Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo afvallen in 2018

28-12-2017 08:23 645 berichten
Wie doet er mee?
10 kg afvallen in 2018
Ik kan geen tabel maken maar wil wel het gewicht bijhouden in een schema.
Vrijdag is weegdag en ik werk het schema bij op zaterdag, graag alleen je huidig gewicht dikgedrukt doorgeven.
Hoeveel kilo je kwijt bent mag je zelf bijhouden :)

SCHEMA IS VOL

Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht

Evda. 35 jaar 1.80 * 83.8 / 82.6

Polarvide. 24 jaar 1.70 * 99.3 / 96,5

Olleke. 32 jaar 1.57 * 67.4 / 65.4

Feetje. 31 jaar 1.81 * 81.6 / 78

Skippybal10. 30 jaar 1.65 * 70,8 / 70.1

Marilene. 37jaar 1.68 * 68 / 68,0

Sansevieria 28 jaar 1,69 * 86,2 / 86,3

daenerys79 38 jaar 1.71 * 73.7 / 73.0

AusAngel 19 jaar 1,70 * 80 / 77,9

Viva888 24 jaar 1.58 * 67.2 / 65.7

Snoepjedoepje 24 jaar 1.67 * 70.7 / 67.8

Limonello18. 35 jaar 1.68 *60.2 / 58

Strikjemetstippels 35 jaar 1.68 * 62 / 61.9

fudge- 34jaar 1.69 * 68.1 / 67.3

gruffalo 45 jaar 1.75 * 84 / 84

Wanttobeabitch. 43 jaar 1.70 * 73.3 / 73,0

Twilight84. 33 jaar 1.75 * 86.8 / 82.8

Desje12 24 jaar 1,70 * 72,8 / 70,7

prettymama 29 jaar 1.72 * 79,5 / 76.1

Zwartvlekje. 25 jaar 1.55 * 62.3 / 61,5
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 28-01-2018 16:21
78.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach wat is lui, ik kook graag wat uitgebreider maar soms is het gewoon fijn snel iets op tafel te hebben. Ik gebruik zo'n voorgesneden zak wokgroente (eventueel met restjes andere groente die over waren), kip of runderreepjes, half flesje saus van conimex en noedels erdoor of rijst ernaast. Maar goed, de saus kan ik inderdaad ook vervangen door wat sojasaus of ketjap en knoflook.

Ik gebruik verder ook vrijwel nooit saus. Het enige waar ik echt saus voor maak is door de pasta maar dat eten we bijna nooit omdat ik niet zo'n pasta fan ben.
Deze morgen 65,7kg (-0.5). Redelijk veel gesnoept dus ben we blok Met Het resultaat.
Hier nu 65.4
Als het goed is is tot nu toe iedereen aangepast, mocht ik iemand gemist hebben hoor ik het graag :).

Ik ga vanavond kickboksen.
Ik vind het super spannend, niet het kickboksen zelf want heb het 2 jaar geleden ook gedaan.
Maar om de drempel over te gaan om naar binnen te stappen (soort sociale angst)

Heb het ook al maanden uitgesteld, maar ik vond het destijds echt heel leuk.
Gaat er hard aan toe, maar dat geeft ook wel een kick.
En het is ontzettend intensief dus super goed!
Nu nog even doorzetten.
Gewoon doen Evda! Ik herken het hoor, heeft ook een tijd geduurd voordat ik een groepsles ging doen. Maar wat was ik blij na afloop. Super leuk gehad :)

Edit: volgens mij is boksen een van de meeste calorieverbruikers (super goed dus) :) Ik heb vandaag 30 minuten gefietst en 30 minuten rondje krachttraining gedaan (soort groepslesding met verschillende oefeningen).
Ben blij met je bericht Olleke, dat motiveert me :-)
Dus jij voelde ook zo die drempel?
Dit is ook erg in groepsverband, dus vandaar.
Best spannend, alsof iedereen toch even kijkt.
De sport zelf is echt fantastisch leuk, moest 2 jaar geleden stoppen omdat ik zwanger wilde worden.
Qua calorieen echt heel goed en het is 1,5 uur :-)
Ga dat 2x pw doen.
Wat leuk evda, ik kickboks ook.
Ik vond het ook eng om te gaan toen ik voor het eerst ging en heb het een tijd uitgesteld maar ben uiteindelijk meegegaan met andere.

De persoon met wie ik ging is na 2 maanden al afgehaakt maar ik doe het anderhalf jaar later nog steeds. Ik vind het heerlijk om te doen maar heb helaas wat blessures gehad de afgelopen maanden waardoor ik niet kon. Gelukkig lijk het erop dat alles weer goed is en kan ik er nu weer vol voor gaan.
Weinig gereageerd afgelopen week ivm drukte! Zo maar eens bijlezen. :)

Hier niks er af van mijn gewicht.
Het was de laatste week op mijn werk en studie. Volgende week begin ik aan een nieuwe baan. Ik ben daarom afgelopen week 2 keer gaan uiteten (en vanavond weer) en 1 x uitgebreid geluncht. Wel 3x gesport en verder gezond en normaal gegeten.
Gewoon weer doorgaan :)
Evda2016 schreef:
26-01-2018 13:40
Ben blij met je bericht Olleke, dat motiveert me :-)
Dus jij voelde ook zo die drempel?
Dit is ook erg in groepsverband, dus vandaar.
Best spannend, alsof iedereen toch even kijkt.
De sport zelf is echt fantastisch leuk, moest 2 jaar geleden stoppen omdat ik zwanger wilde worden.
Qua calorieen echt heel goed en het is 1,5 uur :-)
Ga dat 2x pw doen.
Super! Ik heb die drempel nog elke keer. Vooral als het een nieuwe groepsles is (laatst spinning gedaan). Dan zit ik warming up te doen en dan gaat het, ja..nee..ja...nee.. uiteindelijk gewoon maar binnen gelopen en op een fiets gaan zitten haha. Toen moest ik wel want de deur ging dicht. :$
Wat leuk zwartvlekje!
Hopelijk kun je het snel weer oppakken.
Het is bij mij niet de eerste keer.
Heb er twee jaar geleden ook opgezeten.
Maar toch weer even die drempel over :)
ollekebollekeknolleke schreef:
26-01-2018 17:49
Super! Ik heb die drempel nog elke keer. Vooral als het een nieuwe groepsles is (laatst spinning gedaan). Dan zit ik warming up te doen en dan gaat het, ja..nee..ja...nee.. uiteindelijk gewoon maar binnen gelopen en op een fiets gaan zitten haha. Toen moest ik wel want de deur ging dicht. :$
Haha zo herkenbaar.
Ik ben helemaal niet verlegen ofzo .
Maar ik vind dat soort dingen echt heel spannend.
Achteraf valt het altijd mee hè :).
En kijkt wat het je heeft gebracht, nu heb je zoveel plezier in het sporten :).
Ik ook totaal niet verlegen, maar ik maak me altijd wel druk wat anderen van mij denken (hoewel ik dat ook probeer te minderen) ;) En eerlijk is eerlijk, niemand kijkt raar op of staart je aan. En inderdaad.. het heeft me 12 kilo lichter gemaakt, plezier in sporten en meer zelfvertrouwen. Dus gewoon gaan met die banaan.
Evda2016 schreef:
26-01-2018 17:50
Wat leuk zwartvlekje!
Hopelijk kun je het snel weer oppakken.
Het is bij mij niet de eerste keer.
Heb er twee jaar geleden ook opgezeten.
Maar toch weer even die drempel over :)
Ik heb gelukkig al weer twee lessen kunnen doen en het gaat goed. Ik merk wel dat het weer even inkomen is, ik heb flinke spierpijn gehad.
De sociale drempel was voor mij vooral dat je in tweetallen moet en dus iedere les weer iemand moet vinden. Dat heeft wel even geduurd voordat ik niet meer bang was om als enige over te blijven. :$
Nou ik ben geweest en was super leuk!
Helemaal niet spannend.
Ze vonden het ook heel leuk dat ik er weer was dus viel alles mee :).
Leuk Evda, knap hoor dat je gewoon bent gegaan!
Van jou ook super stoer! En ook dat je al 12 kilo kwijt bent.
Ik vind jullie enorm stoer! Ik durf het nog niet, ik ben wel verlegen trouwens. Is het gemengd of enkel vrouwen?
EVDA2016, je mag mijn plekje aan iemand anders geven. Op dit moment lukt het niet om goed te lijnen. Ben heel druk met van alles, en wil en kan me nu even niet zo om calorieën bekommeren. Ik wens jullie allemaal veel succes verder. Mijn tijd komt ook nog wel :)
strikjemetstippels schreef:
27-01-2018 09:24
Ik vind jullie enorm stoer! Ik durf het nog niet, ik ben wel verlegen trouwens. Is het gemengd of enkel vrouwen?
Bij mij is het officieel gemengd maar omdat je een oefenpartner moet kiezen is het in de praktijk zo dat vrouwen vooral tegenover vrouwen staan en het zelfde geldt voor de mannen dan.
Er zijn bij ons ook Bokszak lessen en dan train je zonder partner maar ook in een gemengde groep.

Mijn boks school zit op nog 2 andere plekken en en op 1 locatie geven ze wel alleen vrouwen lessen. Ze doen daar wat meer aan doelgroepen, ze hebben ook een 50 plus groep bijvoorbeeld.

Maar goed ik denk dat het per school zal verschillen hoe ze de lessen invullen.
Bij ons is er een beginnersgroep en gevorderden.

Eerst doe je een intensieve warming up: Squats, buikspieroefeningen, wat cardio etc.

Bij de beginnersgroep oefen je met z'n tweeën de technieken.

Bij de gevorderde groep mag je echt sparren (dus echt "vechten") ook tegen hoofd slaan.

Ik heb 2 jaar geleden bij de gevorderden groep getraind maar ben gisteren braaf bij de beginners begonnen om de Technieken weer te leren.

Het is hier 1,5 uur .

Je ziet bij ons alles, paar machos maar vooral grijze muisjes die vaak gepest worden en het voor hun weerbaarheid doen en die dan opeens verrassend hard kunnen schoppen (verwacht je niet als je het uiterlijk ziet)

De les duurt 1,5 uur en is niet in een fitnessschool maar echt alleen een kickboksschool.

Strikje ik had totaal niet verwacht dat jij introvert zou zijn. :)
Als iemand de plek van kersenpitje wil, roep maar.

Succes kersenpitje
78,1 zelfde dus als vorige week ongeveer... Deze week maar weer wat harder mijn best doen!
Succes kersenpitje! Soms is het gewoon even niet de tijd ervoor.

Hier zit het boksen bij de sportschool, maar ik vind het tijdstip meestal te laat. Maar ik ga nu wel meer in de avonduren trainen, omdat ik ga werken 2 dagen. Dus misschien die boksles eens proberen :)

Er hangt hier ook een boksbal in het groepsgedeelte. Hier wordt rond een apparaat met verschillende gewichten en mogelijkheden een 40 minuten getraind. Die doe ik meestal mee. Het is een combinatie van kracht/uithouding en snelheid. Je hebt meteen je hele lijf getraind.
Toen ik voor het eerst tegen die boksbal moest slaan, dacht ik dat ik echt voor l*l stond. Voelde me zo stupide om tegen een log ding te staan meppen. Maar na een paar keer doen, valt dat ook weer mee. Verder heb ik al yoga/poweryoga/bodybalance/bodypump en spinning geprobeerd. Allemaal erg leuk om te doen.

Vandaag heel saai cardio gedaan, half uur roeien en half uur fietsen.

(stiekem nog even op de sportschoolweegschaal gaan staan, 65.1) Die van de sportschool is altijd positiever dan die ik thuis heb :)
Net weer een uur naar de sportschool geweest.
Zo verschillend hoe je de ene keer heel veel zweet meteen, en de andere keer veel minder.

Nog 2 bmi punten naar beneden en dan zit ik op een bmi van 25.
Als ik 57 kilo zou wegen, dan zou ik op de ondergrens van een gezond bmi zitten. Poeeee dat is nog wel heeeeeel veel kilo afvallen!
Super Twilight! Je gaat de goede richting uit. Die ondergrens ga ik nooit niet halen, die heb ik volgens mij nog nooit gehaald (misschien toen ik 15 of 16 was). Ik probeer op een gewicht rond de 60 te komen en dat is een bmi van 24.3.

Mijn ondergrens zou 47 kilo zijn (no wayyy). Dat vind ik te weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven