moet toegeven dat de sport er wat bij inschiet in dit warme weer. Gezondere keuzes houd vooral in dat ik zelf eten klaar maak; en dat groenten/eigengemaakte tomatensaus daarbij het grootste deel vormen per maaltijd. Ik heb mijn colaverslaving helemaal "afgeleerd" en drink nu ipv 2 l cola per dag, water, spa rood en rivella. Hoewel ik mij er bewust van ben dat dit alsnog slecht is voor mijn gebit is het beter als cola. Ik ben dus nu weer bezig om rivella/spa rood te vervangen door water en thee.

Ik houd mijn calorie inname bij via de app van het voedingscentrum, en kijk ook naar mijn andere voedingswaarden. Ik streef erna om alles in een "groen" kleurtje te krijgen.

@Bonsai, wat goed dat je je hebt weten in te houden.
Goed bezig! Klinkt als mijn aanpak van ruim 2 jaar geleden. Moet zeggen dat zo'n app echt een eye-opener was voor mij. En idd de cola....ik drink nu alleen nog water en groene thee en vind ander drinken niet eens lekker meer :-) Sporten doe ik niet aan maar ik houd wel van fietsen en wandelen. Misschien dat je dat kunt doen ipv sporten op warmere dagen? Lekker buiten in de natuur ofzo
MrsTwirre schreef:
11-07-2017 23:17
Ik ben dus nu weer bezig om rivella/spa rood te vervangen door water en thee.
Zou je me uit kunnen leggen wat er ongezond is aan spa rood?
fietsertje schreef:
12-07-2017 18:24
Zou je me uit kunnen leggen wat er ongezond is aan spa rood?
Het is eigenlijk niet zo slecht voor de lijn, maar wel voor je gebit omdat het koolzuur bevat. Dat vreet als het ware glazuur weg. Heb ik me laten vertellen. En daarbij komt dat anderen op verjaardagen het niet altijd hebben. Maar het is nog altijd beter dan cola ^^

Vandaag weegmoment gehad. Nadat ik vorige week 104.6 had, nu 102.5 ^^
Moet ik dat ook weer even naar samenflinkafvallen sturen?

Wel even een k*tmoment gehad en een handje chips gehad. Maar vroeger had ik gerust een zak leeggegeten. Dus vooruitgang

@Iselin, ik loop elke dag al een uur met de hond en ook al een uur (half heen, half terug) naar het werk. Ben nu bezig met yoga, wat ook wel fijn is om als je niet fit bent, voor zover ik ervaar.
MrsTwirre je mag een pb sturen naar samenflinkafvallen en graag op de volgende manier
Nickname:
Huidig gewicht:
Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
Totaal afgevallen sinds start:
Datum update:

1 handje chips is super netjes!

Iselin :hello:

Hier gaat het wel lekker. Heb alleen wat nieuws lekker gevonden chocomel en dan de pure versie :-$ Die is super lekker.
@ Iselin, goed aan het compenseren! Ik doe dat ook altijd liever vooraf dan achteraf. Misschien stom, maar vooraf voelt als 'even hard werken en dan genieten' en achteraf voelt meer als een soort straf.

@ MrsTwirre, van een zak chips naar een handje chips.. Tel maar na hoeveel kcal je nu al bespaard hebt! Kleine stapjes, dan kom je er vanzelf.

@ Single, fijn dat je toch wel lekker gaat. Oef, die chocomel kan ik mij ook herinneren. Was inderdaad erg lekker.

Hier gaat het wat minder. Niet qua afvallen, schat zo in dat dat keihard gaat nu, want ik heb een buikgriepje te pakken. Heb heel veel moeite met genoeg drinken opeens (normaal absoluut geen probleem mee) en word misselijk bij elke slok water. Eten, tsja.. Ik heb op het voedingscentrum gelezen dat vezels nu heel belangrijk zijn. Prima zou je denken, maar ik kan nu echt geen brood zien. Sowieso is het na drie happen gedaan. Op de planning voor vandaag staat: havermout met sojamelk, paar aardbeien, paar gekookte sperziebonen. Daarnaast haalt vriendlief nog wat koekjes met vezels, niet heel veel suiker, maar wel veel kcal. Niet heel gezond, maar ik moet nu vooral wat binnenkrijgen denk ik.
-
@Ammenooitniet. Het komt door mijn holle rug. Ik heb vroeger oefeningen gekregen mede hiervoor. Dus die probeer ik zeker ja! Dankjewel voor de tip.

Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Als jij jezelf er goed bij voelt, zeker doen! Dan kun je ook beter doorzetten als je het jezelf gunt. En ahw beterschap voor nu!

@Bonsai. Goed gedaan! Slimme keuze.

@Mrstwire. Dan ben je al een heel eind in de goede richting! You can do this!!

Heb zojuist een cake gebakken voor mijn ouders. Mijn moeder wilde graag iets 'vers' en niet uit de supermarkt. Stuk minder suiker e.d. gebruikt en hij smaakt heerlijk. Ik ga enkel voor dit ene stukje en daarna eet ik er niks meer van. Zometeen even een heerlijk rondje fietsen met dit weer en de auto poetsen. Dat is ook best wel nodig. Met mijn rug gaat het gelukkig nu beter. Dus we gaan er weer voor. Dat moet ook wel met een druk weekend voor de boeg. Ik hoop dat de regen ook voorbij is overigens, maar dat weet je nooit met het wisselvallige weer in NL natuurlijk.
We do not remember days, we remember moments ?
@ammenooitniet Wat vervelend! Er is niks aan ziek te zijn. Ik heb mezelf moeten aanleren gezond te eten, maar om in het begin toch mijn vezels binnen te krijgen at ik Fruit & Granen biscuits. Ook hielp bij mij cola zonder prik als ik misselijk werd. Ik heb geen flauw idee of het jou ook helpt, ik hoop vooral dat je snel weer beter bent. Zag zonet trouwens ook in de tabel dat jij een enorme vooruitgang hebt gemaakt! Bewondering...

@Incroyable Lekker vers en je hebt er minder suiker door heen gedaan, dus ook gezonder! Ik durf nooit minder suiker, ben bang dat de smaak weggaat. Maar bak toch alleen maar cake op mijn snipperdag. Fijn dat het met je rug alweer wat beter gaat! Hier is het nu mooi weer en heb vernomen van de boeren om ons heen dat dat zo blijft, ze maaien allemaal.

Ik ben nog opzoek naar een alternatief voor rijst. Ik ga nu heel vaak voor de aardappels; scheelt de helft in calorieën. Durf de bloemkoolrijst niet te kopen. Ik weet niet waar ik dat mee combineren zou. Ook ben ik nog opzoek naar een tussendoortje; ik eet 's ochtends vaak een appel met yoghurt, daarna een tussendoortje en dan 's middags weer een appel. Heb al eens over nagedacht om met de koffie rijstwafel te eten, maar dat is eigenlijk een leeg tussendoortje. Iemand anders nog tips?

Vind het vooral moeilijk gezond te eten naast vriend. Hij moet veel eten, zwaar werk, maar houdt helemaal niet van eten. Hij eet dus al snel te weinig. Dat hebben we altijd "opgelost" door calorierijke maaltijden te eten. Ook toetje of een tweede portie patat (waar hij dan wel zin in heeft) eet hij alleen met mij. Anders vind hij het ongezellig. Sinds ik doorheb dat hij ook weer begint af te vallen; wat echt niet moet; eet ik zondag gezellig met hem mee. Tot nu toe nog niet van "aangekomen" maar zal een punt komen dat dat niet meer kan. Denk ik dan.

Hoe "bepalen" jullie je calorie inname, voor het afvallen. Ik zie het niet zitten dat ik onder de 1500 kcal ga, dus lukt het jullie om ongeveer daar te blijven? Ook al bereik je bijna je streefgewicht. En als je dan op je streefgewicht zit, mag je dus wel weer wat meer eten toch? Ben bang dat ik dan weer ga aankomen, maar het lijkt me onlogisch. We zien dan wel weer, want zo ver zijn we nog lang niet.

Ik vind het vooral vervelend dat niemand mijn gewichtsverlies ziet. Inmiddels alweer zo'n 13 kg. Volgens vriend zie je het vooral bij mijn buik, ik zie het zelf niet, en mijn moeder vond dat je het zag aan mijn onderarmen. Alleen als ik het tegen anderen vertel; ze zien het dus zelf niet; snappen ze niet dat ik 13 kg ben afgevallen. Dan moet je toch meer zien? vragen ze soms verontwaardigd. Ik hou mezelf dan maar voor dat ik afval voor mijn gezondheid en voor mijn gevoel, maar toch wel lastig dat anderen het niet zien.

Sorry voor zo'n lange post, maar moest het even van me afschrijven.
Mrstwirre over calorieen kan ik helemaal niks zinnigs zeggen ik mag ze niet tellen.
Je vriend zal zelf moeten zorgen dat die genoeg binnen krijgt jij hoeft niet met hem mee te eten omdat die anders afvalt het is zijn probleem dan sorry dat ik het zo hard stel maar als jij wil afvallen zal jij je eigen plan moeten trekken en moet je vriend zorgen dat die genoeg binnen krijgt. Je kan natuurlijk ook 2 losse dingen koken eentje voor jezelf en 1tje voor je vriend waar meer calorieën in zitten.
Bloemkool rijst vind ik persoonlijk niet lekker je kan het overal mee combineren maar vergeet niet naast de calorieen ook te kijken naar eiwitten en koolhydraten. Kijk eens naar pasta kook het met een boulion blokje
Dat nog niemand ziet dat je ben afgevallen laat het los. Hou je doel voor ogen je doet het voor jezelf. Hier begon het pas na 15kg dat mensen het door kregen.

Ammennooitniet beterschap :hug: Misschien smoothies maken?

Hier verslaafd aan die pure chocomel :-$ Had 3 pakken gehaald afgelopen maandag heb er nu nog 1 over :facepalm:
single1985 schreef:
13-07-2017 19:29

Je vriend zal zelf moeten zorgen dat die genoeg binnen krijgt jij hoeft niet met hem mee te eten omdat die anders afvalt het is zijn probleem dan sorry dat ik het zo hard stel maar als jij wil afvallen zal jij je eigen plan moeten trekken en moet je vriend zorgen dat die genoeg binnen krijgt. Je kan natuurlijk ook 2 losse dingen koken eentje voor jezelf en 1tje voor je vriend waar meer calorieën in zitten.
Bloemkool rijst vind ik persoonlijk niet lekker je kan het overal mee combineren maar vergeet niet naast de calorieen ook te kijken naar eiwitten en koolhydraten.

Hier verslaafd aan die pure chocomel :-$ Had 3 pakken gehaald afgelopen maandag heb er nu nog 1 over :facepalm:
Dat doen we dus al door de week, behalve op zondag (patatdag)
Ik kijk ook naar de eiwitten en koolhydraten. Die zijn nagenoeg gelijk, alleen in aardappels zitten meer vezels. Die kan ik goed gebruiken, dus kies ook wat dat betreft voor de aardappel. In gekookte aardappelen zit minder vet, meer vezels & minder eitwit. Ik zit aan de hoge kant qua eiwitten, dus die heb ik niet echt nodig.

Pure chocomel echt zo lekker? Ik wil het ook wel meenemen, maar zag het niet en bedacht me toen al snel.
Ik heb geen idee hoe het kwa calorieen zit en kwa verhoudingen in b.v een aardappel ik kijk meer naar waar mijn lijf behoefte aan heeft.
Op zich is er niks mis met patat dat moet ook gewoon kunnen.

Ik had hem per ongelijk mee genomen maar ben verslaafd zaterdag weer een voorraadje mee nemen :-$
@ Incroyable, als je zelf een cake maakt scheelt dat inderdaad heel erg. Goed dat jij maat weet te houden met een plakje!

@ MrsTwirre, fruit en granen biscuits zullen niet voor mij werken (ben gluten intolerant), wat die cola betreft.. Ik heb het overwogen, maar werd best misselijk bij de gedachte ;-D Verder.. Lief dat je dat zegt.
In het begin hield ik mij niet zo bezig met kcal tellen (nog steeds niet eigenlijk, soms, eens per zoveel maanden, hou ik alleen een 'check' dagje). Ik eet nu zo'n 1500 - 1600 kcal, maar in het begin veel meer. Gok dat ik op zo'n 2000 begon, toen naar 1800 ging en toen ergens voldoende had aan 1500 - 1600 kcal.
Ik zou het vooral niet te zwaar maken voor jezelf; voer eens in wat jij op een dag eet 'op gevoel' en kijk waar je op uitkomt en of je daarop afvalt. Het is ook heel veel experimenteren en uitzoeken waarmee jij het makkelijker volhoudt. Waar heb jij meestel nog echt zin in op een dag? Iets zoets/chocolade? Dan twee blokjes pure chocolade of zelfgemaakte havermout koekjes als tussendoortje. Juist iets hartigs? Dan een schaaltje zoute popcorn of juist borrelnootjes gemaakt van kikkererwten. Wat het eten met jouw vriend betreft.. Kun je niet 1 portie in twee verdelen en zo vooralsnog twee porties mee eten? Moet je wel langzamer eten, maar ook dat is alleen maar goed.
Die angst voor het aankomen gaat denk ik nooit helemaal weg, heb ik ook nog moeite mee. Om op gewicht te blijven straks zal ik niet heel veel meer kunnen eten, twee lepels rijst ofzo bijvoorbeeld, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat ik mijn hele leven zo moet blijven eten. Vind ik geen vervelende gedachte, omdat ik het in zulke kleine stapjes heb gedaan dat ik nooit het gevoel heb (of heb gehad) iets te moeten missen.
Het is vervelend, maar in het begin zien mensen het gewichtsverlies simpelweg niet zo. 13 kilo minder van iemand met een (bijna) gezond gewicht is veel zichtbaarder. Mijn ervaring is dat wanneer de kilo's er het snelst afgaan (in het begin) men het het minst ziet. Straks, wanneer jij iemand twee weken niet gezien hebt en net een kilo kwijt bent zullen mensen opeens vragen of je weer afgevallen bent. Daarnaast moet je niet te veel waarde hechten aan wat een ander ervan zegt, op een gegeven moment zijn die afvalverhalen oud nieuws en worden mensen het onderwerp zat.

@ Single, vooral lekker even genieten van de chocomel dan!

Hier gaat het een stuk beter. Gisteren overdag havermout gehad, paar ananas blokjes en wat paprika. Toen voelde ik mij in de avond weer flauw/slap en besloot ik een paar biscuitjes te eten. Nou... Toen ging het hard! Ik had enorme honger en heb een flinke portie avondeten gehad. Sindsdien voel ik mij weer vrijwel de oude :D
-
MrsTwirre schreef:
13-07-2017 19:13
@ammenooitniet Wat vervelend! Er is niks aan ziek te zijn. Ik heb mezelf moeten aanleren gezond te eten, maar om in het begin toch mijn vezels binnen te krijgen at ik Fruit & Granen biscuits. Ook hielp bij mij cola zonder prik als ik misselijk werd. Ik heb geen flauw idee of het jou ook helpt, ik hoop vooral dat je snel weer beter bent. Zag zonet trouwens ook in de tabel dat jij een enorme vooruitgang hebt gemaakt! Bewondering...

@Incroyable Lekker vers en je hebt er minder suiker door heen gedaan, dus ook gezonder! Ik durf nooit minder suiker, ben bang dat de smaak weggaat. Maar bak toch alleen maar cake op mijn snipperdag. Fijn dat het met je rug alweer wat beter gaat! Hier is het nu mooi weer en heb vernomen van de boeren om ons heen dat dat zo blijft, ze maaien allemaal.

Ik ben nog opzoek naar een alternatief voor rijst. Ik ga nu heel vaak voor de aardappels; scheelt de helft in calorieën. Durf de bloemkoolrijst niet te kopen. Ik weet niet waar ik dat mee combineren zou. Ook ben ik nog opzoek naar een tussendoortje; ik eet 's ochtends vaak een appel met yoghurt, daarna een tussendoortje en dan 's middags weer een appel. Heb al eens over nagedacht om met de koffie rijstwafel te eten, maar dat is eigenlijk een leeg tussendoortje. Iemand anders nog tips?

Vind het vooral moeilijk gezond te eten naast vriend. Hij moet veel eten, zwaar werk, maar houdt helemaal niet van eten. Hij eet dus al snel te weinig. Dat hebben we altijd "opgelost" door calorierijke maaltijden te eten. Ook toetje of een tweede portie patat (waar hij dan wel zin in heeft) eet hij alleen met mij. Anders vind hij het ongezellig. Sinds ik doorheb dat hij ook weer begint af te vallen; wat echt niet moet; eet ik zondag gezellig met hem mee. Tot nu toe nog niet van "aangekomen" maar zal een punt komen dat dat niet meer kan. Denk ik dan.

Hoe "bepalen" jullie je calorie inname, voor het afvallen. Ik zie het niet zitten dat ik onder de 1500 kcal ga, dus lukt het jullie om ongeveer daar te blijven? Ook al bereik je bijna je streefgewicht. En als je dan op je streefgewicht zit, mag je dus wel weer wat meer eten toch? Ben bang dat ik dan weer ga aankomen, maar het lijkt me onlogisch. We zien dan wel weer, want zo ver zijn we nog lang niet.

Ik vind het vooral vervelend dat niemand mijn gewichtsverlies ziet. Inmiddels alweer zo'n 13 kg. Volgens vriend zie je het vooral bij mijn buik, ik zie het zelf niet, en mijn moeder vond dat je het zag aan mijn onderarmen. Alleen als ik het tegen anderen vertel; ze zien het dus zelf niet; snappen ze niet dat ik 13 kg ben afgevallen. Dan moet je toch meer zien? vragen ze soms verontwaardigd. Ik hou mezelf dan maar voor dat ik afval voor mijn gezondheid en voor mijn gevoel, maar toch wel lastig dat anderen het niet zien.

Sorry voor zo'n lange post, maar moest het even van me afschrijven.
Je kunt online je BMR uitrekenen. Dat geeft aan hoeveel calorieën je nodig bent in rust, dus zonder te bewegen. Dat is voor ieder mens anders. Mijn BMR is bijvoorbeeld 1475 kcal. Daar moet ik niet onder gaan zitten want dan gaat mijn lichaam uiteindelijk in spaarstand. Afhankelijk van je activiteiten op een dag mag je dan meer eten. Heb je zittend werk dan mag je minder dan wanneer je bijvoorbeeld heel actief bent en veel wandelt en fietst enzo. Dat kun je dus online berekenen.

Als je wilt afvallen dan adviseren ze om niet meer dan 500 kcal onder het aantal kcal te gaan zitten wat je mag eten om op gewicht te blijven. Even voorbeeldje, mijn BMR is 1475 ik heb een normale actieve levenstijl en mag per dag zo rond de 2030 kcal hebben. Als ik wil afvallen kan ik dus tussen 1530 en 2030 gaan eten. En dat is ook prima omdat 1530 boven mijn BMR van 1475 zit. Daar moet je niet onder komen.

Let wel op dat wanneer je gaat afvallen en je gewicht dus ook minder wordt, je BMR ook minder wordt en wat je aan kcal mag om te blijven afvallen ook lager wordt. Veel mensen staan daar niet bij stil. Een groot zwaar lichaam verbruikt nu eenmaal meer energie dan een klein en licht lichaam. Ik ben nu zo'n beetje op streefgewicht maar ik kan niet elke dag 2000 kcal gaan eten zonder erbij te bewegen, want dan kom ik weer aan. Ik wil graag nog een paar kilo eraf dus ik probeer wel om zo rond de 1500-1600 kcal te eten. Het blijft wel puzzelen moet ik zeggen, maar het went ook.

Hopelijk heb je wat aan deze info.
Yaay! 'Drukte'! :D

@MrsTwirre. Maar waarom zou je aardappelen en rijst willen vervangen? Zoals ik het nu zie krijg je al weinig koolhydraten binnen en koolhydraten zijn zeker niet slecht. Alleen merkte ik bij mezelf ook, dat ik 3x per dag in een hoofdmaaltijd koolhydraten had. En een groot aantal (2x brood en rijst/aardappelen). Dan kan het teveel worden ja en tikt het snel aan. Zeker als jouw lichaam er wat gevoeliger voor is. Rijst (zilvervlies) en normale aardappelen zijn een goede keuze als avondeten hoor! Of probeer anders is zoete aardappel. Ik vind het heerlijk en het telt als groente.

Hij moet natuurlijk voor zichzelf eten en jij ook voor jezelf. Hij moet zichzelf gewoon aanleren grotere hoeveelheden te nemen. Dat heeft zijn lichaam ook nodig. No offence, maar een volwassen vent kan zelf prima nog een extra portie in zijn eentje eten als hij weet dat hij het nodig heeft toch?

Ik houd soms mijn dag bij om te zien hoeveel ik binnenkrijg, maar andere dagen doe ik het op het gevoel. Heb ik honger of nog dorst? Heb ik veel bewogen en mag ik van mezelf iets kleins hebben? Het is vooral een balans die jij moet vinden. Al kan dat lang duren. Je lichaam gaat op een gegeven moment wennen aan minder eten en een lager gewicht. Al zal je wel altijd een beetje moeten opletten, maar dat moet iedereen.

Ik weet zo niet direct hoeveel je weegt. Maar hoe zwaarder je weegt, hoe minder snel je het vaak ziet. Ik ging van 115/117 naar 105. Dat viel ook niet iedereen op. Pas toen ik naar 100 en nu 95 ga, merken mensen het. Mijn lichaam begint meer 'vorm' aan te nemen. Geef het wat tijd. En ken de bekende quote: jij ziet verschil na 2 weken, vrienden en familie na 4 weken en onbekende na 6 weken. Maar onthoud ook zeker waarvoor je het doet: jezelf! Het is leuk als andere je complimenten geven of het zien, maar jij doet dit voor jezelf. Geef jezelf dus vooral een compliment hoe goed je wel niet bezig ziet en kijk of jij het verschil ziet!

@Single. Weet je dat ik koude chocolademelk echt verschrikkelijk vind haha. Blijf het toch bijzonder vinden hoe de een er gek op kan zijn en een ander het totaal niet lekker vind haha.

@Ammenooitniet. Ah fijn!! Waarschijnlijk schreeuwt je lichaam om energie om die kwaadaardige wezentjes in je lichaam te bevechten. Burn them! :)
Ik heb weer iets nieuws ontdekt. Kijken of ik dat ook erbij kan proppen. ;-D Ik heb stretchoefeningen (yoga/ballet) ontdekt. Op zich ben ik best lenig, maar het lijkt me leuk/handig om zo te blijven of er beter in te worden. Als ik zie wat sommige meiden kunnen, en het lijkt me heel goed voor mijn rug én om even een kwartiertje te ontspannen. Ik heb het gisteren geprobeerd en het ging best goed. Benieuwd of ik binnen 2 weken al resultaat zie. Daarnaast ben ik bezig om sowieso om de dag oefeningen voor mijn buik/benen te doen. Beetje spieren kweken -arm emotie-. En af en toe hardlopen. Al krijg ik dat niet echt in mijn systeem.

Eten en drinken gaat een beetje op en af. De ene dag gaat het heel goed en cheat ik met 5 m&m's en de andere dag eet ik een halve chipszak, 3 kommen yoghurt, een blokje chocolade, eet ik mega veel als avondeten en pak ik ook nog 2 koekjes. Ik blijf redelijk stabiel (gelukkig!!), maar het moet natuurlijk omlaag. Dus ik probeer van de vreetdagen wat minder-vreetdagen te maken en de cheatdagen normale dagen te maken. Ik moet weer een stapje harder voor mezelf zijn.
@ammenooitniet Ik zit nu op 1600 kcal, wat ik prima vol houd. Vooral door de "schijf van 5" versie van producten. Magere yoghurt, 30+ oude kaas. Dingetjes waar ik eerst niet aan dacht, maar nu wel. Voor mij wel handig om het te tellen, anders zit ik er snel boven. Ben zonder teller toch sneller geneigd om een "verkeerde" variant te kiezen.
Dankje voor de tip, ik zal de popcorn eens uit proberen (wel een gezondere variant opzoeken)
Wat fijn dat je beter bent!

@Iselin, dat was net de informatie die ik zocht! BMR, ik kon daar niks over vinden. Dat betekent dus dat ik, als ik op streefgewicht ben, dan kan berekenen hoeveel ik "mag" hebben. Waar jij het over had, minder gewicht = minder calorieën, dat had ik door. Maar hoeveel minder niet.

@Incroyable Ik eet per dag al 180 g koolhydraten. Niet te weinig, ook niet bar min. Ik vind aardappels heerlijk, wil ze ook zeker niet vervangen. Rijst ook niet om de koolhydraten, maar om de calorieën. Zilvervliesrijst zal ik eens proberen. Is zeker de "volkoren" versie.

@Incroyable, klinkt leuk! Is het ook goed voor je rug?
Takkentrol, dropsleutel en andere waar zijn jullie :sherlock:
Ik wil juist geen kcal bijhouden omdat het voor mij dan te obsessief wordt. Dan voel ik me schuldig als ik teveel eet enzo. En dan voelt het ook teveel als een dieet (tijdelijk) en ik wil dit de rest van mijn leven volhouden. Vanochtend weer lekker een uur gewandeld, gisteren uur gefietst. Morgen weer wegen.
Ik heb alleen in het begin geteld, daarna niet meer. Je voelt het op een gegeven moment aan.

Zware week gehad met 2x uit eten. Vrijdagavond was in een nogal sjiek restaurant. Niet mijn ding, ganzenlever op het menu levert een boycot op normaal gesproken, maar de jubilaris mocht de eetgelegenheid kiezen. Het was best lekker, maar ik heb misschien wel een liter spa weggewerkt tijdens het etentje en daarna nauwelijks geplast. Teken dat er heel veel zout is gebruikt en dat is geen reclame voor zo'n restaurant. Resultaat +4 ons, ben benieuwd wanneer m'n lijf het weer gaat lozen.

Nog een week en dan heerlijk vakantie. Net zoals elk jaar ben ik op benzinedampen aan het functioneren, de batterij moet nodig weer worden opgeladen.
* kruipt onder een steen vandaan *
Eindelijk alles ingeleverd, de laatste dagen vervallen in oude gewoontes (drop, pizza, chips). Nu logeer ik bij een vriendin in italie en probeer ik het weer op te pakken door 3x per dag te eten (dus niet snacken) en dagelijks even te sporten. Ben volgens mij weer aangekomen, als ik terugben tijd om te meten en wegen. Daarna een vrije zomer dus kan ik er serieus werk van gaan maken. Ik hoop aan het eind van de zomer dat gezond gewicht weer in zicht begint te komen.
Hier een feestje! :cheer2: Ik woog zaterdag.. 69.8! :jump: :jump: :jump: IK HOU VAN MIJN 6 :heart:

Heb het gisteren enorm laat gemaakt en de wijn knalde er goed in. In de middag (eerder dan 13:00 kwam ik mijn bed niet uit :$ ) een katerontbijtje gemaakt: havermout/sojamelk/ei crêpes met aardbeien en een soort Griekse yoghurt.

@ Incroyable, tof dat je bent begonnen met oefeningen. Hier dus ook van nature best lenig en dat motiveert. Daarnaast merkte ik toen ik veel begon af te vallen pas hoezeer mijn kilo's mijn lenigheid belemmerden. Zat ik opeens in een hele vage houding op de bank en dacht ik: goh, had ik eerst nooit kunnen doen :P Zet hem op, ook met het eten.

@ MrsTwirre, inzicht hebben en gezondere varianten kunnen zien is ook heel belangrijk. Als kcal tellen jou daarbij helpt, moet je dat vooral doen. Probeer alleen eveneens op jezelf te vertrouwen :)

@ Bonsai, lekker aan het bewegen hoor. Ga vooral zo door!

@ Izzy, de laatste lootjes.. Nog even volhouden en dan kun je lekker gaan genieten. Best slecht trouwens van een, naar het lijkt, luxe restaurant.

@ Cactusss, goed van je dat je jezelf weer even onder de loep hebt genomen, maar bovenal: geniet van Italië! :daisy:
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven