Lijf & Lijn alle pijlers

Joggen/Hardlopen opnieuw?

08-08-2007 07:09 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Hallo dames,

Geen flauw benul waar ons hardloop forum heen is, hier maar een nieuwe starten? Is het beauty, is het gezondheid... ik heb geen flauw benul maar ik heb 'm maar onder gezondheid geknald.

Bij deze. Hopelijk tot snel.

Oh, en als dit topic al ergens anders staat, gaarne mij daarop te wijzen, ik vind het nieuwe forum een beetje chaotisch! Dit is even wennen zo'n overgangsfase, komt helemaal goed.

Groetjes,

Peefje!
Lauwe, leef je nog? Dat klinkt vervelend, een bebloede schoen....

Ach ja, dat huishouden. Ik houd wel van een opgeruimd huis, maar ik heb een hekel aan soppen, boenen en poetsen. Doe alleen het hoognodige. Maar met een huishouden van 2 volwassenen, 2 eigen kinderen en 6 gastkinderen per dag is er op een gegeven moment wel heel veel hoognodig. Dus ja, ik ben erg blij met mijn werkster!

Ik ga zodadelijk nog even voor een half uurtje of zo, lekker rustig aan, misschien wat versnellingen. En zondag loop ik de statinaloop (10km) in Culemborg, gecombineerd met een bezoekje aan kennisen. Ik hoop op mooi weer zondag!
Jaa, ik leef nog, (heb het vanmiddag te druk gehad om even te reageren) Ik weet nou eigenlijk nog niet wat het precies is. Vorige week na die eerste 17 km had ik er ook al last van toen zag ik het pas nadat ik mijn schoen uittrok. Halve sok met bloed, dus straks dacht ik eerst nog zal nog wel van vorige week zijn. Maar nee, toen ik mijn schoen uit trok nog meer bloed dan de vorige keer. Maar het gekke is, ik heb geen idee waar het precies vandaan komt, ook onder de douche allemaal op mijn tenen zitten duwen om te kijken waar dat "grote" gat dan wel niet zit, maar helemaal niks nog geen druppeltje bloed.

Dus straks nog even mijn tenen goed bekeken wat nou precies het euvel is, heb ook al gevoeld in mijn schoen, maar daar voel ik eigenlijk ook niks. Ook niet met lopen trouwens.

Brit, heel veel plezier morgen, als het zo'n lekker weer is als vandaag dan wordt het zeker lekker loopweer.

Vind het wel lastig, wat trek je nu weer aan. In de zon en uit de wind was het eigenlijk te warm voor mijn trui. Maar in de wind en uit de zon was ik er toch wel weer blij mee. Ben toch nog een beetje bang dat mijn keelpijn erger wordt.

Zomerkind, voor het juni is ben je misschien toch wel zo ver dat je de halve kunt doen. Gewoon rustig aan doorgaan, dan kom je er ook wel. Veel sucses ook zondag!!!

Baukje, je hebt alweer een hele waslijst bij elkaar verzameld om te gaan lopen. Is er in mei niet ook nog de Vestigingsloop in Denbosch lijkt me ook wel leuk. Ik heb er ook nog 2 op het program staan. Volgende week in Son, 15 km. En dan 4 april de stratenloop in Reusel, 10 km. Verder weet ik het nog niet.

Maar ik kijk tegen die tijd wel weer.
Hmmm mysterieus, zo'n bloedvoet. Is het niet een iets te lange nagel van één van de kleine tenen die in zijn/haar grotere buurman/vrouw snijdt? Dat heb ik héél soms, maar dat voel ik dan vaak wel goed.
ja zou kunnen, maar dan zou er ook daarna toch ook nog bloed uitmoeten komen, dacht ik! Pas toen ik bloed zag, voelde ik wel iets aan mijn teen. De rest heb ik gewoon gelopen zonder pijn.
Inderdaad heel vreemd hoor lauwe.

Je hebt zelf toch ook al aardig was plannen. Met name voor de baan en competitie wedstrijden moet je je vaak tijdig inschrijven. Dat moest ik dus voor de kinderen zo ie zo regelen en heb toen mijn planning omheen gemaakt en zoveel mogelijk gecombineerd.
Zojuist een heerlijk rondje bos gedaan.Heb de kleine paadjes weer gekozen. Er stond maar 70min D1 op het programma. Maar ik was het spoor weer eens bijster dus het is 10min langer geworden. 15,6 km gelopen. Is dus ondanks de blubber paadjes toch nog een D2 geworden.

Lucht begin overigens hier nu te betrekken dus ik vrees dat ik zo toch de was binnen moet halen. Balen want ik had juist het plan gevat alle bedden in een keer te verschonen.
hee meiden, ben ik ook weer eens. Lees trouw mee maar ben nog steeds niet helemaal terug in mijn ritme. Ik ben per 1 maart weer begonnen maar het lukt nog maar steeds niet om meer dan 2 keer te gaan.

Van de week in het stadion getraind maar toen had ik de volgende dagen zo'n ontzettende spierpijn van bovenbeenspier kracht oefeningen dat ik donderdag heb laten schieten. Maar morgenochtend laat ik me door niets en niemand weerhouden en ga ik lekker een duurloop doen in het bos.

Heb een paar hardloopschoenen gekregen op mijn werk van KSwiss, die hebben sinds kort een hardlooplijn. Maar ja ik heb ze niet uit kunnen proberen en weet dus niet of ze echt geschikt zijn voor mijn voeten dus bewaar ik die maar voor de baan en doe ik mijn Asics voor mijn buiten duurlopen.

Ik ben wel jaloers op jullie met al jullie doelstellingen en wedstrijden. Ik heb er nog maar 1 op het programma en dat is Texel in september halve marathon. Misschien wel goed om weer een loopje in het verschiet te hebben om zo een stok achter de deur te hebben. Ga ook weer wat trouwer mee schrijven, geeft misschien ook weer motivatie.

Boebele, goed gedaan hoor Parijs. Ik hoorde inderdaad dat het slecht georganiseerd was van een paar meiden die ook hebben gelopen. En dan ook nog de hele tijd regen. Echt heel knap.

Lauwe en Baukje, heel herkenbaar dat huishouden van Jan Steen. Omdat ik vier dagen werk en op woensdag elke keer naar mijn moeder ga om de eenzaamheid voor haar te verdrijven, komt het iedere keer op het weekend aan. Ik had ook een hulp (wat een luxe) maar die is al een half jaar bij haar zieke moeder in Portugal. Toch maar weer eens een nieuwe zoeken, heb het geld er graag voor over.

Fijn weekend allemaal.
Hallo allemaal,

kom ik hier zomaar 2 keer mijn naam tegen. Even reageren...

@Baukje,

ja, ik wil snel weer een halve marathon gaan doen, het was echt een kick. Weet jij nog een leuke ergens? Niet te snel, ergens in april bv?

@runningmonster

Ja, best een slechte organisatie idd, dat zou je toch niet verwachten bij zo'n groot evenement. 4 dixies voor 25.000 mensen? Het waren er wel meer hoorde ik later, maar waar die andere stonden weet ik niet. En na afloop moest je heel lang in de rij staan voor die chips, omdat die vastzaten met zo'n draadje dat je niet zelf loskrijgt, en dat werd dan gedaan door mensen van de organisatie. Ik kreeg het toen flink koud. En het was een zootje bij de drankposten, je kreeg iedere keer een halve literfles water. Daar namen mensen dan een paar slokken uit en gooiden hem dan op straat. Zo'n verspilling. Die fransen kunnen wel wat leren van onze wedstrijdjes vind ik, tot nu toe vind ik de wedstrijden hier perfect georganiseerd.

Jammer dat je niet mee kon. Gaat het alweer wat beter met je?

Net heerlijk gelopen, lekker de lente ingeademd... ben helemaal blij!
Runningmonster fijn weer wat van je te horen. Misschien moet je op kortere termijn een kortere loop plannen. Gewoon om de sfeer weer te proeven komt het enthousiasme vast weer terug. Hebben jullie op de club geen onderlinge wedstrijdjes of zo? Kan ook een goede druifveer zijn.

Boebele er zijn hier ook regelmatig mankementen in de organisatie hoor. Toen met die extreme warmte tijdens marathon rotterdam een paar jaar geleden was er bij niet eens bij de eerste drankpost voor iedereen water. Regelmatig komt het voor dat mensen verkeerd gestuurd worden (ben ik zelf eens een slachtoffer van geworden), tijdsregistratie die niet werkt, onvoldoende wc's is een steeds terugkerend probleem, afstanden die niet blijken te kloppen, geen goede startvakken, papieren borstnummers die bij de eerste de beste regenbui in het niets verdwijnen en een evenement met voldoende douche gelegenheid is helemaal meer uitzondering dan regel. Maar ja het blijft allemaal hoofdzakelijk vrijwillergers werk en die mensen doen ook niet anders dan hun best.

Op hardloopkalender.nl kun je per afstand en per maand de wedstirjden opzoeken. Heb zojuist zelf even gekeken en voor de maand april staan er zo'n 20 halve marathons bij verspreid door het land. Keuze genoeg dus.

Maar misschien kun je beter een aantal korter afstanden plannen. Je hebt volgens mijn nog veel meer in je mars wat betreft snelheid maar als je nu bij deze langere afstanden blijft hangen heb je kans dat je ontwikkeling in snelheid snel stagneerd. Dus eerst een paar 5 tot 10km wedstrijden dan een paar 15km of 10miles plannen en vanuit daar weer een halve marathon in plannen.

Loop zelf eind juni in roosendaal. Hele leuke halve maarathon. Mooie afwisseling van drukke binnenstad en mooi buitengebied. Nadeel is alleen dat het dan stikheet kan zijn. Dus geen halve marathon om nu eens even een tijd neer te zetten.

Heb ook geen idee in welke regio je woont.

In drunen was de organisatie overigens prima. Ja de start ging erg moeizaam, maar dat was mijn schuld; had ik er een kwartier eerder moeten staan. Grote verwarmde tenten om om te kleden, iedere 5km drankpost (thee en water, helaas geen sportdrank), over de finish kreeg ik gelijk aluminium folie tegen afkoeling. ruim van te voren aangegeven waar de verschillende afstanden af moesten slaan, zo'n 20 extra toiletten bij de start. Alleen het zal een heel andere halve marathon geweest zijn dan die jij gelopen hebt. Doordat het in de drunense duinen was een stuk van de bewoonde wereld was er nauwelijks publiek. Eigenlijk alleen bij 1 restuarant waar we langs kwamen en de laatste km voor de finish.
Oef, ik was weer lekker op dreef geloof ik.
Ha, ha boebele je moet niets hoor. Ik praat ook maar mijn trainers waar ik aardig wat vertrouwen in heb van achter na en ik neem aan dat je op je eigen club vergelijkbare "adviesen" krijgt. Maar er zijn vele wege naar rome.

Wel grappig dat mensen die absoluut niet geinteresseerd zijn in mijn verhalen of misschien zich er wel aan ergeren en dus daarom een apart topic openen toch de moeite nemen mijn hele verhaal te lezen.

Is het bij jullie ook zo slecht geworden? Heb vanmorgen net op tijd mijn rondje gedaan.
Heb vanmorgen van 10.00 uur tot 14.00 uur achter de computer gezeten om kaartjes te scooren voor u2. Net voordat ik het wilde opgeven is het me gelukt. Was een ware marathon, haha.

Runningmonster, wel fijn dat je weer een beetje kunt lopen. Vervelend als je gewend was om een poetsvrouw te hebben en die kan dan niet meer. Ik werk nu nog maar 3 dagen, dus vind het eigenlijk onzin, als de kinderen wat groter worden gaat het wel weer beter.

Boebele, die marathon wordt dus echt met de franse slag georganiseerd. Ik heb niet zo veel grote organisaties meegemaakt, maar DTD is altijd keurig verzorgd, voldoende wc's vind ik altijd wel fijn. Rotterdam marathon is toch in april of is dat alleen een hele en geen halve??

Baukje, ja vanmorgen was het nog lekker weer, maar ik ben vanmiddag toch nog even naar buiten gegaan met mijn dochter. Ook al was het een beetje mieserig. Morgenvroeg mag ik weer gaan trainen. Weet eigenlijk niet wat voor weer het dan wordt.

Brit, hoe ging de CPC vandaag? Is het allemaal naar wens verlopen?
Beetje laat, maar zomerkind, heel veel sucses vandaag en ook veel plezier. We horen later wel weer hoe het ging. Ik ga zo trainen, het weer is goed. Dus voor de gene die nog een schop onder de kont nodig hebben. Hup loopspullen aantrekken en naar buiten, het is mooi weer!!!!!
ja zomerkind heel veel succes!

en lauwe ikheb die schop vandaag niet niet nodig hoor. Ga zo genieten van het mooie weer. Staat een priramide loop op het programma dus toch wel een beetje afzien maar dan wel in korte broek!
Goedemorgen allemaal!

Veel plezier in Culemborg vandaag, zomerkind. Je hebt er goed weer bij, heerlijk.

Goed lauwe, dat je kaartjes hebt kunnen scoren. Omdat ik lid van u2.com ben kon ik in de presale al kaartjes kopen, dus ik was al verzekerd van 4 stuks. Zag gisteravond (ging kijken of er nog kaartjes waren voor een vriend van me) dat er een extra concert is ingelast EN dat dat ook al uitverkocht is, dus fijn dat het je is gelukt. In 2005 was het fantastisch, kippevel, dus ik ga er vanuit dat het weer een topdag wordt!

Dat was het gisteren trouwens ook. Met vriend al mooi op tijd richting Den Haag vertrokken, was al de hele ochtend opgewonden en vol verwachting. De auto geparkeerd op station Voorburg en vandaar met de trein, daar zaten natuurlijk al een heel aantal mensen in die ook plannen hadden en daar werd mijn stemming alleen maar beter van. Vanaf Den Haag CS maar eens eerst op het Malieveld rondgekeken, precies toen de Ernst en Bobbie Kinderloop van start ging. Pfoe, wat gingen een aantal van die kleintjes hard. De allerkleinsten liepen, volledig overdonderd rondkijkend, aan de hand van een ouder, schattig om te zien.

Mooi bijtijds stond ik vervolgens bij het startpunt, waar ook nog vrienden stonden die me kwamen aanmoedigen, erg leuk. Het was nog redelijk weer toen we in het startvak mochten. Ik was al blij dat het in elk geval tot dan toe nog droog was, anders begin je al als een verzopen kat en dat lijkt me niet lekker.

Het kanon werd afgeschoten en daar gingen we. Ik stond veel verder vooraan dan ik had gedacht, omdat ik zo vroeg was, maar dat was voor mij eigenlijk geen probleem. Leuk om door de straten van Den Haag te rennen (waar ik een aantal jaren heb gewoond). Het ging eigenlijk wel lekker, ik kon het goed volhouden en had wel goed gedoseerd. Toen ik dus de bocht voor het laatste rechte stuk naar het Lange Voorhout maakte ging ik nog iets harder, ik zag per slot van rekening de finish al, een grote rode boog. Maar... toen ik daar aankwam was dat de finish niet en moest ik nog zo'n 150 meter. Dat waren natuurlijk zware meters. Maar ik heb het gered en ik was zeer tevreden over de tijd, toch een paar minuten sneller dan ik had ingeschat!

Terug naar het Malieveld om me om te kleden en toen lekker in de stad een bakkie doen en nog even genieten van de sfeer en de rondrennende, opwarmende lopers voor de halve marathon. Helaas voor hen was het toen zij startten wel opgehouden met zachtjes regenen en was het koud en nat.

Ben in elk geval supertrots op m'n medaille, vooral gezien het feit dat ik qua training de afgelopen weken nogal wat heb gemist vanwege m'n enkel. Nu op naar het volgende doel: de 10 kilometer!!

Vandaag beetje rustig aan en even in de tuin klussen, het is heerlijk weer! Veel plezier met lopen jullie in de korte broek.
Super Brit en dan zelfs minuten sneller dan de planning. Wat voor tijd had je?

Regen tijdens een wedstirjd vind ik nooit zo erg maar inderdaad droog van start kunnen gaan vind ik wel heel belangrijk.

Heb de piramide loop erop zitten. Met in en uitlopen erbij toch weer 12km gelopen. Wilde mijn nieuwe wedstrijdbroek uit proberen dus de korte broek was wel een heel erg korte broek geworden. Oef dan zijn min benen toch wel heel erg wit hoor. Maar ja de eerste zonnestraaltjes hebben ze dit weekend dus weer gehad en ik weet nu dat het broekje niet alleen lekker zit maar ook lekker loopt.
Ben ik ook weer. Drukke dag gehad. Maar de training was erg leuk, fartlek, dwars door het bos en over het nog net niet omgeploegde veld. Het was zwaar waar het ging best goed. Vandaag was het eigenlijk wedstrijd in veldhoven, waar ik vorig jaar de 14 km had gelopen. Club van mijn vader en hij was een beetje pissig dat ik niet was gekomen. Mooie loop wel, maar moest om 13.00 uur alweer in Tilburg zijn, dus dat kon ik niet halen.

De rest van de week ga ik niet te veel doen, donderdag ga ik waarschijnlijk met de kleuters naar het kabouterbos en dan sávonds naar de training. Nog een paar dagen rust en dan wedstrijd zondag.

Britt, fijn dat het zo goed ging. Nu verder trainen voor de 10 km. Heb je al een wedstrijd in gedachten of ga je pas kijken als je 10 km kunt rennen.

Baukje, voor de korte broek vond ik het toch wel te koud. Ik zweet erg en vat snel koud op mijn schouders. Korte broek had ik altijd snel aan maar sinds vorig jaar die blesure met mijn hamstring ben ik wel iets voorzichtiger geworden, merk toch wel dat ik mijn spieren moet warm houden.
Dankjulliewel voor de succeswensen!

Ik heb lekker gelopen vandaag, maar jeetje wat een harde wind zeg!

Ik ben bij de start lekker in de achterhoede gaan staan; ik wilde niet te hard van start gaan. Ik geloof zelfs dat ik na 200 meter nog maar 1 iemand achter me had lopen. De 1e 400 meter gingen over een atletiek baan, daarna eraf en door een woonwijk. Na een km of 2 liepen we buiten de bebouwde kom, de dijk op en wat een wind. En tegen ook, dus flink ploeteren. Bij km5 ongeveer weer de dijk af en met wind mee een rondje gelopen terug naar de atletiekbaan. Op de laatste 2 km's nog iets versneld en er op de laatste 100 meter zelfs nog een eindsprintje uitgegooid. In die laatste meters zelfs nog iemand ingehaald. Vlak voor me liep nog een jongen, maar die wilde niet ingehaald worden en zette er ook flink de sokken in om mij voor te blijven.

Van mijn eindtijd heb ik eigenlijk geen flauw idee, want door die eindsprint heb ik niet op de klok gewacht. Ik wacht met smart op de publicatie van de tijden!
Had je zelf niet geklokt zomerkind? Ja op zo'n dijk kan je lekker wind vangen en dan valt het niet mee. Nog even afwachten dus voor je tijd.

Lauwe wij hebben a.s dinsdag vaartspel. We doen dat 's winters rondom de baan. Maar er ligt een behoorlijke wal rond de baan dus genoeg klimmetjes en afdalingen. Neem aaan dat we vanaf begin april op donderdag avond weer in het bos gaan trainen dan doen we het vaartspel weer in het bos.

Voor op de training zal ik ook wat langer wachten met korte broek. 's avonds is het natuurlijk zo ie zo frisser maar dan sta je met de oefeningen en het uitleggen van de loopscholing soms echt even stil. Bij een duurloop vertrek je en je stopt pas weer thuis voor de deur.
Missguapa heb je inmiddels de utislag van de ecg registratie gekregen?

Heb hem vandaag opgehaald en het is dus inderdaad de bedoeling dat ik toch de "problemen" op ga zoeken. Morgen dus maar even met de trainer overleggen dat ik in het vaartspel een flink blok harder dan D4 inbouw. Lijkt me niet handig dat ik in mijn uppie ergens ga uitproberen over grensen heen te gaan.
Zo zit weer lekker tegen mezelf te kletsen. Ga de 28ste de wedstrijd van 2 kanten bekijken. Nou eigenijk 3 kanten. Eerst doe ik zelf mee met de 1500m ( ook 3 van de kinderen overigens), daarna ben ik als jury lid ingedeeld bij de meerkamp. Weet nog niet waar ze me gaan neerzetten. Maar de kans is groot dat ik dan ook twee van mijn eigen kinderen voorbij zie komen in de wedstrijd.

Heb me tevens ook nog om laten praten voor de knau cursus tijdwaarnemen. Ben benieuwd wat dat gaat worden want bij de cursus algemeen vond ik dat toch wel een heel moeilijk onderdeel.
Nou Baukje, waar haal je toch al die tijd vandaan.Ook nog ooit een cursus tijd indelen gedaan. Als je kinderen toch al meedoen kun je natuurlijk ook beter je zelf nuttig maken, nu ga ik snel naar bed, moet eige lijk nog het geld overmaken voor die wedstrijd van zondag maar dat doen we morgen dan maar weer.
Lauwe voortaan op tijd naar bed he!!!!!!!

Kom inderdaad eigenijk tijd te kort. Maar ja ik vind dat ik het min of meer wel verplicht ben. Met zevenen in het gezin die steeds weer gebruik maken van alle vrijwilligers die het tainen en de wedstrijden op de club mogelijk maken. Voor mijn gevoel moet ik dan ook een steentje bijdragen.

Zo zit ik nu dus ook al jaren in de mr op school. Neemt eigenlijk ook te veel tijd in beslag. Maar natuurlijk ook allemaal wel weer leuke dingen.

Er moeten gewoon wat meer uren in een dag zitten.
Weer terug van de training. Als mijn hart vanavond niet op de proef gesteld is dan weet ik het niet meer. Eerst vaartspel, tribune op en af al springend en steeds een tree overslaan, de wal op en af, steeds tempo wisselingen op het gras, door de verspringbakken rennen ect etc en als toetje kregen we nog een 800m op tijd. Ben de eerste ronde met iemand die te snel voor me was meegegaan dus de tweede ronde toch aardig wat verval gehad. Kwam op 2min50 uit. Maar dus ondanks dat ik alles gegeven heb geen rare flauwtes of zo.
Ja, ik ga zo naar mijn bed, maar ik wilde nog even snel lezen of je niet met kastje en al was omgevallen vandaag. Maar het ging dus allemaal goed. Morgen ga ik een klein rondje doen, even op en neer het fietspad ofzo, of toch misschien een groter rondje. Beetje rustig aan wel, want zondag ga ik weer een 15 km proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven