Onrechtmatig camera gebruik?
donderdag 30 augustus 2018 om 13:38
Onze achterburen vinden ons blijkbaar erg interessant. Zodra wij (ik of mijn moeder) namelijk onze achtertuin uit komen met onze 2 golden retrievers hangt meneer onmiddellijk uit zijn raam met zijn canon camera en maakt hij overduidelijk met flits foto's van ons en mogelijk ook filmpjes.
Gezien wij de uitwerpselen van onze hondjes netjes opruimen zie ik geen reden waarom meneer desbetreffende foto's of filmpjes van ons zou moeten bezitten tenzij hij een gigantisch fan is van golden retrievers op afstand fotograferen.
Onze vraag is dan ook of dhr in zijn recht staat? Mag hij zomaar foto's maken? En weet ik veel wat nog meer? Mijn moeder voelt zich er absoluut niet fijn bij, gezien dit ook savonds gebeurt en je dus overduidelijk de flitser af ziet gaan, wanneer je vraagt waar hij mee bezig is krijg je geen antwoord en klikt hij rustig door.
Nu ben ik niet z'n type wat aan de deur gaat staan maar ik ben er toch zo langzamerhand wel ontzettend klaar mee. Wat kunnen we hier aan doen?
Gezien wij de uitwerpselen van onze hondjes netjes opruimen zie ik geen reden waarom meneer desbetreffende foto's of filmpjes van ons zou moeten bezitten tenzij hij een gigantisch fan is van golden retrievers op afstand fotograferen.
Onze vraag is dan ook of dhr in zijn recht staat? Mag hij zomaar foto's maken? En weet ik veel wat nog meer? Mijn moeder voelt zich er absoluut niet fijn bij, gezien dit ook savonds gebeurt en je dus overduidelijk de flitser af ziet gaan, wanneer je vraagt waar hij mee bezig is krijg je geen antwoord en klikt hij rustig door.
Nu ben ik niet z'n type wat aan de deur gaat staan maar ik ben er toch zo langzamerhand wel ontzettend klaar mee. Wat kunnen we hier aan doen?
Everybody can change.

donderdag 30 augustus 2018 om 13:47
Het gaat om openbaar terrein, tussen onze poorten liggen er grasveldjes en een pad naar het bos. Het komt dus wel eens voor dat onze honden op de tussengelegen grasveldjes een plasje doen en in uiterste nood een grote boodschap maar dit wordt altijd opgeruimd..
Inderdaad bizar gedrag! De wijkagent contacteren is een goed idee
Inderdaad bizar gedrag! De wijkagent contacteren is een goed idee
Everybody can change.
donderdag 30 augustus 2018 om 13:49
https://www.auteursrecht.nl/voor-jou/Ma ... net-zetten
Ik zou hem eens vragen waarom hij het doet. Want iets eisen oid heeft dus geen zin
Ik zou hem eens vragen waarom hij het doet. Want iets eisen oid heeft dus geen zin
donderdag 30 augustus 2018 om 13:56
hij doet niks strafbaars, wat gaat de wijkagent doen dan?
donderdag 30 augustus 2018 om 13:58
Heb jij of je moeder een bijstandsuitkeringen probeert hij zo te bewijzen dat jullie een gezamenlijke huishouding voeren?
Lijk jij niet op je moeder en ben je nog jong? Zodat de buurman probeert te bewijzen dat je moeder een pedofiele relatie heeft.
Zijn jullie honden veel te dik of te dun en probeert hij jullie te beschuldigen van dierenmishandeling?
Hoe dan ook rare buurman heb je. Ik zou toch zeker wel bij hem langs gaan om te vragen waarom hij foto's van jullie maakt.
Lijk jij niet op je moeder en ben je nog jong? Zodat de buurman probeert te bewijzen dat je moeder een pedofiele relatie heeft.
Zijn jullie honden veel te dik of te dun en probeert hij jullie te beschuldigen van dierenmishandeling?
Hoe dan ook rare buurman heb je. Ik zou toch zeker wel bij hem langs gaan om te vragen waarom hij foto's van jullie maakt.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:02
Flits werkt maar voor 1,5 meter. Dus als jullie een stuk verder zijn en hij gebruikt de flits heeft hij een veel te donker beeld wat niet duidelijk is. Klinkt als een slechte fotograaf.
Verder eens met Chocolol. Gewoon aanspreken, vragen waarom hij foto's maakt, zeggen dat je er niet van gediend van, en eventueel dreigen met het bellen van de wijkagent.
Verder eens met Chocolol. Gewoon aanspreken, vragen waarom hij foto's maakt, zeggen dat je er niet van gediend van, en eventueel dreigen met het bellen van de wijkagent.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:48
donderdag 30 augustus 2018 om 15:51
donderdag 30 augustus 2018 om 16:23
"wanneer je vraagt waar hij mee bezig is krijg je geen antwoord en klikt hij rustig door"
donderdag 30 augustus 2018 om 18:00

donderdag 30 augustus 2018 om 18:10
Tja misschien ligt er wel veel te veel hondepoep en wil hij weten van wie. Maar doe es gek, vráág het hem eens.MissKatrien18 schreef: ↑30-08-2018 13:47Het gaat om openbaar terrein, tussen onze poorten liggen er grasveldjes en een pad naar het bos. Het komt dus wel eens voor dat onze honden op de tussengelegen grasveldjes een plasje doen en in uiterste nood een grote boodschap maar dit wordt altijd opgeruimd..
Inderdaad bizar gedrag! De wijkagent contacteren is een goed idee![]()