Geld & Recht alle pijlers

Klacht ingediend bij bedrijf en nu?

26-06-2018 20:30 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden heb ik een klacht ingediend bij een bedrijf over de manier waarop een medewerker mij te woord stond. Dit is een bedrijf waar ik zeer regelmatig iets kocht.

Het is een lang verhaal maar het komt erop neer dat ik me niet serieus genomen voel en het is voor mij nu een principe kwestie geworden.

Ik heb eerst een mail gestuurd en krijg daarop een hele rare reactie van dezelfde persoon als waarover ik die klacht ingediend had. Ze gaf ook haar eigen invulling aan mijn mail en reageerde ergens op waar ik het niet eens over had. Toen verzocht nogmaals de mail goed te lezen. Kreeg daarop alleen een ‘we kunnen niets voor je doen’
terug, van weer dezelfde persoon.

Uiteindelijk bij het filliaal zelf een klacht ingediend. Heel bericht teruf dat het ze zo idd niet met klanten omgingen en bla bla bla. Of ik mijn verhaal wilde mailen en dan zou er werk van gemaakt worden. Ik gedaan en vervolgens hoor ik niks meer. Dus ik vroeg hoe het ermee stond en toen kreeg ik de reactie dat de persoon er op aangesproken zou worden en dat ze ‘verder niets gingen zeggen ivm de privacywet’.

Ben ik nou gek? Waar hebben ze het over? Ik vraag niet om privegegevens. Ik dien enkel een klacht in en daar wordt heel raar mee omgegaan.

Ik bereik er niks mee maar ik voel me echt voor lul gezet. Ik besteed daar zeer regelmatig een zeer leuk bedrag en als je ergens iets van zegt (terecht mijn inziens), dan doen ze net of je een achterlijke bent en moet je niet zo zeuren.

Nogmaals, ik weet dat het energie kost maar het is voor mij een principe kwestie. Betreft trouwens een winkel met een stuk of 15 filialen in het land. Klantenservice lijkt alleen uit die ene persoon te bestaan.

Wat zouden jullie hiermee doen?
Voortaan naar een andere winkel gaan.
Voortaan naar een andere winkel gaan. Simpel toch?
LV :high5:
Wat verwacht je dan van het bedrijf? Want dat wordt me uit je openingspost niet duidelijk.
Wat ik zou doen? Blij zijn dat dit blijkbaar de grote problemen uit mijn leven zijn.
Maar wat wil/ verwacht jij dan dat ze gaan doen?
Sansa_ schreef:
26-06-2018 20:33
Wat ik zou doen? Blij zijn dat dit blijkbaar de grote problemen uit mijn leven zijn.
Goede reactie, helemaal top.
Ik zou me idd zo onbeschoft laten behandelen.
En wat kan jij doen?
Ze shamen via social media?

Maar ik zou zelf Lekker naar de concurrent gaan en daar leuke bedragen gaan besteden.
gizzmo-returns schreef:
Maar wat wil/ verwacht jij dan dat ze gaan doen?
Een fatsoenlijke en nette reactie op mijn klacht, waaruit blijkt dat ze hun klanten serieus nemen. Zoals een normaal bedrijf met klachten omgaat. Lijkt me niet teveel gevraagd toch?
Ik zou kijken of ik de klacht op social media kwijt kan.. Facebook, twitter etc.
Vaak nemen ze een klacht met publiek een stuk serieuzer.
Wat zou je willen dan?, ze hebben de medewerker erop aangesproken (zeggen ze) en dan moet het toch klaar zijn.
Froezel schreef:
26-06-2018 20:36
Wat zou je willen dan?, ze hebben de medewerker erop aangesproken (zeggen ze) en dan moet het toch klaar zijn.
Hun hele reactie is (telkens) raar.
En die medewerker hebben ze er vast niet op aangesproken. Ik krijg pas rare reacties als ik er zelf steeds om vraag.

Hun hele ‘klantvriendelijkheid’ slaat gewoon nergens op.
Maar goed, blijkbaar zeur ik en vinden jullie het doodnormaal om zo om te gaan met klanten.

Bedankt voor de antwoorden.
Sansa_ schreef:

Wat een dooddoener.
minnimouse schreef:
26-06-2018 20:34
Goede reactie, helemaal top.
Ik zou me idd zo onbeschoft laten behandelen.
Maar wat wil je dan? Excuses? Een jaar lang gratis winkelen? Dat kutwijf op haar lelijke rotbek slaan?
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2018 20:39
Maar wat wil je dan? Excuses? Een jaar lang gratis winkelen? Dat kutwijf op haar lelijke rotbek slaan?
Zoals ik al zei: een fatsoenlijke reactie. Ik hoef geen gratis dingen.
Sansa_ schreef:
Net als jij bedoel je. Dat je zo lekker onbezorgd en nutteloos de hele dag kan reageren op viva topics.
Maar ze hebben toch gezegd dat ze zo niet met klanten omgaan en dat de medewerker erop wordt aangesproken? Dat is toch fatsoenlijk? Wat moeten ze je nog meer mailen dan?
minnimouse schreef:
26-06-2018 20:40
En die krijg je dus niet. En de kans dat je die ooit wel gaat krijgen wordt kleiner naarmate je vaker mailt. Waarschijnlijk ben je nu al de risée van de week geworden. Laat het los joh.
minnimouse schreef:
26-06-2018 20:40
Dus als ze jou een reactie geven wat jij wilt horen ben je tevreden? Dan krijg je een voorgekauwd antwoord waar ze niets van menen. Ik snap dat je teleurgesteld bent in hun reacties, maar ik zou hier je energie niet insteken, zonde van je energie en tijd.
Ik word nu trouwens wel heel nieuwsgierig naar wat voor vreselijks dat mens dan wel niet tegen je gezegd heeft.
wolkie schreef:
26-06-2018 20:43
Maar ze hebben toch gezegd dat ze zo niet met klanten omgaan en dat de medewerker erop wordt aangesproken? Dat is toch fatsoenlijk? Wat moeten ze je nog meer mailen dan?
Dat heeft een filiaalmedewerker gemaild. De persoon waar de klacht over ging zit op het hoofdkantoor. Aangeven dat de regiomanager er iets mee gaat doen en vervolgens hoor je niks meer. Ook die laatste reactie over die AVG. Het is gewoon de hele manier van reageren.
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2018 20:43
En die krijg je dus niet. En de kans dat je die ooit wel gaat krijgen wordt kleiner naarmate je vaker mailt. Waarschijnlijk ben je nu al de risée van de week geworden. Laat het los joh.
Vast wel ja.
En zo wordt je dus als klant belachelijk gemaakt. Mooi toch? In plaats van normaal reageren gaan we klanten uitlachen. Geweldig! Zo verliezen ze in elk geval klanten.
minnimouse schreef:
26-06-2018 20:46
Vast wel ja.
En zo wordt je dus als klant belachelijk gemaakt. Mooi toch? In plaats van normaal reageren gaan we klanten uitlachen. Geweldig! Zo verliezen ze in elk geval klanten.
Je draaft echt een beetje door
Vermoedelijk zit dit inmiddels in het dossier van die medewerker. Ze hebben je gevraagd het op schrift te stellen, dus daarmee nemen ze je zeker wel serieus. Dat ze dossier opbouwen, dat mogen ze ivm privacy natuurlijk niet zeggen.
En verder vind ik dat het bedrijf niet slim met klachten omgaat, die communicatie naar een goede klant schiet inderdaad tekort.

Maar als ik jou was zou ik het verder loslaten.
Beter een half motto....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven