Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Aurorus je staat er in! Welkom nogmaals! Mooi doel en ook knap wat je de afgelopen 4 weken al hebt bereikt.

Sowieso ziet je aanpak er ook goed uit. Normale eetmomenten, niet snaaien tussendoor en 3 x per week sporten. Goed bezig alvast!

Suikerbroodje ik heb gister ende dag inderdaad mijn sollicitatie verstuurd, Precies om wat jij zegt en wat ook helpt is dat ik niet weg hoef dus kan rustig om me heen kijken. Ik ben echt helemaal klaar met haar gedrag,

Ik ga zo tapas eten met een vriendin, heb vandaag overdag alvast wat gebalanst haha. Hopelijk valt de schade mee want morgen dus ook een etentje,

Vandaag ook begonnen het contact te herstellen met een aantal vrienden in Spanje die ik daar al kende lang voor ik mijn ex ontmoette en met wie het contact tijdens die heftige relatie nogal is verwaterd. Voelt erg goed om dat gat in de tijd te dichten. Geen idee of iedereen er nog voor open staat om de vriendschap weer aan te halen maar dat merk ik vanzelf wel.

Fijn weekend allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Hamaika. Hopelijk hoor je snel iets!

Ik ben gisteren uit eten geweest en vandaag pizza gegeten... Oh oh.
Suikerbroodje wellicht valt het mee.... Ik heb gisteravond de hele avond aan de tapas en rose gezeten en vandaag zag ik dat er toch nog steeds ruim af is...

Maar goed vanavond ook nog een etentje dus hopelijk juich ik niet te vroeg....

Ik hoop ook dat ik snel iets hoor ja want over n week ben ik n midweek op vakantie.
Nou hier een fikse min inderdaad! Al het vocht dat ik vorige week vasthield toen ik ongesteld was is er weer af gelukkig.

Deze week - 0.9
Nieuw gewicht 75.6
Toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan, woog ik 113 kilo. Bij mijn tweede poging nog maar 28. Dus ik fiets straks even naar de winkel om een nieuwe te halen en dan weeg ik me morgenochtend wel :nut:

En goed bezig hamaika!
Goed resultaat Hamaika! En jij valt wel heel veel en heel snel af Aurorus. :lol:

Ik woog vanmorgen 73,5 kg. Dat is dus -0,2 Klein minnetje maar, maar niet verkeerd.

Fijne dag allemaal!
Hier 71,4 dus -0,8, heel blij met eindelijk een min!

Hamaika, mooie min!!!! Wat goed van je dat je gesolliciteerd hebt en wat spannend! Ik ga ook heel erg duimen dat je snel positieve reactie krijgt! Mensen die zo moeilijk doen zoals jouw leidinggevende.......daar wil je gewoon niet mee omgaan... tja, mijn man had dus ook een rotweek op zijn werk en dat heeft ook meteen z'n weerslag op mij. In een functioneringsgesprek hadden ze gezegd dat verdere carrière niet mogelijk is, dat hij over zijn hoogtepunt heen is, en dat vanwege zijn leeftijd en dat ze alleen nog maar vrouwen willen aannemen..... heel vervelend maar hij heeft nu besloten nog een paar jaar zo te blijven werken, want het werk heeft ook veel voordelen en dan minder te gaan werken of helemaal iets anders te gaan doen. Binnenkort is er ook een wisseling van het management dus dat kan misschien ook schelen. Ik heb echt een ellendige week gehad, ik vroeg me steeds af waarom, maar ik denk dat het is vanwege de operatie van mijn dochter over 3 weken, ik zie daar enorm tegenop en slaap heel slecht.
Aurorus , welkom! Je bent al goed bezig lees ik en hele goede plannen! "Gewoon" gezond eten, daar kom je toch het verst mee denk ik en dan ook nog goed bewegen, super! Succes met je nieuwe weegschaal, neem er één die er heel vriendelijk uit ziet hahaha!
Suikerbroodje, fijn toch ook een min!
Tot nu toe alleen maar minnetjes, laten we dat proberen vol te houden! Succes allemaal!
Hoi meiden, lekker bezig jullie! Fijn die minnetjes!
Ik ben nog op vakantie en er is hier geen weegschaal, dus mijn gewicht geef ik volgende week weer door :)
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens op let, dus ik hoop heel erg dat het meevalt volgende week.
Succes jullie deze week!
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
hoera, de grote minnenclub stroomt vol!! :cheer: goed hoor iedereen!!
Ik mag me gelukkig ook aansluiten: ik weeg nu 70.2, dus -0.3. Gisteren zat ik onder de 70, maar helaas, nog een of twee weekjes wachten (of drie of vier, de vakantie komt eraan, nog twee weekjes). Is trouwens ook heel wat realistischer, deze kleine min.

Verder gaat het hier niet zo heel goed, mentaal tenminste. Het uitstellen van het fertiliteitstraject en een paar discussies die ik heb gevoerd met vrienden hebben heel wat naa4r boven gebracht , over het hele traject, de miskramen en de zwangerschap die mentaal gezien absoluut vreselijk was - het lijkt er nu een beetje op dat ik dat helemaal niet zo goed verwerkt heb als ik dacht (genegeerd is een beter woord ervoor).

Ik ben nu op zoek naar een therapeut, die me kan helpen met wat dingen (hopelijk in ieder geval). Ik zoek nu wel naar een echte therapie die me kan helpen omdat de gesprekstherapie die ik heb gehad toch niet zoveel effect heeft gehad, blijkt nu.

Gelukkig hebben wij op het werk een sociaal werkster (councillor) en die heeft me al aardig op weg geholpen. Zij is natuurlijk meer voor werk gerelateerde dingen maar ze wist wel welke therapie vermoedelijk zou gaan helpen dus da's een stap in de goede richting. Nu maar hopen dat ik een therapeut kan vinden zonder ellenlange wachtlijst....

OOk nog best druk op het werk, dus snel even verder. Later in de week hopelijk meer, had niet veel puf veel te schrijven vorige week.
I could go into detail...but I won't.
Even snel mijn gewicht 76.2

Zo ff bijlezen
Yes! De minnenclub groeit gestaag! Fijn ook Jua! Hoe gaat het verder met jou?
En Juul, lekker genieten! Is ook logisch dat je het beetje loslaat in de vakantie, komt wel weer! Veel plezier nog!
Jee Sasky, wat moeilijk voor je! Maar wat goed dat je hulp zoekt, zoiets gaat ook heel diep. Hoop dat je niet de hoop opgeeft voor de toekomst? En doe je het ook op andere gebieden rustig aan, zoals je werk? Veel sterkte de komende tijd :hug:
Zo allemaal minnen tot zover! Goed bezig zijn we zo samen!!!

Aurorus wat bizar zeg van die weegschaal... Echt extreem.... Hopelijk is de nieuwe weegschaal een lieve voor je!

Dank je wel meis, afgelopen paar weken waren crap, stilstaan en daarna ruim n kilo aankomen maar nu gelukkig weer op weg naar beneden.

Suikerbroodje ook dank je wel! Fijn jij ook weer een min, Al is hij kleins, er af is er af!

Maureen super netjes!!!! En wat gaan wij weer gelijk op zeg!

De sollicitatie gaat helaas niet door, ze hebben mijn cv bekeken en ik ben helaas 'overgekwalificeerd'. :?: . Ze zochten een ervaren kracht als in op medior niveau en ik ben als senior met 12 jaar ervaring te duur en te 'zwaar' voor de functie...... Helaas dus, ik had er echt naar uitgekeken maar goed ik kijk dus rustig verder rond. Er komt vast wel n nieuwe kans.

Vandaag wel een goed gesprek met mijn leidinggevende gehad, ze kwam zelf naar me toe (net op het moment dat ik naar haar wou gaan). Het gesprek was OK, voor nu is de kou wel weer even uit de lucht maar tegelijkertijd moet ik het eerst allemaal zien want het is niet de eerste keer dat we dit soort gedoe hebben, Het was ook veel wat ik al verwacht had. Ik moest er allemaal niet zo zwaar aan tillen etc etc en ze bedoelde het allemaal niet zo. Maar goed ik heb tegen haar gezegd dat het ook alles opgestapeld is en op zeker moment zijn het zoveel irritaties dat de bom barst, En dan kan het niet zo bedoeld zijn maar het komt dan wel door de opeenstapeling keihard binnen. Ik heb haar ook gezegd dat als ze mij niet betrekt in dingen ik ook niet kan instaan voor de kwaliteit van mijn werk en dat dat me niet de bedoeling lijkt. Ze zou er beter op letten (zei ze) en als ik me genegeerd voel moet ik dat aangeven.... Nou goed, we gaan het zien, alweer....

Wat heftig en moeilijk ook de situatie van jouw man op zijn werk. Wat een K opmerking ook zeg dat hij over zijn hoogtepunt heen is. Lekker motiverend ook maar niet heus.....
Snap ik ja dat in zijn geval het uitzitten het minst kwade is van de mogelijke oplossingen. Maar leuk is anders. Hopelijk helpt de management wissel wel mee.
Ja de operatie komt dichtbij nu he? Spannend zeg, over 3 weken, Snap goed dat je daar stress van hebt :hug: . Hoe is zij er zelf onder?

Juul fijne vakantie nog!!!!

Sasky ook netjes een min. Wat pittig meis waar je nu doorheen gaat.... :redrose: :hug: . Waren dat echt discussies met jouw vrienden? Heftig zeg, vooral als het zo veel onverwerkt verdriet naar boven haalt.
Fijn om te lezen dat die councillor je wel behoorlijk kan helpen bij het zoeken naar een geschikte therapie. Zoiets verwerken moet inderdaad goed gebeuren en niet elke therapie is daar echt geschikt voor. Ik hoop dat jullie samen iets kunnen vinden wat aansluit bij wat jij nodig hebt en waar je je zelf goed bij voelt want dat is ook belangrijk. :hug: nog eentje voor jou. Pas goed op jezelf en geef je emoties de ruimte, dat is heel erg belangrijk. Hoe moeilijk ook....

Jua netjes ook jouw min!

Hier vandaan Hollandse kost, bloemkool, gekookte aardappelen en een saucijs. Vanavond dan nog sporten. Nu zaak door te pakken!!!
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! En wat zijn sommigen van jullie al veel afgevallen zeg! Ik ben erg benieuwd wat mijn weegschaal morgen aangeeft. Ik heb inmiddels een nieuwe gekocht, haha.

Ik had vandaag een beetje een slechte dag. Hele dag op mijn kont gezeten op werk en toen ik thuiskwam in slaap gevallen op de bank voor 2 uur :facepalm: Maar goed, weinig bewogen overdag dus.

Daarnaast had ik al een paar dagen ontzettende zin in pasta carbonara, maar dat is natuurlijk alles behalve gezond. Vanavond kon ik me niet meer inhouden en heb ik toch besteld bij de Italiaan. Uiteindelijk was het niet eens lekker, dus achteraf mega spijt. Ik zou eigenlijk een avondje Netflixen, maar ik heb mezelf echt van de bank af moeten slepen om toch nog een rondje te rennen. Maar het is gelukt en het was nog een flink rondje ook :)
Aurorus hopelijk is je nieuwe weegschaal lief voor je vandaag! laten we het hopen.

Wat n dag heb je gehad, was je toen je daarna wakker werd niet helemaal uit je ritme? En balen is dat he als je dan toch per ongeluk overstag gaat en het ook nog niet eens smaakt. Hopelijk heb je met dat grote rondje alvast een stuk verbrand ervan!
Ik had een ochtenddienst gehad. Ik heb hele onregelmatige werktijden helaas, waardoor gezond eten/sporten af en toe lastig is, maar soms juist ook makkelijk. Deze week is het helaas een drama. Toen ik wakker werd was het etenstijd, dus toen ben ik maar gewoon gaan eten, haha. En ik had 600 calorieën verbrand tijdens mijn rondje, dus daar was ik heel tevreden over :)

Ik ben vanochtend op de weegschaal gaan staan: 78.9 kilo. Dus -1,5 kilo eraf in een week. Dat lijkt me wel heel veel en gezien het feit dat ik ook nog uit eten ben geweest (en flink heb geschranst), ligt het waarschijnlijk voor een deel aan mijn nieuwe weegschaal. Had er eentje van de action, nu een duurdere gekocht bij de Blokker. Maar goed, i'll take it haha ;) In totaal nu -4,6 kilo.
Oh Aurorus ja dat is wel lastig denk zo onregelmatig... Heb jaren ook onregelmatig gewerkt op Schiphol en dan na de nachtdienst ook pas tegen 5 uur in de middag wakker. Pittig.

Wel echt supergoed die 1,5 kilo er af!!!! En dat ondanks het zondigen! Ik ga het aanpassen!
Hey meiden ik heb even jullie mening nodig.

Ik ga maandag een midweek op vakantie, dus wat heeft jullie voorkeur?

- Zondag doorgeven?
- Weekje overslaan en de maandag erop weer doorgeven?

Laat maar weten!
Waar is iedereen?????

Wat doen we de komende week met het weegmoment? Zondag doorgeven of weekje overslaan? Want ik ben volgende week dus op vakantie.

Mijn voorkeur heeft weekje overslaan
Wat mij betreft slaan we een weekje over. Kan vast geen kwaad. Fijne vakantie Hamaika!
Nee toch? Ik hoop dat de anderen het ook nog lezen in elk geval en anders natuurlijk geen probleem om het te posten om te delen, maar de tabel werk ik wel pas de week erna bij.

Dank je wel Suikerbroodje!!! heb er ook echt zin in, even een midweek in een luxe hotel op de Veluwe. Ben er al vaak geweest en ben er ook echt ff aan toe! Zal wel wat aankomen want ga me in die vakantie wel lekker laten verwennen maar goed de volgende vakantie is pas half september dus tijd genoeg om het er weer af te krijgen.

Hier ga ik heen:
https://heerlickheijdvanermelo.nl/

Vandaag hebben we met n groep al weken geleden een tjalk gehuurd om te gaan varen, Ik baal wel dat het nu uitgerekend vandaag na al die weken zomer temperaturen nu zo grijs en fris is. Zal evengoed wel gezellig zijn, maar is toch anders als ik hoopte. Mijn idee was toch 'lekker in de zon met n wijntje erbij varen over de Vecht' en nu wordt het denk ik 'lekker met n dikke jas aan onder de overkapping varen op de Vecht @(
Weekje de tabel niet bijwerken lijkt mij ook prima hoor :) Jammer inderdaad dat je net het mooie weer misloopt.
Voor mij ook prima hor, een weekje overslaan. Voor mij worden het dan wel twee of drie weken overslaan want ben vanaf de 29ste op vakantie. Maar dat geeft niet :-D

Veel plezier met varen Hamaika, hopelijk valt het weer mee. Volgens week wordt het in ieder geval beter.

Hier even geen puf, we hebben alledrie een maag darm virus, ik en zoontje veel overgeven en wij zijn nu weer Wat beter, maar nu ligt man plat en alleen voor zoontje zorgen is best pittig, helemaal fit ben ik ook nog niet... dus tot gauw dames, ik hoop ook eens op een maand zonder ziek zijn..
I could go into detail...but I won't.
Hey ladies, uiteindelijk viel he weer mee en hebben we toch open kunnen varen zonder jas. Gelukkig maar haha, Was echt een hele leuke dag, met super catering en toch dat wijntje in de zon! Morgenvroeg dus naar de Veluwe, wordt ook zomers deze week! Lekker veel wandelen en zwemmen, zin in!!! Ben benieuwd naar de schade achteraf hahaha.

We slaan dus weekje over, tot over een week dus lieve ladies!

En voor Sasky jij alvast een hele fijne vakantie en tot over een paar weken. Wat rot dat jullie alweer geveld zijn...... Hopelijk gaat het voor vrijdag beter. Het is wel vaak ziekenboeg bij jullie, wat n ellende. :hug:

Meiden jullie lezen mij volgend weekend weer en dan volgende week maandag 2 juli de schade opnemen!
Lieve Hamaika, weet niet of je het nog leest, maar heeeeeeel veel plezier daar zeg, wat een heerlijkheid :-D ;) !!!!!
Fijn ook dat het op je werk weer wat rustiger is. Ik heb de hele week niet geschreven omdat het echt een rotweek was, niet zozeer dat er allemaal ellendige dingen gebeurden maar ik voelde me niet goed. Ik denk door de operatie van onze dochter die boven ons hoofd hangt en daardoor, denk ik, heb ik ook allemaal nachtmerries en flashbacks over het overlijden van mijn vader. Slaap dus erg slecht. Hopelijk is dat na 5 juli veel beter (dan is de operatie, of ja de hartkatheterisatie kan ik beter zeggen) Zelf ziet ze er helemaal niet tegenop. A.s. donderdag worden we nog gebeld met de laatste info. We hebben natuurlijk in Rotterdam al een hele dag rondleiding en voorbereiding gehad. Ik moet zeggen, dat mag wel wat minder want dat levert alleen maar meer stress op bij mij.
Aurora, supergoed bezig!!! 1,5 kilo, dat is toch een opkikker! Lijkt me best lastig om goed te eten met wisselende diensten, plan je wanneer je wat gaat eten?
Sasky, BALEN! Weer ziek, daar word je toch gek van en dan ook nog je zoontje, wat vervelend zeg. Misschien wel afgevallen door die buikperikelen? Hoop dat je je snel weer fit voelt en je gezin natuurlijk ook en dan inderdaad niet alleen een maandje maar minstens een half jaar!!!! Lekker binnenkort op vakantie, dat hebben jullie wel verdiend!

Hier dus een baalweek, ook slecht gegeten en nu zwaar ongesteld, dus ben wel blij dat ik even niet op de weegschaal hoef ;-)
Vanochtend weer wat fruit en noten op dus weer een goede start. ik ga proberen er weer wat van te maken maar heb het erg druk, ben bezig eigen bedrijfje op te zetten en daar komt heel veel bij kijken en gaat langzamer dan ik dacht. Dan denk ik al gauw: waar ben ik eigenlijk mee bezig. Maar toch heb ik er wel veel zin in en het hoeft geen commercieel succes te worden. Ben gewoon toe aan vakantie, ik ga eens kijken op die site van dat hotel van Hamaika, klinkt goed in ieder geval. Voor nu ga ik weer snel aan de slag, veel succes allemaal deze week, het wordt in ieder geval mooi weer :-D
Ben weer terug van vakantie en het valt gelukkig alles mee, vanmorgen 67,2!
Ik ga voor volgende week proberen onder de 67 te komen.
Fijne vakantie hamaika en snap dat je volgende week pas weer de tabel bijwerkt
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven