Geld & Recht alle pijlers

Onrechtmatig camera gebruik?

30-08-2018 13:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze achterburen vinden ons blijkbaar erg interessant. Zodra wij (ik of mijn moeder) namelijk onze achtertuin uit komen met onze 2 golden retrievers hangt meneer onmiddellijk uit zijn raam met zijn canon camera en maakt hij overduidelijk met flits foto's van ons en mogelijk ook filmpjes.

Gezien wij de uitwerpselen van onze hondjes netjes opruimen zie ik geen reden waarom meneer desbetreffende foto's of filmpjes van ons zou moeten bezitten tenzij hij een gigantisch fan is van golden retrievers op afstand fotograferen.

Onze vraag is dan ook of dhr in zijn recht staat? Mag hij zomaar foto's maken? En weet ik veel wat nog meer? Mijn moeder voelt zich er absoluut niet fijn bij, gezien dit ook savonds gebeurt en je dus overduidelijk de flitser af ziet gaan, wanneer je vraagt waar hij mee bezig is krijg je geen antwoord en klikt hij rustig door.

Nu ben ik niet z'n type wat aan de deur gaat staan maar ik ben er toch zo langzamerhand wel ontzettend klaar mee. Wat kunnen we hier aan doen?
Everybody can change.
Lopen jullie dan op privé terrein of openbaar terrein?
Eens vragen aan die beste meneer wat hij met de foto's gaat doen? Ik zou echt aan de deur staan hoor.
Vragen wat hij aan het doen is en/of de wijkagent eens bellen.
Wat is dat voor bizar gedrag o_o
Ik zou het een aantal keer filmen en het filmpje aan de politie laten zien. Ik denk dat hun het ook raar vinden.
Het gaat om openbaar terrein, tussen onze poorten liggen er grasveldjes en een pad naar het bos. Het komt dus wel eens voor dat onze honden op de tussengelegen grasveldjes een plasje doen en in uiterste nood een grote boodschap maar dit wordt altijd opgeruimd..

Inderdaad bizar gedrag! De wijkagent contacteren is een goed idee🤔
Everybody can change.
https://www.auteursrecht.nl/voor-jou/Ma ... net-zetten

Ik zou hem eens vragen waarom hij het doet. Want iets eisen oid heeft dus geen zin
Wat een raar gedrag zeg. Vooral dat hij niks zegt als je vraagt waar hij mee bezig is. Ik zou zelf wel aanbellen, vragen hoe en wat en duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben. Als hij doorgaat de wijkagent inschakelen.
mosterd, iets met de klok en de klepel.
groenebroek wijzigde dit bericht op 30-08-2018 14:02
89.34% gewijzigd
chocolol schreef:
30-08-2018 13:50
Wat een raar gedrag zeg. Vooral dat hij niks zegt als je vraagt waar hij mee bezig is. Ik zou zelf wel aanbellen, vragen hoe en wat en duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben. Als hij doorgaat de wijkagent inschakelen.
hij doet niks strafbaars, wat gaat de wijkagent doen dan?
Heb jij of je moeder een bijstandsuitkeringen probeert hij zo te bewijzen dat jullie een gezamenlijke huishouding voeren?

Lijk jij niet op je moeder en ben je nog jong? Zodat de buurman probeert te bewijzen dat je moeder een pedofiele relatie heeft.

Zijn jullie honden veel te dik of te dun en probeert hij jullie te beschuldigen van dierenmishandeling?

Hoe dan ook rare buurman heb je. Ik zou toch zeker wel bij hem langs gaan om te vragen waarom hij foto's van jullie maakt.
Flits werkt maar voor 1,5 meter. Dus als jullie een stuk verder zijn en hij gebruikt de flits heeft hij een veel te donker beeld wat niet duidelijk is. Klinkt als een slechte fotograaf.

Verder eens met Chocolol. Gewoon aanspreken, vragen waarom hij foto's maakt, zeggen dat je er niet van gediend van, en eventueel dreigen met het bellen van de wijkagent.
Wel vreemd he, zulke mensen. Hondenpoep vinden ze asociaal maar iemand schaamteloos filmen, is normaal joh. :bonk:
Neem ook een camera mee en film zijn actie.
Misschien weet en ziet hij niet dat jullie alles netjes opruimen, maar heeft iemand anders een vingertje gewezen naar jullie? Ik zou hier echt geen minuut mee rondlopen meteen aan de deur gaan! Moeten dealen met een spionerende buur, eccccht niet :bye:
lilalinda schreef:
30-08-2018 13:56
hij doet niks strafbaars, wat gaat de wijkagent doen dan?

Je hoeft niet iets strafbaars te doen om de wijkagent om hulp te vragen hoor.

Als iemand iets strafbaars doet, moet/kun je de politie bellen.
vraag het gewoon!
gizzmo-returns schreef:
30-08-2018 15:54
vraag het gewoon!

"wanneer je vraagt waar hij mee bezig is krijg je geen antwoord en klikt hij rustig door"
en tijdelijk door de voordeur het huis verlaten? tot de lol er af is?
Kan jij ook wel foto's gaan maken, maar wat moet je met foto's van die lelijkerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
chocolol schreef:
30-08-2018 16:23
"wanneer je vraagt waar hij mee bezig is krijg je geen antwoord en klikt hij rustig door"
Als je gaat aanbellen dan zal hij toch wel antwoord geven? Word toch benieuwd. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik weet niet, maar ik denk dat ik de honden aan zou gaan kleden. Iedere dag een andere idiote outfit. Heeft hij tenminste wat om te fotograferen XD
MissKatrien18 schreef:
30-08-2018 13:47
Het gaat om openbaar terrein, tussen onze poorten liggen er grasveldjes en een pad naar het bos. Het komt dus wel eens voor dat onze honden op de tussengelegen grasveldjes een plasje doen en in uiterste nood een grote boodschap maar dit wordt altijd opgeruimd..

Inderdaad bizar gedrag! De wijkagent contacteren is een goed idee🤔
Tja misschien ligt er wel veel te veel hondepoep en wil hij weten van wie. Maar doe es gek, vráág het hem eens.
Trek voortaan allebei een Boerka aan wanneer jullie de hond uit gaan laten dan zijn jullie onherkenbaar.
Niet geschoten is altijd mis
Spreek je de buurman zo weleens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven