Afvallen (>10kg) vanaf juli 2017, wie doet er mee?
woensdag 28 juni 2017 om 13:23
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!
| Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 76 | 75.5 | 75.5 | 74.9 | 74 | 73.2 | 73 | 73.1 | -2.9 | |
| Viva888 | 1.58 | 58 | 68.3 | 66.8 | 66.8 | 66.2 | 65.3 | 65.0 | 64.9 | 64.3 | -4.0 | |
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
| Martjeb | 1.74 | 74 | 83 | 81.7 | 80.3 | 79.7 | 80.3 | 79.2 | 79.2 | -3.8 | ||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
| M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 85 | 84.5 | 84.5 | 83.6 | 83 | 82.6 | 82.2 | 81.1 | 80.3 | -4.2 |
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
| 43.2 |
| Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
| Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | |||||||||
| Carolinetje | 1.74 | 62 | 72 | 71 | -5.0 | |||||||
| Viva888 | 1.58 | 58 | X | 64 | -4.3 | |||||||
| Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | - | |||||||
| Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | -3 | |||||||
| Martjeb | 1.74 | 74 | 79.5 | |||||||||
| Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | -3.5 | |||||||
| M_W | 1.62 | 75 | 85 | 86 | -3.0 | |||||||
| Juliette87 | 1.73 | 75 | 80 | 80 | -5.0 | |||||||
| NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | 82.5 | 81.8 | 6.2 | |||||||
| Ikbenik | 1.61 | 60 | 62.2 | 61 | -4.8 | |||||||
| Whiterabbit | 1.65 | 70 | 75.4 | 74.1 | -2.5 | |||||||
| Bois01 | 1.61 | 75 | 91.1 | 90.8 | 20.3 | |||||||
| Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | - | |||||||
anoniem_347675 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 21:39
95.16% gewijzigd
donderdag 10 augustus 2017 om 12:38
Ha meiden, ik wil graag meeschrijven, kan dat nog? Ik ben 5 maanden geleden bevallen van een dochtertje maar helaas willen de kilo's er maar niet af dus moet ik aan de bak. Ik hou mijn calorieën bij in myfitnespall en sport 2 a 3 keer per week. Ik weeg nu 76 kilo en wil in september in de 74 zitten. Als dat niet lukt op eigen kracht ga ik ook hulp zoeken. Leuk dat hier actief wordt geschreven!
donderdag 10 augustus 2017 om 20:06
Nee vanavond ff niet. Familie-dingen enzo, ik blijf ff thuis. (en wil daarover nu niet aangevallen worden)NymphadoraTonks schreef: ↑10-08-2017 10:56Moon-Alisa Nee, niet als je energie hebt... Vanavond loop je les 5![]()
Net als ik moet trouwens![]()
Je kunt méér.
donderdag 10 augustus 2017 om 23:01
Moon-Alisa schreef: ↑10-08-2017 20:06Nee vanavond ff niet. Familie-dingen enzo, ik blijf ff thuis. (en wil daarover nu niet aangevallen worden)
Aanvallen hierover..? Waarom zou iemand je daarop aanvallen..?
Welnee. De enige die het recht heeft
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:56
Rust is ook heel belangrijk, voor jezelf en voor je lijf. Ik las ooit dat slapen en rust ook erg belangrijk is om af te vallen. Want als je niet genoeg slaapt of teveel moet stressen, gaat je lichaam ook in een spaarstand, om energie te hebben voor later. Vond ik wel logisch klinken.
En dit type ik terwijl ik een kop koffie drink met een heerlijke plak chocoladecake erbij. Dat moet ook kunnen, zo af en toe. Straks wat minder rijst bij het eten.
Whiterabbit, welkom. Wat is je uiteindelijke streefgewicht? En hoeveel woog je voordat je zwanger werd? Je calorieën bijhouden is altijd even een taakje, maar je leert er wel veel over, je krijgt inzicht in je eigen eetgewoontes.
En dit type ik terwijl ik een kop koffie drink met een heerlijke plak chocoladecake erbij. Dat moet ook kunnen, zo af en toe. Straks wat minder rijst bij het eten.
Whiterabbit, welkom. Wat is je uiteindelijke streefgewicht? En hoeveel woog je voordat je zwanger werd? Je calorieën bijhouden is altijd even een taakje, maar je leert er wel veel over, je krijgt inzicht in je eigen eetgewoontes.
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:12
Ik doe nog steeds niet mee voor het schema hoor klopt niks van mijn gewicht. Ik woog mij vandaag even op mijn werk woog ik oneens weer 69 terwijl ik begin van de week thuis nog 66,7 woog. Er klopt geen reet van al die weegschalen als je ze verzet scheelt het ook zo weer een kilo. Wat hebben jullie voor weegschalen en welke zijn denken jullie het meest betrouwbaar?
Snoesje je bent op vakantie dan mag het toch als je terugbent gewoon weer extra opletten.
Welkom whiterabbit en nog gefeliciteerd met de kleine.
Snoesje je bent op vakantie dan mag het toch als je terugbent gewoon weer extra opletten.
Welkom whiterabbit en nog gefeliciteerd met de kleine.
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:13
Dat scheelt wel veel ja, Crazylazy. Ik weet niet precies wat voor weegschaal ik heb. Een digitale. Die zegt dan om de paar seconden je gewicht, en je vetpercentage. (Dat schijnt hij te kunnen meten omdat het van die metalen voetsteuntjes zijn, dan meet hij iets door ofzo. Maar ik let daar nooit op. Schijnt alleen te werken als je op blote voeten er op staat en je mag dan niet de ene keer geduchte hebben en de keer erna niet omdat de vochtigheid v je huid ook hetzelfde moet zijn.)
Ik meet wel altijd op dezelfde tijd, in de ochtend, alleen slip aan, na het plassen, en idd op hetzelfde plekje.
Ik meet wel altijd op dezelfde tijd, in de ochtend, alleen slip aan, na het plassen, en idd op hetzelfde plekje.
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:00
Goedemorgen dames! Ik heb een hele slechte week achter de rug. Mijn rampzalige zondag met autopech vertaalde zich maandag in zomergriep. Helaas had ik wel honger, maar geen fut om iets gezonds te maken, dus ik heb deze week lamlendig op de bank gehangen met troostvoer. Ik woog vanochtend dan ook 75 kilo 
Het voordeel is dat ik van ziek zijn altijd erg onrustig wordt en dan allerlei goede voornemens ontwikkel om mijn leven na herstel te beteren. Ik heb daarom net de 5K Runner app gedownload en hoop komende week heel voorzichtig het hardlopen op te kunnen pakken. Geen idee of dat goed gaat met mijn lijf, maar waar een wil is, is hopelijk ook een weg.
Vandaag wordt mijn bejaarde oppashond weer opgehaald, waardoor ik ook weer wat meer tijd kan gaan besteden aan beweging. (Deze lieve loebes kan slecht alleen zijn en loopt maar kleine stukjes, dus dat maakte mij ook wat inactiever de afgelopen weken).
Het voordeel is dat ik van ziek zijn altijd erg onrustig wordt en dan allerlei goede voornemens ontwikkel om mijn leven na herstel te beteren. Ik heb daarom net de 5K Runner app gedownload en hoop komende week heel voorzichtig het hardlopen op te kunnen pakken. Geen idee of dat goed gaat met mijn lijf, maar waar een wil is, is hopelijk ook een weg.
Vandaag wordt mijn bejaarde oppashond weer opgehaald, waardoor ik ook weer wat meer tijd kan gaan besteden aan beweging. (Deze lieve loebes kan slecht alleen zijn en loopt maar kleine stukjes, dus dat maakte mij ook wat inactiever de afgelopen weken).
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:01
Het kan goed zijn dat je meer spiermassa hebt ontwikkeld de afgelopen week met al dat sporten, en spieren wegen zwaarder dan vet maar hebben wel een positieve invloed op je lijn. De weegschaal zegt dus niet altijd alles. Hoe zit je kleding?
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:24
Goed dat je die 5k running app gedownload hebt, Nummerzoveel.
Kijk wel goed uit met je rug hoor. Die krijgt toch elke 'stap' een 'klap'. Met rennen heb je nl een 'vlucht' moment, dat je echt ff loskomt vd grond en dan dus weer landt, dat moet je even voorzichtig testen. Dus eerst een heel kort stukje, hele korte tijd. Zou niet het standaard opbouw schema aanhouden als ik jou was, maar die eerste les zelfs even halveren of daar n kwart van doen ofzo. Puur om te voelen wat de impact op je rug is. En dan pas uit gaan bouwen als je geen afstraffing hebt de dagen erna.
Ik ben ook voorzichtigaan begonnen met lopen. Vind dat nog steeds wel erg spannend. De dag erna voelt mijn rug (ookal ben ik geopereerd en zou ik nu weer 'gewoon' alles moeten kunnen) soms echt even wat stram. Ik vind dat doodeng. Maar tot nu toe trekt dat stramme gevoel ook weer weg. En dan -na één of meerdere dagen rust- durf ik het wel weer aan om een stukje te 'doen'.
Maar het blijft een beetje oppassen; ze hebben 3kwart tussenwervelschijf weggesneden, dus dat stukje dat er nog zit moet wel alle 'klappen' nu opvangen. Daar houden de standaard opbouw schema's geen rekening mee natuurlijk, dus dat is aan mij om dat een beetje te bewaken.
Mooie verklaring, van die spieropbouw, dat ik daarom op de weegschaal niets zie.
Mijn broeken zitten nog steeds allemaal veel te wijd. Ik ga geen nieuwe garderobe kopen voor een 'tussentijds' gewicht. Ik heb momenteel allemaal te wijde broeken in mij kast liggen die ik dan met n elastieken riem extra aantrek. Wijd shirt erover, klaar. Ik koop wel weer wat leuks als ik bij m'n streefgewicht ben. Dus aan mijn kleding merk ik niets.
Kijk wel goed uit met je rug hoor. Die krijgt toch elke 'stap' een 'klap'. Met rennen heb je nl een 'vlucht' moment, dat je echt ff loskomt vd grond en dan dus weer landt, dat moet je even voorzichtig testen. Dus eerst een heel kort stukje, hele korte tijd. Zou niet het standaard opbouw schema aanhouden als ik jou was, maar die eerste les zelfs even halveren of daar n kwart van doen ofzo. Puur om te voelen wat de impact op je rug is. En dan pas uit gaan bouwen als je geen afstraffing hebt de dagen erna.
Ik ben ook voorzichtigaan begonnen met lopen. Vind dat nog steeds wel erg spannend. De dag erna voelt mijn rug (ookal ben ik geopereerd en zou ik nu weer 'gewoon' alles moeten kunnen) soms echt even wat stram. Ik vind dat doodeng. Maar tot nu toe trekt dat stramme gevoel ook weer weg. En dan -na één of meerdere dagen rust- durf ik het wel weer aan om een stukje te 'doen'.
Maar het blijft een beetje oppassen; ze hebben 3kwart tussenwervelschijf weggesneden, dus dat stukje dat er nog zit moet wel alle 'klappen' nu opvangen. Daar houden de standaard opbouw schema's geen rekening mee natuurlijk, dus dat is aan mij om dat een beetje te bewaken.
Mooie verklaring, van die spieropbouw, dat ik daarom op de weegschaal niets zie.
Mijn broeken zitten nog steeds allemaal veel te wijd. Ik ga geen nieuwe garderobe kopen voor een 'tussentijds' gewicht. Ik heb momenteel allemaal te wijde broeken in mij kast liggen die ik dan met n elastieken riem extra aantrek. Wijd shirt erover, klaar. Ik koop wel weer wat leuks als ik bij m'n streefgewicht ben. Dus aan mijn kleding merk ik niets.
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:27
NymphadoraTonks schreef: ↑12-08-2017 11:0285.2 Ik ben redelijk tevreden.
Vorige keer 85.7 en twee weken geleden 86.7
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:38
Ikbenik, ik ga zeker heel voorzichtig doen! Ik heb al flink opgebouwd met gewoon wandelen op hoog tempo, dus dat scheelt hopelijk iets. En ik ren met hele kleine pasjes en lage impact, wist de man te vertellen die mij obv een uitgebreide videoanalyse een paar veel te dure hardloopschoenen heeft aangesmeerd
Ik ben 1x eerder begonnen met Evi en dat was toen geen succes want die ging me veel te snel (ik kwam niet eens door les 1!). Deze app heb ik uitgekozen omdat hij juist heel rustig schijnt te doen. Ik ben benieuwd 
Ik heb de afgelopen weken wel wat nieuwe kleding besteld. Het oude ging echt niet meer, en ik ben momenteel volop aan het solliciteren dus ik moest wel wat nets hebben. Ik heb wel goedkoop ingeslagen bij de uitverkoop, want het is zonde om al teveel geld te investeren als je misschien nog verder in omvang gaat afnemen. En ook heb ik kleding uitgezocht die hopelijk in een maatje te groot nog steeds redelijk passend is (bijv een langere wijder vallende blouse ed).
Ik heb de afgelopen weken wel wat nieuwe kleding besteld. Het oude ging echt niet meer, en ik ben momenteel volop aan het solliciteren dus ik moest wel wat nets hebben. Ik heb wel goedkoop ingeslagen bij de uitverkoop, want het is zonde om al teveel geld te investeren als je misschien nog verder in omvang gaat afnemen. En ook heb ik kleding uitgezocht die hopelijk in een maatje te groot nog steeds redelijk passend is (bijv een langere wijder vallende blouse ed).