Vaste lasten

woensdag 26 september 2018 om 19:33
Gewoon uit nieuwsgierigheid wat zijn jullie als gemiddeld gezin per maand kwijt aan alle lasten ?
Wij hebben een koophuis 1 kind en 1 hond wel nog 2 auto's maar met alle vaste lasten en boodschappen benzine enz een gemiddelde genomen hier van praten we toch wel over 2400 euro per maand is dit gemiddeld of hoog ?
Voor de mensen wie dit prive vinden begrijpelijk ik hoef geen details.
Wij hebben een koophuis 1 kind en 1 hond wel nog 2 auto's maar met alle vaste lasten en boodschappen benzine enz een gemiddelde genomen hier van praten we toch wel over 2400 euro per maand is dit gemiddeld of hoog ?
Voor de mensen wie dit prive vinden begrijpelijk ik hoef geen details.
anoniem_64a00156837fd wijzigde dit bericht op 26-09-2018 19:57
9.14% gewijzigd
zaterdag 29 september 2018 om 22:00
Hoe je het wendt of keert als je getrouwd bent is je salaris van jullie samen. En 1200 wat binnenkomt en er direct weer uitgaat is gewoon nutteloos. Dan maar niet werken.
zaterdag 29 september 2018 om 22:33
Wat een rare redenatie, er is toch ook -neem ik aan hoor- pensioen opbouw van? Netto gaat het er misschien meteen uit, maar bruto niet. En wat dacht je van ervaring opdoen/werkzaam blijven wat je werkbaarder (hoe zeg je dat eingelijk, beter in de markt bedoel ik) maakt?Whatsinaname1988 schreef: ↑29-09-2018 22:00Hoe je het wendt of keert als je getrouwd bent is je salaris van jullie samen. En 1200 wat binnenkomt en er direct weer uitgaat is gewoon nutteloos. Dan maar niet werken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 30 september 2018 om 00:11
Maar geen van de forummers waar jij op reageerde hebben gezegd dat dat voor hen geldt.pejeka schreef: ↑29-09-2018 19:29Genoeg gezinnen waarbij het tweede inkomen geheel op gaat aan kinderopvang, de extra kosten voor de tweede auto, enz. Waar werk je dan voor? Kan je een heleboel geld besparen door NIET te gaan werken allebei, lijkt me. Leuker voor de kinderen ook nog, pappa of mamma elke dag gewoon thuis.
En genoeg mensen tegenwoordig die een flat of rijtjeshuis in een gewone wijk te min vinden/vonden, het moest allemaal een stapje hoger en "beter" en die nou elke maand hun hele inkomen weg zien vloeien zonder ooit wat over te houden en die dan aan het einde van de maand maar hopen dat het salaris niet toevallig een keer een dag later binnenkomt...
Dus tegen wie heb je het precies?
zondag 30 september 2018 om 00:57
Ja klopt minder pensioen opbouw en beter in de markt liggen dat boeit mij dus echt niets. Ik ben geen vrouw om een carrière te maken, ik werk alleen maar voor geld en niet omdat ik er verder nog baat bij heb oid. Sterker nog als ik rijk zou zijn dan zou ik nooit meer een dag van mijn leven werken.boebezoebe schreef: ↑29-09-2018 22:33Wat een rare redenatie, er is toch ook -neem ik aan hoor- pensioen opbouw van? Netto gaat het er misschien meteen uit, maar bruto niet. En wat dacht je van ervaring opdoen/werkzaam blijven wat je werkbaarder (hoe zeg je dat eingelijk, beter in de markt bedoel ik) maakt?
zondag 30 september 2018 om 07:21
Whatsinaname1988 schreef: ↑30-09-2018 00:57Ja klopt minder pensioen opbouw en beter in de markt liggen dat boeit mij dus echt niets. Ik ben geen vrouw om een carrière te maken, ik werk alleen maar voor geld en niet omdat ik er verder nog baat bij heb oid. Sterker nog als ik rijk zou zijn dan zou ik nooit meer een dag van mijn leven werken.
Correctie: Je bent geen vrouw om financieel zelfstandig te zijn.
Pensioenopbouw, vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc is ook geld...
zondag 30 september 2018 om 09:11
Als je een tweede inkomen hebt van bijv. 2000 netto dan hou je als het goed is genoeg over. Daar werk je ook voor.pejeka schreef: ↑29-09-2018 19:29Genoeg gezinnen waarbij het tweede inkomen geheel op gaat aan kinderopvang, de extra kosten voor de tweede auto, enz. Waar werk je dan voor? Kan je een heleboel geld besparen door NIET te gaan werken allebei, lijkt me. Leuker voor de kinderen ook nog, pappa of mamma elke dag gewoon thuis.
Bovendien vanaf de basisschool betaal je fors minder opvang
zondag 30 september 2018 om 09:18
Mijn man is er ook nog he - die werkt minder. En als we straks goedkoper wonen zoek ik ook iets dat minder (avond) uren kost - nu werk ik juist veel na kinderbedtijd en dat hoeft dan niet meer, ook handig aangezien ze over drie jaar een stuk later naar bed gaan.
Hoeft niet iedereens keuze te zijn - maar ik zie ook niet in wat er mis mee is om als GEZIN te besluiten de vaste lasten te proberen te verminderen in een aantal jaren en daarvoor meer te werken. Anderen blijven liever altijd in hetzelfde huis wonen en passen hun uitgaven helemaal aan zodat ze vier jaar lang zonder een uur opvang af kunnen - ook prima, maar niet voor mij.
zondag 30 september 2018 om 09:47
Wij storten elke 900 euro op onze gezamenlijke rekening.
Daar wordt alles van betaald inclusief gsm-abonnement, boodschappen, kosten dieren (paard, hond, kip en konijn), auto (deze gaat deze maand weg ivm lease auto werk) de hypotheek is bruto en dan sparen we er ook nog van.
Daar wordt alles van betaald inclusief gsm-abonnement, boodschappen, kosten dieren (paard, hond, kip en konijn), auto (deze gaat deze maand weg ivm lease auto werk) de hypotheek is bruto en dan sparen we er ook nog van.
Always believe that something wonderful is about to happen.
zondag 30 september 2018 om 10:09
Dat kan natuurlijk, maar voor mij zou pensioen opbouw dus wel belangrijk zijn. Mijn punt is dat jouw redenatie 'netto levert het nu niets op, dus daarom doe ik het niet' prima voor jou kan gelden, maar daarmee niet een algemene redenatie is.Whatsinaname1988 schreef: ↑30-09-2018 00:57Ja klopt minder pensioen opbouw en beter in de markt liggen dat boeit mij dus echt niets. Ik ben geen vrouw om een carrière te maken, ik werk alleen maar voor geld en niet omdat ik er verder nog baat bij heb oid. Sterker nog als ik rijk zou zijn dan zou ik nooit meer een dag van mijn leven werken.
Ik werk trouwens ook omdat ik er voldoening uit haal. Werk bij een organisatie die de wereld probeert te verbeteren (met kleine beetjes, ik ga even niet in op de details) en ik vind het echt enorm toegevoegde waarde om van zoiets onderdeel te kunnen zijn. Dus naast geld en carriere zijn er ook nog andere soorten voldoening (bijvoorbeeld zingeving) die mensen uit werk kunnen halen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 30 september 2018 om 16:39
Wacht eens even.pejeka schreef: ↑28-09-2018 19:41Ik verkondig geen onzin. Mijn netto-woonlasten zijn 650 euro (dankzij het al een deel afbetaald hebben van het huis), komen de verzekeringen, telefoon, energie enz. erbij, en dan is het hooguit 1200 euro per maand aan vaste lasten. Dus mensen die claimen dat ze minstens 2500 euro per maand aan vaste lasten hebben, wonen/leven ofwel boven hun stand of ze doen iets anders verkeerd.
Dus jij hebt een goede baan (waar je tomeloze inzet en het feit dat je zelfs tijdens je chemo kwam werken vast goed beloond wordt), een partner die ook werkt, geen kinderen en deze lage lasten en jij kan het nog steeds niet betalen om er zelf voor te sparen zodat je een jaar of 2 eerder met pensioen kunt.....
En dan commentaar leveren op anderen....
zondag 30 september 2018 om 17:57
Ik heb genoeg spaargeld. Maar ik vind dat ik, met alle premies, bijdragen, afdrachten, enz. die ik in mijn leven betaald heb, mijn eigen pensioen niet moet hoeven financieren, want daar heb ik zo ruimschoots voor betaald (evenals voor voorzieningen waar ik nooit meer gebruik van kan maken, zoals ADV en VUT), dat ik vind dat het schandalig zou zijn en schandalig IS als ik mijn eigen geld zou moeten aanspreken om een behoorlijk bestaan te kunnen hebben als gepensioneerde. Maar da's een ander verhaal.Kaaaaaaaatje schreef: ↑30-09-2018 16:39Wacht eens even.
Dus jij hebt een goede baan (waar je tomeloze inzet en het feit dat je zelfs tijdens je chemo kwam werken vast goed beloond wordt), een partner die ook werkt, geen kinderen en deze lage lasten en jij kan het nog steeds niet betalen om er zelf voor te sparen zodat je een jaar of 2 eerder met pensioen kunt.....
En dan commentaar leveren op anderen....
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 30 september 2018 om 18:43
Erg kortzichtig van je. De kinderopvang is maar tot een kind 12 is. Als je al die tijd niet gewerkt hebt, zit niemand meer op je te wachten. Dan kan je tot je 70e wachten op een AOW uitkering (zonder fatsoenlijk aanvullend pensioen). Ondertussen worden je kinderen puber en gaan studeren en heb je geen cent om ze daarbij te helpen. En dan heb ik nog geeneens over de ellende waar je met een scheiding tegenaan gaat lopen als je geen fatsoenlijke baan hebt. Kortom: erg kortzichtig om maar niet te gaan werken omdat kinderopvang geld kost.pejeka schreef: ↑29-09-2018 19:29Genoeg gezinnen waarbij het tweede inkomen geheel op gaat aan kinderopvang, de extra kosten voor de tweede auto, enz. Waar werk je dan voor? Kan je een heleboel geld besparen door NIET te gaan werken allebei, lijkt me. Leuker voor de kinderen ook nog, pappa of mamma elke dag gewoon thuis.
En o ja: kinderen vinden het helemaal niet erg om met hun vriendjes op de BSO te spelen.
zondag 30 september 2018 om 19:36
Correctie ik kan financieel zelfstandig zijn, niet in dit huis dat we samen hebben gekocht maar in een ander huis zou dat prima kunnen. Ik heb altijd doorgewerkt. Altijd nog 30 uur per week vanuit huis gewerkt. Nu nog maar 15 uur bij een echte baan en de andere 15 bij mijn eigen bedrijf die ik pas een maand heb.
zondag 30 september 2018 om 19:44
Misschien dat we gewoon weer eens moeten werken aan het idee dat een relatie ook bestendig is in plaats van dat we zomaar relaties aangaan die makkelijk inwisselbaar zijn, en dat samen ergens aan bouwen ook (financieel) verantwoordelijkheid voor elkaar betekent. In plaats van dat 70% van de relaties eindigt in een uit elkaar gaan. Waarschijnlijk juist omdát we ons eigen ik belangrijker vinden dan geven en nemen ten behoeve van de relatie. Dan hoeft men ook niet meer wakker te liggen van "jamaar, wat áls"... als het scheidingspercentage terug gaat naar 10mof 20%...Sara9876 schreef: ↑30-09-2018 18:43Erg kortzichtig van je. De kinderopvang is maar tot een kind 12 is. Als je al die tijd niet gewerkt hebt, zit niemand meer op je te wachten. Dan kan je tot je 70e wachten op een AOW uitkering (zonder fatsoenlijk aanvullend pensioen). Ondertussen worden je kinderen puber en gaan studeren en heb je geen cent om ze daarbij te helpen. En dan heb ik nog geeneens over de ellende waar je met een scheiding tegenaan gaat lopen als je geen fatsoenlijke baan hebt. Kortom: erg kortzichtig om maar niet te gaan werken omdat kinderopvang geld kost.
En o ja: kinderen vinden het helemaal niet erg om met hun vriendjes op de BSO te spelen.
En fijn als je kinderen het geweldig vinden om met vriendjes op de BSO te spelen. Maar wat als je een kind hebt dat er geen bal aan vindt en lekker liever na school naar huis komt? Doe je daar dan iets mee, of vind je dan dat het kind het maar moet uitzoeken op de BSO?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 1 oktober 2018 om 10:55
Gezin met 2 kinderen.
Hypotheek: 778
Gwl:145
Zorgkosten: 260
1 auto:80
Verzekeringen: 60
Waterschap/ riool :50
Mobiel/Internet/ Netflix :130
Woz:80
Sport/ theaterles dochter : 90
Totaal : 1643
Variabele lasten
Boodschappen 500
Benzine Ov kosten : 175
Uitjes/kleding / verjaardagen/ uiterlijke verzorging:325
Totaal 1000
Alles bij elkaar dus ongeveer: 2650
Mijn man verdient 2800 dus op 1 salaris zouden we het redden.
Ik werk zelf 24 uur en verdien daar zo'n 1300 euro mee.
Daarvan wordt gespaard 500.
Studie voor oudste 100 pm
Jongste wordt 100 pm gespaard.
Dan blijft er nog ongeveer 600 euro over.
Prima te doen zo.
Hypotheek: 778
Gwl:145
Zorgkosten: 260
1 auto:80
Verzekeringen: 60
Waterschap/ riool :50
Mobiel/Internet/ Netflix :130
Woz:80
Sport/ theaterles dochter : 90
Totaal : 1643
Variabele lasten
Boodschappen 500
Benzine Ov kosten : 175
Uitjes/kleding / verjaardagen/ uiterlijke verzorging:325
Totaal 1000
Alles bij elkaar dus ongeveer: 2650
Mijn man verdient 2800 dus op 1 salaris zouden we het redden.
Ik werk zelf 24 uur en verdien daar zo'n 1300 euro mee.
Daarvan wordt gespaard 500.
Studie voor oudste 100 pm
Jongste wordt 100 pm gespaard.
Dan blijft er nog ongeveer 600 euro over.
Prima te doen zo.

maandag 1 oktober 2018 om 11:20
Gezin, 3 kinderen
Huur: 1300 euro (g/w/l inbegrepen)
Kinderopvang: 5 dagen per week van 13.00 tot 17.00: 530 euro
Ziektekosten: 100 euro per maand per volwassene. Kinderen gratis op polis
Benzine: 13 euro per keer.
Boodschappen: variabel
Sport voor mezelf en kinderen: 100 euro per maand
Telefonie: 20 euro per volwassene
Wifi: gratis via werk
Buitenland. Binnenkort verhuizen we terug naar Europa en wordt alles weer een stuk duurder.
Huur: 1300 euro (g/w/l inbegrepen)
Kinderopvang: 5 dagen per week van 13.00 tot 17.00: 530 euro
Ziektekosten: 100 euro per maand per volwassene. Kinderen gratis op polis
Benzine: 13 euro per keer.
Boodschappen: variabel
Sport voor mezelf en kinderen: 100 euro per maand
Telefonie: 20 euro per volwassene
Wifi: gratis via werk
Buitenland. Binnenkort verhuizen we terug naar Europa en wordt alles weer een stuk duurder.
maandag 1 oktober 2018 om 12:25
Gezin met 2 kids en hond.
Vaste lasten; hypotheek 870 (bruto) , verzekeringen, belastingen, kinderopvang (gastouder en bso),2 autos
Totaal; 2350.
Inkomsten:
Man 1900
Ik 1550
Kinderopvangtoeslag; 350
= 3800 totaal inkomsten.
1500 over voor boodschappen, extras alles.
Wij sparen vaak de kinderbijslag en extras,zoals vakantiegeld en belastingteruggaaf.
Gaat prima zo!
Vaste lasten; hypotheek 870 (bruto) , verzekeringen, belastingen, kinderopvang (gastouder en bso),2 autos
Totaal; 2350.
Inkomsten:
Man 1900
Ik 1550
Kinderopvangtoeslag; 350
= 3800 totaal inkomsten.
1500 over voor boodschappen, extras alles.
Wij sparen vaak de kinderbijslag en extras,zoals vakantiegeld en belastingteruggaaf.
Gaat prima zo!