Boete PostNL?

16-07-2017 14:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kaart verzonden met postNL en er 1 postzegel op geplakt. Nu krijg ik een boetekaart van €2,34 omdat het 27 gram woog en er eigenlijk €1,56 ofwel 2 postzegels op hadden moeten.

Nu willen ze van mij dat ik €2,34 betaal maar ik had al €0,78 betaald. Met die €2,34 erbij kom ik dus op €3,12 wat ik in totaal zou betalen ofwel gelijk aan 4! postzegels.

Er staat verder online niks uitgespecificeerd. Mijn vraag is, is dit normaal? Ik vind het nogal gek.
Heb ook een keer zo'n kaart gehad, maar dacht dat het een grap moest zijn. Had ook geen idee dat ze dat serieus deden, kon me niet voorstellen dat iemand zich zo druk zou maken om een euro. Dus ik heb die kaart toen genegeerd, niet heel handig maar heb er ook niks meer van gehoord.

Wel raar dat er online niets staat.
vikhui wijzigde dit bericht op 16-07-2017 14:33
0.31% gewijzigd
Jep is normaal. Wat je mist moet je dan 3x betalen ofzo. Daarom weeg ik mijn post op een keuken weegschaal om het te testen. Ook eens zo'n grapje gehad.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ja is bij postnl normaal.
Een kennis van mij heeft een keer een boete van postnl gekregen omdat hij een pakketje heeft gekregen zonder voldoende frankering. Was € 7,12.
Hij heeft toen de boete gewoon weggegooid. Kreeg daarna nog 1 herinnering en toen niks meer van postnl gehoord.
Wat is mijn probleem? Dat staat er toch vrij duidelijk? Nergens staat waar die €2,34 op gebasseerd is. Als het een bepaald boetebedrag of administratiekostending is moeten ze dat uitspecificeren.
Maaique schreef:
16-07-2017 14:36
Wat is precies je probleem? Je hebt te weinig geplakt dus moet je bijbetalen + wat extra omdat ze er achteraan moeten. Gewoon betalen en volgende keer wat beter opletten.
En precies dit inderdaad.
Wat is precies je probleem? Je hebt te weinig geplakt dus moet je bijbetalen + wat extra omdat ze er achteraan moeten. Gewoon betalen en volgende keer wat beter opletten.
Internagelaktisch
Oo ik kreeg post van de vorige bewoner met een boete.
Heb er niet op gereageerd.
Ze sturen een of 2 keer een kaartje en daarna niks meer.

Volgende keer als je twijfelt gewoon een extra postzegel plakken.
Doe ik ook altijd.
divarg schreef:
16-07-2017 14:30
Er staat verder online niks uitgespecificeerd.

Je betaalt administratiekosten extra:
https://www.postnl.nl/ontvangen/post-on ... rankering/
LunchLover schreef:
16-07-2017 14:33
Jep is normaal. Wat je mist moet je dan 3x betalen ofzo. Daarom weeg ik mijn post op een keuken weegschaal om het te testen. Ook eens zo'n grapje gehad.
verstandig om te wegen. De kaarten in envelop worden steeds luxer tegenwoordig, de ontwerpers letten niet meer op gewicht. Ben al een paar keer gewaarschuwd als ik een kaart kocht dat die zwaarder dan 20 gram was.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik werk met PostNL, als je te weinig plakt krijg je strafport. Je moet dan de te weinig geplakte postzegel betalen plus 2 zegels boete. Volgende keer gewoon even wegen dus :)
Als ze de boete naar jouzelf sturen, zou ik gewoon betalen. Ik heb echter ook al verschillende keren post ontvangen waar dan later zo'n kaartje bij kwam van te weinig betaalt. Ik weiger te betalen omdat een ander te weinig postzegels geplakt heeft. Dan moeten ze het maar niet verzenden, maar ik ga niet voor een ander betalen.
als ik al post wat ik weinig doe, ga ik gewoon na zo,n postvak ding bij primera of bruna of een plaatselijk supermarkt en laat daar wegen en betaal ervoor !!

nooit geen boete of problemen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik heb het met een Marktplaatsaankoop gehad. Gelukkig netjes kunnen oplossen met de verkoper.

Weigeren te betalen als ontvanger vind ik asociaal. PostNL heeft dan geen (volledige) gegevens van de afzender dus dan ben jij de volgende bij wie ze aankloppen. Dan regel jij het met de verzender. Meest praktische oplossing.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 15:06
4.58% gewijzigd
Heb ik ook eens gehad. Volgens mij specificeren ze het netjes uit, zelfs met scan van de brief erbij. Het zou kunnen dat je dat online kon zien ipv op het boetekaartje zelf, maar dat staat er gewoon op, dus daar kan je naar kijken.

In ieder geval wel betalen, je hebt het zelf niet goed gedaan en het kost hen ook geld om hier achteraan te gaan. Waarom zou je over 2,34 euro moeilijk doen.
Ik kreeg een keer van een familielid een Kerstkaart die niet voldoende gefrankeerd was. Omdat de afzender niet bekend was, kreeg ik dus een boete-kaart van Post-nl. Erg irritant. Ik heb dit wel betaald en mijn familielid niets verteld. Ik zie en spreek dit familielid nooit.
Ik was best wel boos toen. Maar ja, ik kon een aantal "dingen" doen....waarbij ik dus uiteindelijk heb gekozen om "gewoon" te betalen.
Jammer de bammer.
Even een aanvulling op mijn vorige bericht: de afzender (adres) stond niet op de envelop of kaart. Alleen de voornamen stonden op de kaart geschreven. Op de envelop stonden helemaal geen gegevens van de afzender.
Mijn dochtertje had een keer een brief naar ons eigen huis gestuurd, zonder postzegel. Kreeg ik ook zo'n boetebriefje in de bus! Niks mee gedaan en nooit meer wat van gehoord. Vind het ook een rare gang van zaken, wie zegt dat je op die post zit te wachten.
Erizon schreef:
16-07-2017 15:05
Ik heb het met een Marktplaatsaankoop gehad. Gelukkig netjes kunnen oplossen met de verkoper.

Weigeren te betalen als ontvanger vind ik asociaal. PostNL heeft dan geen (volledige) gegevens van de afzender dus dan ben jij de volgende bij wie ze aankloppen. Dan regel jij het met de verzender. Meest praktische oplossing.
Ik vind het asociaal dat PostNL post bezorgd dat niet voldoende gefrankeerd is en dan van mij verwacht dat ik de kosten wel even betaal.
apiejapie schreef:
16-07-2017 15:01
Als ze de boete naar jouzelf sturen, zou ik gewoon betalen. Ik heb echter ook al verschillende keren post ontvangen waar dan later zo'n kaartje bij kwam van te weinig betaalt. Ik weiger te betalen omdat een ander te weinig postzegels geplakt heeft. Dan moeten ze het maar niet verzenden, maar ik ga niet voor een ander betalen.
Precies, dit dus!
Sansa_ schreef:
16-07-2017 15:20
Ik vind het asociaal dat PostNL post bezorgd dat niet voldoende gefrankeerd is en dan van mij verwacht dat ik de kosten wel even betaal.
Meen je dat nou? Ik vind het juist ontzettend klantgericht en sociaal dat PostNL jouw kaartje zelfs bezorgd zonder dat de verzender daar fatsoenlijk voor betaald heeft. Het is voor hen maar afwachten of ze hun kosten nog vergoed krijgen!
Sansa_ schreef:
Was in reactie op de op opmerking 'asosciaal om niet te betalen wanneer je een boete krijgt'. Ik ga echt niet de boete voor een ander betalen, zonder dat ik de keus heb gehad om de post wel of niet te laten bezorgen.
Wij kregen als ontvanger eens een boete, aangezien het poststuk te weinig was gefrankeerd. Bleek een soort van foutje te zijn. Ze hadden de boete niet kunnen verhalen op degene die het verstuurd had en dus probeerden ze het nog maar even bij de ontvanger. Het ging maar om een paar euro, maar mooi niet dat ik dat heb betaald. Met goedkeuring trouwens, want ik hou dan weer niet van problemen.
Sansa_ schreef:

Dat is geen keuze van de post hoor. PostNL is wettelijk verplicht post te bezorgen.

En stel je het geklaag eens voor als de post zou besluiten onvoldoende gefrankeerde post maar niet meer te bezorgen. Die kerstkaart van oudtante agatha kan je misschien niet schelen, maar overlijdensberichten, belangrijke brieven van instanties etc moeten gewoon bezorgd worden.
Wat stel je dan voor, dat ze de onvoldoende gefrankeerde post maar in de papiervernietiger doen, zodat jij nooit geweten hebt dat er post voor je was? Of het achterhouden en de moeite nemen jou een berichtje te sturen dat je een brief tegen betaling kunt ophalen?
Belangrijke post, zeker van bedrijven heeft gewoon een retouradres. Stuur het terug naar de verzenden met een boete zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven