Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
donderdag 1 november 2018 om 11:09
Ik snap wat je bedoelt maar:Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 11:06Nee toch? Zo las ik het niet hoor!
Ik las 3 bruiloften en 1 vrijgezellenfeest., los van elkaar... of is was het van 1 persoon?
Bladora, het was toch voor maar één setje dat ging trouwen?-Bladora- schreef: ↑01-11-2018 10:01Nee geen bruidsmeisjes cadeau, we kregen op beide locaties 1 hotelovernachting, maar de tijden voor andere verplichtingen naast de bruiloft (bloemstukken maken, rehearsal dinner, locatie aankleden etc) waren zodanig dat we er minimaal 2 a 3 nachten moesten zijn. Op de eerste bruiloft heeft de bruid wel betaald om ons haar te laten doen. Dus dat is eigenlijk wel weer een cadeau.... ik heb alles met liefde gedaan hoor en vond het ook echt leuk! Maar dat bericht viel een beetje koud op m’n dak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 1 november 2018 om 11:10
Ik snap niet zo goed hoe jij leest? Ik schrijf een vrijgezellenfeest in een buitenland en 2 bruiloften in 2 andere buitenlanden? Waar jij er 3 van maakt? En ja dit was allemaal van dezelfde vriendin.Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 11:06Nee toch? Zo las ik het niet hoor!
Ik las 3 bruiloften en 1 vrijgezellenfeest., los van elkaar... of is was het van 1 persoon?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 1 november 2018 om 11:11
donderdag 1 november 2018 om 11:16
Ik quote mezelf even uit m’n originele post, hoe Kun je dat nou interpreteren als 3 bruiloften van verschillende mensen?
donderdag 1 november 2018 om 11:18
Omdat het nogal decadent is om 3x je bruiloft te vieren, dus dan kan ik mij voorstellen dat je het anders interpreteert.

Troost je, de meesten dachten dat dus niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 1 november 2018 om 11:19
Volgens mij is er 1 vrouw die voor 1 keer trouwen 2 feesten en een vrijgezellenfeest in 3 verschillende landen heeft gegeven. Overal is Bladora voor uitgenodigd en die uitnodigingen heeft ze met alle liefde aangenomen en er kosten voor gemaakt. Nu verwacht de bruid blijkbaar ook nog een cadeau.
Tja.... wat Bladora is te verwijten, maar dan echt als enige punt hoor, is dat ze iets van plan was en dat een beetje op de lange baan heeft geschoven. En nu heeft ze -ongewild?, wie zwijgt stemt toe- aangegeven dat er inderdaad nog een cadeautje volgt.
Maar wel lastig hoor. De bruid is inderdaad wel aan het bedelen geweest om een cadeautje, dat staat ook niet zo fraai.
Ik zou iets kleins liefs kopen. Heb je geen leuke foto van het feest van jullie? Mooi lijstje eromheen, fles bubbels erbij en gaan met die banaan.
Tja.... wat Bladora is te verwijten, maar dan echt als enige punt hoor, is dat ze iets van plan was en dat een beetje op de lange baan heeft geschoven. En nu heeft ze -ongewild?, wie zwijgt stemt toe- aangegeven dat er inderdaad nog een cadeautje volgt.
Maar wel lastig hoor. De bruid is inderdaad wel aan het bedelen geweest om een cadeautje, dat staat ook niet zo fraai.
Ik zou iets kleins liefs kopen. Heb je geen leuke foto van het feest van jullie? Mooi lijstje eromheen, fles bubbels erbij en gaan met die banaan.

donderdag 1 november 2018 om 11:20
Nogmaals gelezen. Ik begreep er echt uit dat de bruid voor het gezamelijke cadeau bedankte en daarmee dus ook Bladora bedoelde.
Als ze ermee bedoelde: ''van 'mientje' hoef ik niks, maar van jou verwacht ik nog wel wat.. dan begrijp ik dat dit wel vreemd en ongelijk overkomt.
Toch blijf ik erbij dat deze ongemakkelijke situatie niet nodig was geweest. Cadeautjes die vele maanden later, schoorvoetend eens een keer volgen.. is echt als mosterd na de maaltijd.
Had voor een presentje gezorgd. Nogmaals: dit kan met een kleine beurs en een groot hart. Cadeaus worden het meest gewaardeerd om de moeite die ervoor genomen is.. niet om wat ze gekost hebben.
Met lege handen aankomen vind ik persoonlijk nogal een afgang. Alsof je er geen enkele moeite voor hebt willen doen.
Ik heb zelf ook inmiddels een schuur vol met cadeautjes die er niet zijn, maar ooit nog moeten komen. Het is gewoon niet attent. Hoe je het ook went of keert.
Als ze ermee bedoelde: ''van 'mientje' hoef ik niks, maar van jou verwacht ik nog wel wat.. dan begrijp ik dat dit wel vreemd en ongelijk overkomt.
Toch blijf ik erbij dat deze ongemakkelijke situatie niet nodig was geweest. Cadeautjes die vele maanden later, schoorvoetend eens een keer volgen.. is echt als mosterd na de maaltijd.
Had voor een presentje gezorgd. Nogmaals: dit kan met een kleine beurs en een groot hart. Cadeaus worden het meest gewaardeerd om de moeite die ervoor genomen is.. niet om wat ze gekost hebben.
Met lege handen aankomen vind ik persoonlijk nogal een afgang. Alsof je er geen enkele moeite voor hebt willen doen.
Ik heb zelf ook inmiddels een schuur vol met cadeautjes die er niet zijn, maar ooit nog moeten komen. Het is gewoon niet attent. Hoe je het ook went of keert.

donderdag 1 november 2018 om 11:27
Nou... als deze bruid dat nog denkt nadat Bladora 3 keer het vliegtuig heeft gepakt en heeft geholpen met de voorbereidingen en nog zeker 3 hotelovernachtingen zelf heeft betaald, dan mist ze er ergens wel een paar.Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 11:20Nogmaals gelezen. Ik begreep er echt uit dat de bruid voor het gezamelijke cadeau bedankte en daarmee dus ook Bladora bedoelde.
Typisch bridezillagedrag, om de kosten die mensen maken voor jouw feestje weg te redeneren, zeker als ze zo exorbitant zijn als in dit geval.

donderdag 1 november 2018 om 11:29
ninanoname schreef: ↑01-11-2018 11:27Nou... als deze bruid dat nog denkt nadat Bladora 3 keer het vliegtuig heeft gepakt en heeft geholpen met de voorbereidingen en nog zeker 3 hotelovernachtingen zelf heeft betaald, dan mist ze er ergens wel een paar.
Typisch bridezillagedrag, om de kosten die mensen maken voor jouw feestje weg te redeneren, zeker als ze zo exorbitant zijn als in dit geval.
Inderdaad.
donderdag 1 november 2018 om 11:47
Haha. Ongeacht of het onhandig van me was om geen cadeau te hebben, heb ik (met liefde en uit een groot hart) een vrijgezellenfeest in een villa in een Zuid-Europees land mede- georganiseerd en betaald, voor een lang weekend. 2 keer voor 4/5 nachten naar andere landen gevlogen en meegeholpen met de boeketten, de bloemstukken, de aankleding, er gewoon zijn voor de bruid, zakdoekjes aandragen én volgesnoten weer terugnemenPindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 11:20Nogmaals gelezen. Ik begreep er echt uit dat de bruid voor het gezamelijke cadeau bedankte en daarmee dus ook Bladora bedoelde.

donderdag 1 november 2018 om 11:50
Blijkbaar denkt iedereen hier aan grote cadeaus en grote geldbedragen!!!
Nogmaals: het gaat om de attentie!
''Leuk bedacht, en leuk dat je aan me dacht!''
Allemaal redenen en excuses aandragen waarom het van een cadeautje uitgebleven is. Hoe ongemakkelijk!
Zoals Ninanoname ook al opmerkte: had wat leuks of schattigs gegeven. Kosten bijna nihil maar wel persoonlijk en lief.
Ik heb jaren geleden op mijn eigen Huwelijk een kussensloop gekregen met daarop de namen van mij en mijn man geborduurd. Zelf gemaakt, door iemand die elk dubbeltje moest omdraaien.
Dat zijn echt de mooiste cadeaus,, vind ik! Ik heb de sloop ook nog steeds..
Bridezilla gedrag.. tja, zo kun je het ook zien.. of deze bruid had misschien gewoon een leuke (persoonlijke) attentie gewaardeerd van haar beste vriendin.. kan ook!
Allemaal redenen en excuses aandragen waarom het van een cadeautje uitgebleven is. Hoe ongemakkelijk!
Zoals Ninanoname ook al opmerkte: had wat leuks of schattigs gegeven. Kosten bijna nihil maar wel persoonlijk en lief.
Ik heb jaren geleden op mijn eigen Huwelijk een kussensloop gekregen met daarop de namen van mij en mijn man geborduurd. Zelf gemaakt, door iemand die elk dubbeltje moest omdraaien.
Bridezilla gedrag.. tja, zo kun je het ook zien.. of deze bruid had misschien gewoon een leuke (persoonlijke) attentie gewaardeerd van haar beste vriendin.. kan ook!
donderdag 1 november 2018 om 11:58
Bladora heeft wel heel wat meer gedaan voor de bruid (en daarnaast een kleine drieduizend euro uitgegeven).Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 11:50Ik heb jaren geleden op mijn eigen Huwelijk een kussensloop gekregen met daarop de namen van mij en mijn man geborduurd. Zelf gemaakt, door iemand die elk dubbeltje moest omdraaien.

donderdag 1 november 2018 om 12:08
Maar die heeft ze gekregen toch? Bladora heeft een mooie kaart met een persoonlijke tekst in de cadeaubox gestopt. Maar Bladora heeft nu het idee dat de bruid nog een cadeau van haar verwacht.Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 11:50Blijkbaar denkt iedereen hier aan grote cadeaus en grote geldbedragen!!!
Ik zou het na 2,5 tot 3K ook wel meer dan genoeg vinden en het zou mij in het verkeerde keelgat schieten. En dat zou ik denk ik ook wel laten weten. Ik zou de bruid opbellen: 'lieve Ilse, het gesprekje dat we laatst hadden zit me niet lekker. Ik heb voor jullie trouwen veel geholpen en ik ben 3 keer bij de feestelijkheden geweest. Dat heeft me meer dan 2500 euro gekost. Je weet dat ik best een leuke baan heb, maar ik vind dat erg veel geld. Ik heb het met alle liefde uitgegeven en ik zou het zo weer doen. Je telefoontje van laatst, over mijn envelopje, viel me daarom nogal rauw op mijn dak. Ik was een beetje overdonderd en heb het idee gekregen dat je nog een cadeautje van me verwacht. Dat was ik inderdaad nog van plan, maar ik heb er nu een hele nare smaak over. Ik hoop dat je dat begrijpt.'
donderdag 1 november 2018 om 12:11

donderdag 1 november 2018 om 12:22
Wat een geweldig cadeau! Ga ik onthouden!!DaisyLiz schreef: ↑01-11-2018 09:30Ik vind je niet gierig. De bruiloft van mijn beste vriendin was ook in het buitenland en ook wij kregen één overnachting cadeau. Mijn vriend en ik waren een kleine 1000 euro kwijt aan tickets, hotel eten etcetc (nog los van het vrijgezellenfeest). Ik heb toen ook geen duur cadeau gekocht of geld gegeven, wat ik normaal wel altijd doe, maar vond het wel even mooi geweest. Ik heb een time capsule gekocht en gevuld met van alles en nog wat (kurk van de eerste champagnefles, zand van het strand waarop ze trouwde, een foto, de Spaanse krant van die dag etc.).

donderdag 1 november 2018 om 12:23
Sorry, ik weet dat het voor Baldora om hoge kosten gaat, maar dat weet je van tevoren toch?
Ik heb laatst ook 2 tanken leeg gereden voor een verjaardagsfeestje. Dan zeg je toch ook niet, ik geef je nog niks want je hebt me al genoeg aan benzine gekost??
Nou,, ik denk dat we het hierover niet eens gaan worden. Ik blijf er echter bij dat 'iets meer moeite dan een kaartje' dit had kunnen voorkomen.
En verder,, als het echt een van je beste vriendinnen is.. dan overleeft de vriendschap het wel. Je kunt het ook groter maken dan het is.
donderdag 1 november 2018 om 12:29
Dat fotoboek is er ook gekomen, dat hebben we als bruidsmeisjes samen overhandigd tijdens onze speech.

donderdag 1 november 2018 om 12:35
Ik denk dat jij in een andere wereld leeft dan ikPindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 12:23Sorry, ik weet dat het voor Baldora om hoge kosten gaat, maar dat weet je van tevoren toch?
Ik heb laatst ook 2 tanken leeg gereden voor een verjaardagsfeestje. Dan zeg je toch ook niet, ik geef je nog niks want je hebt me al genoeg aan benzine gekost??
Nou,, ik denk dat we het hierover niet eens gaan worden. Ik blijf er echter bij dat 'iets meer moeite dan een kaartje' dit had kunnen voorkomen.
En verder,, als het echt een van je beste vriendinnen is.. dan overleeft de vriendschap het wel. Je kunt het ook groter maken dan het is.
Onze vriendschap stel ik hier niet in twijfel, dit ging puur om of het een gierige actie was. Dat onze vriendschap het niet zou overleven is zelfs niet aan de orde, dat denk jij erbij. Ik maak het niet groter dan het is hoor, doe gewoon mijn verhaal.

donderdag 1 november 2018 om 12:36
Dan snap ik het gebedel echt niet (snapte het sowieso al niet na de onkosten en tijd die je al had geïnvesteerd). Met die vriendin zou ik wel een beetje klaar zijn denk ik.

donderdag 1 november 2018 om 12:37
Ik las het zo als Pindakaasje al schreef....3 verschillende feesten in buitenland van diverse mensen.
Dan nog....kosten die gemaakt zijn zijn bizar hoog! Echter een kaartje met desnoods daarin de tekst dat een kleine attentie nog te goed is zou wel de oplossing zijn geweest.
Hoewel de manier van navraag ook wel bedenkelijk is. Alsof de info over het exacte cadeau van belang is bij een bedankje?
Dan nog....kosten die gemaakt zijn zijn bizar hoog! Echter een kaartje met desnoods daarin de tekst dat een kleine attentie nog te goed is zou wel de oplossing zijn geweest.
Hoewel de manier van navraag ook wel bedenkelijk is. Alsof de info over het exacte cadeau van belang is bij een bedankje?

donderdag 1 november 2018 om 12:38
Ik heb een neef die nu nogal krap zit, en die zei dat pas inderdaad. Ik kreeg wel een doos autodrop van hem. Waar hij er zelf al een paar van had opgegeten, want hij had in de file gestaan en enorme snaaitrek.Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 12:23Sorry, ik weet dat het voor Baldora om hoge kosten gaat, maar dat weet je van tevoren toch?

donderdag 1 november 2018 om 12:41
Ja een heel mooi gebonden boek met foto’s van onze vriendschappen door de jaren heen, leuke teksten erbij. Niet zo’n gedrukt boek maar een echt fotoboek met echte foto’s. Aangezien wij als bruidsmeisjes in vier verschillende landen wonen was het nogal een klus, maar het resultaat was prachtig!ninanoname schreef: ↑01-11-2018 12:34Ook nog?
Ik zit in team Blardora hoor. Wat een oelewapper, die bruid.