Rare actie kerstpakket

maandag 17 december 2018 om 09:19
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd

woensdag 19 december 2018 om 14:50
Dat is wel een goeie tip.EnglishmaninNewYork schreef: ↑19-12-2018 14:11Over het adres geven aan een vreemde: je kunt natuurlijk ook het pakket laten bezorgen bij een POSTNL punt en het daar afhalen.
Ik heb adres aan 3 gegeven. Vooralsnog geen poederbrief ontvangen ( grapje! Het advies om voorzichtig te zijn is niks mis mee)
woensdag 19 december 2018 om 15:00
zo zie je maar weer, krijg je 3 pakketten ipv 1.
ik had het zelf overigens gezegd tegen de vriendin. zo van, nou jij bent een mooie mij opgeven voor een pakket omdat ik een arremoeilijer ben en dan het pakket zelf houden omdat je het zelf zo leuk vindt.
wat ik dan weer wel gek vind is dat zij weet wat er inzit. neem aan dat zij gesloten dozen krijgt die ze uit moet delen.
de dozen die ik heb uitgedeeld waren dicht en dan zat er ook nog eens pakpapier omheen.
ik had het zelf overigens gezegd tegen de vriendin. zo van, nou jij bent een mooie mij opgeven voor een pakket omdat ik een arremoeilijer ben en dan het pakket zelf houden omdat je het zelf zo leuk vindt.
wat ik dan weer wel gek vind is dat zij weet wat er inzit. neem aan dat zij gesloten dozen krijgt die ze uit moet delen.
de dozen die ik heb uitgedeeld waren dicht en dan zat er ook nog eens pakpapier omheen.
woensdag 19 december 2018 om 15:01
Jij gelooft zeker ook nog in sprookjes?rozamunda schreef: ↑19-12-2018 12:51het zou toch maar zo zijn dat ze hem echt nog wel van plan was hem aan jou te geven. want het lijkt mij zo stug dat als je voor zo'n organisatie werkt tegen een minder bedeelde gaat zeggen dat je haar pakket houdt.
misschien had ze er een heel leuk plan bij bedacht wat nu in de soep is gelopen en waar ze een slechte naam mee op heeft gelopen.
woensdag 19 december 2018 om 15:01
Ik heb ook van iemand een adres gekregen. Ik zou niet weten wat ik daarvoor kwaads mee zou moeten doen en het is ook nog eens zo'n 200km van hier, dus geen zorgen
.
Ik hoop alleen dat het heel is gebleven, zo niet: de scherven waren nog een heel potje toen ik het erin deed...
Trouwens, mijn eigen adres staat als verzender op het etiket. Dus dan staan we quite.

Ik hoop alleen dat het heel is gebleven, zo niet: de scherven waren nog een heel potje toen ik het erin deed...
Trouwens, mijn eigen adres staat als verzender op het etiket. Dus dan staan we quite.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
woensdag 19 december 2018 om 15:03
Nou dat, ik zou er nog niet in hebben gekeken. Hoe vreselijk nieuwsgierig ik ook ben, het is niet van mij...rozamunda schreef: ↑19-12-2018 15:00zo zie je maar weer, krijg je 3 pakketten ipv 1.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
woensdag 19 december 2018 om 15:06
Als vriendin ook heeft meegeholpen met inpakken, dan weet ze wat erin is gegaan.
En zijn dan wel alle dozen eender gevuld? Hoeveel tubes, potjes, snoepjes passen er in een tas of jas?
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
woensdag 19 december 2018 om 15:15
Dan wel ja. En soms krijgen ze de doos open mee hoor ik net, vanwege veiligheid oid?
En ik hoorde ook dat er regelmatig door vrijwilligers uit pakketten iets wordt gestolen....

Maar mijn hele kaak ligt al dagen op de grond van het gedrag van deze vrouw.

woensdag 19 december 2018 om 15:16
Geen 3 pakketten maar wel 3 keer iets Idd.rozamunda schreef: ↑19-12-2018 15:00zo zie je maar weer, krijg je 3 pakketten ipv 1.
Dat was niet de opzet van dit topic natuurlijk

Ze heeft meegeholpen inpakken.
Wat ik ervan weet zit grotendeels hetzelfde in elke doos.
Bonnen zijn afgesteld op samenstelling van het gezin. En leeftijd.
Dus ze wist voor groot deel wat erin zat

woensdag 19 december 2018 om 15:33
Update!!!!

Organisatie heeft gebeld.
Dat ze andere 4 benaderd hebben en die hebben hun pakket gehad!
Ben ik blij om.!
Ze hebben aso trut ook gebeld.
Ze wilden eigenlijk haar naar kantoor laten komen.
Ze gaf het direct toe!
Dat het fout was.
Ze zat er flink doorheen. Maar kan er niks meer aan veranderen.
Daarop heb ik gezegd.. Dat zou ze wel kunnen natuurlijk.
Ze had spijt. En of ze dat door wilde geven.
Ik heb verteld hoe het is gegaan en dat ik me er wel op had verheugd en dat ik dit een hele rare en ook lage actie vind.
Dat ze mij geblokkeerd heeft.
Spijt.. Ik kan er niet zoveel mee. Ze doet niks om het goed te maken.
Dat ze het pakket ook terug kan geven, of wat er van over is en dit mag van mij dan naar iemand die het goed kan gebruiken. Ik hoef het niet meer. Te nare smaak zit er inmiddels aan.
Ze begreep dat het voor mij een vervelende ervaring is.
Dat zij er verder ook niks meer aan kon doen.
En dat ik toch fijne dagen ga hebben.
Dat komt wel goed. Dat is niet afhankelijk van een kerstpakket. En dat ex vriendin het ook niet gaat verpesten ook al valt me dit enorm van haar tegen.
Afgerond dus.
Asotrut is een slappe trut!
Als je echt spijt hebt wil je het goedmaken. Zij doet niks.
Ik zou het ook eng en lastig vinden hoor. Maar een beetje karakter tonen was wel terecht geweest.
Maar goed, door haar nu wel een super topic!
Negatieve is klaar!

Organisatie heeft gebeld.
Dat ze andere 4 benaderd hebben en die hebben hun pakket gehad!
Ben ik blij om.!
Ze hebben aso trut ook gebeld.
Ze wilden eigenlijk haar naar kantoor laten komen.
Ze gaf het direct toe!
Dat het fout was.
Ze zat er flink doorheen. Maar kan er niks meer aan veranderen.
Daarop heb ik gezegd.. Dat zou ze wel kunnen natuurlijk.
Ze had spijt. En of ze dat door wilde geven.
Ik heb verteld hoe het is gegaan en dat ik me er wel op had verheugd en dat ik dit een hele rare en ook lage actie vind.
Dat ze mij geblokkeerd heeft.
Spijt.. Ik kan er niet zoveel mee. Ze doet niks om het goed te maken.
Dat ze het pakket ook terug kan geven, of wat er van over is en dit mag van mij dan naar iemand die het goed kan gebruiken. Ik hoef het niet meer. Te nare smaak zit er inmiddels aan.
Ze begreep dat het voor mij een vervelende ervaring is.
Dat zij er verder ook niks meer aan kon doen.
En dat ik toch fijne dagen ga hebben.
Dat komt wel goed. Dat is niet afhankelijk van een kerstpakket. En dat ex vriendin het ook niet gaat verpesten ook al valt me dit enorm van haar tegen.
Afgerond dus.
Asotrut is een slappe trut!
Als je echt spijt hebt wil je het goedmaken. Zij doet niks.
Ik zou het ook eng en lastig vinden hoor. Maar een beetje karakter tonen was wel terecht geweest.
Maar goed, door haar nu wel een super topic!
Negatieve is klaar!

woensdag 19 december 2018 om 15:52
Mooi afgerond.
Ze heeft spijt van haar appje.
Ze heeft spijt dat ze je niet beter heeft ingeschat en je toch je mond opentrok.
Ze heeft spijt dat ze is gepakt.
Maar geen berouw van haar daad. Dat kent ze niet.
Je hebt vele stappen gezet en dit zal ervoor zorgen dat jij niet meer zo snel iets onrechtvaardigs over je kant zal laten gaan.
Ze heeft spijt dat ze je niet beter heeft ingeschat en je toch je mond opentrok.
Je hebt vele stappen gezet en dit zal ervoor zorgen dat jij niet meer zo snel iets onrechtvaardigs over je kant zal laten gaan.

I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe

woensdag 19 december 2018 om 15:55
De spijt.. Daar heb ik ook zo mijn twijfels bij.Doreia* schreef: ↑19-12-2018 15:52Mooi afgerond.
![]()
![]()
Maar.. Heeft mij Idd best het 1 en ander gebracht.

woensdag 19 december 2018 om 16:04
Ik neem aan dat het wel het laatste jaar is geweest dat ze voor die organisatie heeft gewerkt. Dat ze haar niet dwingen het pakket terug te geven snap ik wel, dikke kans dat het al aangebroken is, en wat willen ze doen als ze het niet komt terugbrengen?redbulletje schreef: ↑19-12-2018 15:56Valt me mee dat ze heeft bekend toen ze er door die organisatie mee geconfronteerd werd. Blijft wel raar dat ze haar niet dwingen het pakket te vergoeden. Ze komt er nu dus gewoon mee weg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 19 december 2018 om 16:07
Ik vind het eerlijk gezegd van die organisatie ook wel erg slap, hoor. Het minste wat die organisatie had kunnen doen was jou op de een of andere manier nog compenseren, bijvoorbeeld door haar het te laten vergoeden. Vrij slap dat ze je niet eens een kerststol of iets hebben aangeboden met oprechte excuses. Dus ik vind niet alleen je ex-kennis een aso, maar de organisatie ook een slappe hap.
Am Yisrael Chai!

woensdag 19 december 2018 om 16:10
Dit vind ik ook.fashionvictim schreef: ↑19-12-2018 16:07Ik vind het eerlijk gezegd van die organisatie ook wel erg slap, hoor. Het minste wat die organisatie had kunnen doen was jou op de een of andere manier nog compenseren, bijvoorbeeld door haar het te laten vergoeden. Vrij slap dat ze je niet eens een kerststol of iets hebben aangeboden met oprechte excuses. Dus ik vind niet alleen je ex-kennis een aso, maar de organisatie ook een slappe hap.
En ik mag hopen dat ze je zogenaamde vriendin de wind van voren hebben gegeven. Want ook dat vraag ik me een beetje af.
woensdag 19 december 2018 om 16:10
Ja dat vind ik ook.fashionvictim schreef: ↑19-12-2018 16:07Ik vind het eerlijk gezegd van die organisatie ook wel erg slap, hoor. Het minste wat die organisatie had kunnen doen was jou op de een of andere manier nog compenseren, bijvoorbeeld door haar het te laten vergoeden. Vrij slap dat ze je niet eens een kerststol of iets hebben aangeboden met oprechte excuses. Dus ik vind niet alleen je ex-kennis een aso, maar de organisatie ook een slappe hap.

woensdag 19 december 2018 om 16:18
Ze kunnen gewoon zeggen hoeveel het pakket waard is en haar dan dat bedrag terug laten betalen wat dan alsnog naar TO gaat.

woensdag 19 december 2018 om 16:20
fashionvictim schreef: ↑19-12-2018 16:07Ik vind het eerlijk gezegd van die organisatie ook wel erg slap, hoor. Het minste wat die organisatie had kunnen doen was jou op de een of andere manier nog compenseren, bijvoorbeeld door haar het te laten vergoeden. Vrij slap dat ze je niet eens een kerststol of iets hebben aangeboden met oprechte excuses. Dus ik vind niet alleen je ex-kennis een aso, maar de organisatie ook een slappe hap.
Daar verbaasde ik me ook over.

woensdag 19 december 2018 om 16:22
Mee eens.fashionvictim schreef: ↑19-12-2018 16:07Ik vind het eerlijk gezegd van die organisatie ook wel erg slap, hoor. Het minste wat die organisatie had kunnen doen was jou op de een of andere manier nog compenseren, bijvoorbeeld door haar het te laten vergoeden. Vrij slap dat ze je niet eens een kerststol of iets hebben aangeboden met oprechte excuses. Dus ik vind niet alleen je ex-kennis een aso, maar de organisatie ook een slappe hap.
Feitelijk is het gewoon diefstal, dus die vrouw komt er wel heel goed mee weg nu.