Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen

14-08-2017 09:14 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtTotaal
Summernight1.6414-08-201774,473,565-0,9
Julia65??21-08-201772,169,562-2,6
Treurniet121.6715-07-201763,256,956-6,3
Leyla181.6814-08-20179393,580+0,5
Gekopbloemen1.7014-08-201763,362,459-0,7
HermoineG1.8114-08-201795,095,085-0
Lievezuster1.7014-08-201775,070,365-4,7
Lilly19701.7414-08-201768,067,763-0,3
Banaaninmijnoor1.7017-08-201770,070,062-0
Misslotus171.7921-08-201773,271,069-2,2
Spiritinthesky1.8028-08-201782,683,275+0,6
Afya1.7828-08-201792,19078-2,1
Dutch_trien1.7828-08-2017100100??-0
Paarsmetroze1.7528-08-20178887,178-0,9
Bam_19841.6929-08-201792,990,775-2,3
Phloxx1.6723-08-201768,56762-1,5
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,564,260-7,3
Kyreza????59,7??????
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
Balen Paarsmetroze! Deze week er weer lekker tegenaan! Wat mij betreft maakt dat niks uit hoor. Misschien dat meekletsen op de momenten dat je het lastig hebt helpt?

Het zou de eerste zijn! Wil al zooo lang kinderen. Wilde eigenlijk heel jong moeder worden. Dat is dus niet gelukt, ben nog jong zat hoor (28), maar ouder dan ik in m'n hoofd had. Niks mis mee uiteindelijk. En het is sowieso altijd maar de vraag of het mag lukken hoor. Maar het komt nu wel dichterbij, en merk dat ik daardoor ook ongeduldiger word. Mijn vriend niet, die kan realistischer nadenken, en misschien is dat maar goed :mrgreen:
Spannend Summernight! Ik ben moeder geworden op mijn 29ste en achteraf denk ik: het had ook best eerder gemogen. Maar ik had echt last van koudwatervrees. :-)
Nu hebben we er twee en ik vind het nog elke dag geweldig! Behalve de achter-het-behang-plak-momenten, maar die horen er gewoon bij.
Heerlijk!! Hoe oud zijn ze nu? Die koud watervrees heb ik niet, maar er zijn gewoon nog wat praktische dingen die geregeld moeten worden, wil nog wat meer sparen en dus ook graag nog wat afvallen voor ik zwanger ben. :facepalm:
Goedemorgen!
Een nieuwe week nieuwe kansen!
Heb me totaal laten gaan dit weekend, zaterdag wel gezond gegeten maar wel 10+ glazen bier gehad en zondag met katergevoel me helemaal volgevreten! :hamer:
Maar ondanks dat:

Nieuw gewicht: 69,7 kilo
Afgevallen deze week: 0,5 kilo
Totaal 2,4 kilo.

Daar had ik echt niet meer op gerekend. Dus een meevaller! :)
Mooi onder de 70!
Wat is er veel geschreven, even lezen.. :HA:

Lievezuster hoe gaat het nu met je ontsteking? :hug:
Oh lees nu verder dat je hersteld bent, fijn!! :)
Toch nog 0,3 kilo eraf ondanks zo'n weekend, toch fijn!

spiritinthesky jammer, maar je weet nu wel wat het is en dat het niets voor jouw is.
Tot nu toe ging 3 keer per dag eten ook prima, tot gisteren met men kater. Toen kon ik het niet meer. Maar vandaag begin ik gewoon opnieuw! ;-D
Jammer dat je niet bent afgevallen, volgende week gaat het vast beter! :hug:

summernight dat van in het weekend wat lekkers vind ik ook een goede levensstijl. Maar nu wil ik eerst er wat af hebben en ik weet van 1 ding komen er meer ongezonde dingen. Maar in de toekomst als ik wat slanker ben wil ik dat ook zo gaan doen. Helemaal niets "lekkers" is ook niet vol te houden natuurlijk.

Las laatst in een ander topic dat we echt te veel zijn gaan eten laatste jaren, eerder was het niet standaard elke dag wat lekkers, misschien een klein koekje bij de koffie en meer niet. Nu is het bij veel mensen al standaard elke dag een grote koek of elke dag chips/nootjes/hapjes/snoep i.p.v. alleen op zaterdagavond of als er feest is.
Dat was voor mij een eye opener, hoe slecht we zijn gaan eten laatste jaren en ook niet zo gek dat overgewicht steeds groter probleem word. Dus ik wil proberen meer op de "oude" manier te gaan leven en chips e.d. echt als luxe te gaan zien. Of ik het volhoud is het volgende. :?:

Phloxx Welkom! Ik herken mezelf een beetje in je verhaal! Ook ik vind dat ik best gezond heb geleefd en genoeg beweging, nu alweer 2 jaar sport, veel fruit en groente maar toch niets van gewicht af.
14 oktober is al snel, succes!

Jeetjemina succes verder! :byee:

Bam een kilo is een kilo! :proud:

Paarsmetroze
Niets eraf maar ook niets erbij! :)
Bij de Action hebben ze er 1 vanaf woensdag in de aanbieding, voor 12 euro ofzo!
Kun je altijd proberen voor die prijs..
Ik heb het druk dus kan helaas even niet op iedereen reageren, maar:
Gewicht: 57.5

Niet erg gezond gegeten en minder gesport dan de afgelopen weken. Het valt weer wat tegen om in een ritme te komen (na maanden vakantie).
Gewicht was vanochtend 90,0 dus 2,1kilo afgevallen. Goede eerste week :-)
Zo! Tabel is weer helemaal bijgewerkt. Netjes Julia! Onder de 70, wat goed!! Daar kijk ik zo naar uit!

Afya, hoe heb je dat gedaan?? Wow, wat veel!
Mag ik me ook aansluiten bij dit topic. Ik ben echt veel te zwaar en kan wel wat steun gebruiken. Ik weet meer dan 90 kilo. Het precieze gewicht geef ik morgenochtend door.
Wat mij betreft "hoe meer zielen hoe meer vreugd", en ben je welkom.

Ik ben vandaag vergeten te wegen, ga ik morgen doen. Maar ik verwacht er niet teveel van na afgelopen week.

Goed gedaan afvallers, balen voor degenen bij wie het even niet lukte afgelopen week. Maarrr nieuwe week, nieuwe kansen! Succes weer iedereen. We can do it!
De weegschaal meldde vanmorgen 71,5, dus -0,1 (nou ja, stabiel dus) en in totaal -1,7.
Deze week maar weer wat strenger zijn voor mezelf!

Mijn stats nu:

Nieuw gewicht: 71,5 kg
Afgevallen deze week: 0,1 kg
Totaal afgevallen: 1,7 kg
Dankjewel allemaal!
Summernight ja ik zal het voortaan op maandag doorgeven, ik zal mijn weegdag anders ook wel verschuiven.
Bam, ik heb soms ook dat ik even blijf plateau-en. Een of 2 weken later is er dan opeens toch n best redelijk gewicht af.
Paarsmetroze, ik ben echt verslaafd aan mijn Fitbit! Duur maar aanrader! Zet m op deze week, hopelijk volgende week n fijner weegmoment.
Julia al 2.4 kg eraf! Gaat lekker!!
Lievezuster, Afya, Treurniet, en andere dames die afgevallen zijn; goed gedaan! Fijn gevoel.
MissLotus, soms heeft je lijf even nodig om zich aan te passen aan de veranderingen.
S1981, welkom! Wat zijn je stats?
phloxx wijzigde dit bericht op 04-04-2018 11:46
41.24% gewijzigd
-
Herkenbaar Phloxx, dat opgeblazen zijn. Ik hoop dat je straks na je menstruatie aangenaam verrast wordt door je weegschaal.

Ik had dat ook als ik ongesteld was. Maar ik heb sinds een paar maanden een Mirena, en ik ben (nog) niet ongesteld geweest. Ben benieuwd of dat nog komt, of dat het helemaal wegblijft (I hope so!).
Ik heb het idee dat ik nu ook vocht vasthoud, waar ik gevoelig voor ben, want ik krijg mijn ring niet af en ik heb het idee dat mijn buik ook dikker is. Dus ik hoop stiekem dat als ik weer op de weegschaal stap, het toch nog wat blijkt mee te vallen.
Met heel warm weer houd ik ook altijd vocht vast, en als ik in het vliegtuig of een touringcar heb gezeten heb ik van die "oma enkels". Blegh. Meer mensen die last van hebben van vocht vasthouden? En zo ja, wat doe je er eventueel aan? Ben ff benieuwd.
Aah ja herkenbaar!! Ik heb helaas nog niet de tip voor het vasthouden van vocht.. Zodra de temperatuur boven de 20 graden komt worden mijn onderbenen, enkels en voeten zo ontzettend dik dat het gewoon pijn doet.
De huisarts zegt veel lopen, maar ik ben al erg 'beweeglijk' en heb juist het idee dat het er alleen maar erger van wordt. Na het hardlopen bijv krijg ik amper mn schoenen uit.
phloxx wijzigde dit bericht op 04-04-2018 11:44
44.33% gewijzigd
-
Onze kinderen zijn 8 en 5 en ons gezin is compleet. Ik kan slecht tegen hormonen en heb mijn gewone cyclus. Helaas hoort de menstruatie daar dan bij. Het is niet anders. Ik schommel ook in gewicht in mijn cyclus, meer vocht en opgezette buik inderdaad.
Vanochtend gewogen :-o 92.5 kilo. Lengte 1.66.
Streefgewicht is 80 kilo.

Is er iemand die de tabel bijhoudt?
En even over de anticonceptie. Ik heb al bijna 2 jaar een mirena. Echt ideaal. Eerste 3 mnd was even wennen, maar nu al een hele tijd nooit meer ongesteld. Ik kan het iedereen aanraden
Summer: ik weet t ook niet precies. Ik heb wel echt minder gegeten en vooral minder gesnaaid. Chips, koeken, taart en snoep laten staan. Waar ik normaal echt teveel van vreet. Enige suiker was een paar keer chocopasta ;) En geen alcohol.

Weekend voor eerste weging was wel vol alcohol en zoutige zooi. Dus zal ook wel veel vocht zijn..
Afya zo lekker begin! :)

s1981 welkom! :bye:

MissLotus17 beter iets dan niets! Er is in ieder geval niets bij gekomen! :D

Phloxx klinkt niet erg prettig, gezond eten is in zulke periodes ook gewoon beter voor je lichaam. Hopelijk na je periode in een keer heel wat kilo's eraf! Succes :) .
Ongesteld zijn is nooit leuk, maar behalve wat buik/rug klachten valt het gelukkig hier mee.

Anticonceptie ben ik mee gestopt, i.v.m. klachten. Binnenkort wil ik een nuva ring proberen.

summernight bedankt voor het bijwerken! :)

Hier gaat het redelijk, maandag echt te weinig aan beweging gedaan en toen ik 's avonds ging sporten ging het zo slecht. Had beter thuis kunnen blijven. Met lichtste gewicht kon ik niet eens oefeningen doen, ik dacht echt wat doe ik hier?

Gisteren wel betere dag gehad met wat meer beweging, alleen in de avond wat ongezonds gehad. Een koek met chocolade, achteraf waren dat dus 350 kcal. Maar lekker was het wel. Vandaag weer gezonde dag. Net even lekker "gewinkeld", boodschappen gehaald, even bij Action wezen neuzen enz. Veel schoonmaakspullen gehaald dus ga zo even rondje keuken poetsen/was opvouwen en daarna wil ik als het weer een beetje mee zit gaan wandelen. :puppy:

Iedereen een goede dieet dag gewenst! :proud:
Vandaag een jarige collega met taart. En ze hadden appeltaart, want ze wist dat ik dat lekker vind. Tja.
Hij was inderdaad lekker!! :-$

Julia, poetsen etc. is ook beweging!
Haha een keertje gebak is niet zo erg toch? Als je er maar van genoten hebt. :)

Net weer gesport en het was heerlijk. Ging zo goed vandaag en ik dacht; Huh? Nu al voorbij? Terwijl ik normaal de minuten op de klok weg kijk. Haha, als het voortaan altijd zo gaat ga ik het nog leuk vinden ook nog. :proud:
Zit nu op dag 19 van mijn "dieet". Nog 100 dagen te gaan, voor ik mijn doel bereikt wil hebben.
Nu klinkt dat nog best lang, maar tot nu toe hou ik het goed vol. Op 1 dag na ( toen ging het mis) en een paar kleine mis stapjes. Maar zoals ik nu bezig ben zou ik misschien zomaar vol kunnen houden. Honger heb ik nog niet gehad en het alles went. Af en toe wat lekkers hoort er nou eenmaal bij.
Maar op 1 oktober heb ik een familiefeestje en dan wil ik graag onder de 67 kilo wegen, dat is nu mijn eerste doel! Dus daar heb ik nu nog 22 dagen voor, hopelijk is dat een extra stok achter de deur voor mij. :)

Vandaag geen weer om naar buiten te gaan, misschien aan het eind van de dag nog even? :thunder:
Zo ik baalde even van de week! Maandag woog ik 91,9 hetzelfde als de dinsdag ervoor. Woensdag weer gewogen 92,3 :-( Dus ik overstag gegaan en chips en koeken gekocht en savond lekker zitten snaaien (2 vd 6 koeken en halve zak chips) maar donderdag de rest weggegooid en nu woog ik vanmorgen 91,4 :yes: lekker tegenstrijdig maar goed, we gaan weer met frisse moed verder!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Hoi dames, mag ik ook meeschrijven? Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik heb nog nooit echt actief meegeschreven met een topic, dus ik hoop dat ik het goed kan bijhouden, maar eens moet de eerste keer zijn ;-)

Mijn verhaal: 25 jaar, 4,5 jaar lang antidepressiva geslikt. Altijd heel slank geweest (om en nabij 58 kilo), maar door de medicatie 13,5(!!!) kilo aangekomen. Afvallen was ook echt geen doen in die tijd, ondanks onvermoeibaar proberen. Een half jaar geleden gestopt met de medicatie, en de weegschaal gaf toen 71,5 kilo aan. Slik. Inmiddels is alles gelukkig al wat op gang gekomen, en is 6 kilo er weer af. Ik wil graag 60 kilo wegen, zo dun als toen hoeft nou ook weer niet. Ik ben overigens 1.77 lang.

Nu dus de laatste loodjes, 5,5 kilo nog, maar god wat is dat moeilijk! Mijn aanpak van nu is in elk geval: +- 5 keer per week sporten, ik doe dan yoga, pilates, of hardlopen (rond de 5 kilometer). Morgen begin ik ook met krachttraining, wie weet maakt dat nog een groot verschil.

Qua eten, ik eet ongeveer 500 kcal minder dan mijn BMR, maar meer op de dagen dat ik sport. Ik probeer ongeveer mijn koolhydraten, eiwitten en vetten op een derde per categorie te laten vallen en zo min mogelijk snelle koolhydraten en verzadigde vetten te eten. In het weekend mag ik van mezelf alles, onder het mom van 'refeed' dagen, maar eigenlijk om mijn strenge doordeweekse regime te kunnen volhouden (het leven moet leuk blijven toch?).

Nou wat een verhaal! Hopelijk kunnen we elkaar motiveren om de kilo's er langzaam maar zeker af te zien gaan!
Hi ladies! Ik houd de tabel bij, voor wie dat vroeg, maar ik doe dat wel echt alleen op maandag. Anders blijf ik bezig, het is een heel gedoe met tabel aanpassen, berichten opzoeken, alles op de juiste plek zetten etc.

Hier gaat het helemaal niet zo goed, op de een of andere manier ben ik zo niet gemotiveerd! Heb alleen maar zin in lekkere, ongezonde dingen. Vanavond uiteten, morgen verjaardag, zondag uiteten... Ik ben benieuwd maandag! :"-(
thankyouforthedays Welkom!
5 keer per week sporten! O_O

summernight balen! Je hebt soms van die dagen, misschien beter om het dit weekend helemaal los te laten en maandag weer met een frisse start te beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven