Entertainment alle pijlers

Smaken Verschillen (Net5)

18-08-2008 22:15 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag om 20 uur was de eerste aflevering van Smaken Verschillen. Ik vond het een soort kopie van Wie is de Chef maar dan zonder duidelijk wedstrijdelement. Althans, kennelijk gaan ze om de beurt bij elkaar koken en geven de 5 deelnemers elkaar cijfers. Dat is natuurlijk nogal subjectief.

Vandaag was ene Odette de kok, een interieurontwerpster in een kast van een huis. De gerechten waren niet zo goed gelukt. Ik vond dat ene ecologisch-verantwoorde meisje nogal negatief die vond niks leuks en niks lekker. Ook vroeg ik me af of Sergio dragqueen van beroep is (stond er echt!!) en zo nee of het een soort manier is om uit de kast te komen.,

Iemand ook gekeken??
Ik zit nu de aflevering van gisteren te kijken en moet wel lachen om Jenneke in het voorstukje. Ze schenkt een overduidelijk gesponserd glas Bru mineraalwater in en dan zegt dan ontzettend overdreven: "Heeeeerlijk!!!!". Ik vind het humor!
Die Lindemans wijnen -zogenaamd vermomde- reclame vind ik ook zo irritant. Of is dat weer Wie is de Chef?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Volgens mij is Smaken verschillen Beemster kaas, maar volgens mij zag ik ook Melek vorige week overduidelijk met het etiket naar voren een Lindemans wijn inschenken. Of was het nou toch iemand van Wie is de chef? Twijfel nu zelf ook.
Die 'reclame' van Lindemans wijnen en Bru mineraalwater is idd bij Smaken Verschillen. Het valt mij ook elke keer op hoe ze die flessen zo 'onopvallend' mogelijk in beeld brengen...
Ik heb die afleveringmet die taartenbakster van vorig jaar gemist. Wet iemand in welke periode die ongeveer werd uitgezonden (begin, eind of midden van het seizoen?)

Ik vond de 5 van gister niet terecht, en die van vanavond ook niet helemaal.
Ik verdenk sommige mensen ervan dat ze meedoen om hun huis te showen van "kijk mij eens mooi wonen"...en dat is helemaal niet erg hoor als ze ook een mooie maaltijd op tafel toveren... en dat is meestal wel het geval. alleen gisteren....... nee, dat zag er echt niet uit..................
quote:Surface2 schreef op 25 februari 2009 @ 13:30:

Ik heb die afleveringmet die taartenbakster van vorig jaar gemist. Wet iemand in welke periode die ongeveer werd uitgezonden (begin, eind of midden van het seizoen?)

.

Zie hier;

petra
Bedankt voor de link!

Zo jammer dat Fons allemaal redelijk hoge cijfers kreeg. Zo niet terecht als je bedenkt dat hij zelf alleen maar 5-en uitdeelt (en echt niet tegen kritiek kan). Nee, absoluut geen sympatieke man...
oo die Jenneke wat een goois wijffie... Die RRRRRR kan echt niet. zooo nep allemaal. echt sprake van 'nieuw geld' denk ik.. in feite is ze best ordinair..

hebben jullie nou weleens receptjes nagemaakt???

en zoja, wat waren de echte succesnummers?
qua eten, dat wat jenneke het belangrijkst vind, zegt ze, vond ik haar wel de beste kandidaat van de drie, die al gekookt hebben.

gisteren vond ik echt een sof, iedereen kan dure dingen kopen bij de traiteur en ze als eigengemaakt op tafel zetten.

ik zou wel willen dat het kookniveau gemiddeld genomen dan, er zijn altijd nog goede koks onder de deelnemers, wat omhoog zou gaan.
Nou, ik vond die Fons de Flapdrol echt helemaal niks. Mijn God, goochelen aan tafel, ik zou dat ook echt geen ene reet aan vinden hoor. En als de rest eens wist wat voor lage cijfers hij geeft (dag 1 niet terecht, dag 2 enigszins), dan zouden ze hem echt niet zo'n hoog cijfer hebben gegeven. Ik ben benieuwd naar die bioloog, lijkt me wel een leuke jongen die lekker kookt.
Ik weet wel dat ik die Flapdrol nooit als DJ zou willen mocht ik ooit gaan trouwen....
quote:dolfje schreef op 26 februari 2009 @ 15:42:

Ik weet wel dat ik die Flapdrol nooit als DJ zou willen mocht ik ooit gaan trouwen....
Heb net pas gekeken, even alle drie de afleveringen in de herhaling... Lijkt me een erg vervelende groep deze week. Alleen Esther en die grote jongen (naam is me ontschoten) kan je er volgens mij goed bij hebben. Nekharen gaan erg overeind van grietjes van 24 die alles is komen aanwaaien ("Ik werk er hard voor", yeah right!) en nog tot minimaal hun 35e in hun schijnveilige sociale jaarclubgenootjeswereld gedoken kunnen blijven zitten. Die Fons lijkt me een doodsaai type, wat moet je met zo'n man? Voelt zich heel wat en kan absoluut geen feedback hebben. Kinderachtig mannetje met zijn 5-en.En ook die andere donkerharige dame doet wel heel erg haar best volgens mij. Ik zou me denk ik in hun gezelschap ook erg ongemakkelijk voelen de hele week dus misschien probeert ze er wat van te maken door zich te conformeren. Ben benieuwd wat ze er van maken vandaag...
Vind het wel weer een leuk weekje hoor. Anouk lijkt mij wel een hele leuke meid en verder vind ik de interactie gewoon leuk om naar te kijken. Vanavond nog niet kunnen zien (Anouk ging koken geloof ik) maar gisteren maakte Fons zo'n zure opmerking, die moet ik even delen: Jenneke zei iets over de soep die geschift was en toen zei hij heel sarcastisch: hier komt de 24 jarige die de 50 jarige iets gaat leren (of iets dergelijks). Dat vond ik toch zo flauw want soms heeft leeftijd er helemaal niets mee te maken. Alsof je als 50 jarige alles weet en als 24 jarige niets. Wat een arrogantie!

Verder is Jenneke natuurlijk we een ontzettend bekakt tutje!

Overigens heb ik echt nog nooit iets gemaakt uit het programma. Daar vroeg Ils geloof ik naar. Wel eens een paar recepten uitgeprint zoals een tonijntartaar en de missisipi mudpie maar er nog niet aan toegekomen om ze te maken!
Ik ben geloof ik een beetje verliefd op anouk

Wat een leuke meid is dat zeg,en heerlijke gerechten had ze,ben benieuwd wat er morgenn og komt maar voor mij is ze de winnaar van deze week!
Ik heb net de herhaling gezien maar wat een wereldvrouw is die Anouk. Zo lief attent, goede gastvrouw, volgens mij een goede kok en ja, een pleaser (ben ik ook dus voelde helemaal vertrouwd).

Het eten zag er zooooo verrukkelijk uit. Ja bij haar zou ik zo aan tafel willen aanschuiven.

Mede kandidaten, hou nou eens op om in andermans ondergoed te zitten of andermans kleding aan te trekken.

Ik ben heel benieuwd vanavond maar ik hoop dat Anouk gaat winnen.
Anouk!! Ja kijk.dat zag er nu echt eens goed uit,vaak heb ik als ik de opnames in de keuken heb gezien al gegeten en gedronken.Maar dit zag er top uit!

Ha en die Fons Die viel van zijn geloof! hij gaf een 9 (of heb ik dat verkeerd gezien) Ja wel met de opmerking die messenset hebben we al via taartenmvr,maar toch,hij gaf een eerlijk cijfer.

MyleneValerie..helemaal gelijk,dat gedoe met dat gluren in kasten ed,moet maar eens afgelopen zijn.Ik vind het best wel leuk om te zien hoe iemand woont,maar keuken en huiskamer zijn voor mij wel genoeg.

Een reden voor mij om niet aan zo een programma mee te doen.

Of ik moet een hutje op de hei huren,en dan net doen of dat mijn huis is,mmmm,ideetje?
Ik vond het ook een leuke aflevering, echt een supermeid die Anouk! Ook heel eerlijk dat ze zei liever niet over Kroatië te willen praten. Wat dat betreft is die Jenneke best een flapuit (zo ben ik ook..), maar ondanks dat het een echt Goois meisje is vind ik haar best ok. Het eten zag er gisteren heerlijk uit!
Ik ben al lang blij dat Fons niet meer kan winnen.
Helemaal super die Anouk. Ik had er zo aan willen schuiven. Toppertje!

Maar dat gegraai in haar ondergoedla. OMG, dat doe je toch niet????

Vraag me trouwens af waarom Fons ook meedoet? Z'n vrouw is toch al geweest en ze heeft de messenset (onterecht) gewonnen. Hebben ze een onderling wedstrijdje? Willen ze aandacht / doorbreken???
quote:koreveen schreef op 27 februari 2009 @ 13:01:

Vraag me trouwens af waarom Fons ook meedoet? Z'n vrouw is toch al geweest en ze heeft de messenset (onterecht) gewonnen. Hebben ze een onderling wedstrijdje? Willen ze aandacht / doorbreken???Mijn vriend die zei hierover dat Fons en vrouw misschien vrienden hebben bij net5,ik denk eerder dat het reclame voor de taarten en dj business moet zijn...
quote:dolfje schreef op 27 februari 2009 @ 14:16:

[...]

Mijn vriend die zei hierover dat Fons en vrouw misschien vrienden hebben bij net5,ik denk eerder dat het reclame voor de taarten en dj business moet zijn...

Ja precies. Hij kon toch zo geweldig koken zei hij!! En dan geen toetje kunnen maken? Want die gebakjes kwamen uit de zaak van zijn vrouw.

En ook die opmerking later van "oh die messenset ga ik niet meer halen maar ja, die hebben we al".

Omhoog gevallen mannetje en ik vond zijn eten echt prut na al die grootspraak. Nee hoor, blij dat hij niet meer kan winnen. Hij en zijn vrouw zaten alleen maar in het programma om reclame te maken voor hun bedrijven, iig komt het wel zo over.
Van mij mag Anouk winnen, leuke spontane meid volgens mij.

En dat gesnuffel, inderdaad heeeel irritant.

Voor mij een reden om nooit aan zo'n programma mee te doen.
quote:mylenevalerie schreef op 27 februari 2009 @ 08:09:

Ik heb net de herhaling gezien maar wat een wereldvrouw is die Anouk. Zo lief attent, goede gastvrouw, volgens mij een goede kok en ja, een pleaser (ben ik ook dus voelde helemaal vertrouwd).

Het eten zag er zooooo verrukkelijk uit. Ja bij haar zou ik zo aan tafel willen aanschuiven.

Grappig, want toen ik hier gisteren naar zat te kijken moest ik aan je denken MV. Jij lijkt me namelijk ook een pleaser voor je gasten! En een hele lieve gastvrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven