Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me schoorvoetend ook melden. :$

Drie jaar geleden ben ik succesvol afgevallen en een jaar stabiel gebleven. Helaas heb ik de kilo's er weer aangegeten (met flink wat hulp van prednison en een blessure.)

De medicijnen zijn gestopt en de blessure is zo goed als weg! Ik mag en ga dus weer sporten! :cheer:
Aanstaande vrijdag heb ik een proefles bootcamp. Ik wil weer gaan hardlopen en ga vanavond beginnen met les 1 uit een schema.
Verder zit het hem bij mij echt vooral in het eten. Nog niet eens zozeer erg ongezond maar vooral te veel. :$

Er moet om en nabij de 25 kilo af. Als er 17 kilo af is valt mijn bmi weer in het gezonde stuk. Om het voor mezelf overzichtelijk te houden breek ik mijn doelen op in kleine stukjes. Eerste doel is onder de 100; nog 4 kilo te gaan.

Ik lees hier en schrijf hier graag mee om tips te vinden en te delen en om elkaar aan te moedigen en wellicht voor af en toe een virtuele schop onder m'n kont.

PB met info voor de tabel is verstuurd. Als er nog hulp nodig is bij het bijhouden van de tabel dan wil ik ook wel helpen!
Wat fijn dat je wilt helpen met de tabel Marici. Ik stuur je een PB.
Welkom fijn dat je wil helpen.

Ik lees wel mee maar erg onrustig en zenuwachtig volgende week die screening. Begin steeds meer te twijfelen of ik dit wel wil doorzetten.
single1985 schreef:
22-08-2017 18:57
Welkom fijn dat je wil helpen.

Ik lees wel mee maar erg onrustig en zenuwachtig volgende week die screening. Begin steeds meer te twijfelen of ik dit wel wil doorzetten.
Misschien een paar vragen en gedachtes om eens bij stil te staan:
- waarom ben je onrustig en zenuwachtig?
- ben je ergens bang voor?
- begin je te twijfelen of je het wel wil doorzetten, of ben je ergens anders bang voor? (bijvoorbeeld voor een afwijzing)
- voelt het niet (onterecht) definitief? Als je gescreend wordt en je bent door, dan kun je alsnog nee zeggen.

Als je het in een pb wil bespreken dan is die van harte welkom, ik ben zelf immers door alle fases heen geweest ;)
Waar ik bang voor ben zijn meerdere dingen.

-Ik heb in aanleg allergieën waaronder ook voedsel ik ben ooit bij een allergoloog geweest en die gaf ook aan door de erfelijke belasting dat de kans dat er ineens allergieën opduiken best groot is. Bij deze operatie is het bekend dat je ineens makkelijk kan dumpen op producten. Wat als die sluimerende allergieën ineens geactiveerd worden?

- Afwijzing is aanwezig want geen bmi van 40 en een eetstoornis dat zijn dingen waar ik op kan worden afgewezen stel dat gebeurd wat dan?

- Narcose ben ik doodsbang voor geen idee waarom maar die angst is er gewoon als het moet geef ik mij daar wel aan over.

-Het idee nooit meer normaal te kunnen eten en drinken tegelijk vliegt mij aan en ook dat ik geen "normale" porties zal kunnen eten en eigenlijk levenslang te hebben

- Hoe gaat mijn omgeving reageren heb het daar nog niet verteld dat ik in dit traject zit. Niemand weet het nog ook werk niet ouders niet niemand niet.

-Het herstel ik woon alleen hoe ga ik dat doen?
Welkom Marici! Leuk dat je mee komt schrijven. Tof dat je nu weer kunt sporten, maakt het afvallen een stuk makkelijker. Te grote porties ken ik ook. Vooral bij het avondeten én als ik moe ben, eet daarom nu alleen nog maar op kleine bordjes en laat de pannen in de keuken staan. Heeft mij veel bewuster gemaakt van hoeveel ik eet (zonder het eten allemaal te moeten wegen).

Single: belangrijke vragen die je jezelf stelt. Ga je je omgeving informeren over het traject en op welk moment? Een alleenstaande collega van mij heeft zich vorig jaar laten opereren (in BE). Zij kreeg de eerste twee weken een thuisverpleegster langs en had zich een voorraad eten en drinken waar je de oorlog mee kunt overleven aangeschaft. Volgens haar was het goed te doen en in week twee was ze al weer redelijk mobiel (natuurlijk wel alles rustig aan doen). Hoeveel tijd krijg je om te recupereren?
Wat versta je onder 'normale' porties? Denk dat de hoeveelheid zolang je rustig eet en goed kauw, best meevalt. Een vriendin heeft de operatie drie jaar geleden gehad en wij gaan regelmatig samen lunchen. Zij eet ongeveer dezelfde porties, alleen aan een veel trager tempo.

Mijn eetlijstje van gisteren:

O: shakeje (melk + banaan + 1 theelepeltje rauwe cacaopoeder)
L:kleine baguette met smeerkaas en kerstomaatjes
T: fruitsalade
A: pasta met mengsel van ui, knoflook en tomaatjes
Voor mijn doen weinig groenten gegeten. Daar moet ik meer opletten.
Beweging: wandeling van 1uur en kippenhok schoongemaakt.
She Believed she could, so she did.
-Ik heb in aanleg allergieën waaronder ook voedsel ik ben ooit bij een allergoloog geweest en die gaf ook aan door de erfelijke belasting dat de kans dat er ineens allergieën opduiken best groot is. Bij deze operatie is het bekend dat je ineens makkelijk kan dumpen op producten. Wat als die sluimerende allergieën ineens geactiveerd worden?
Dit was (in een net iets andere versie) ook mijn grootste angst. Ik heb vaak en veel last van mijn darmen, als ze aan mijn darmen zitten, dan ben ik bang dat het weer mis gaat. Daarom wilde ik in eerste instantie voor de sleeve gaan, zou dat ook niet een optie voor jou zijn? Bij mij kon het uiteindelijk niet wegens een middenrifbreuk, maar bij jou wellicht wel.

- Afwijzing is aanwezig want geen bmi van 40 en een eetstoornis dat zijn dingen waar ik op kan worden afgewezen stel dat gebeurd wat dan?
Eetstoornis is niet een criterium toch? Het is een BMI 40+, of een BMI 35+ met comorbiditeiten. Heb je toevallig hoge bloeddruk, last van gewrichten, diabetes of slaapapneu? Dat zijn denk ik de meest voorkomende comorbiditeiten.

- Narcose ben ik doodsbang voor geen idee waarom maar die angst is er gewoon als het moet geef ik mij daar wel aan over.
Ja ook herkenbaar, dat is denk ik iets waar je "even" doorheen moet.

-Het idee nooit meer normaal te kunnen eten en drinken tegelijk vliegt mij aan en ook dat ik geen "normale" porties zal kunnen eten en eigenlijk levenslang te hebben.
Maar het is niet levenslang! Alleen ongeveer het eerste jaar kun je geen normale porties eten, daarna zal je maag weer uitrekken en kun je weer meer eten. Het is dan ook belangrijk om dan de gezonde eetgewoontes vast te houden.

- Hoe gaat mijn omgeving reageren heb het daar nog niet verteld dat ik in dit traject zit. Niemand weet het nog ook werk niet ouders niet niemand niet.
Nee bleh, vreselijk vind ik dat. Ik heb voor mezelf de beslissing genomen, maar behalve mijn vriend weet bij mij ook vrijwel niemand het. Moet het mijn ouders ook nog vertellen. Ik probeer mensen eerst aan het idee te laten wennen ("ik zit erover te denken om de operatie te doen") en dan de volgende keer meld ik dat ik het besluit heb genomen. Dan komt het wat minder uit de lucht vallen voor ze.

-Het herstel ik woon alleen hoe ga ik dat doen?
Je kunt thuishulp aanvragen voor het schoonmaken en dergelijke. Eten en drinken kun je van tevoren inslaan. Verder ben je in huis wel gewoon mobiel en kun je jezelf redden (ook met douchen enzo).
Vanaf maandag start weer mijn dansles. Dan is het weer elke maandag 2 uur lang dansen als sport. Toevallig is het aankomende week ook open lessen week dus mag je gratis de andere lessen ook volgen, wat inhoudt dat ik op dinsdag nog eens 3 uur totaal kn gaan dansen.

Volgende week dus 5 uur dansen als sport
@zanahoria en @single1985 knap hoor dat jullie het traject ingaan voor een maagverkleining! Zelf twijfel ik enorm om mezelf er voor op te geven. Volgens mij kom ik sowieso niet in aanmerking omdat mijn BMI niet hoog genoeg is en ik geen klachten heb. Hoe zit het met het voor traject, heb je daar wat aan? Kan je ook op een andere manier geholpen worden ipv een maagband/maagverkleining?

Ik snap je twijfel helemaal @single1985 ! Mij staat ook tegen dat je erna altijd vitamines moet slikken, niet "mag" drinken tijdens eten en de kleine hoeveelheden. Ik snap dat als je maag aangepast is je niet meer kunt eten hoor maar toch.

@zanahoria, dank je wel voor de uitleg! het eten is dus niet voor altijd zo :)

Hier zijn de kinderen weer naar school want betekent dat ik ook weer kan gaan sporten! :D Vandaag voor de 3e keer geCrossfit deze week!

Vandaag 110,4 kg op de weeg schaal, dus de eerste kilo er eraf! :yeah:

Oh ja als je hulp nodig hebt, ik ben beschikbaar! Heb ook ervaring met websites dus codes snap ik wel een beetje :)
Zanahoria mij is verteld dat bij een eetstoornis je vaak extra psychologisch onderzoek krijgt en dat dit wel degelijk een nee kan opleveren.
Op zich is de bloeddruk goed en heb ik weinig gewrichtspijn of andere indicaties.

Bedankt voor je reactie .

Voel die onzekerheid gewoon stel ik word geopereerd en blijkt dat ik mijn eetbuien niet onder controle heb en ik mijn mini maagje aan gort help?
hoi meiden

jullie mogen mij ook uit de tabel halen. Ik merk dat ik hier nog weinig actief ben en ben eerlijk gezegd ook niet meer bezig met afvallen.
Jullie in ieder geval heel veel succes met alles en hopelijk bereiken jullie je doel!

Groetjes
@mamavaltaf. Om even reactie te geven op deze vragen:
Hoe zit het met het voor traject, heb je daar wat aan? Kan je ook op een andere manier geholpen worden ipv een maagband/maagverkleining?
Bij "mijn" ziekenhuis kun je ook een jaartraject doen. Je krijgt dan dus een jaar begeleiding van diëtist en fysiotherapeut waarbij je twee keer per week sport. Je betaalt dan een bedrag per maand. Maar volgens mij is dit de enige instelling die dat doet. Voor mij wel een reden om voor dit ziekenhuis te kiezen. De focus ligt niet alleen maar op operatie operatie operatie. Waar woon jij ongeveer? Misschien woon je in de buurt. Of is er bij jou in de buurt een andere instelling die dat doet.

@single1985 oh zo! Ik dacht dat je bedoelde dat een eetstoornis juist wel een indicatie is voor een operatie, maar het is eerder andersom inderdaad. Mja, we hebben allemaal een verstoorde relatie met eten, anders zouden we niet zo dik zijn. Het belangrijkste is denk ik dat je kritisch naar jezelf kunt kijken en ook over je eigen gedrag nadenkt. Als je een emotie eter bent, dan ga je in "mijn" ziekenhuis vaak een langer traject in met psycholoog, maar wordt je niet per definitie afgekeurd. Vooral je zorgen aangeven, dat geeft aan dat je erover na hebt gedacht!
Vanavond gebbq'ed en me best een beetje laten gaan met de stokbroodjes kruidenboter. Wel bijna alleen kipfilet op.
Single, je hebt je screening toch volgende week? Ik begrijp je twijfel, maar nu zit je in het traject en kan je je vragen en onzekerheden toch ook voorleggen aan het aan de mensen die het proces begeleiden.
Nou weet ik wel dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn ,maar probeer wat afleiding te vinden. Het is verloren energie om er nu te veel over na te denken.
Ik moet zeggen dat ik het heel stoer van je vind dat je dit aangaat. Wat je beslissing ook wordt.

Mijn afgelopen week was iets te ambitieus. Veel werk, weinig slaap, veel bewegen. Ik was daardoor erg moe. Ik ben me te buitengegaan aan ongezonde snacks en alcohol. Ik weet dat moe zijn een van de valkuilen is. De komende dagen maar wat strenger voor mezelf zijn en mezelf op tijd naar bed sturen!

Dan nog effe iets heel anders. Ik heb PB´s verstuurd, maar niet de indruk dat die aangekomen zijn Single, Izzy? Zou me niet verbazen, iedere keer dat ik dit topic open kom ik ook bij mijn eerste reactie uit grrrr. Maakt het forumplezier toch minder.
Sterrenkijker ik kijk morgen even zit op mijn telefoon.

Ik stuur je nu wel gelijk de wachtwoord gegevens in pb. Dan kan jezelf kijken.
Gisteren naar amsterdam geweest en donuts gekocht bij dunkin donuts omdat dit de 1e en een van de weinige keren zal zijn dat ik daar kom. Cadeautje haha. Maar vandaag en morgen ga ik uiteten, all you can eat. O o
Deeeeeemilove heb je een plan voor het eten in een all you can eat tent? Zonder plan zou ik het niet durven.
Ik ben me laatst te buiten gegaan bij een sushibuffet en daar was ik achteraf niet blij mee. Probeer nu echt van te voren te bedenken wat en hoe vaak ik opschep, dessert of niet. Merk dat het mij echt helpt!

Single: het is gelukt. Na de tabel met codes gezien te hebben begrijp ik dat bijhouden tijdrovend is. Je zou er ook zomaar spontaan scheel van worden. Ik ga mezelf er van het weekend even inzetten.

Vandaag lekker gezwommen 800 meter, denk ik. Ik raak altijd de tel kwijt bij baantjes trekken. Verder ga ik het lekker rustig aan doen van het weekend. Maandag begint weer een belachelijk drukke werkweek.
Is goed sterrenkijker.

Ik lig zielig te doen op de bank gisteren bij een vriendin wezen eten maar eten totaal verkeerd gevallen vanmorgen aan het spugen gegaan en aan de diarree dus ik hang maar wat op de bank.
Durf niet weg te gaan ook geen energie voor.
@zanahoria ik denk dat ik meer de begeleiding nodig heb bij het afvallen dan echt een maagverkleining. Ik heb even Weight Watchers gedaan met elke week een weegmoment op WW locatie. Dat vond ik persoonlijk erg fijn, alleen het WW dieet vind ik gewoon te duur. Weegmomenten met een buitenstaander of een afvalclubje zou geweldig zijn voor mij, maar dat is dus niet te vinden! :( Ik woon trouwens in de buurt van Rotterdam.

@single1985 neem wat tijd voor jezelf, even opladen is niet iets slechts hoor!

Vanochtend 110,5 dat betekent -0,9 eraf in 2 weken tijd (PB gestuurd!). Ik ben tevreden. Op naar een nieuwe week dames! :)
@mamavaltaf jammer dat zo'n groepje daar niet te vinden is, je woont inderdaad totaal niet bij mij in de buurt (ziekenhuis zit in lelystad).
Misschien zelf zo'n groepje beginnen? Maandabonnement goedkoper dan WW, 1 dietiste inhuren en wie weet word je steenrijk ;)
@Single, beterschap! Klinkt niet fijn. Misschien voedselvergiftiging? Wanneer begint je screening? Heb het gelezen, maar niet precies onthouden.

@Deeemilove, als je nooit bij dat donuttentje komt kan ik het me voorstellen. Hoe ging het uit eten?

Ik ben een pondje afgevallen, eigenlijk meer want ik was aangekomen in de vakantie. Ik ben er blij mee, het ritme is terug nu school en werk weer is begonnen en dat maakt het makkelijker. Ik denk dat ik mijn streefgewicht aanpas van 68 naar 65, dan heb ik nog wat speling. Ook kan ik me niet voorstellen dat ik anders over zes kilo al moet stoppen.
Goede morgen!

Deeeemilove: kan mij voorstellen dat je eens een donut van Dunkin wilde proberen (komen zo vaak voor in series). Ben benieuwd of deze heel anders was dan de donuts die je hier standaard kunt krijgen. Veel plezier vandaag met dansen.

Mamavaltaf: wauw je bent echt goed bezig met sporten. yeeehhhh voor de eerst afvalresultaten! :cheer:

Zanahoria: dat klinkt als een heel goed ziekenhuis waar je naartoe gaat. Ik ben ook gewoon dat ze enkel de operatie met begeleiding aanbieden. Kan inderdaad het gat in de markt zijn!

Sterrenkijker: oh heerlijk dat het zwemmen je zo goed afgaat dat je vergeet hoeveel baantjes je getrokken hebt. Dan doe je het echt graag. Succes met de drukke werkweek en neem op tijd rust voor jezelf.

SIngle: weer beter? Nog een fijn weekend gehad?

Hier een min van 0,4 deze week :) Mijn man zei zaterdag spontaan dat mijn achterwerk er veel kleiner uitziet, :yes:
Deze week staan er veel te veel feestjes op het programma. Heb een etentje met een vriendin al kunnen veranderen in zelf koken en daarna wandelen met de hond.
She Believed she could, so she did.
PM's bijgewerkt door Marici:

- Iselin verwijderd op eigen verzoek
- Tabel aangepast voor Belle
- Tabel aangepast voor Saartje (was al door 1 van de andere tabelminions gedaan. :)
- Tabel aangepast voor Marici
Ik heb mijn startdatum in de tabel aangepast van 14-8 naar 5-6, zo loop ik gelijk met de info van mijn FitBit.
In juni vond ik al dat het roer om moest maar dat begon pas twee weken geleden een beetje te lukken. :$

Deze week 1,3kg afgevallen! :cheer2:
Afgelopen vrijdag deed ik een proefles bootcamp. Hoewel ik aan het eind he-le-maal kapot was (en flink geconfronteerd werd met hoe hard ik de afgelopen 1,5 jaar achteruit gegaan ben qua kracht en conditie) was het echt heerlijk. Heb meteen een abonnement afgesloten.
Met het thuisfront even puzzelen met de agenda's zodat ik 3 keer per week kan.

Ik had afgelopen week 2 feestjes en een etentje, en toch die 1,3kg afgevallen. Heb totaal niet het gevoel dat ik mezelf iets ontzeg dus ik denk dat ik weer heerlijk richting de 'beter eten & meer sporten' flow ga.
Hoi allemaal! Een behoorlijk tijdje geleden dit haha. Ik heb het gewoon zo druk nu mijn stage begonnen is. In mijn familie speelt op het moment ook veel waardoor ik daar veel tijd aan besteed. Ik ben wat bijgekomen, maar ik blijf nu redelijk stabiel. Ik denk dat het voornamelijk komt doordat ik meer beweeg, maar ook meer eet. Het staat nu allemaal even op een laag pitje. Ik ben vooral aan het wennen aan de lange dagen + nog 1 dag werken bij mijn bijbaan. Ik voel me ook niet echt lekker in mijn vel. Dat komt waarschijnlijk door de opstapeling van dingen die spelen. Ik hoop dat ik binnenkort de draad weer kan oppakken en gewoon een vaste routine weet te krijgen waar stage, school, werken, eten en bewegen/sporten samen kunnen komen.

Succes voor alle nieuwe mensen! En ik ga even globaal het topic doorlezen. Weet dat jullie kei goed bezig zijn. :heart:
We do not remember days, we remember moments ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven