Hun fout of de mijne?
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:13
Hoi,
Ik ben met mijn vriend een nachtje weggeweest in een hotel in België. Nu moesten wij afrekenen en heeft de receptionist maar € 7,40 in rekening gebracht dit heb ik via de pin betaald ( was eigenlijk € 67,40)
Nu is mijn vraag.. het is hun fout toch? Ik Ik zag dat ze me een mail hadden gestuurd en gebeld hadden.... of ik het toch nog over wil maken...
Ik wacht jullie reacties af....
Ik ben met mijn vriend een nachtje weggeweest in een hotel in België. Nu moesten wij afrekenen en heeft de receptionist maar € 7,40 in rekening gebracht dit heb ik via de pin betaald ( was eigenlijk € 67,40)
Nu is mijn vraag.. het is hun fout toch? Ik Ik zag dat ze me een mail hadden gestuurd en gebeld hadden.... of ik het toch nog over wil maken...
Ik wacht jullie reacties af....

zaterdag 4 augustus 2018 om 22:16

zaterdag 4 augustus 2018 om 22:21
Ik zou ook niks zeggen hoor, zo van foutje van de bank in jouw voordeel.
Maar als ze je mailen zou ik het wel overmaken, en ja het was hun fout.
Maar als ze je mailen zou ik het wel overmaken, en ja het was hun fout.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest

zaterdag 4 augustus 2018 om 22:21
Huh? Waarom zei je niks tijdens het pinnen? Je weet dan toch dat het bedrag niet klopt? Ik vind dat behoorlijk aso eigenlijk. Ik doe dat zelfs in een winkel als ik zie dat er een foutief bedrag wordt aangeslagen. In mijn nadeel maar ook in mijn voordeel. En je moet gewoon betalen. Je weet wat de overnachting moest kosten en je weet dat je dat niet hebt betaald.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:24
In dit geval maakt het niet zoveel uit wie 'de fout' heeft gemaakt. Zij hebben je een aanbod gedaan (overnachting voor 67,40), jij hebt dat aanbod aanvaard (want je hebt er gebruik van gemaakt). Jij hebt nu nog niet aan (het grootste deel van) je betalingsverplichting voldaan. Dat dat misschien komt doordat de receptioniste een foutje heeft gemaakt bij het intoetsen van het te betalen bedrag op de pin-terminal doet daar niks aan af.
Dus je moet gewoon betalen. Zowel vanuit juridisch oogpunt als uit fatsoens-oogpunt.
Dus je moet gewoon betalen. Zowel vanuit juridisch oogpunt als uit fatsoens-oogpunt.
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:42
Ik betaalde ooit 61,00 per pin bij de bioscoop ipv 6,10 en had dat niet door want ik stond te kletsen met m’n vriendin, gelukkig zag het meisje achter de kassa het wel en kreeg ik het verschil direct contact terug
anders had ik er weer achteraan gemoeten enzo.....

~ It takes a rad mama to be a father too ~

zaterdag 4 augustus 2018 om 22:46
Maar de TO had het wel door tijdens het pinnenbam_1984 schreef: ↑04-08-2018 22:42Ik betaalde ooit 61,00 per pin bij de bioscoop ipv 6,10 en had dat niet door want ik stond te kletsen met m’n vriendin, gelukkig zag het meisje achter de kassa het wel en kreeg ik het verschil direct contact teruganders had ik er weer achteraan gemoeten enzo.....
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:47

zaterdag 4 augustus 2018 om 22:55
+1Orangetree schreef: ↑04-08-2018 22:21Huh? Waarom zei je niks tijdens het pinnen? Je weet dan toch dat het bedrag niet klopt? Ik vind dat behoorlijk aso eigenlijk. Ik doe dat zelfs in een winkel als ik zie dat er een foutief bedrag wordt aangeslagen. In mijn nadeel maar ook in mijn voordeel. En je moet gewoon betalen. Je weet wat de overnachting moest kosten en je weet dat je dat niet hebt betaald.
zaterdag 4 augustus 2018 om 23:00
Orangetree schreef: ↑04-08-2018 22:21Huh? Waarom zei je niks tijdens het pinnen? Je weet dan toch dat het bedrag niet klopt? Ik vind dat behoorlijk aso eigenlijk.
Inderdaad, ik vind het ook asociaal om je mond niet open te doen. Als ze zestig euro teveel had berekend had je er ook iets van gezegd tenslotte.
zaterdag 4 augustus 2018 om 23:08
Dit zou mij ook kunnen gebeuren; ik sta nog weleens op de automatische piloot Mn pincode in te tikken en zeker met contactloos betalen kijk ik lang niet altijd naar het bedrag en zou dat dus ook niet direct merken.Tornacense schreef: ↑04-08-2018 22:17Dus je merkt dat ze gigantisch veel te weinig aanrekenen / intikken op de bancotact ter plekke en je zegt niets?
Ik zou me alleen al daarom doodschamen.
En dus maken dat dat geld op hun rekening staat.
Ik zou de rest echter wel overmaken, zeker als ze netjes een e-mail sturen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

zaterdag 4 augustus 2018 om 23:14
Ik mag toch hopen dat je kijkt hoeveel er van je bank af gaat voordat je op ja klikt.
Daarbij lijkt TO niet voornemens om gewoon netjes te betalen, want waarom anders die “schuldvraag”.