Vreemde webshops met gekke namen

woensdag 21 november 2018 om 09:39
Heb maar voor deze pijler gekozen.
Sinds een jaar ongeveer valt het me op dat ik via google hele gekke resultaten krijg wanneer ik op afbeeldingen google. Ik krijg dan afbeeldingen die linken naar een product (er staat ook "product" onderaan de afbeelding), maar die zogenaamde webshops hebben hele gekke namen. Net kom ik tegen: "de vijfde ziekte" en "zinloos betalen"
(dat laatste is een onbedoelde hint waarschijnlijk).
In het begin klikte ik nog wel eens door en bekeek de webshop, maar nu weet ik dat het weer zo'n één is. Het voldoet ook aan alle kenmerken van een onbetrouwbare webshop.
Herkent iemand wat ik bedoel? Of heb ik iets gedaan waardoor deze resultaten steeds opduiken? En het mooiste is als iemand weet hoe ik ze uit mijn resultaten kan houden
Sinds een jaar ongeveer valt het me op dat ik via google hele gekke resultaten krijg wanneer ik op afbeeldingen google. Ik krijg dan afbeeldingen die linken naar een product (er staat ook "product" onderaan de afbeelding), maar die zogenaamde webshops hebben hele gekke namen. Net kom ik tegen: "de vijfde ziekte" en "zinloos betalen"

In het begin klikte ik nog wel eens door en bekeek de webshop, maar nu weet ik dat het weer zo'n één is. Het voldoet ook aan alle kenmerken van een onbetrouwbare webshop.
Herkent iemand wat ik bedoel? Of heb ik iets gedaan waardoor deze resultaten steeds opduiken? En het mooiste is als iemand weet hoe ik ze uit mijn resultaten kan houden

woensdag 21 november 2018 om 10:09

woensdag 21 november 2018 om 10:18
Ik kwam ze vaak tegen bij goedkope meubelshops. De server van de webshop zelf stond dan in India of Rusland. Nu kán dat natuurlijk; als je gewoon een server huurt kan die overal staan (bijvoorbeeld de server van Viva staat in Ierland), maar het is niet voor de hand liggend om een server heel ver weg te gebruiken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 21 november 2018 om 10:27
Ja, zijn die dan goedkoper dan een nieuwe? Want een site met een rare naam brengt natuurlijk minder op.bluebirdie schreef: ↑21-11-2018 10:17was je toevallig schoenen aan het zoeken?
ik kreeg als ik een bepaald type schoen zocht en op afbeeldingen google, het zijn nepwebshops en volgens mij kopen ze bestaande domeinnnamen die toevallig vrijgekomen zijn dus vandaar de rare webadressen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

woensdag 21 november 2018 om 10:44
omdat de oplichters die zo'n domeinnaam kopen om op te lichten of nepzooi aan te bieden geen idee hebben wat de naam betekent? gok ik? en dat het naar hun idee meer betrouwbaarheid uitstraalt om een bestaande naam te kopen?
de klantenservice pagina als die er al is vaak ook met google translate gemaakt
de klantenservice pagina als die er al is vaak ook met google translate gemaakt

woensdag 21 november 2018 om 11:31
En er zijn gewoon mensen die daar intrappen. Ik ken het mbt schoenen. Die webshops bieden schoenen aan die elders uitverkocht zijn. Mensen bestellen dus daar en zijn vervolgens verbaasd dat of niets of iets van slechte kwaliteit (imitatie) geleverd krijgen.bluebirdie schreef: ↑21-11-2018 10:17was je toevallig schoenen aan het zoeken?
ik kreeg als ik een bepaald type schoen zocht en op afbeeldingen google, het zijn nepwebshops en volgens mij kopen ze bestaande domeinnnamen die toevallig vrijgekomen zijn dus vandaar de rare webadressen

woensdag 21 november 2018 om 12:14
Ah ik ben dus niet de enige die te maken heeft met dit rare fenomeen.
Is er iemand al van af gekomen?
Ik heb daar al eens snel naar gekeken, maar zal dat nog eens uitgebreid doen. Bedankt voor de tip.missmisery schreef: ↑21-11-2018 12:10Even je cookies verwijderen en tussen de extensies kijken of daar niet iets vreemds tussen staat.
Is er iemand al van af gekomen?
woensdag 21 november 2018 om 13:00

woensdag 21 november 2018 om 15:24
Precies! Mij viel het sinds een jaar geleden op, en in het artikel hebben ze het over 1,5 geleden.
woensdag 21 november 2018 om 19:19
Ik zie het vaak als ik op zoek ben naar een specifiek merk kleding. De sites hebben inderdaad hele vreemde namen, vrijwel allemaal dezelfde layout, het adres is niet te vinden en de prijzen zijn heel vreemd. Er staat bv bij een artikel dat nieuw 89,95 kost: van 112.43 voor 61,76.
Ben er een keer ingetrapt en had met mijn creditcard betaald. Heb van de creditcardmij mijn geld teruggehad.
Ben er een keer ingetrapt en had met mijn creditcard betaald. Heb van de creditcardmij mijn geld teruggehad.

zondag 25 november 2018 om 11:05
Inderdaad, altijd van die gekke bedragen. Fijn dat je met creditcard betaald hebt. Ik wist ook dat, mocht ik het wagen, ik de cc of paypal zou gebruiken. Al vond ik dat ook eng. Mijn paypal is ooit gehackt, maar is ook weer goedgekomen.veensteker schreef: ↑21-11-2018 19:19Ik zie het vaak als ik op zoek ben naar een specifiek merk kleding. De sites hebben inderdaad hele vreemde namen, vrijwel allemaal dezelfde layout, het adres is niet te vinden en de prijzen zijn heel vreemd. Er staat bv bij een artikel dat nieuw 89,95 kost: van 112.43 voor 61,76.