Te weinig wisselgeld bij de kassa
donderdag 19 juli 2018 om 21:10
Ik kan mij er echt dood aan ergeren -- te weinig wisselgeld bij de kassa.
Je koopt iets van 2.20. Je geeft bijvoorbeeld 4 euro en je krijgt iets van 30 cent terug.
Op het bonnetje staat dat je 2.20 hebt betaald zonder wisselgeld.
Als je niet meteen oplet, dan kan je dit overkomen. Niet dat het super erg is, maar is dit niet gewoon stelen? Als ik iets mee zou nemen uit de winkel word ik gestraft. Het is oneerlijk. Ik vind dat dit bewust gedaan word omdat:
- Verkeerd intoetsen dat ik contant 2.20 heb afgerekend.
- niet genoeg wisselgeld geven.
Dit kunnen niet twee 'toevallige fouten' zijn. Maar toch word hier nooit iets aan gedaan.
Toen dit mij overkwam was ik best wel teleurgesteld. Ik klaagde bij de manager en ik gaf aan dat dit al vaker was gebeurd bij dezelfde kassa. Ik zei ook dat dit niet toevallig kan zijn. Toch zou de winkel het natuurlijk nooit in zijn hoofd halen om aangifte te doen.
Een week later ging ik boodschappen doen. Wij hingen een pak luiers aan de kinderwagen. We liepen gewoon langs de kassa alsof er niets aan de hand was. We hadden alle andere boodschappen afgerekend en gingen naar huis.
In de avond (toen het rustig was) kwam ik terug. Ik zei: sorry, ik ben vergeten die luiers af te rekenen. Het is aan de kinderwagen bijven hangen en we hadden het niet door. Ik wil hier graag nog voor betalen.
Wat vinden jullie? Hebben jullie gelijke ervaringen? Ik bedoel: als je dit als cassiere de hele dag doet.... levert het een leuk extra uurloon op. En de winkel wil er niets aan doen?? Omdat het om een klein bedrag gaat en het 'waarschijnlijk' een vergissing was.
Je koopt iets van 2.20. Je geeft bijvoorbeeld 4 euro en je krijgt iets van 30 cent terug.
Op het bonnetje staat dat je 2.20 hebt betaald zonder wisselgeld.
Als je niet meteen oplet, dan kan je dit overkomen. Niet dat het super erg is, maar is dit niet gewoon stelen? Als ik iets mee zou nemen uit de winkel word ik gestraft. Het is oneerlijk. Ik vind dat dit bewust gedaan word omdat:
- Verkeerd intoetsen dat ik contant 2.20 heb afgerekend.
- niet genoeg wisselgeld geven.
Dit kunnen niet twee 'toevallige fouten' zijn. Maar toch word hier nooit iets aan gedaan.
Toen dit mij overkwam was ik best wel teleurgesteld. Ik klaagde bij de manager en ik gaf aan dat dit al vaker was gebeurd bij dezelfde kassa. Ik zei ook dat dit niet toevallig kan zijn. Toch zou de winkel het natuurlijk nooit in zijn hoofd halen om aangifte te doen.
Een week later ging ik boodschappen doen. Wij hingen een pak luiers aan de kinderwagen. We liepen gewoon langs de kassa alsof er niets aan de hand was. We hadden alle andere boodschappen afgerekend en gingen naar huis.
In de avond (toen het rustig was) kwam ik terug. Ik zei: sorry, ik ben vergeten die luiers af te rekenen. Het is aan de kinderwagen bijven hangen en we hadden het niet door. Ik wil hier graag nog voor betalen.
Wat vinden jullie? Hebben jullie gelijke ervaringen? Ik bedoel: als je dit als cassiere de hele dag doet.... levert het een leuk extra uurloon op. En de winkel wil er niets aan doen?? Omdat het om een klein bedrag gaat en het 'waarschijnlijk' een vergissing was.
gregie wijzigde dit bericht op 19-07-2018 21:14
0.06% gewijzigd
donderdag 19 juli 2018 om 22:43
Jij bent begonnen met je beschuldiging aan de kassière. Dat is ook niet leuk.
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 19 juli 2018 om 22:43
Jij bent de gene die over luiers begint, dat je zo eerlijk bent dat je terug gaat wat niets met het verhaal te maken heeft. Ik vind dat dan weer overdreven. Als ik er thuis achter kom ga ik niet helemaal terug.
donderdag 19 juli 2018 om 22:44
Lady*Voldemort schreef: ↑19-07-2018 22:39Je maakt wat mee zeg. Nu zelfs al winkelketens die expres mensen inzetten die niet kunnen rekenen teneinde hun klanten geld afhandig te maken
Ik ben nu 48, doe al zo'n 35 jaar zelfstandig boodschappen en het is me misschien drie keer overkomen dat ik een paar euro/gulden te weinig wisselgeld terug kreeg. En al die drie keer is dat keurig in der minne geschikt.
Maar jou overkomt dat dus dagelijks. Okee.
misschien is het achteraf gezien ook anders in elk land. In Nederland komt het schijnbaar niet veel voor. Ik woon in het buitenland.
Ik was gewoon nieuwschierig wat mensen van die situatie vinden...
Ik heb zelden een elektriciteitsrekening ontvangen die klopt (en ik krijg altijd gelijk). Altijd word de cheque met borg naar een ander adres gestuurd.... of naar een niet bestaand adres wat totaal niet eens in de buurt komt van mijn adres.
Na een tijdje ben je dat ook wel zat.
donderdag 19 juli 2018 om 22:45
schande! vind ikbutterfly- schreef: ↑19-07-2018 22:43Jij bent de gene die over luiers begint, dat je zo eerlijk bent dat je terug gaat wat niets met het verhaal te maken heeft. Ik vind dat dan weer overdreven. Als ik er thuis achter kom ga ik niet helemaal terug.

donderdag 19 juli 2018 om 22:45
Nou, remigreren dan maar.gregie schreef: ↑19-07-2018 22:44misschien is het achteraf gezien ook anders in elk land. In Nederland komt het schijnbaar niet veel voor. Ik woon in het buitenland.
Ik was gewoon nieuwschierig wat mensen van die situatie vinden...
Ik heb zelden een elektriciteitsrekening ontvangen die klopt (en ik krijg altijd gelijk). Altijd word de cheque met borg naar een ander adres gestuurd.... of naar een niet bestaand adres wat totaal niet eens in de buurt komt van mijn adres.
Na een tijdje ben je dat ook wel zat.
donderdag 19 juli 2018 om 22:50
?butterfly- schreef: ↑19-07-2018 22:48Nou ik vind mezelf geen slecht persoon hoor. En iedereen merkt dat jij stiekem vindt dat je de volgende keer ook niet terug hoeft met de luiers omdat 'de winkel van jou steelt'.

ik zou niet hetzelfde doen...
donderdag 19 juli 2018 om 22:51
Waarom zeg je er op het moment zelf dan niks van? Als je 30 cent terug krijgt ipv een paar euro, dat zie je toch direct? Ik geloof het niet. En nee ik ga geen 20 minuten rijden om alsnog 6 euro te betalen voor een fout van hun zelf waar ik thuis pas achter kom.
donderdag 19 juli 2018 om 22:53
dat is niet hun fout. Dat is jouw fout.butterfly- schreef: ↑19-07-2018 22:51Waarom zeg je er op het moment zelf dan niks van? Als je 30 cent terug krijgt ipv een paar euro, dat zie je toch direct? Ik geloof het niet. En nee ik ga geen 20 minuten rijden om alsnog 6 euro te betalen voor een fout van hun zelf waar ik thuis pas achter kom.
Net zoals het hun fout is wanneer ze niet genoeg teruggeven.
donderdag 19 juli 2018 om 22:56
Op je werk schrijf je nooit Nederlands?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 19 juli 2018 om 22:58
nee..
donderdag 19 juli 2018 om 23:03
sommigen gaan ervan uit dat ik in Noorwegen woon... daarom heb ik maar Noorwegen ingevuld op mijn profiel...JollyRider schreef: ↑19-07-2018 23:00In Noorwegen hebben zelfs de kleinste supermarkten gewoon scanners en pin-automaten overigens. En geen euro’s
donderdag 19 juli 2018 om 23:04
vrijdag 20 juli 2018 om 00:07
Als TO dingen niet op de band legt, is het gewoon haar schuld hoor. Dat bierverhaal is dan misschien net anders.butterfly- schreef: ↑19-07-2018 22:56Dan is het ook jouw fout dat je niet bij de kassa opmerkt dat je te weinig wisselgeld krijgt.
On-topic: TO, word je er niet ongelofelijk moe van om bij elk foutje dat iemand maakt er meteen vanuit te gaan dat mensen dat opzettelijk doen om jou te pakken te nemen? En het lijkt me beter als je je luiers blijft betalen...

vrijdag 20 juli 2018 om 00:12
Uhuh...gregie schreef: ↑19-07-2018 22:33Er is ook een winkelketen welke verstandelijk beperkten aan de kassa zet. Ik vind het heel fijn dat die mensen werk hebben maar...
Die slaan echt alles verkeerd aan... Van die toetjes waar er 4 in zitten. slaan ze ook 4 keer aan.
Ik vind dat een winkeleigenaar echt alles op alles moet zetten om schijn of misverstand te voorkomen

vrijdag 20 juli 2018 om 01:01
wel jammer dat bepaalde mensen dingen verdraaien....BrightonRock schreef: ↑20-07-2018 00:07Als TO dingen niet op de band legt, is het gewoon haar schuld hoor. Dat bierverhaal is dan misschien net anders.
On-topic: TO, word je er niet ongelofelijk moe van om bij elk foutje dat iemand maakt er meteen vanuit te gaan dat mensen dat opzettelijk doen om jou te pakken te nemen? En het lijkt me beter als je je luiers blijft betalen...
vrijdag 20 juli 2018 om 01:11
Dit heb ik nooit beweerd. Alleen hebben andere mensen dit ervan gemaakt.
Soms zijn er best wel kortzichtige mensen..