Geld & Recht alle pijlers

Te weinig wisselgeld bij de kassa

19-07-2018 21:10 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij er echt dood aan ergeren -- te weinig wisselgeld bij de kassa.

Je koopt iets van 2.20. Je geeft bijvoorbeeld 4 euro en je krijgt iets van 30 cent terug.

Op het bonnetje staat dat je 2.20 hebt betaald zonder wisselgeld.

Als je niet meteen oplet, dan kan je dit overkomen. Niet dat het super erg is, maar is dit niet gewoon stelen? Als ik iets mee zou nemen uit de winkel word ik gestraft. Het is oneerlijk. Ik vind dat dit bewust gedaan word omdat:

- Verkeerd intoetsen dat ik contant 2.20 heb afgerekend.
- niet genoeg wisselgeld geven.

Dit kunnen niet twee 'toevallige fouten' zijn. Maar toch word hier nooit iets aan gedaan.

Toen dit mij overkwam was ik best wel teleurgesteld. Ik klaagde bij de manager en ik gaf aan dat dit al vaker was gebeurd bij dezelfde kassa. Ik zei ook dat dit niet toevallig kan zijn. Toch zou de winkel het natuurlijk nooit in zijn hoofd halen om aangifte te doen.

Een week later ging ik boodschappen doen. Wij hingen een pak luiers aan de kinderwagen. We liepen gewoon langs de kassa alsof er niets aan de hand was. We hadden alle andere boodschappen afgerekend en gingen naar huis.

In de avond (toen het rustig was) kwam ik terug. Ik zei: sorry, ik ben vergeten die luiers af te rekenen. Het is aan de kinderwagen bijven hangen en we hadden het niet door. Ik wil hier graag nog voor betalen.

Wat vinden jullie? Hebben jullie gelijke ervaringen? Ik bedoel: als je dit als cassiere de hele dag doet.... levert het een leuk extra uurloon op. En de winkel wil er niets aan doen?? Omdat het om een klein bedrag gaat en het 'waarschijnlijk' een vergissing was.
gregie wijzigde dit bericht op 19-07-2018 21:14
0.06% gewijzigd
gregie schreef:
19-07-2018 22:20
waarom maken mensen mij nu ineens uit voor dief??

Ik zeg toch dat ik die luiers gewoon betaald heb..... Ik ben wel eerlijk door het alsnog te betalen.

Een beetje virtual kopschoppen dit. Wel grappig dat hier soms mensen zijn die dat wel lekker vinden.

Jij bent begonnen met je beschuldiging aan de kassière. Dat is ook niet leuk.
I wanna live my life with the volume full!
gregie schreef:
19-07-2018 22:31
dat hoort ook niet. Ik zou terug gaan, en de winkel er bewust van maken.
Jij bent de gene die over luiers begint, dat je zo eerlijk bent dat je terug gaat wat niets met het verhaal te maken heeft. Ik vind dat dan weer overdreven. Als ik er thuis achter kom ga ik niet helemaal terug.
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2018 22:39
Je maakt wat mee zeg. Nu zelfs al winkelketens die expres mensen inzetten die niet kunnen rekenen teneinde hun klanten geld afhandig te maken :rofl:

Ik ben nu 48, doe al zo'n 35 jaar zelfstandig boodschappen en het is me misschien drie keer overkomen dat ik een paar euro/gulden te weinig wisselgeld terug kreeg. En al die drie keer is dat keurig in der minne geschikt.

Maar jou overkomt dat dus dagelijks. Okee.

misschien is het achteraf gezien ook anders in elk land. In Nederland komt het schijnbaar niet veel voor. Ik woon in het buitenland.

Ik was gewoon nieuwschierig wat mensen van die situatie vinden...

Ik heb zelden een elektriciteitsrekening ontvangen die klopt (en ik krijg altijd gelijk). Altijd word de cheque met borg naar een ander adres gestuurd.... of naar een niet bestaand adres wat totaal niet eens in de buurt komt van mijn adres.

Na een tijdje ben je dat ook wel zat.
butterfly- schreef:
19-07-2018 22:43
Jij bent de gene die over luiers begint, dat je zo eerlijk bent dat je terug gaat wat niets met het verhaal te maken heeft. Ik vind dat dan weer overdreven. Als ik er thuis achter kom ga ik niet helemaal terug.
schande! vind ik
gregie schreef:
19-07-2018 22:44
misschien is het achteraf gezien ook anders in elk land. In Nederland komt het schijnbaar niet veel voor. Ik woon in het buitenland.

Ik was gewoon nieuwschierig wat mensen van die situatie vinden...

Ik heb zelden een elektriciteitsrekening ontvangen die klopt (en ik krijg altijd gelijk). Altijd word de cheque met borg naar een ander adres gestuurd.... of naar een niet bestaand adres wat totaal niet eens in de buurt komt van mijn adres.

Na een tijdje ben je dat ook wel zat.
Nou, remigreren dan maar.
gregie schreef:
19-07-2018 22:45
schande! vind ik
Nou ik vind mezelf geen slecht persoon hoor. En iedereen merkt dat jij stiekem vindt dat je de volgende keer ook niet terug hoeft met de luiers omdat 'de winkel van jou steelt'.
butterfly- schreef:
19-07-2018 22:48
Nou ik vind mezelf geen slecht persoon hoor. En iedereen merkt dat jij stiekem vindt dat je de volgende keer ook niet terug hoeft met de luiers omdat 'de winkel van jou steelt'.
? :bonk:

ik zou niet hetzelfde doen...
gregie schreef:
19-07-2018 22:50
? :bonk:

ik zou niet hetzelfde doen...
Waarom zeg je er op het moment zelf dan niks van? Als je 30 cent terug krijgt ipv een paar euro, dat zie je toch direct? Ik geloof het niet. En nee ik ga geen 20 minuten rijden om alsnog 6 euro te betalen voor een fout van hun zelf waar ik thuis pas achter kom.
butterfly- schreef:
19-07-2018 22:51
Waarom zeg je er op het moment zelf dan niks van? Als je 30 cent terug krijgt ipv een paar euro, dat zie je toch direct? Ik geloof het niet. En nee ik ga geen 20 minuten rijden om alsnog 6 euro te betalen voor een fout van hun zelf waar ik thuis pas achter kom.
dat is niet hun fout. Dat is jouw fout.

Net zoals het hun fout is wanneer ze niet genoeg teruggeven.
gregie schreef:
19-07-2018 21:45
Eerlijk, ik maak zelden of nooit fouten op mijn werk. Gebeurd dit wel dan betreur ik dat heel erg en zou ik er niet zomaar overheen stappen.

Op mijn werk ben ik altijd scherp en secuur.
Op je werk schrijf je nooit Nederlands?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
gregie schreef:
19-07-2018 22:53
dat is niet hun fout. Dat is jouw fout.

Net zoals het hun fout is wanneer ze niet genoeg teruggeven.
Dan is het ook jouw fout dat je niet bij de kassa opmerkt dat je te weinig wisselgeld krijgt.
JollyRider schreef:
19-07-2018 22:56
Op je werk schrijf je nooit Nederlands?
nee..
In Noorwegen hebben zelfs de kleinste supermarkten gewoon scanners en pin-automaten overigens. En geen euro’s
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-07-2018 23:00
In Noorwegen hebben zelfs de kleinste supermarkten gewoon scanners en pin-automaten overigens. En geen euro’s
sommigen gaan ervan uit dat ik in Noorwegen woon... daarom heb ik maar Noorwegen ingevuld op mijn profiel...
gregie schreef:
19-07-2018 23:03
sommigen gaan ervan uit dat ik in Noorwegen woon... daarom heb ik maar Noorwegen ingevuld op mijn profiel...
Slap excuus.
gregie schreef:
19-07-2018 23:03
:rofl:
(Dead Kennedys)
KyloRen schreef:
19-07-2018 23:04
Slap excuus.
Kijk maar in mijn history! Het is echt waar:)
gregie schreef:
19-07-2018 23:05
Kijk maar in mijn history! Het is echt waar:)
Da's fijn voor je. Het heeft een reden dat ze dat denken.
KyloRen schreef:
19-07-2018 23:11
Da's fijn voor je. Het heeft een reden dat ze dat denken.
vertel :)
gregie schreef:
19-07-2018 23:12
vertel :)
?
butterfly- schreef:
19-07-2018 22:56
Dan is het ook jouw fout dat je niet bij de kassa opmerkt dat je te weinig wisselgeld krijgt.
Als TO dingen niet op de band legt, is het gewoon haar schuld hoor. Dat bierverhaal is dan misschien net anders.

On-topic: TO, word je er niet ongelofelijk moe van om bij elk foutje dat iemand maakt er meteen vanuit te gaan dat mensen dat opzettelijk doen om jou te pakken te nemen? En het lijkt me beter als je je luiers blijft betalen...
gregie schreef:
19-07-2018 22:33
Er is ook een winkelketen welke verstandelijk beperkten aan de kassa zet. Ik vind het heel fijn dat die mensen werk hebben maar...

Die slaan echt alles verkeerd aan... Van die toetjes waar er 4 in zitten. slaan ze ook 4 keer aan.

Ik vind dat een winkeleigenaar echt alles op alles moet zetten om schijn of misverstand te voorkomen
Uhuh... |-)
BrightonRock schreef:
20-07-2018 00:07
Als TO dingen niet op de band legt, is het gewoon haar schuld hoor. Dat bierverhaal is dan misschien net anders.

On-topic: TO, word je er niet ongelofelijk moe van om bij elk foutje dat iemand maakt er meteen vanuit te gaan dat mensen dat opzettelijk doen om jou te pakken te nemen? En het lijkt me beter als je je luiers blijft betalen...
wel jammer dat bepaalde mensen dingen verdraaien....
bethweeter schreef:
19-07-2018 22:38
Gregie beweerde ooit hier op het forum advocaat te zijn :facepalm:
Dit heb ik nooit beweerd. Alleen hebben andere mensen dit ervan gemaakt.

Soms zijn er best wel kortzichtige mensen..
wolkie schreef:
19-07-2018 21:44
Totaal niet herkenbaar. Maar je koopt iets van €2,2 en betaald met €4 en je krijgt maar €0,30 terug? Dus €1,5 te weinig? Dat zie toch gelijk??
Dit ^
maar daar reageert TO dan weer niet op :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven