Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allemaal de beste wensen voor 2018!!!!! Ik hoop dat we allemaal, naast dat we nog wat kilo's afvallen, een goed jaar tegemoet gaan.

Mijn jaarwisseling was saai, want hoewel de heftigheid van de buikgriep af is ben ik nog erg slap en eet ik niet zoveel. Ben dus maar gewoon op bed de oudejaarsconference gaan kijken. Werd ook pas net wakker, slaap heb ik nog hard nodig. Mogen wil ik eigenlijk wel weer werken, gelukkig moet ik een halve dag dus ik hoop dat vandaag het eten goed gaat en ik nog een beetje aansterk.

Vandaag gingen we weer wegen toch? Nou, voor mij was dat natuurlijk een meevallertje en zoals gehoopt kon ik met een gezond bmi het jaar uit. Maar natuurlijk was me dat zonder de buikgriep niet gelukt :proud:

70.9 kan ik melden. Ik hoop dat ik me er deze week toe kan zetten om dit vol te houden, wie weet kom ik nog wel wat aan na zo weinig eten en vocht verlies maar misschien valt het mee.
Aan allen een fijn 2018 gewenst!

Ik hoop dat jullie een fijn oud en nieuw hadden, hier met z'n tweetjes lekkere gourmet gegeten, alcoholvrije champagne gedronken en genoten van het vuurwerk in onze straat. Het was een goed einde van een emotioneel en toch wel moeilijk jaar. Maar toch ook enkele goede herinneringen zoals het kopen van ons eigen stekje en de start van het afvallen. Toch maar fijn 11 kg afgevallen! Ik hoop deze lijn verder te kunnen doortrekken. Fijn dat dit goede voornemen ondertussen al goed ingebakken zit!

Ik hoop dat jullie ook heel snel de draad kunnen oppikken en dan gaan we van 2018 het jaar maken waarin we allen slank worden/zijn!!! Ik hoop dat dit jaar vele wensen en dromen van jullie werkelijkheid worden.

Misschien wordt dit jaar het jaar waarin we verder gaan met onze onvoltooide kinderwens... Maar eerst afvallen en onszelf op de eerste plek.

Nog een fijn Nieuwjaar!
Straks broodjes eten bij m'n grootmoeder en dan is het vreetfestijn voorbij :biggrin: ! Ohja, ik skip nog even het weegmoment, gisteren toch wel weer heel veel gegeten! Volgende week opnieuw paraat!
Hey ladies alleereerst nog voor allemaal een geweldig, gezond en slank 2018 gewenst!! We gaan er weer samen voor!

Ik weeg morgenochtend, mijn moeder en broer zijn blijven slapen en net pas weg gegaan en we hebben nog e.e.a. opgemaakt dus mijn balans maak ik morgenochtend op.

Het was erg gezellig hier, geen vuurwerk afgestoken maar wel gekeken naar dat van alle buren en verder veel champagne, oliebollen en zoutjes weggewerkt dus ben erg benieuwd morgen naar de schade. Zal wel n vette plus zijn....

Moet zeggen dat dit hele bizarre jaar door alles met mijn ex en het gedoe op mijn werk ik ook echt blij ben dat 2017 nu eindelijk voorbij is en we nu aan een schoon en fris jaar beginnen waarin overal duidelijkheid over komt. En hopelijk ook het streefgewicht EN NU ECHT HAHA. We gaan ervoor meiden!!

HappyOwl ja het is wel vooral door de buikgriep denk ik maar wel een enorm mooi resultaat natuurlijk om mee te starten in het nieuwe jaar, al was de reden dan wel naar. Hoe gaat het nu inmiddels? Wat balen van je oudjaarsvaond maar ja wat niet gaat gaat niet. Hopelijk sterk je snel aan en kan je morgen redelijk aan het werk.

Sanseveria wat een mooi bericht en wat fijn dat jullie ook jullie heftige en emotionele jaar rustig samen hebben kunnen afsluiten. Klinkt als een fijne avond ook die jullie hebben gehad. En inderdaad, die 11 kilo er af en het gekochte huis is al iets om trots op te zijn. En volhouden nu ja!

Klinkt als een superplan voor dit jaar meis, ik doe mee. En zou geweldig zijn ja als jullie kinderwens dit jaar eindelijk vervuld zou worden, het is jullie echt gegund. :redrose:

En geen punt hoor weekje wachten hahahaha, ik snap het helemaal!!!
Happy 2018 voor jullie allemaal!

Ik lees ook nog/ weer mee. Vanaf morgen ga ik er weer helemaal voor!
Jua voor jou ook meis! En je mag altijd terugkomen he?

Hier zoals verwacht een dike vette plus,

Nieuwe gewicht = 77.5 dus een plus van 1.3 kilo.
Balen maar wel al verwacht dus....... Nu weer hard aan de bak.
Lieve mensen,een heel HAPPY 2018 voor jullie gewenst!

Ik moet er helaas weer bijna 3 kg bijtellen :-( Vanmorgen gaf mijn weegschaal 89,2 kg aan...
Ik wist het, maar toch zuur...

Hamaika, je vroeg me hoe dat zit met die rem. Ik sta er gewoon niet eens bij stil, en denk ik er wel aan, dan is het ach, dat koekje kan wel. Is maar 1 koekje. Maar er niet bij nadenkende dan dat dat al koekje nummer zoveel is... :facepalm:

Ik weet wel dat het deels ook een darmen issue is. Doordat ik zo raar heb gegeten ben ik heel weinig naar de wc geweest. Dat kwam er nieuwjaarsnacht uit, toen werd ik me toch beroerd. Ik dacht dat het de alcohol was, maar overgeven lukte niet. Ik moest alleen poepen... Maar ik denk niet dat ik alles al kwijt ben. Dus ik hoop dat daardoor misschien nog wat kg ervan af gaat... We zullen zien.

Wij hebben een erg gezellig oud en nieuw gehad bij vrienden. Maar dus na afloop erg beroerd...

Happyowl, ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt weer :-)

Sanseveria, ik wens met jullie mee dat jullie wens dit jaar in vervulling mag gaan.

Jua, veel succes en "welkom terug" :-)

Vandaag probeer ik de knop weer om te zetten. Ik ben weer begonnen met KHA eten. Dus zal wel weer even afkicken zijn van de suikers, maar ik wil het wel volhouden... Geen excuustruus meer zijn, en ik wil proberen een kg per week te verliezen...

Ook wil ik wat actiever meeschrijven. Ik ga echt proberen dit wat beter bij te houden, en niet alleen op weegdag meer.
Polkadot jij ook een heel gelukkig nieuwjaar! Wat balen van die 3 kilo erbij. Laten we hopen dat het inderdaad aan je darmen ligt meis en dat het dan deze week weer een spurt omlaag is. Vervelend ook dat je er dan op nieuwjaarsdag zo beroerd van was ook nog.

Herkenbaar hoor, ik heb dat met van die cocktailnoten. Dan neem ik een klein beetje en dan denk ik daarna ‘ach, het was toch maar een klein beetje, ik kan nog wel n klein beetje pakken’. En dan is zo die halve zak weer leeg..
Hier moet de knop ook echt weer om, ik was verdorie een paar maanden geleden op 75 rond en nu is dat alweer 77,5….. Vind dat toch wel echt balen. Wat ik het meest moet veranderen dit jaar is minder bestellen. Het sporten gaat wel redelijk, maar ik bestel nog te vaak eten.

Jij zal ook wel weer even moeten afkicken ja. We gaan het dit keer echt volhouden meis! Ik streef zelf nu naar minimaal -0.5 per week,

We gaan er weer vol voor samen meiden!!!
...
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:35
99.68% gewijzigd
Hallo allemaal. Gelukkig nieuwjaar!!

Vanmorgen gewogen. Helaas een plus. Mijn gewicht was 75,8 kg, dus een kilo oliebollen en appelbeignets eraan gegeten Maar goed dat ik wel ben blijven sporten, ander had je me helemaal kunnen rollen waarschijnlijk...

Maar goed, nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mijn goede voornemens voor dit jaar: Nog zo'n kilo of 6 afvallen en 10km achter elkaar kunnen hardlopen. Het laatste ben ik al hard voor aan het trainen, voor het eerste zal ik toch wat strenger moeten zijn tegen mezelf als het gaat om snoep en snaai. Vanaf vandaag ga ik daarom weer in mijn app zetten wat ik allemaal eet en drink. Ik merkte eerder dat ik toch wat minder snel iets in mijn mond stop als ik het eerst in mijn eetlijstje zetten moet.

Mijn lijstje van vandaag:

- Ontbijt: brinta met een beetje suiker
- Lunch: maaltijdsalade met gerookte zalm. De pasta heb ik laten staan en in plaats daarvan een volkoren boterham erbij gegeten
- Avondeten: 2 kommen bouillabaisse met een volkoren boterham
- Tussendoor: 1 appel en 2 mandarijnen

Heel veel succes weer allemaal!
Zo goedemorgen meiden! Van iedereen de updates binnen, en nu gaan we er weer voor dit jaar!

Ik heb Noor uit de tabel gehaald, daar heb ik al sinds 14 december geen updates meer van gehad.

Strandbal precies, de feestdagen waren het zeker waard om even de teugels te laten vieren en nu weer vol er tegenaan! Klopt wat jij zegt, ik ben ook al <75 geweest dus het kan wel. Dit jaar wil ik echt mijn streefgewicht bereiken, geen excuses meer. Gisteravond ook netjes een half uur gesport, maandag ook dus dat begint wel goed.

En nee haha die ene ons telt niet hoor meis, die is zo weer weg. Wat een lekker diner had jij! Ja wel ff wennen weer he de dagelijkse routine! Hier ook, maar ergens ook wel weer lekker.

Suikerbroodje jij dus net als ik een flinke plus deze week. Balen maar goed we eten niet elke week zo dus komt vast wel weer goed. Mooie goede voornemens ook en herkenbaar, hier is de discipline vooral het te veel bestellen. We gaan ervoor meis. Goed dat het neer moeten zetten helpt en als je weer goed in je ritme zit kan je altijd weer zonder de app.

Succes weer allemaal!
Hi!!

Mag ik weer meeschrijven? In mei en juni heb ik meegeschreven en goed afgevallen (ruim 6kilo) maar door allerlei omstandigheden gestopt met schrijven en afvallen.

Inmiddels weer op mijn startgewicht 84.5 :-( terwijl ik hier op een bepaald punt 78 woog.... dus weer een frisse start.

Ga wel een andere manier doen (via dietiste ipv faya) door faya dieet heb ik in september extreme haaruitval gehad en dat kan nooit goed zijn. Dus nu een gebalanceerd dieet en zal ook minder hard gaan maar hopelijk beter vol te houden.

Ik ga niet alles bijlezen vanaf september maar hoop dat ik nog mee mag doen!!
Ducktales tuurlijk mag je terugkomen, er is plek zat. Balen dat je toch wel geslaagde afvallen niet heeft doorgezet en wat akelig van die haaruitval meis.

Heb je ook nog je lengte en je streefgewicht voor in de tabel?
Ja hoor!

Ben 170 en streef is 70 kilo

Moet zeggen dat ik wel een beetje baal hahah. Ik dacht dat ik de laatste keer niet onder de 80 was gekomen maar blijkbaar wel....

Ach gaat nu ook weer lukken!!

Hoe gaat het met je??? Laatste keer dat ik meelas was er gedoe met je moeder en ex? Of is het handiger om terug te lezen?
Ik heb je gegevens weer toegevoegd Ducktales !

Hoe is het jou vergaan?
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 10:25
Reden: ivm herkenbaarheid
89.14% gewijzigd
Polkadot jij ook een heel gelukkig nieuwjaar! Wat balen van die 3 kilo erbij. Laten we hopen dat het inderdaad aan je darmen ligt meis en dat het dan deze week weer een spurt omlaag is. Vervelend ook dat je er dan op nieuwjaarsdag zo beroerd van was ook nog.

Herkenbaar hoor, ik heb dat met van die cocktailnoten. Dan neem ik een klein beetje en dan denk ik daarna ‘ach, het was toch maar een klein beetje, ik kan nog wel n klein beetje pakken’. En dan is zo die halve zak weer leeg..
Hier moet de knop ook echt weer om, ik was verdorie een paar maanden geleden op 75 rond en nu is dat alweer 77,5….. Vind dat toch wel echt balen. Wat ik het meest moet veranderen dit jaar is minder bestellen. Het sporten gaat wel redelijk, maar ik bestel nog te vaak eten.

Jij zal ook wel weer even moeten afkicken ja. We gaan het dit keer echt volhouden meis! Ik streef zelf nu naar minimaal -0.5 per week,

We gaan er weer vol voor samen meiden!!!

@ Hamaika, Balen? Ja, zeker. Maar ik had er wel enigszins rekening mee gehouden. Ik wist in ieder geval dat dat een gevolg kon zijn van de remmen loslaten...
Cocktailnootjes hmmm... Die zijn ook erg lekker inderdaad,
Je bestelt vaak eten zeg je. Is dat omdat je geen tijd hebt om dan nog te gaan koken? Je werkt geloof ik ook best veel toch?
Is het een optie om in het weekend wat vooruit te koken (dingen die je dan in het weekend toch wel eet) en daar dan meer van te maken zodat je dat kan invriezen? Ik doe dat ook met mijn kha maaltijden. Ik heb niet altijd tijd en/of zin om 2 verschillende maaltijden te koken, dus kha maaltijden maak ik voor 2 personen minimaal. Dan heb ik sowieso 1 portie die ik invries voor avonden waarop het even wat makkelijker moet.
Maar ik weet niet of dat voor jou dus een optie is.

Afkicken? Ja, dat zeker wel. Ik merk het nu al wel een beetje. En ik heb nog niet volledig kha gegeten weer. Gisterenavond stond er namelijk nog een etentje in de planning met vrienden van ons. En daar wilde ik wel lekker normaal kunnen eten.
Dus vanaf vandaag is de kha knop weer volledig om! Griekse yoghurt als ontbijt, salade met gerookte kip voor de lunch en vanavond een kha maaltijd uit de vriezer :-)
Ik moet juist het sporten weer meer oppakken. Dat is 1x per week geweest de laatste tijd, als ik überhaupt al ging...
Vanavond weer aan de bak bij de Zumba!
Strandbal schreef:
02-01-2018 12:01
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!

Happyowl weer opgeknapt?

Leuk dat je weer aansluit Jua! Laten we dit topic ook in 2018 levendig houden.

Polka en Hamaika, balen van die plus, maar jullie hebben wel van de feestdagen genoten en dat is belangrijk! Je kan jezelf niet alles ontzeggen. Nu die knop weer om, jullie weten dat jullie het kunnen!! Ik had vroeger ook regelmatig dat ik niet goed naar de wc kon. Sindsdien neem ik iedere ochtend een eetlepel lijnzaad door mijn smoothie of kwark. Eet ik dat niet, dan neem ik een eetlepel lijnzaadolie bij het ontbijt. Als ik dat een dag vergeet, merk ik gelijk het verschil en heb ik een opgeblazen buik.

Hier een klein plusje, ik woog 62,1 vandaag, officieel dus weer boven m'n streefgewicht hahahaha maar voor mij telt die ene ons niet hoor. Ik heb echt veel zitten snaaien met oudejaarsavond en gisteren en ben dus blij dat het hierbij beperkt is gebleven. Ik heb wel heel veel gewandeld en thuis een workout gedaan, ik denk dat dat geholpen heeft. Vandaag weer terug naar mijn gezonde eetstijl:

O: magere Franse kwark met lijnzaad en een kiwi gold
T: 2 rijstwafels met linera peperpate en cherry tomaatjes
L: volkoren wrap met geprakte avocado, kipfilet (snijwaren) en pijnboompitjes. 1 gekookt ei.
T: 10 amandelen
D: gevulde courgette met gehakt, maïs, paprika, tomaat, sjalotje en knoflook. Beetje parmezaanse kaas bovenop
T: ik denk 1 volkoren koekje en een blokje pure chocolade (heb een Tony gehad vanmorgen van m'n baas)

Vandaag weer werken na een week vakantie. Voor het gezonde eten wel goed om weer ritme te hebben, maar het was wel afkicken vanochtend voor mij. Man is vandaag thuis met de kinderen (werkt 4x9 uur) en alles lag nog heerlijk te slapen toen ik weg ging. Kreeg net een foto over de app dat ze samen tosti's aan het bakken zijn. Ik loop dus een hoop gezelligheid mis haha.
Strandbal, Dat van de lijnzaad is een goede tip. Dat gebruik ik dus al in mijn Griekse yoghurt :-) Het is meer het onregelmatige eten. In het verleden was het heel erg. Toen dacht de huisarts aan pds. Of dat het nu wel of niet is, het voelt vervelend. Maar dus alleen als ik niet goed eet of te onregelmatig...

Het is inderdaad voor het eten goed om weer in het ritme te komen. Maar het is wel even zwaar hoor. Om er weer vroeg uit te gaan. Was ook wel wat later op mijn werk vandaag. 8:30 ipv 7:30. Maar goed. Ik moet sowieso iets langer, dus dat compenseert dan weer mooi.
Ik vind het sowieso af en toe wel even lastig. Man zit inmiddels al een lange tijd thuis en ik vind het soms moeilijk om dan wel te gaan werken (ben zelf ook nog een soort van re-integrerende, ik heb een WIA uitkering naast mijn werk.)
Maar dat komt dus niet door de feestdagen.
Suikerbroodje schreef:
02-01-2018 13:46
Hallo allemaal. Gelukkig nieuwjaar!!

Vanmorgen gewogen. Helaas een plus. Mijn gewicht was 75,8 kg, dus een kilo oliebollen en appelbeignets eraan gegeten Maar goed dat ik wel ben blijven sporten, ander had je me helemaal kunnen rollen waarschijnlijk...

Maar goed, nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mijn goede voornemens voor dit jaar: Nog zo'n kilo of 6 afvallen en 10km achter elkaar kunnen hardlopen. Het laatste ben ik al hard voor aan het trainen, voor het eerste zal ik toch wat strenger moeten zijn tegen mezelf als het gaat om snoep en snaai. Vanaf vandaag ga ik daarom weer in mijn app zetten wat ik allemaal eet en drink. Ik merkte eerder dat ik toch wat minder snel iets in mijn mond stop als ik het eerst in mijn eetlijstje zetten moet.

Mijn lijstje van vandaag:

- Ontbijt: brinta met een beetje suiker
- Lunch: maaltijdsalade met gerookte zalm. De pasta heb ik laten staan en in plaats daarvan een volkoren boterham erbij gegeten
- Avondeten: 2 kommen bouillabaisse met een volkoren boterham
- Tussendoor: 1 appel en 2 mandarijnen

Heel veel succes weer allemaal!

Suikerbroodje, de oliebollen en appelbeignets waren wel lekker toch? Je hebt er wel van genoten :-) en dat is ook belangrijk! Wat goed dat je bent blijven sporten! Daar had ik meer moeite mee...
Het invoeren wat je eet in de app is inderdaad een goede stok achter de deur. Dat merk ik ook. En ik krijg daarmee meer zicht op wat ik daadwerkelijk eet.

Succes weer :-)
Ducktales, welkom (terug) :-)

Wat goed dat je het weer oppakt! En wat vervelend dat je zulke bijwerkingen kreeg van dat dieet de laatste keer... Is dat van Faya Lourens?
Je gaat nu naar de diëtist lees ik. Hebben jullie al een plan? Wat ben je van plan?

Ikzelf eet kha(of eigenlijk, ik pak het dus vandaag weer officieel op na een maand niet) En dat had al wel effect eerder, dus ik hoop dat nu door te kunnen zetten weer.

Heel veel succes!
Ducktales, welkom terug!

Polkadot, de oliebollen en de appelbeignets (en de kransjes en de kerstmaaltijden en de steengril en en en enz :-D ) waren errug lekker! Ik heb hele lekkere feestdagen gehad ;-) .

De afgelopen dagen gaat het heel goed. Vanmorgen weer braaf wezen hardlopen. Eten gaat echt beter als ik het in mijn app zet. Eigenlijk mag je best flink eten (omdat ik redelijk wat sport ga ik niet heel laag in de calorieen zitten, ik wil het graag vol kunnen blijven houden). Alleen bepaalde dingen hebben nogal veel calorieen en als ik dat zie voor ik ze in mijn mond steek, pak ik toch vaak liever wat anders.

Mijn eetlijstje van vandaag:

Ontbijt: brinta met een klein beetje suiker
Lunch: 1 volkoren boterham met pindakaas, 1 geroosterde volkoren boterham met zeezoutboter, 1 gekookt ei, 1 beker melk
Tussendoor: 1 appel
Avondeten: Stukje verse worst met gebakken aardappels en veel sperziebonen.
Tussendoor: 2 mandarijnenen 1 cappuccino
Totaal 1652 kcal. Eventueel mag ik ook nog wel een beetje vlaflip van mezelf. Of wat luchtig toetje of vruchtenyoghurt.
Dames, goed gestart alweer!

Ducktales, welkom terug en hopelijk gaat het je deze maal wat beter af!

Polkadot, ga je ook opnieuw de kha toer op? Hier probeer ik het ook, maar had nog wat brood dat dringend op moest... Ritme ja, ik zit nu nog enkele daagjes thuis, maar zal blij zijn als ik opnieuw moet werken. Het sporten schiet er ook zo in, omdat ik nog een aantal klusjes wou aanpakken.

Suikerbroodje, lekker lijstje. Die extra kilo zal er gauw weer af zijn! Ik ben ook weer begonnen met alles netjes in MyFitnessPal te stoppen. Is toch een extra stok achter de deur.

Strandbal, wow heb je netjes gedaan tijdens de feestdagen! Ik hoop dat het je lukt om op je streefgewicht te blijven!

Hamaika, dit jaar bereik je je streefdoel echt! 2018 wordt jouw jaar, misschien met een nieuwe liefde of nog geen behoefte aan?

Hier rustig aan. Al 2 dagen zeer netjes gegeten, morgen nog eens naar de sportschool. Straks komen 2 vriendinnen koffie drinken en dat kan natuurlijk niet zonder taartje.
Ik zal 1 fruittaartje nemen en calculeer ik in!

Fijne dag nog allen!
Zo, hier inmiddels alweer 3 dagen aan het werk. Wel iets opgeknapt maar wel wat verzwakt merk ik nog. Gelukkig gaat het met gezond eten goed, ik zit nog netjes op gewicht en moet alleen weer even mijn water drinken goed op de rit krijgen.

Vanavond ga ik met een vriendin uit eten en morgen heb ik een nieuwjaarsborrel, beide hoeft niet heel gek te worden dus ik denk dat ik wel kan matigen daarbij. Ik heb natuurlijk ook geen oud en nieuw gevierd dus mag van mezelf nu wel iets, dan doe ik het weekend wel wat strenger. Ik zit nu ook gewoon dichtbij de 70 en wil er gewoon niet meer 2 of 3 kilo boven komen. Gisteren voor april vakantie geboekt en ga er nu ook voor om niet achteraf niet met een ontevreden gevoel naar de vakantiefoto's kijk. Het moet ook makkelijk lukken nu.

Ducktales, welkom terug! jij schreef hier voor mij dus ik ken je nog niet maar het is leuk dat we weer extra schrijvers erbij hebben.

Jammer dat de meesten iets zijn aangekomen maar ik zal mijn wijsheid er hier ook maar eens ingooien: je komt niet aan van wat je tussen kerst en oud en nieuw eet maar van wat je tussen oud en nieuw en kerst eet.

Succes allemaal, ik hoop op maandag veel minnen te zien!
Suikerbroodje, Wat fijn dat het de afgelopen dagen beter gaat :-) En goed natuurlijk, dat je zo genoten hebt van de feestdagen!!!

Ik zie jouw eetlijstje en dan denk ik, hmmm Brinta!!! Daar heb ik helaas nog geen lekkere kha variant voor gevonden en dat is iets dat ik toch wel mis...

Sanseveria, Ja ik pak het weer op! Vandaag dus weer officieel begonnen. De afgelopen dagen waren om er weer een beetje in te komen, maar nog niet volledig.
Ik ben begonnen met Griekse yoghurt met wat kaneel en een el lijnzaad. tussen de middag had ik een gemengde salade met een gekookt eitje, wat kaas en gerookte kipfilet. Was heerlijk. Voor vanavond heb ik een kha maaltijd uit de vriezer gehaald, ik weet alleen even niet meer welke.

Vanavond eten we namelijk bij mijn schoonouders en daar staat eigenlijk altijd wel iets op menu waar ik niet aan mee kan doen. Dus ik neem mijn eigen prakkie mee, kan ik toch gezellig mee-eten, alleen dan verantwoord :-)

Dat brood dat op moest, ja dat ken ik. Mede de reden dat ik het nog even wat minder deed. dat en dat ik er toch nog even van wilde genieten...

Happyowl, Wat leuk, vakantie in April in het vooruitzicht! En wat jij zegt heb ik ook hoor! Ik wil deze zomer al veel minder ontevreden kunnen kijken naar foto's van mij in badkleding/zomerkleding.
En ja, natuurlijk klopt dat! je komt aan van wat je eet tussen oud en nieuw en kerst! dat is helemaal waar. Maar je laten gaan tijdens de feestdagen werkt niet mee natuurlijk ;-)
Ow veel kg erbij dus :-(

@Ducktales jij ook terug dus! Succes!

@Hamaika dat grenzen/ rem vind ik ook lastig maar ook in 't negatieve. Ik heb nu toch al dat snoepje op dus al fout dus laat maar voor vandaag...
Helemaal verkeerd natuurlijk....

@ polka ik ga ook weer voor kha dat werkt toch beste voor mij maar vind het ook lastig want ben zo gek op broodjes enzo.

@happy jou ken ik volgens mij nog niet. Leuke nick iig
Net ziek geweest dus?? Voor je gewicht wel fijn maar verder.
Heerlijk om al uit te kijken naar vakantie.
Hier zomervakantie al geboekt en zo'n zin in. Duurt echt nog lang natuurlijk....helaas.

Hier dinsdag op 80 kgbegonnen.
Slik....daarover wil ik echt niet meer dus serieus begonnen.
Gaat goed tot nu toe....
Heb mijn streef nu wel iets strenger , 69 kg kg.
Of ik dat ga redden weet ik niet maar vind het mooi streven :-)
Ik ben nog steeds 1.80 lang :-)
@ strandbal zie het nu pas...WOW 23 kg eraf!!
Wat goed zeg!! :worship:
Hahahahaha zo ff een dag niet geweest en kijk eens wat een berichtjes!! Wat gezellig!!!!

Jua ik heb je weer in de tabel toegevoegd! Welkom terug meis!!! Snap heel goed dat je niet meer over die grens van de 80 heen wilt. Streven is altijd goed, voor mij lijkt de 65 ook nog lichtjaren weg maar we werken er langzaam naar toe! Nogmaals welkom en leuk dat je weer meedoet. De weegdag is nog steeds de maandag.

Polkadot ja het eten bestellen is vaak gemakszucht na een lange dag werken en wellicht ook het alleen wonen, dat ik dat echt te vaak nog doe. Van te voren maken is zeker wel een optie, een andere optie is wat ik ook langere tijd deed. Naast ons werk zit een keurslager, die heeft allerlei verse dingen, maar wel al gemarineerd etc. Daar haalde ik regelmatig dingen voorheen en dan kookte ik wel omdat de voorbereidingen dus al gedaan waren. Misschien moet ik dat maar weer eens oppakken want het afvallen lukte toen wel. Maar het belangrijkste is, wat de oplossing ook wordt, dat bestelgedrag van mij moet echt drastisch omlaag.

Jij dus ook nog een etentje gehad? Ik morgen ook nog eentje en dan 'gelukkig' even 2 weken niks qua eetdates.

Hoe gaat het nu weer kha?

Lastig ook de situatie met je man, ik kan me goed voorstellen dat je je dan best wel af en toe bezwaard voelt. Maar tegelijkertijd kan het hem ook wel motiveren om jou ook weer te zien gaan werken als re-integrerende.

Suikerbroodje fijn dat het jou sowieso al wel weer lukt om een goede start te maken dit jaar. Bij mij gaat dat echt nog wel moeizaam merk ik.
Fijn ook dat de app je goed helpt, in elk geval weer op weg helpt en je lijstje ziet er prima uit!

Sanseveria hoe gaat het met jou nu? Kan je die klusjes niet als vervanging van sport zien of zijn het geen inspannende klusjes? Zo te lezen gaat de nieuwe start jou wel goed af, je hebt je in elk geval netjes gedragen lees ik! Nu hopelijk snel dat ritme nog terug. Je kan het!

Heb je je netjes aan het fruittaartje gehouden?

Nee, aan een nieuwe liefde heb ik nu nog geen behoefte. Het is een emotionele rollercoaster geweest het afgelopen jaar qua verwerking van alles met mijn ex en voel me nu pas een beetje rustig. Daarbij wachten er natuurlijk nog wat grote dingen, de beslissing over mijn vaste contract en dat ik nog een keer contact met mijn ex wil zoeken om te praten met hem. Dus nu niet, vind de rust nu wel even lekker, maar zeg nooit nooit haha, dat moment komt wel weer!

En lief wat je zegt!!!!! Laten we het hopen ja, het mag wel een keer dat streefgewicht. Voor ons allemaal trouwens!!! Zou leuk zijn voor ons allemaal de Strandbal cheer in de tabel!

HappyOwl jij dus ook alweer 3 dagen aan het werk en zo te lezen netjes terug in het ritme en de discipline. Respect! Ja zo ene borrel heb je redelijk zelf in de hand, Is het met het etentje nog goed gekomen gisteren?
Ja zo een getal als 70 rond motiveert wel, dan wil je niet extreem gaan terugvallen nee. En mooi streven je vakantie in april.
En ja die wijsheid is zeker waar ja hahahaha!

Hier gaat het sporten goed maar de eet discipline heb ik nog niet echt terug. Ik snoep niet maar loop wel weer een beetje in de valkuil van gezond eten teveel opscheppen. Gisteravond ook weer 2 porties avondeten en had een kilo mandarijnen gehaald voor het weekend en de dagen erna..... maar de helft is al op.... Dat is dus ook totaal niet de manier. Het gekke was dan weer dat ik vanochtend uit nieuwsgierigheid even woog en het toch wel meeviel qua schade. Bizar...

Morgen dus een etentje met mijn vriendin die naar Canada op vakantie gaat volgende week (zij van de emigratieplannen) en verder dus tot de 20e geen eetdingen gepland. Dus hopelijk nu gewoon weer normaal.
Het sporten gaat wel goed, dat heb ik nog niet echt verzuimd en ook terug in het ritme bevalt me wel, qua werken - weekend etc. Gewoon weer normale dagen met normale routine.

Nou meiden ben benieuwd maandag, zelf zou ik al blij zijn als ik gelijk blijf.

Fijn weekend allemaal!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven