Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje niet meer geschreven, maar ook niet bijgelezen. Sorry. Druk met verjaardagen, werk en kerst voorbereidingen.
Maar wilde wel even mededelen dat ik vanochtend 84,2 was. Eindelijk onder die 85.
Ik sport sinds 3 weken ook wel weer intensief, sowieso 3 x per week.
Nu wil ik ook rondom de feestdagen dit vast houden en niet overdreven doen met eten.
Fijne dag allemaal.
Strawberry wat een net en mooi resultaat! Zo zie je maar, goed schema wat je aanhoudt qua eten en zelffs de dokter verbaasd. Mooi.

MiLady ik heb je gewicht aangepast.

Hier gaat deze week niet echt zoals gehoopt qua eten. kan moeilijker nee zeggen dan gedacht dus ongemerkt toch meer aan het snaaien dan de bedoeling is deze dagen. En dan vandaag ook nog n afscheid van n collega die na 6 jaar iets anders gaat doen. Gelukkig geen eetplannen het weekend en het sporten gaat wel goed dus hopelijk kan ik de schade nog beperken.

Fijne dag allemaal.
@Milady83
Hopelijk lukt het niet overdreven eten een beetje rond deze feestagen. En wat fijn dat je onder de 85 bent uitgekomen. En als je het sporten kan volhouden deze periode is het ideaal. Want dat geeft je iets meer speelruimte qua voeding.

@Hamaika
Ik zou zeggen probeer gewoon zo verantwoordelijk mogelijke keuzes te maken. En net zoals bij milady geeft het sporten iets meer speelruimte.

@Hier
Vandaag een relatief rustig dagje, straks koken. Er staat rijst a la simpele nasi(alleen met ei) met gebakken kipfilet op het menu en een tomaat.
Verder vanmiddag weer sporten na eerst wat zaken regelen om te kijken of ik de medicatie die ik moet slikken iedere dag voor de schildklier goedkoper kan krijgen. Maar datwordt een bureaucratische rompslomp.
Ladies ik heb besloten dat ik pas over2 weken op maandag 7 januari weer weeg, Ik sla komende maandag en oudjaarsdag over.

Wilde eigenlijk komende maandag wel nog wegen maar ben gisteren zwaar ongesteld geworden en heb er erg veel last van qua vocht vasthouden.

Laten jullie ook nog even weten wat jullie doen de komende 2 maandagen?
Fijn weekend!!
Ik stop de komende 9 maanden met afvallen.
Super verrast met 2 vette strepen op mijn zwangerschapstest.

Jullie veel succes verder met afvallen. En bedankt dat ik weer eventjes mocht aansluiten
Twilight!!!!!! Van harte gefeliciteerd meis!!!!!!! Wat een super geweldig nieuws!!!!! :cheer: :yes:

Heel veel plezier en succes en dat alles maar goed mag gaan en jullie een mooie gezonde baby krijgen! En je weet dat je altijd weer terug welkom bent om weer aan te haken, wij zijn nog wel ff bezig denk ik!

Wat een mooi kerstgeschenk meis!!! Ik ga je uit de tabel halen en heel veel succes!!!
Maureen ik had helemaal geen notificatie gezien op viva van jouw PM en zag het net pas bij toeval, dus heb je vandaag terug geschreven. Dan weet je dat ik je dus niet was vergeten :)
@Twilight
Gefeliciteerd, wat een nieuws,en precies tijdens de kerstperiode! :cheer2:
Allemaal vast fijne kerstdagen dames!

Ik weeg zelf pas weer over 2 weken op 7 januari.
Wie wel deze dagen gewicht willen doorgeven verwerk ik gewoon in de tabel uiteraard :)
Ik kom even snel fijne kerstdagen wensen en alvast een mooie jaarwisseling!! Ik denk dat ik in het nieuwe jaar weer aanschuif om de schade op te nemen ;-) .... tot die tijd genieten! Tot snel!
Hier ook een snel berichtje, om allemaal fijne kerstdagen te wensen. Geniet van deze van deze dagen!
Hopelijk iedereen fijne kerstdagen gehad? Hier wel, echt wel veel teveel lekkers gegeten en gedronken, dat wel haha.

En nog 2 etentjes voor de boeg, morgen en zaterdag en dan natuurlijk nog oud en nieuw....

7 januari de schade opnemen en dan vanaf daar weer vol er tegenaan. :whip:
Alvast een fijne jaarwisseling allemaal! :hello:

Ben heel benieuwd naar de schade volgende week
Heel kort even, wij gaan van feest naar feest, erg gezellig maar ook heel veel eten. Alle kerstkoekjes zijn inmiddels op en dat waren een paar honderd.....niet alleen ik heb ze opgegeten hoor...hahaha maar heb wel erg veel gesnoept en daar gaan we vandaag nog even mee door.
Hele fijne jaarwisseling allemaal en tot binnenkort!
ps iemand ervaring met een cross-trainer? Goede voornemens voor volgend jaar om meer te bewegen, maar het lopen gaat niet zo lekker, last van mn knie dus dacht aan een cross-trainer, maar geen ervaring mee.
ps2 ik zie nu pas dat je zwanger bent Twilight..!!!! Super!!!! Hoop dat het heel goed gaat, gefeliciteerd!!! Hou je ons op de hoogte? Geniet ervan!
Ha meiden. Ik zie bij jullie ook even een soort pauze :-) Wij doen op zich niets bijzonders qua eten maar omdat manlief thuis is tijdens de feestdagen wordt er toch verkeerd(er) gegeten. Ik zondig met warme choco met slagroom. Helemaal niet goed natuurlijk en ook niet iets dat ik nu zou moeten doen. Ik zag van de week een foto van mezelf in mijn sportkleding. Ehm.... Hoewel ik alles gewoon pas, voel ik me net een opgeblazen kikker. Maar goed, dat komt uiteindelijk ook weer goed want ik pas wel een beetje op na dat gedoe met de diagnose van een paar weken geleden. En dat moet gewoon ook. Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik op mijn 70e nog kan joggen of kan lopen eigenlijk. En dat moet dus gauw veranderen.

Op eerste kerstdag (met dat mooie weer ook nog eens) liet ik de honden uit en stond ik ineens geparkeerd in het bos. Enorme pijn in mijn heup. Ik snap er nog steeds niets van. Natuurlijk ben ik thuis gekomen maar wat het nou precies was weet ik niet. Inmiddels wel weer volop op de been gelukkig en ook gisteren weer een wat serieuzere training kunnen doen. Ik heb geen idee hoeveel kilometer ik eigenlijk dit jaar heb gelopen want ik loop ver achter met verwerken.

Ik ga me volgende maandag weer wegen.

Fijne jaarwisseling allemaal!!!

PS twilight als je nog meeleest: gefeliciteerd!
Hier ook een kort berichtje...
Als eerste de beste wensen en op naar een gezond en slank 2019! Hier nog 2 uur te gaan tot de jaarwisseling.

Met kerst op zich gezond gegeten maar teveel gesnoept. Een buurvrouw heeft als kerstcadeau een zak snoep cadeaugegeven..en het is natuurlijk zonde om die weg te gooien :hihi:

Dus teveel gesnoept, en vanaf vandaag probeer ik weer in het normale voedingspatroon te komen.

Hier vanavond niet veel bijzonders, we eten in familie. En de meesten (nichten en neven) gaan daarna op stap..ik blijf lekker thuis met mijn hondje, 1e keer oud en nieuw en dus even afwachten wat het wordt. Gelukkig mag men hier geen eigen vuurwerk afsteken, maar toch gaan er de nodige rotjes doorheen.

En ik vind het belachelijk duur en druk om met oud en nieuw opstap te gaan. Ga lekker op tijd mijn bedje in en morgen mogelijk naar het strand :-D
Het jaar relaxed beginnen 8-)
Zo iedereen de jaarwisseling weer overleefd en alle handen, vingers en tenen er nog aan?

Ik ben net weer terug bij mijn broer vandaan waar we het hebben gevierd. Wij steken geen vuurwerk af maar gewoon lekker het afgelopen jaar doornemen met oliebollen, nootjes, champagne etc. Lekker huiselijk!

Hier ook de afgelopen 2 weken en vannacht behoorlijk aan de snaai geweest en de nodige borrels en eetdates gehad, Vanaf vandaag weer normaal eten, sporten en leven en dan komende maandag de 7e de schade opnemen. Ben heel benieuwd.

Maureen hier geen ervaring met een crosstrainer helaas.

Dikkerdjedap wat bizar van die pijn in je heup. Fijn dat je wel weer op de been bent maar blijft bizar.

Strawberry hoe is het gegaan met je hondje? Viel het mee of toch niet?

Nou allemaal hopelijk weer gemotiveerd en fris het nieuwe jaar in! Laten we dit jaar onze doelen halen dames!!! We gaan er weer voor!
@Dikerdjedap
Hopelijk is de pijn veel minder en gaat het alleen maar opwaarts.

@Maureen
Heb zelf ervaring met hometrainers(fiets/machine voor buikspieren) en als je er de discipline voor hebt kan het enorm helpen. Ik zelf had de discipline er niet voor en ging me te snel vervelen en schoot daarom niks op, en na 2 weken vrij fanatiek ermee bezig te zijn gingen de apparaten stof verzamelen.

@Hamaika
Huiselijk is heerlijk! Zelf ben ik van mening dat het jaar relaxed en in goed gezelschap beginnen belangrijker is dan naar tjokvolle feesten te gaan.
Hier dus ook lekker huiselijk gehouden.

@Hier
Enorm slecht geslapen, in dit land is alles reden voor een feest en drinken (van alcohol) en dus om 8 uur 's ochtends was er nog muziek te horen van overburen.

Verder lekker rustige jaarwisseling gehad, zonder bijzonderheden. En met de honden ging het ook goed. 2 honden hebben kalmeringsdruppels gekregen en 1 krijgt volgend jaar de helft of minder van de druppels die ze kregen, want toen vuurwerk begon heeft ze wat geblaft naar het vuurwerk maar dat was het. De andere hond was wel veel onrustiger, en hebben we even binnengehouden tijdens de topdrukte en daarna rond 1.00 is ze weer naar de voortuim gegaan enorm slaperig van de druppels..en daarna hebben ze geslapen tot 9.00 's ochtends.
Hallo allemaal, Gelukkig nieuwjaar!!!

Ik wil vanaf maandag weer graag meedoen. Ik heb half-half op de weegschaal gestaan afgelopen week end at was niet best :-( Dus ik wil echt zorgen dat het me dit jaar gaat lukken!

Ik lees in de gauwigheid dat je zwanger bent Twilight! GEFELICITEERD, wat vind ik dat fijn om te lezen :heart: Echt supergaaf!!!

Voor de rest ga ik vanaf nu in ieder geval weer meelezen/schrijven :-)
Maandag zal ik mijn gewicht weer doorgeven en een frisse start gaan maken...

Liefs,
Polka
@Polkadot
Welkom terug alvast!

@Hier
vandaag een rustig dagje, wel een hoop geregel. Want ik kan de medicatie voor mijn hypotiroidisme gratis krijgen,maar moet eerst door een hele medische molen met allerlei dokers van de staat.

Verder qua voeding wel netjes, wel een bonbon op,maar heb een flinke maaltijdsalade als avondeten op met stukjes vlees en pasta en verder een hele slamix. Dus wel een goede balans.
Strawberry fijn dat het met de honden goed ging! Wat ene gedoe met die medische molen bij jou.

Polkadot welkom terug! Zou jij maandag dan alles weer kunnen doorgeven voor de tabel? Dan zet ik je er weer in. frisse start is hier ook nodig, heb er bijna 2 kilo aan gesnaaid deze weken.....

Hier de afgelopen 2 dagen netjes gegeten en ook beide dagen gesport. Mara nog steeds een dikke plus van anderhalve kilo zag ik vanmorgen in de gauwigheid. Ben benieuwd maandag.

Aurorus ik heb jou uit de tabel gehaald, Heb al sinds begin december geen updates of reacties meer gelezen dus ik ga er vanuit dat je gestopt bent. Wil je in elk geval veel succes wensen mocht je zelf nog verdergaan.
Even snel jullie een heel mooi 2019 wensen!! Zit op mn telefoon in bed te typen, ben namelijk ziek.... geen kans om terug te lezen, te wegen of wat dan ook. Eerst maar even beter worden, tot binnenkort!!!
Oh Maureen wat naar! Beterschap meis!
Hey dames,

Dank voor jullie welkomst wensen!
Ik wil er weer fris tegenaan en ben volgens mij al goed begonnen!!!

Sinds 4 dagen ben ik 3 30 day challenges aan het doen. Mijn buikspieren doen behoorlijk pijn, maar ik houd vol :)
Ik heb een mooi notitie album waar ik per dag een blad heb geschreven met welke oefeningen. Daarnaast schrijf ik dagelijks hoe het is gegaan, of ik som positieve dingen op. Ik maak er (ook met het ook op de depressie tegen te gaan) een positief "dagboek" van.

Verder ga ik dus vanaf morgen weer koolhydraatarm eten. Daarvoor heb ik vandaag en gisteren voorbereidingen voor getroffen.
Ik heb een krop sla al per portie ingepakt zodat het goed blijft. Verder een kipfiletje in stukjes gemarineerd en gebakken, ook per portie in de koelkast. Hetzelfde met spekreepjes. Ook qua groente bij de salade voorbereid in porties. Ook heb ik lijnzaadcrackers gemaakt. Dat scheelt tijd, de lunch schoot er namelijk vaak bij in.
Ik heb ook een planning gemaakt voor mijn eten, ontbijt, lunch en diner. Zo ben ik beter voorbereid en is het makkelijker vol te houden.

Mijn gegevens moet ik ook weer doorgeven. Ik heb mij vanmorgen al gewogen, dus die graag ik ook vast door.
Lengte: 1,78 meter, startgewicht: 96,1 kg, streefgewicht: 75kg (misschien iets lager, maar dat merk ik wel tegen die tijd), huidig gewicht: 96,1 kg.

Niet de mooiste cijfers, maar wel de mijne! En ik hoop om ieder geval volgende week onder de 95 te zitten!!!

Voor nu, fijne avond. Tot morgen!
Polkadot welkom terug! Ik ga je weer in de tabel zetten. Goed dat je zo een dagboekje bijhoudt voor inzicht en positieve dingen, dat werkt bij mij ook (ben ook n dagboek schrijver). Wat ben je gelijk goed begonnen met KHA. Je aanpak klinkt goed. En onder de 95 klinkt ook als mooi doel volgende week!

Hier is de klap ook fiks qua gewichtstoename na de feestdagen. Maar het is nog erger geweest. Op zeker moment was ik ruim 2 kilo zwaarder dan de vorige keer en daar is nu alweer een bijna een kilo af en dus dit zal ook wel weer goed komen,

Mijn gewicht is nu 73.9 dus toch helaas nog een dikke plus van 1.3 kilo. Maar het was +2.1 na oud en nieuw dus ook ik hoop volgende week 'gewoon' weer onder de 73 te komen,

Ben benieuwd naar de rest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven