En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Biefstukje met gebakken uitjes, doperwten en aardappeltjes uit de oven.
Hollandse pot vandaag: Spruitjes, gekookte aardappelen en een gehaktbal

Maar ik vond het een beetje tegenvallen, ik heb hier eerder gelezen dat iemand een spruitjes-stamppot heeft gegeten. Ik ben wel benieuwd naar het recept, mogelijk vind ik dat lekker dan hoe ik het vanavond gegeten heb.

Dusss ik zou graag een lekker spruitjes-stamppot recept hebben.
Gebakken aardappelen, worteltjes en een lekker stukje krokant gebakken zalm
Kliekje chili con carneuit de vriezer gehaald. Met wat zilvervliesrijst en een salade smaakte het prima.

Morgen stampotje van italiaanse groenten met vis.
"hutspotsoep" uit de laatste Allerhande.

Ze noemen het zelf ' gebonden groentesoep met griekse yoghurt', maar er gaat 500g hutspotgroente in en aardappelen, dus eigenlijk is het een soort van vloeibare hutspot. Hm, klinkt niet erg aantrekkelijk! Maar ik vond het een erg lekkere soep!

Die schep yoghurt erin is echt lekker. Misschien ook eens yoghurt door de hutspotstamppot doen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Vanavond bloemkool, gekookte aardappels en een gehaktbal gehad.
niks lekkers gekookt,alls kon blijven liggen werd weg geroepen voor werk.collega was nl naar zh gebracht.dus op het werk wat mee gegeten.
Couscous, wat roerbakgroenten (omdat we toch ook groenten moeten eten haha) en falafel met een pittig sausje. Vriend gaat voor het eerst zelf falafel maken, dus ik ben benieuwd!
Zaterdag: zuurkoolschotel met aardappelpuree en gehakt.

Zondag: ovenpasta met spruitjes, ham, champignons, ui en kaas. Aparte combi met spruitjes, maar erg lekker!

Maandag: pannenkoeken.

Vandaag: spruitjes, aardappels en verse worst.

Woensdag: soepje, stokbroodje, smeerseltjes.

Donderdag: boerenkool met een gefruit uitje en spekjes erdoor en verse slagersrookworst.

Vrijdag: pizza

Zaterdag: met gehakt, ui, spaanse rode peper, knoflook en verse peterselie gevulde paprika's uit de oven gegratineerd met kaas. Erbij salade en stokbrood.
nu dus spinazie met visfilet en pasta en sausje.
Jann, ik zie dat Desteny vorige week spruitjesstamp heeft gegeten en dat jij een recept zoekt... ik voel een combi!

Ik ben niet helemaal fit vandaag. Vriend is aan het werk, maar wil toch even wat gezonds eten...het wordt kipfilet met sperziebonen, champs, paprika, ui en prei uit de wok, met rijst erbij. Als toetjes drie kiwi's - pietamientjes!!
niemand had zin om te koken, dus maar besteld.

lekker taco's!!
Straks boerenkoolstamp met worst, spekjes en uiteraard een kuiltje jus in het midden.
quote:jann schreef op 09 februari 2009 @ 18:11:

Dusss ik zou graag een lekker spruitjes-stamppot recept hebben.

Spruitjes in kwarten snijden, even koken, door gestampte aardappelen roeren. Peper en zout erbij. Plakjes bacon uitbakken, grof scheuren en over de stamppot strooien. Zachte geitenkaas in grove stukjes erdoorheen roeren. Klaar!! Stond niet al te lang geleden in de Viva...

Vanavond wordt het koolrabi, aardappelen en waterkers met tomaten en geitenkaas, dit alles in een ovenschotel... ben benieuwd!
Vanavond mams boerenkoolstamppot. Was alleen een beetje teveel boerenkool, het was gewoon groen met een paar brokjes aardappel Maar de rookworst en augurkjes waren heerlijk!
Sperziebonen, aardappelschijfjes en gehaktbal.
quote:Marriss schreef op 10 februari 2009 @ 17:39:

Jann, ik zie dat Desteny vorige week spruitjesstamp heeft gegeten en dat jij een recept zoekt... ik voel een combi!

Ik ben niet helemaal fit vandaag. Vriend is aan het werk, maar wil toch even wat gezonds eten...het wordt kipfilet met sperziebonen, champs, paprika, ui en prei uit de wok, met rijst erbij. Als toetjes drie kiwi's - pietamientjes!!gut had ik in de drukte over heen gelezen.zal ff reageren bij Jann
ik maak gewoon spruitjesstamp met spruitjes en aardappelen en melk.

en bak ondertussen gerookte spekreepjes met flink wat uitjes,knoflook,met ketjap en sambal en daarbij nog scheutje ketshup.lekker laten pruttelen.

dit doe ik dan op mn bord erover heen.errruggg lekker

je kan de spekreepjes ook vervangen voor kip of hamreepjes of zelfs met gehakt.
later in de middag bapoatje gegeten en nu maaltijdsalade met forelfilet,komkommer,feta,pitjes en croutons.
Vanavond was het een spruitjesstamppot... geinspireerd door een aantal berichtjes hierboven!!
Gisteren extra gehaktballen gebraden, dus weer een gehakbal. Verder spinazie a la creme met een gekookt eitje en aardappelen of aardappelrozetjes uit de oven.
Aardappelblokjes met spinazie, boursin en rookworst doorelkaar gehusseld.
heb late dienst,dus bordje in de plinggg met rodekool,aardappelpuree,worstje en jachtsaus.
Deze avond zalm gegeten, met een salade: sla, komkommer, kerstomaatjes, ui en mais, en puree erbij.
weer late dienst,dus bordje in de plinggg.maak als lunch wel weer een maaltijdsalade met forel,komkommer,feta,pitjes,croutons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven