Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!
donderdag 28 december 2017 om 11:52
Hoi allen,
Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!
Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!
Groetjes,
Bea
Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!
Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!
Groetjes,
Bea
zondag 28 januari 2018 om 11:48
jazekerenof schreef: ↑24-01-2018 22:35Die Keto broodjes zijn echt lekker! Ik heb ze, voor dat de hamburger er op ging, nog even opengesneden en in de oven gelegd. Die stond toch aan voor de hamburgerbroodjes van de rest.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ze zijn bij mij mislukt
zondag 28 januari 2018 om 11:53
Dymphnatam schreef: ↑28-01-2018 08:43Nou, ondanks mijn zes keer in de week sporten (ok, vaker is het vijf) val ik geen gram af.
Ga aankomende week experimenteren met een hoger aantal caloriën. Kijken wat dat doet...![]()
Hoeveel calorieën gebruik je tot nu toe? Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar minder op let. Ik weeg me maar 1x per week ,op woensdag. Deze week ga ik niet op de weegschaal ,denk ik, want woensdag moet ik weer ongesteld worden en dan ben ik per definitie een kilo of wat zwaarder (meestal een dag of 2).
Ik bewonder je dat je zo. Aak gaat sporten, dat is aan mij echt niet besteed. Gisteren wel 9 km met de hond gaan wandelen, was heerlijk maar voelde het daarna ook wel goed, heuvel op en af....
zondag 28 januari 2018 om 11:55
FarFarAway schreef: ↑28-01-2018 07:35Ik zou toch meer calorieën eten. Hoe minder calorieën je eet hoe trager je verbranding gaat, je lichaam wordt zuiniger.
Gele ontlasting wijst op vet, dus waarschijnlijk eet je het iets te veel.
Eerlijk gezegd zou ik niet te veel tellen. Leer eten op ‘gevoel’ en kijk dan wat het met je lichaam doet.
Idd, ik weet dat nog van mijn vader, zijn lichaam kon de vetten niet zelf verwerken en had altijd erg gele ontlasting (die overigens ook erg stonk, weet niet of dit bij jou het geval is). Wellicht is er iets scheef in je verhoudingen tussen khd, vet en eiwit?
zondag 28 januari 2018 om 12:37
Waar haal je dan je brandstof uit?
Ik vind dat wel lastig; ik val maar heel langzaam af en ik blijf het 'trampoline effect' houden. Ik ga naar beneden en veer dan weer terug omhoog.
Wat eerst de bodem van de trampoline was is nu de top; maar feit blijft dat ik nu al 2 weken rondom dat gewicht hang, terwijl ik in mijn ogen weinig 'fout' doe.
Merk wel als er om me heen veel stress is, ik me daar heel moeilijk voor kan afsluiten en dat ik dan letterlijk voel dat ik van alles vasthoud.
Als ik hier toch eens vanaf zou kunnen komen!!
Vanochtend weer een klein bakje skyr met slagroom op met wat noten en lijnzaad en psyllium vezels. Dadelijk eet ik wat courgettesoep met zalm die nog over is van gisteravond.
Vanmiddag een verjaardag; maar dat zal dan wel bij thee en water blijven.
Vanavond maak ik een witlofsalade met walnoten en geitenkaas.
Fijne middag!
Ik vind dat wel lastig; ik val maar heel langzaam af en ik blijf het 'trampoline effect' houden. Ik ga naar beneden en veer dan weer terug omhoog.
Wat eerst de bodem van de trampoline was is nu de top; maar feit blijft dat ik nu al 2 weken rondom dat gewicht hang, terwijl ik in mijn ogen weinig 'fout' doe.
Merk wel als er om me heen veel stress is, ik me daar heel moeilijk voor kan afsluiten en dat ik dan letterlijk voel dat ik van alles vasthoud.
Als ik hier toch eens vanaf zou kunnen komen!!
Vanochtend weer een klein bakje skyr met slagroom op met wat noten en lijnzaad en psyllium vezels. Dadelijk eet ik wat courgettesoep met zalm die nog over is van gisteravond.
Vanmiddag een verjaardag; maar dat zal dan wel bij thee en water blijven.
Vanavond maak ik een witlofsalade met walnoten en geitenkaas.
Fijne middag!
zondag 28 januari 2018 om 12:50
ruma1999 schreef: ↑28-01-2018 11:53Hoeveel calorieën gebruik je tot nu toe? Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar minder op let. Ik weeg me maar 1x per week ,op woensdag. Deze week ga ik niet op de weegschaal ,denk ik, want woensdag moet ik weer ongesteld worden en dan ben ik per definitie een kilo of wat zwaarder (meestal een dag of 2).
Ik bewonder je dat je zo. Aak gaat sporten, dat is aan mij echt niet besteed. Gisteren wel 9 km met de hond gaan wandelen, was heerlijk maar voelde het daarna ook wel goed, heuvel op en af....
Ik heb mijn app er op nagekeken, en ik blijf zo rond de 1500 Kc per dag hangen. Soms iets meer, soms iets minder. Maar daar sport ik dus ook nog een uur per dag bij. Beetje weinig als ik het nu zo voor me zie....
Vijf keer in de week sporten lukt me omdat voor mij de omstandigheden heel erg gunstig zijn. Ik ben single en heb geen kinderen, en de sportschool zit op 10 minuten lopen. En hardlopen doe je natuurlijk vanaf de voordeur. Daarnaast ben ik erg gemotiveerd. Ik moet wel zeggen dat ik voorlopig een maandabonnement heb. Eerst kijken of ik dit volhoudt (lees: zowel mijn lichaam als mijn mind).
Maar so far, so good.....
zondag 28 januari 2018 om 13:45
Hallo dames,
Mag ik mee schrijven?
Vorige week stond ik voor het eerst sinds een jaar weer op de weegschaal. En heel eerlijk, ik heb vreselijk moeten huilen. Het roer moest om. Ook omdat ik vanwege zwangerschapsdiabetes een grotere kans heb op diabetes. Dus daar doe ik het voor, maar ook omdat ik weer comfortabel met mijn eigen lijf wil voelen.
Enniewee, ik ben woensdag begonnen met koolhydraatarm. Ik tel niks en ik weeg ook niet echt af, sommige dingen wel hoor zoals griekse yoghurt. Volgens mij ben ik sinds gisteren in ketose. Dat was trouwens niet helemaal de bedoeling. Maar goed, ik heb nu zo'n smerige smaak in mijn mond(!!!)
Nu besef ik ook dat het tijdelijk zo snel gaat en dat het nu eerst vooral vochtverlies is, maar ik ben al 2,8kg kwijt.
Ik wil eerst voor 20kg gaan, maar nog liever voor 25kg. Maar voor nu voelt dat te ambitieus.
Oh en het ontbijten vind ik écht een feestje. Gebakken ei met bacon.
Niet elke ochtend hoor.
Mag ik mee schrijven?
Vorige week stond ik voor het eerst sinds een jaar weer op de weegschaal. En heel eerlijk, ik heb vreselijk moeten huilen. Het roer moest om. Ook omdat ik vanwege zwangerschapsdiabetes een grotere kans heb op diabetes. Dus daar doe ik het voor, maar ook omdat ik weer comfortabel met mijn eigen lijf wil voelen.
Enniewee, ik ben woensdag begonnen met koolhydraatarm. Ik tel niks en ik weeg ook niet echt af, sommige dingen wel hoor zoals griekse yoghurt. Volgens mij ben ik sinds gisteren in ketose. Dat was trouwens niet helemaal de bedoeling. Maar goed, ik heb nu zo'n smerige smaak in mijn mond(!!!)
Nu besef ik ook dat het tijdelijk zo snel gaat en dat het nu eerst vooral vochtverlies is, maar ik ben al 2,8kg kwijt.
Ik wil eerst voor 20kg gaan, maar nog liever voor 25kg. Maar voor nu voelt dat te ambitieus.
Oh en het ontbijten vind ik écht een feestje. Gebakken ei met bacon.
zondag 28 januari 2018 om 14:12
Oh dat is zeker zo! Maar mennnn, ik had toch gedacht dat ik minstens 10kg lichter zou zijn.
Voel me nu wel heel fijn met kha, ik heb geen last meer van dipjes na het eten. Maar goed, dit is pas dag 5, maar ik hoop dat het zo blijft.
zondag 28 januari 2018 om 18:09
Oh wauw, dat motiveert wel lekker lijkt me, ga zo door!
Hier drie weken bezig en weegschaal staat na 2 kilo minder even stil. Ik merk dat me dat dan toch dwarszit, dus ik heb besloten om me voorlopig niet meer te wegen. Ben benieuwd
zondag 28 januari 2018 om 22:45
Heb je die uit mijn link gemaakt? De stapjes gevolgd? Je kunt het op grammen en ML zetten hè? (Metric. Daar kwam ik dus zelf pas veel later achterruma1999 schreef: ↑28-01-2018 11:48Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ze zijn bij mij mislukt. Ik heb extra nog opgezocht wat de maten vertaald zouden zijn, maar ik merkte al bij het deeg dat het vrij brokkelig was. Nog wat water erbij gedaan, maar helaas niet voldoende effect gehad. Welke verhoudingen heb jij aangehouden?
Hoe heb je ze gemaakt?
maandag 29 januari 2018 om 14:50
Goedemiddag dames
Ik hoop dat ik ook mag meeschrijven!
Ik ben vandaag exact 2 jaar geleden begonnen met kha eten.
Ik ben 28 kilo kwijt geraakt in 16 maanden en ik ben er zo enorm blij mee.
Nu dus 8 maanden vrijwel stabiel na de feestdagen 2 kg erbij maar na 2 weken weer een omelet in de ochtend is dat er gelukkig weer af.
Ik ben heel gek op lekker eten en dat is zo makkelijk bij kha dieet.
Het is eigenlijk gewoon a way of life en ik zou niet anders willen.
Ook ik zondig weleens en neem weleens een halve portie lekkere frites oid maar brood gebak ed wil ik gewoon nooit meer en mis ik dus ook niet.
De eerste 3 maanden heb ik geen wijn gedronken daarna neem ik regelmatig een wijntje .
Ik heb in het begin vaak ketosesticks gebruikt en echt stap voor stap koolhydraten toegevoegd.
Wat echt belangrijk is dat je altijd een combinatie van eiwitten en vetten neemt ik los dit zelf meestal met mayonaise olie of saus op.
Als ik een salade maak geef ik de rest van het gezin er een broodje bij ,als ik pastasaus maak kook ik voor gezin pasta en voor mij wok ik dan courgette linten.
In het begin is het zeker als je een gezin hebt best lastig,En lijkt het net of alles alleen om jouw voedsel draait maar dat wordt gelukkig steeds makkelijker .
Wat ook handig is als je sport is om een centimeter te gebruiken als de weegschaal aangeeft dat je niets kwijt bent of zelfs wat bijgekomen want spiermassa weegt meer dan vet.
Het verlies van kilo's en de extra energie enz is zo goed voor de motivatie.
Ik wens jullie heel veel succes!
Ik hoop dat ik ook mag meeschrijven!
Ik ben vandaag exact 2 jaar geleden begonnen met kha eten.
Ik ben 28 kilo kwijt geraakt in 16 maanden en ik ben er zo enorm blij mee.
Nu dus 8 maanden vrijwel stabiel na de feestdagen 2 kg erbij maar na 2 weken weer een omelet in de ochtend is dat er gelukkig weer af.
Ik ben heel gek op lekker eten en dat is zo makkelijk bij kha dieet.
Het is eigenlijk gewoon a way of life en ik zou niet anders willen.
Ook ik zondig weleens en neem weleens een halve portie lekkere frites oid maar brood gebak ed wil ik gewoon nooit meer en mis ik dus ook niet.
De eerste 3 maanden heb ik geen wijn gedronken daarna neem ik regelmatig een wijntje .
Ik heb in het begin vaak ketosesticks gebruikt en echt stap voor stap koolhydraten toegevoegd.
Wat echt belangrijk is dat je altijd een combinatie van eiwitten en vetten neemt ik los dit zelf meestal met mayonaise olie of saus op.
Als ik een salade maak geef ik de rest van het gezin er een broodje bij ,als ik pastasaus maak kook ik voor gezin pasta en voor mij wok ik dan courgette linten.
In het begin is het zeker als je een gezin hebt best lastig,En lijkt het net of alles alleen om jouw voedsel draait maar dat wordt gelukkig steeds makkelijker .
Wat ook handig is als je sport is om een centimeter te gebruiken als de weegschaal aangeeft dat je niets kwijt bent of zelfs wat bijgekomen want spiermassa weegt meer dan vet.
Het verlies van kilo's en de extra energie enz is zo goed voor de motivatie.
Ik wens jullie heel veel succes!
maandag 29 januari 2018 om 20:00
maandag 29 januari 2018 om 22:18
dinsdag 30 januari 2018 om 10:32
dinsdag 30 januari 2018 om 10:53
Wat vreemd. En heb je nog gekeken of je qua centimeters wel omvang kwijt bent?
Misschien toch ook even op de kcal gaan letten, om te zien of je niet erg hoog in kcal zit?
dinsdag 30 januari 2018 om 10:55
Jeetje girasole, dat is wel gek. Dat is de tweede week op rij, toch? Misschien toch eens in een programma kijken hoeveel calorieën je eet? En kijken waar er misschien nog teveel kh binnen komen? Ik voer nog alles in in mfp en ik schrik soms hoeveel kh er in een product zitten waarbij ik het niet verwacht.
Deed jij trouwens nog iets met GOK? Of heb je dat losgelaten? Ik overweeg om een kh moment per dag in te bouwen. Ik merk dat mij lichaam dit echt nodig heeft. Ik kan best een paar dagen zonder, maar dan ineens komt de man met de kh-hamer langs en dan MOET ik kh eten. Ik wil dit gevoel eigenlijk voor zijn door dagelijks een kh-uur in te bouwen. En dan met name de laag glycemische kh.
Deed jij trouwens nog iets met GOK? Of heb je dat losgelaten? Ik overweeg om een kh moment per dag in te bouwen. Ik merk dat mij lichaam dit echt nodig heeft. Ik kan best een paar dagen zonder, maar dan ineens komt de man met de kh-hamer langs en dan MOET ik kh eten. Ik wil dit gevoel eigenlijk voor zijn door dagelijks een kh-uur in te bouwen. En dan met name de laag glycemische kh.
dinsdag 30 januari 2018 om 12:32
Kcal houd ik niet bij.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ongemerkt door bepaalde prodcuten teveel khd binnen zou krijgen. Ik eet alleen maar verse en zelfgemaakte dingen (crackers, notenmuesli).
Ik volg dat GOK niet; in zoverre: maak wel recepten uit dat boek, maar alleen uit de groene lijst. Het khd uur gebruik ik niet.
Wat jij schrijft dat je lichaam dan schreeuwt om khd dan herken ik eigenlijk niet.
Misschien moet ik toch wel wat meer khd gaan gebruiken..... pfff vind het lastig
Ik kan me niet voorstellen dat ik ongemerkt door bepaalde prodcuten teveel khd binnen zou krijgen. Ik eet alleen maar verse en zelfgemaakte dingen (crackers, notenmuesli).
Ik volg dat GOK niet; in zoverre: maak wel recepten uit dat boek, maar alleen uit de groene lijst. Het khd uur gebruik ik niet.
Wat jij schrijft dat je lichaam dan schreeuwt om khd dan herken ik eigenlijk niet.
Misschien moet ik toch wel wat meer khd gaan gebruiken..... pfff vind het lastig
dinsdag 30 januari 2018 om 13:45
Ik kan dit onderschrijven. Die ervaring heb ik ook. Maar daarnaast meer ook in dagen.jazekerenof schreef: ↑30-01-2018 10:56En wat case-je zegt: ook even meten. Ik heb laatst ergens gelezen dat je lichaam soms wel 3 weken nodig heeft, voordat het iets laat zien.
Is gekoppeld aan stofwisseling. Als je drie dagen niet je hoop kunt droppen in de pot. Dat scheelt ook in gewicht.
Te weinig vezels, vet en ... en ... de rest is heel persoonlijk en ingewikkeld. Van jezelf ontdekken is al een hele klus.
Dus op korte termijn is jammer als je daarmee de lange termijn effecten onbelangrijk maakt. Daar doe je het namelijk voor.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 30-01-2018 13:46
Reden: (BE)wegen?
Reden: (BE)wegen?
0.00% gewijzigd
dinsdag 30 januari 2018 om 17:59
Hou je ook niet de kh’s bij?
Mss krijg je teveel noten/muesli, kaas, slagroom?
Tis wel vreemd dat je na 3 weken nog niets afvalt.
Heb je je al gemeten?
Pieremachochel
dinsdag 30 januari 2018 om 18:09
Misschien meer kiezen voor onbewerkt eten? Al die extra ‘stofjes’ kunnen ongemerkt een grote invloed hebben op je metabolisme.
Uitgerekend vleeswaren zijn toppertjes wat dit betreft.
En voldoende fruit eten, 2 of 3 stukken fruit kan zeker geen kwaad. Hun vezels zijn prima voor een vlotte stoelgang.