Gezond afvallen
maandag 14 augustus 2017 om 09:14
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
| Naam | Lengte | Gestart | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Summernight | 1.64 | 14-08-2017 | 74,4 | 73,5 | 65 | -0,9 |
| Julia65 | ?? | 21-08-2017 | 72,1 | 69,5 | 62 | -2,6 |
| Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,9 | 56 | -6,3 |
| Leyla18 | 1.68 | 14-08-2017 | 93 | 93,5 | 80 | +0,5 |
| Gekopbloemen | 1.70 | 14-08-2017 | 63,3 | 62,4 | 59 | -0,7 |
| HermoineG | 1.81 | 14-08-2017 | 95,0 | 95,0 | 85 | -0 |
| Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 70,3 | 65 | -4,7 |
| Lilly1970 | 1.74 | 14-08-2017 | 68,0 | 67,7 | 63 | -0,3 |
| Banaaninmijnoor | 1.70 | 17-08-2017 | 70,0 | 70,0 | 62 | -0 |
| Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 71,0 | 69 | -2,2 |
| Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 83,2 | 75 | +0,6 |
| Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 90 | 78 | -2,1 |
| Dutch_trien | 1.78 | 28-08-2017 | 100 | 100 | ?? | -0 |
| Paarsmetroze | 1.75 | 28-08-2017 | 88 | 87,1 | 78 | -0,9 |
| Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 90,7 | 75 | -2,3 |
| Phloxx | 1.67 | 23-08-2017 | 68,5 | 67 | 62 | -1,5 |
| Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 64,2 | 60 | -7,3 |
| Kyreza | ?? | ?? | 59,7 | ?? | ?? | ?? |
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
maandag 11 september 2017 om 19:24
Ik gebruik wel een app voor calorieën tellen, MyFitnessPal. Is wel een beetje gedoe om steeds alles in te voeren, hoewel ik het niet storend vind om te doen. Ik vind dat persoonlijk wel heel fijn, omdat het heel moeilijk is om op gevoel in te schatten wat je zo ongeveer binnenkrijgt. Gezond betekent namelijk niet per se laag in calorieën, je kan bijvoorbeeld salade eten maar de dressing kan dan heel vet/met veel suiker zijn. Het geeft mij wel echt houvast! In brood/pasta/rijst zitten dus veel meer calorieën dan ik dacht zegBanaaninmijnoor schreef: ↑11-09-2017 15:42Hallo dames, ben druk bezig geweest met andere dingen. Met name veel solliciteren, waardoor hier schrijven even op een lager pitje stond. Ik blijf wel op mijn eten letten en heb het gevoel dat dat best gezond is. Maar toch nog niets afgevallen. Nog steeds 70 kilo. Ik ben wel blij dat het niet meer wordt maar ik zou het fijn vinden als er ook iets afgaat.
Eigenlijk wil ik liever geen calorieën tellen, maar misschien is dat wel nodig. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik vind het zelf heel prettig om in de ochtend alvast in te voeren wat ik gedurende de dag ga eten, zodat ik weet dat ik binnen de marge zit, en niet dat ik om 16u 's middags al aan mijn max zit en dus of het avondeten zou moeten skippen, of al ontmoedigd raak en dan maar naar de snackbar ga oid.
Bovendien geeft hij na elke dag een inschatting van je gewicht over 5 weken op basis van hoe je hebt gegeten, en dat is echt motiverend om te zien!
Hier heb ik vandaag een personal training gehad, ik denk dat ik mezelf morgen op handen en knieën uit bed moet slepen
maandag 11 september 2017 om 21:09
maandag 11 september 2017 om 21:16
Bedankt! Zoon slaapt nu een nachtje bij oma, hopelijk komt dochter maar 1x voor de fles en mag ik daarna uitslapen morgenochtend
Ik heb nog steeds geen energy drank gehad! Wel nog gewoon cola zero maar alles stap voor stap he
Oehhhh ik wil volgende week ook onder de 90 wegen!! Goed bezig!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
maandag 11 september 2017 om 21:17
Gekopbloemen schreef: ↑11-09-2017 18:26Vandaag 64,4 gewogen. Sorry nog steeds moeite met dikgedrukte letters.......
Aangekomen dus, op naar betere resultaten dus.
Als je iets typt staat er onder het tekstvak B I en U... als je op de B klikt ga je dikgedrukt typen... Een kind kan de was doen
~ It takes a rad mama to be a father too ~
dinsdag 12 september 2017 om 03:06
Hoi dames,
Ik doe sinds een kleine 4 weken (startdatum 17-08) het 5-2 dieet. 5 dagen gewoon 'eten wat de pot schaft' en af en toe een snack of een lekkernij (chocola, frietje, snoep, chips etc.) en 2 dagen (niet achter elkaar, dus bijvoorbeeld dinsdag en donderdag of woensdag en vrijdag) vasten.
Niet vasten als in helemaal niets behalve water, maar op die 2 dagen in de week eet ik zo'n 500 caloriën. Ik woog 92 en ben sinds ik begonnen ben 4,7kg kwijt.
Omdat ik van lekker eten (en snoepen) hou, is dit dieet voor mij veel beter vol te houden dan mezelf alle lekkere dingen te ontzeggen of helemaal niets te eten..
In de ochtend van een 'vast dag' maak ik een (proteine) shake met een banaan, ik eet in de loop van de ochtend een stuk fruit en tussen de middag crackers met beleg (kalkoen, kip o.i.d.), dan als '3uurtje' weer een stuk fruit of een yoghurt en dan 's avonds weer een shake.
Door middel van die shake in de morgen kan ik langer door tot 10.30uur (totdat ik mijn fruit neem) en dat rekt het weer tot 12.30uur-13.00uur (lunch).
De eerste twee weken was het even wennen, maar ik heb er nu totaal geen moeite meer mee. En het wekelijkse weegschaal momentje motiveert me om door te gaan.
Ik doe sinds een kleine 4 weken (startdatum 17-08) het 5-2 dieet. 5 dagen gewoon 'eten wat de pot schaft' en af en toe een snack of een lekkernij (chocola, frietje, snoep, chips etc.) en 2 dagen (niet achter elkaar, dus bijvoorbeeld dinsdag en donderdag of woensdag en vrijdag) vasten.
Niet vasten als in helemaal niets behalve water, maar op die 2 dagen in de week eet ik zo'n 500 caloriën. Ik woog 92 en ben sinds ik begonnen ben 4,7kg kwijt.
Omdat ik van lekker eten (en snoepen) hou, is dit dieet voor mij veel beter vol te houden dan mezelf alle lekkere dingen te ontzeggen of helemaal niets te eten..
In de ochtend van een 'vast dag' maak ik een (proteine) shake met een banaan, ik eet in de loop van de ochtend een stuk fruit en tussen de middag crackers met beleg (kalkoen, kip o.i.d.), dan als '3uurtje' weer een stuk fruit of een yoghurt en dan 's avonds weer een shake.
Door middel van die shake in de morgen kan ik langer door tot 10.30uur (totdat ik mijn fruit neem) en dat rekt het weer tot 12.30uur-13.00uur (lunch).
De eerste twee weken was het even wennen, maar ik heb er nu totaal geen moeite meer mee. En het wekelijkse weegschaal momentje motiveert me om door te gaan.
donderdag 14 september 2017 om 09:22
Hoi meiden! Ik ben er weer! Ik heb een heerlijke vakantie gehad en ik stond vanochtend even op de weegschaal en ik dacht 'o jee'.. hopelijk gaat er komende dagen qua vocht nog wat vanaf maar ik heb nergens op gelet op vakantie zullen we maar zo zeggen.. Vanaf maandag ga ik weer volop mee doen, ik zal maandag mijn startgewicht doorgeven en dan gaan we er voor!
donderdag 14 september 2017 om 16:04
Hoi allemaal
Zou ik ook mee mogen doen
Ik probeer al een langere tijd wat kwijt te raken wat ik best wel lastig vind om soms ook van die lekkere dingen af te blijven want voor de vakantie was er eindelijk 8 kg ongeveer af en naar de vakantie allemaal erbij o.O door de drank enz toen weer gezondigd en toen weer ongeveer 4 kg eraf ik blij en nou is dat ook weer wat erbij nou aankomende zondag weer wegen wat me gewicht dan weer is
Ongeveer 3 jaar geleden woog ik nog 120 kilo zonder dat ik het wou ben ik automatisch afgevallen naar de 90 kilo rond die koers zit ik nou nog steeds ook al zou ik wel onder de 80 kilo willen wegen en als ik onder de 80 kilo weeg kijk ik weer verder wil niet al te grote stappen nemen
Mijn dagje als ik moet werken om te eten
Rond 6 uur juice plus met thee en koffie rond 9:45 uur stuk fruit rond 12:40 stuk fruit of 2 boterhammen rond 14:50 stuk fruit en dan rond 17:30 avondeten wat ons mam heeft gemaakt
Maar als ik niet hoef te werken slaap ik uit dus dan begin ik pas rond 12 uur met het eerste eten ook boterhammen met wat lekkers zoals ragout ofz en dan rond 3 uur stuk fruit en dan rond 5 uur eten wat de pot schaft alleen soms savonds nog iets lekkers maar dat probeer ik al steeds minder te doen gister toevallig nog chipies op
Ik ben trouwens een meid van 1.74 lang
En zal me zondag even in de ochtend meten voor wat nou het gewicht is zal rond de 90 zijn
Groetjes
Zou ik ook mee mogen doen
Ik probeer al een langere tijd wat kwijt te raken wat ik best wel lastig vind om soms ook van die lekkere dingen af te blijven want voor de vakantie was er eindelijk 8 kg ongeveer af en naar de vakantie allemaal erbij o.O door de drank enz toen weer gezondigd en toen weer ongeveer 4 kg eraf ik blij en nou is dat ook weer wat erbij nou aankomende zondag weer wegen wat me gewicht dan weer is
Ongeveer 3 jaar geleden woog ik nog 120 kilo zonder dat ik het wou ben ik automatisch afgevallen naar de 90 kilo rond die koers zit ik nou nog steeds ook al zou ik wel onder de 80 kilo willen wegen en als ik onder de 80 kilo weeg kijk ik weer verder wil niet al te grote stappen nemen
Mijn dagje als ik moet werken om te eten
Rond 6 uur juice plus met thee en koffie rond 9:45 uur stuk fruit rond 12:40 stuk fruit of 2 boterhammen rond 14:50 stuk fruit en dan rond 17:30 avondeten wat ons mam heeft gemaakt
Maar als ik niet hoef te werken slaap ik uit dus dan begin ik pas rond 12 uur met het eerste eten ook boterhammen met wat lekkers zoals ragout ofz en dan rond 3 uur stuk fruit en dan rond 5 uur eten wat de pot schaft alleen soms savonds nog iets lekkers maar dat probeer ik al steeds minder te doen gister toevallig nog chipies op
Ik ben trouwens een meid van 1.74 lang
En zal me zondag even in de ochtend meten voor wat nou het gewicht is zal rond de 90 zijn
Groetjes
vrijdag 15 september 2017 om 21:47
Ik heb een fitbit flex 2 gekocht (van vvv bonnen die toch stof lagen te happen). Ik heb net alles ingesteld en ga 'm vanaf morgen dragen. Om in te stellen moest je lengte, gewicht en leeftijd instellen en daarna een doel kiezen (voor mij werd dat gewoon meer bewegen). Toen vond de app dat ik maar moest beginnen met 8000 stappen per dag. Dat leek 'm wel genoeg.
of
??
Anyway, morgen eerst sporten, dus een goed begin. Verder ben ik benieuwd of het ding me gaat stimuleren om die stappen ook te halen.
Anyway, morgen eerst sporten, dus een goed begin. Verder ben ik benieuwd of het ding me gaat stimuleren om die stappen ook te halen.
zondag 17 september 2017 om 22:35
Fijn leyla dat je een lekkere vakantie hebt gehad!
Ik ben zo benieuwd naar morgen! Ik heb de hele week gezond gegeten op 1 pizza na...
Maar heb ook gelezen dat je spijsvertering langzaam op gang komt en omdat ik nu dus meer eet dan eerst, kan ik de eerste weken wat aankomen.
Eten en gezonde tussendoortjes voor morgen net klaar gezet, nu lekker slapen!
Trusten!
Ik ben zo benieuwd naar morgen! Ik heb de hele week gezond gegeten op 1 pizza na...
Maar heb ook gelezen dat je spijsvertering langzaam op gang komt en omdat ik nu dus meer eet dan eerst, kan ik de eerste weken wat aankomen.
Eten en gezonde tussendoortjes voor morgen net klaar gezet, nu lekker slapen!
Trusten!
maandag 18 september 2017 om 09:45
Goedemorgen,
Alles weer gelezen en heb toch minder gemist dan ik had verwacht.
Hier ging het niet zo lekker en ik wil even een andere instelling krijgen.
Vanaf vandaag gewoon normaal eten en eerste doel word dan 68 kilo, als ik dat heb gehaald zie ik wel verder.
Gezonde keuzes maken en niet te veel! Vooral niet te veel is bij mij laatste week verkeerd gegaan. Ook niet gesport.
Huidig gewicht: 70.8 kilo
+ 1.3 kilo vergeleken met vorige weging
Totaal: 1.3 kilo afgevallen
Streefgewicht 68 kilo.
Alles weer gelezen en heb toch minder gemist dan ik had verwacht.
Hier ging het niet zo lekker en ik wil even een andere instelling krijgen.
Vanaf vandaag gewoon normaal eten en eerste doel word dan 68 kilo, als ik dat heb gehaald zie ik wel verder.
Gezonde keuzes maken en niet te veel! Vooral niet te veel is bij mij laatste week verkeerd gegaan. Ook niet gesport.
Huidig gewicht: 70.8 kilo
+ 1.3 kilo vergeleken met vorige weging
Totaal: 1.3 kilo afgevallen
Streefgewicht 68 kilo.