Chronische pijn - vervolg

zaterdag 16 maart 2019 om 21:02
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
maandag 15 april 2019 om 09:35
Ik ken het. Zo kijk ik nog steeds naar mijn auto. Boys will be boyslientje69 schreef: ↑15-04-2019 09:31Dat vind ik dus ook Jolly dat dat veel is voor een eerste auto. Dat noem ik dus luxe![]()
Het is een 1.6 16 V GTC. Zwart van kleur.
Je had dat gezicht moeten zien als hij erover praat. Dochter heeft afgedaan als grote liefde hoor. Hij is nu compleet verliefd op die auto![]()
Zo kijkt hij als hij erover praat.![]()

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 15 april 2019 om 09:37
Hij had gewoon zijn zinnen op zo'n soort auto gezet. En autist als hij is, dat ķrijg je er niet uit dan.
Ik zei, neem een kleintje. Iets als Suzuki shift.
Kia piccanto. Flatje of Peugeotje.
Maar nee. Deze moest het zijn. Nu heeft hij er hard zelf voor gespaard. Doet op zijn nog jonge leeftijd zwaar lichamelijk werk en zit elke dag om kwart over 6 op de brommer naar dat zware werk. Zeer verantwoordelijk op die jonge leeftijd. Bovendien was zijn jeugd en puberteit niet echt fijn voor hem.
Pas nu begint hij langzaam op te bloeien. Dus ik gun het hem ook wel.
Maar het was zéker niet mijn advies als eerste auto!
Ik zei, neem een kleintje. Iets als Suzuki shift.
Kia piccanto. Flatje of Peugeotje.
Maar nee. Deze moest het zijn. Nu heeft hij er hard zelf voor gespaard. Doet op zijn nog jonge leeftijd zwaar lichamelijk werk en zit elke dag om kwart over 6 op de brommer naar dat zware werk. Zeer verantwoordelijk op die jonge leeftijd. Bovendien was zijn jeugd en puberteit niet echt fijn voor hem.
Pas nu begint hij langzaam op te bloeien. Dus ik gun het hem ook wel.
Maar het was zéker niet mijn advies als eerste auto!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 15 april 2019 om 09:37
JollyRider schreef: ↑15-04-2019 09:35Ik ken het. Zo kijk ik nog steeds naar mijn auto. Boys will be boys![]()

maandag 15 april 2019 om 09:39
Lekker Kwebbeltje!
Hopelijk knap je snel wat op!
Al nieuws over je nieuwe baan?
Is het ver bij je vandaan?

maandag 15 april 2019 om 09:41
Ja ik hoop het ook.
Nee het is hier in de buurt. Ik ga bij mensen thuis werken, hier in de omgeving

maandag 15 april 2019 om 09:42
Ja echt wel!
Het voelt gewoon of ik er een kind bij heb gekregen. We houden ook echt van hem. Man zei dat laatst ook. Gek is dat he ? Met eigenlijk een vreemde.
maandag 15 april 2019 om 09:47
Ik vind het ook gewoon knap wat hij bereikt heeft in een jaar tijd.
Eigen huisje. Alles nieuw qua inventaris.
Rijbewijs. Auto. En alles zelf betaald en hij is in februari pas 18 geworden.
Plus dat hij enorm " gegroeid " is afgelopen jaar.
Sinds hij hier woont dus.
We hadden nog behoorlijk wat bij te schaven. Hij was grof in de mond, best schuw, vertrouwde niemand.
Nu is het een nette, gezellige en beleefde jongen geworden.
Tezamen met bovenstaande ben ik daar dus idd erg trots op.
Het had ook de andere kant op kunnen gaan met zo'n jong iemand die geen steun en hulp van zijn ouders krijgt. ( en zijn autisme)
Eigen huisje. Alles nieuw qua inventaris.
Rijbewijs. Auto. En alles zelf betaald en hij is in februari pas 18 geworden.
Plus dat hij enorm " gegroeid " is afgelopen jaar.
Sinds hij hier woont dus.
We hadden nog behoorlijk wat bij te schaven. Hij was grof in de mond, best schuw, vertrouwde niemand.
Nu is het een nette, gezellige en beleefde jongen geworden.
Tezamen met bovenstaande ben ik daar dus idd erg trots op.
Het had ook de andere kant op kunnen gaan met zo'n jong iemand die geen steun en hulp van zijn ouders krijgt. ( en zijn autisme)

maandag 15 april 2019 om 11:00
Vanmiddag inderdaad de pomp. Zou om 15.00 uur zijn maar is vervroegd naar kwart over 1. Dan kan de dvk mij nog bellen voordat zij naar huis gaat.
Mijn eerste auto was een Renault Clio 2.1 5 deurs. Koste in Nederlandse gulden 7500. Was 2e eigenaar en bij mijn vaders werk vandaan. Die werkte in een auto garage. Apk koste mij niks, vader deed dat, was Apk keurmeester. Heb mijn auto jammer genoeg niet lang gehad. In 2002 moeten verkopen wegens privé problemen en een auto kon niet meer betaald worden. Ik mis mijn auto wel
Mijn eerste auto was een Renault Clio 2.1 5 deurs. Koste in Nederlandse gulden 7500. Was 2e eigenaar en bij mijn vaders werk vandaan. Die werkte in een auto garage. Apk koste mij niks, vader deed dat, was Apk keurmeester. Heb mijn auto jammer genoeg niet lang gehad. In 2002 moeten verkopen wegens privé problemen en een auto kon niet meer betaald worden. Ik mis mijn auto wel

maandag 15 april 2019 om 11:08
Ik kreeg het bericht al doorgestuurd van een vriendin.
Ik wacht nog steeds op reactie van het UWV.

maandag 15 april 2019 om 11:17
Mooi Lientje! Dat hebben jullie toch maar voor elkaar gekregen! Laat hem lekker trots zijn op zijn auto, heeft hij wel nodig volgens mij.

maandag 15 april 2019 om 11:20
Ik vermoed dat Lientje het over guldens heeft. Onze eerste was een Renault 4, in 1978, voor 2750 gulden. Van geen enkele andere auto meer zoveel plezier gehad.

maandag 15 april 2019 om 11:57
Nee , dit zijn de euro's die zorgkind betaald heeft voor zijn auto.
Mijn eerste auto was 500 gulden, dus iets van 225 euro omgerekend.
Succes nartjie.
En ik kan me voorstellen dat je een auto mist, geeft toch een stuk vrijheid.
Leuk plaatje Doro!
Ik geef werkelijk niks om auto's.
Het moet starten en rijden en me brengen waar ik heen wil. Dat is voor mij het enige belangrijke.
Of het er nou niet uitziet, of speciale opties heeft of wat dan ook, boeit me niks.
Als het me maar brengt naar waar ik wil.
Mijn eerste auto was 500 gulden, dus iets van 225 euro omgerekend.
Succes nartjie.
En ik kan me voorstellen dat je een auto mist, geeft toch een stuk vrijheid.
Leuk plaatje Doro!
Ik geef werkelijk niks om auto's.
Het moet starten en rijden en me brengen waar ik heen wil. Dat is voor mij het enige belangrijke.
Of het er nou niet uitziet, of speciale opties heeft of wat dan ook, boeit me niks.
Als het me maar brengt naar waar ik wil.

maandag 15 april 2019 om 12:03
Hier hetzelfde hoor, met auto's.
Toen ik vorig jaar ging kijken voor een auto, wist ik ook al wat voor soort auto ik wilde. Gewoon een kleintje, en als ie maar goed rijd.
Ik ben net terug van de fysio.
Hij heeft wat testjes gedaan en geconcludeerd dat er een flinke spanning op de spieren zit. Hij heeft gemasseerd en gewaarschuwd dat het morgen waarschijnlijk wat beurs is. Moet veel water drinken de komende dagen.
De pijn in mijn nek lijkt nu wat minder gelukkig.
Toen ik vorig jaar ging kijken voor een auto, wist ik ook al wat voor soort auto ik wilde. Gewoon een kleintje, en als ie maar goed rijd.
Ik ben net terug van de fysio.
Hij heeft wat testjes gedaan en geconcludeerd dat er een flinke spanning op de spieren zit. Hij heeft gemasseerd en gewaarschuwd dat het morgen waarschijnlijk wat beurs is. Moet veel water drinken de komende dagen.
De pijn in mijn nek lijkt nu wat minder gelukkig.
maandag 15 april 2019 om 12:10
Sterkte dan Kwebbeltje!
Ik kom meestal beroerder bij de fysio vandaan als dat ik heen ga. Ga dus ook eigenlijk nooit.
Ik heb alweer teveel gedaan eigenlijk voor vandaag. Dus ga nu maar een tijdje zitten. Voel mijn hele lijf weer.
Maar ik vind het zo'n opluchting dat ik niet meer duizelig ben en koortsaanvallen en spierzwakte heb, dat ik me vol op al het achterstallige werk stort.
Nu alleen die pijn nog weg, dan zou ik eindelijk normaal zijn. Maar dat is natuurlijk een utopie.
Ik kom meestal beroerder bij de fysio vandaan als dat ik heen ga. Ga dus ook eigenlijk nooit.
Ik heb alweer teveel gedaan eigenlijk voor vandaag. Dus ga nu maar een tijdje zitten. Voel mijn hele lijf weer.
Maar ik vind het zo'n opluchting dat ik niet meer duizelig ben en koortsaanvallen en spierzwakte heb, dat ik me vol op al het achterstallige werk stort.
Nu alleen die pijn nog weg, dan zou ik eindelijk normaal zijn. Maar dat is natuurlijk een utopie.

maandag 15 april 2019 om 12:12
O dat is fijn. En dan kan je ook een beetje je eigen tempo aanhouden denk ik zo?Kwebbeltje91 schreef: ↑15-04-2019 09:41Ja ik hoop het ook.
Nee het is hier in de buurt. Ik ga bij mensen thuis werken, hier in de omgevingHeb dit werk eerder gedaan dus het is niet onbekend haha.

maandag 15 april 2019 om 12:42