Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd

maandag 7 oktober 2019 om 16:24
Ja dat klopt inderdaad! We zijn echt heel blij dat er een methode bestaat om ons hopelijk toekomstige kindje een hoop leed te besparen. Dankjewel!

maandag 7 oktober 2019 om 18:17
Ik was ook echt bang dat ik een Hormoonmonster zou worden. Maar echt, ik was het tegenovergestelde! Ook bekend met een schommelende cyclus (PCOS). Laat die hormonen je zeker niet tegen houden hoorSSandra38 schreef: ↑07-10-2019 15:38Thanks Baggal! Het biedt hoop om een traject te doen waarbij je meer kans heb op een zwangerschap, maar ik verwacht geen wonder. Op dit moment hoop ik nog op de natuurlijke manier zwanger te worden, maar ik weet ook dat ik er niet jonger op word, helaas. Volgende week gaan we beslissen, maar ik denk dat ik ook wel moeite zal krijgen met de hormonen. Heb van mezelf al een schommelende cyclus, iek!
maandag 7 oktober 2019 om 19:20
@Daisyliz: Wat gemeen zijn die vals positieve testen. Echt niet ok. Hoe voelt het om een datum te hebben voor de curettage?
@Stipje: Het is inderdaad wel erg vroeg om nu te testen. Maar ik snap de ongeduldigheid helemaal.
@Neolux: Succes!!
@Jokke: Balen dat je helemaal die kant op moet voor bloedprikken. Wij probeerden er dan altijd een dagje van te maken als we naar Gent moesten. Dus onderweg bijvoorbeeld gaan lunchen ofzo. Weet niet of dat uberhaupt mogelijk is voor jullie, maar het maakte het wel wat meer ontspannen.
@Windmolen: Super fijn nieuws! Heb vanochtend ook zitten refreshen hier op het forum. Wat een opluchting zeg. Op naar volgende week!
@Depster: Hoe gaat het met je?
Ik ben echt aan het aftellen tot m’n menstruatie. Het kan me niet snel genoeg gaan. Geen idee waarom ze willen dat ik weer aan de pil ga. Tijdens m'n pil moet ik zelfs een depot decapeptyl zetten. En ze willen dat ik ook clexane ga gebruiken gedurende de hele voorbereiding van de tp. M'n mantra is 'ze zullen wel weten wat ze doen'... Gelukkig lijkt m’n lijf wel alweer een beetje op gang te komen, maar dat wil helaas niks zeggen over de duur van m’n cyclus. De tussentijd gebruik ik ook maar om zo gezond mogelijk te leven en nog een beetje aan m’n conditie te werken. M’n nieuwe baan is super fijn en geeft heel veel meer rust, dus hopelijk werkt dat ook een beetje mee. Met vlagen word ik ontzettend wanhopig en bang over het ‘wat als’ scenario, maar dat probeer ik maar een beetje van me af te zetten. Gister een enorme huilbui gehad, doet me allemaal dus wel meer dan ik wil toegeven.
@Stipje: Het is inderdaad wel erg vroeg om nu te testen. Maar ik snap de ongeduldigheid helemaal.
@Neolux: Succes!!
@Jokke: Balen dat je helemaal die kant op moet voor bloedprikken. Wij probeerden er dan altijd een dagje van te maken als we naar Gent moesten. Dus onderweg bijvoorbeeld gaan lunchen ofzo. Weet niet of dat uberhaupt mogelijk is voor jullie, maar het maakte het wel wat meer ontspannen.
@Windmolen: Super fijn nieuws! Heb vanochtend ook zitten refreshen hier op het forum. Wat een opluchting zeg. Op naar volgende week!
@Depster: Hoe gaat het met je?
Ik ben echt aan het aftellen tot m’n menstruatie. Het kan me niet snel genoeg gaan. Geen idee waarom ze willen dat ik weer aan de pil ga. Tijdens m'n pil moet ik zelfs een depot decapeptyl zetten. En ze willen dat ik ook clexane ga gebruiken gedurende de hele voorbereiding van de tp. M'n mantra is 'ze zullen wel weten wat ze doen'... Gelukkig lijkt m’n lijf wel alweer een beetje op gang te komen, maar dat wil helaas niks zeggen over de duur van m’n cyclus. De tussentijd gebruik ik ook maar om zo gezond mogelijk te leven en nog een beetje aan m’n conditie te werken. M’n nieuwe baan is super fijn en geeft heel veel meer rust, dus hopelijk werkt dat ook een beetje mee. Met vlagen word ik ontzettend wanhopig en bang over het ‘wat als’ scenario, maar dat probeer ik maar een beetje van me af te zetten. Gister een enorme huilbui gehad, doet me allemaal dus wel meer dan ik wil toegeven.

maandag 7 oktober 2019 om 19:53
Lauwie101 schreef: ↑07-10-2019 19:20
@Depster: Hoe gaat het met je? Goed!![]()
Ik ben echt aan het aftellen tot m’n menstruatie. Het kan me niet snel genoeg gaan.Geen idee waarom ze willen dat ik weer aan de pil ga. Heb je dit gevraagd? Ik moest destijds aan de pil om mijn eierstokken tot rust te laten komen..Tijdens m'n pil moet ik zelfs een depot decapeptyl zetten. En ze willen dat ik ook clexane ga gebruiken gedurende de hele voorbereiding van de tp. M'n mantra is 'ze zullen wel weten wat ze doen'... Gelukkig lijkt m’n lijf wel alweer een beetje op gang te komen, maar dat wil helaas niks zeggen over de duur van m’n cyclus. De tussentijd gebruik ik ook maar om zo gezond mogelijk te leven en nog een beetje aan m’n conditie te werken. M’n nieuwe baan is super fijn en geeft heel veel meer rust, dus hopelijk werkt dat ook een beetje mee. Met vlagen word ik ontzettend wanhopig en bang over het ‘wat als’ scenario, maar dat probeer ik maar een beetje van me af te zetten. Gister een enorme huilbui gehad, doet me allemaal dus wel meer dan ik wil toegeven. Gewoon over je heen laten komen en de tranen laten gaan! Het is ook echt absoluut niet zo gek hoor! Dikke knuffel voor jou![]()

dinsdag 8 oktober 2019 om 01:34
Lauwie, volgens mij is het standaard daar. De cyclus pil ‘reset’ de boel en tegelijkertijd maakt het makkelijker plannen. Dat deca-depot moest ik ook (laten) zetten (in je bil, dus kun je niet zelf). Heb recent degene die ik nog had liggen weggegooid omdat er geen animo voor was, anders had je hem mogen hebben. Ik heb bij onze laatste poging geen deca-depot gebruikt.
Zij doen of geen deca-depot en dan bij bloeding na de pil direct 2x2mg Progynova, of een deca-depot en dan een opbouw van Progynova. Het idee met het laatste is dat je baarmoederslijmvlies mooier wordt opgebouwd. De clexane heb ik ook meerdere pogingen gebruikt, vanaf de bloeding na de pil toch? Hier werkte de huisarts mee aan - op basis van het Spaanse recept - een Nederlands recept schrijven. Daardoor kon ik het afhalen bij de plaatselijke apotheek en werd het vergoed. Het zijn dure spuiten. Heb mijn spuiten al weggegeven....
Tip: bij zilveren kruis moest ik de fertiliteitsmedicatie (utro en progynova) via apotheekzorg/fertizorg afnemen, dan kreeg ik het vergoed als ik toestemming had voor de poging. Buitenlandse recepten zijn bij onze apotheek lastig, vandaar de constructie met de huisarts voor de clexane.
Ze wilden ook altijd een echo van het baarmoederslijmvlies rond dag 13 dacht ik. Ook hier werkte de huisarts mee door een verwijzing naar de het plaatselijke ziekenhuis te geven zodat zij de echo zouden maken. Ik mailde dan gewoon door hoeveel mm het slijmvlies was.
Heel veel succes in ieder geval!
Zij doen of geen deca-depot en dan bij bloeding na de pil direct 2x2mg Progynova, of een deca-depot en dan een opbouw van Progynova. Het idee met het laatste is dat je baarmoederslijmvlies mooier wordt opgebouwd. De clexane heb ik ook meerdere pogingen gebruikt, vanaf de bloeding na de pil toch? Hier werkte de huisarts mee aan - op basis van het Spaanse recept - een Nederlands recept schrijven. Daardoor kon ik het afhalen bij de plaatselijke apotheek en werd het vergoed. Het zijn dure spuiten. Heb mijn spuiten al weggegeven....
Tip: bij zilveren kruis moest ik de fertiliteitsmedicatie (utro en progynova) via apotheekzorg/fertizorg afnemen, dan kreeg ik het vergoed als ik toestemming had voor de poging. Buitenlandse recepten zijn bij onze apotheek lastig, vandaar de constructie met de huisarts voor de clexane.
Ze wilden ook altijd een echo van het baarmoederslijmvlies rond dag 13 dacht ik. Ook hier werkte de huisarts mee door een verwijzing naar de het plaatselijke ziekenhuis te geven zodat zij de echo zouden maken. Ik mailde dan gewoon door hoeveel mm het slijmvlies was.
Heel veel succes in ieder geval!
dinsdag 8 oktober 2019 om 10:29
Baggal, inderdaad troost het me dat als het nu niet lukt, onze donor het nog een keer met ons wil doen en dan dus met ICSI. Hopelijk dat er dan meer embryo’s zijn. Ik/we hadden ons misschien niet zo gerealiseerd dat als wij alle 3 super gezond waren (Donor was binnen 1 maand na stoppen van de pil gelijk zwanger en vriend z’n zaad is super goed) dat niet betekent dat onze kansen groter zijn. Het embryo blijft voor mijn lichaam een vreemd hoopje cellen, las ook dat er bij eiceldonatie meer antistoffen aangemaakt worden en het lichaam het af kan stoten, omdat het niet lichaamseigen cellen zijn. Ik was ook vooral gaan geloven in de Amerikaanse eiceldonatie cijfers (55% kans bij verse tp, 45% kans op doorgaande zwangerschap bij cryo tp). Naïef natuurlijk, maar je gelooft wat je wilt geloven denk ik. Dus wat Kasteel zegt klopt wel, de kansen zijn net zo hoog als normale IVF, en dat is volgens de cijfers van het ziekenhuis waar wij bij zitten 18% (bij leeftijd van 35-36) en gaat naar 12% (bij leeftijd van 37-38). Onze donor wordt in november 37.
Baggal wat gaaafff dat jullie op wereldreis gaan! Met SA dus? Heel erg gaaf, heerlijk dat ze gewoon mee kan!
Kasteel wat een goed tip dat korte schema, maar moet dat in een bestaande cyclus? Want onze donor heeft een spiraaltje namelijk. Die hoefde er niet uit volgens ons ziekenhuis. Maf maar waar. Al denk ik nu wel; of had dat invloed op de eitjes??? Maar volgens het ziekenhuis is dat niet het geval.
Fijn dat je weet waardoor je je lichamelijk wat minder voelde, gewoon even iets onder de leden. Wat jammer dat je TP net buiten je vakantie valt, lijkt me vervelend als het altijd zo opvalt omdat je vrij moet regelen…
Bolletje, google is echt m’n vijand nu haha, ik BLIJF maar googlen! Maarrr ik merk wel, ik heb google nu redelijk uit wat dit onderwerp betreft, dus bij een eventuele volgende tp kan ik misschien al die google-neigingen beter uitzetten en gewoon afleiding zoeken.
Wat stoer dat je een hardloopwedstrijd mee gaat doen! Wat is de afstand? Heel vet, kan prima 1 maandje wachten toch? Zoveel zal dat niet uitmaken. En voel je je daarna extra fit!!
Puk nou ik ben ook met 9dpo begonnen met testen maar tot nu (vandaag 12dpo) nog geen (tuur)streepje. Ik denk dat ik bij een volgende tp niet weer zo vroeg wil gaan testen. Niet eerder dan 13dpo denk ik. Ons plan was idd om heel romantisch samen de test te doen, maar ik kan mezelf nu dus niet inhouden en wil niet als een lunatic overkomen dus ik doe nu het testje gewoon snel even in de badkamer om er dan achter te komen dat hij natuurlijk gewoon wit is, ha-ha! Iets anders dan verwacht en m’n vriend wilde, maar ja ik kon me dus niet inhouden.
Wat fantastisch dat je naar het verlengde wachtbankje mag!! Ben super blij voor je!
Welkom SSandra, hopelijk kun je gauw een beetje thuis worden in de wereld van IVF. Er is op youtube ook wel veel over te vinden en op de website van Freya. Altijd fijn om je een beetje in te lezen over de mogelijkheden. Ik zou zelf ook absoluut meteen voor IVF gaan en niet voor IUI. Geen tijd verdoen!
Depster, wat gaaf dat je -indien deze ronde succesvol is- nog kans hebt op een 2e. Wie weet! Waarom zou je niet een kind met je eventuele partner willen?
Ik heb ook mega gevoelige borsten! Maar kan van de utro komen. Die inbrengen geeft bij mij geen problemen. Breng jij ze in met zo'n plastic inbrenghuls? Ik doe het gewoon met de hand, zo hoog mogelijk, zo'n huls leek me pijnlijk
Wanneer ga jij testen? Jij mocht 12 oktober he? Ik officieel 13 okt maar dat is 17dpo, dus eerder zou het ook al te zien moeten zijn.
HD ja iets te vroege tester hier
maar heb ik dat ook maar weer eens meegemaakt. Zou het achteraf liever niet gedaan hebben, maar het hek is nu al van de dam haha!
Hoe is het met jou??
Daisy wat super stom van die vals positieve test. Wist niet eens dat dat kon. Echt stom.
Neoflux welkom en succes!!
Jokke doe gewoon waar je zin in hebt, niemand vind het erg! Lief zijn voor jezelf!
Windmolen wat SUPER dat ie op de goede plek zit. Succes op het verlengde wachtbankje!! Wanneer heb je de echo voor het hartje?
Lauwie ach wat rot allemaal. Wel heel fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt. Ik vind denk ik het nog het allerkutst van dit hele traject dat het zo godallemachtig langzaam gaat en de weken voorbij moeten vliegen voordat je weer bij een nieuwe stap/ronde/tp/resultaat beland bent (zeg ik, die nog maar 6 maanden bezig is. Ondertussen vliegt het leven voorbij. Niet eerlijk.
Hier:
Ik vond zelf de eerste week het heftigst. Het sloeg me echt lam, kon niks uit handen krijgen, geen motivatie om te werken. Moet ook nog even de tegenslag verwerken dat we van 8 potentiele embryo’s naar 1 gingen. Deze week gaat het beter, was gisteren lekker productief en kan me weer aan het werk zetten. Ik slaap wel héél slecht. In slaap komen is al moeilijk (zo druk in mijn hoofd!!), moet echt non-stop ademhalingsoefeningen doen en als ik tussendoor wakker wordt dan kom ik ook niet meer in slaap. Gelukkig ga ik er gewoon om 10u in en sta ik 8u weer op dus al met al kom ik alsnog wel aan de 7/8 uur slaap.
Ik dacht trouwens wel echt dat ik zwanger was, was zo mega emotioneel, hele tijd huilen, tot aan het labiele toe, maar achteraf denk ik dat dat gewoon kwam van de teleurstelling en de spanning. Alsof ik, doordat we nu maar 1 embryo en dus 1 kansje hebben, opnieuw geconfronteerd werd met m’n eigen onvruchtbaarheid. Gelukkig dat nu weer een plekje gegeven. ’t Is niet anders, hier doen we het mee, onze donor wil nog een poging doen en als dat ‘m ook niet wordt dan moeten we desnoods maar naar het buitenland- want ik zie het toch niet zo zitten om een nieuwe donor te moeten zoeken in NL, vind dat bedelen om iemands eitje echt afgrijselijk. Ik wil iemand gewoon betalen voor het ongemak wat iemand ervan heeft. Belachelijk dat ze dat in NL verbieden. En daarmee zijn we dus automatisch gedoemd om kinderen met genetisch een andere nationaliteit te geven.. Thanks a lot (haha ben even boos).
Vandaag 12 dpo dus, en (nog) negatief. We gaan het zien! Ik snap nu wel beter wat jullie allemaal zeiden vwb vrienden die zwanger zijn/ongevoelige dingen zeggen. Dit weekend hadden we een stelletje eten (goede vriend van mijn vriend, met zijn vriendin, inmiddels beetje gezamenlijke vrienden aan het worden), en zij is al 3 maand zwanger van de 3e, terwijl de 2e nog maar 8 maanden oud is. Vrij vlot achter elkaar dus. Ze vroeg me van alles over ons eiceldonatie traject (we zijn er heel open over geweest) en vond het reuze ‘interessant’. Ze zei dingen als ‘ach jeetje ik zou er echt NIET mee kunnen leven als ik dat had’ (eh ja, niet echt een keuze wel?), en ‘nou dan ben ik toch wel echt blij met wat wij hebben, veel sneller zwanger (1 maand stoppen meteen BAM zwanger) dan je eigenlijk had verwacht/gehoopt’. No shit sherlock
. Ze bedoelde het lief hoor, maar daar uit blijkt dan zo goed dat, indien je niet in zo’n situatie zit, je je er zo slecht een voorstelling van kunt maken hoe het écht is.
Maar goed, we gaan stug door met testen
en als het zaterdag nog negatief is maar alvast een intake inplannen in het ziekenhuis in de buurt van onze donor. 30-60 dagen wachttijd dus hopelijk kunnne we er in december terecht om een nieuwe poging te starten…
Baggal wat gaaafff dat jullie op wereldreis gaan! Met SA dus? Heel erg gaaf, heerlijk dat ze gewoon mee kan!
Kasteel wat een goed tip dat korte schema, maar moet dat in een bestaande cyclus? Want onze donor heeft een spiraaltje namelijk. Die hoefde er niet uit volgens ons ziekenhuis. Maf maar waar. Al denk ik nu wel; of had dat invloed op de eitjes??? Maar volgens het ziekenhuis is dat niet het geval.
Fijn dat je weet waardoor je je lichamelijk wat minder voelde, gewoon even iets onder de leden. Wat jammer dat je TP net buiten je vakantie valt, lijkt me vervelend als het altijd zo opvalt omdat je vrij moet regelen…

Bolletje, google is echt m’n vijand nu haha, ik BLIJF maar googlen! Maarrr ik merk wel, ik heb google nu redelijk uit wat dit onderwerp betreft, dus bij een eventuele volgende tp kan ik misschien al die google-neigingen beter uitzetten en gewoon afleiding zoeken.
Wat stoer dat je een hardloopwedstrijd mee gaat doen! Wat is de afstand? Heel vet, kan prima 1 maandje wachten toch? Zoveel zal dat niet uitmaken. En voel je je daarna extra fit!!
Puk nou ik ben ook met 9dpo begonnen met testen maar tot nu (vandaag 12dpo) nog geen (tuur)streepje. Ik denk dat ik bij een volgende tp niet weer zo vroeg wil gaan testen. Niet eerder dan 13dpo denk ik. Ons plan was idd om heel romantisch samen de test te doen, maar ik kan mezelf nu dus niet inhouden en wil niet als een lunatic overkomen dus ik doe nu het testje gewoon snel even in de badkamer om er dan achter te komen dat hij natuurlijk gewoon wit is, ha-ha! Iets anders dan verwacht en m’n vriend wilde, maar ja ik kon me dus niet inhouden.
Wat fantastisch dat je naar het verlengde wachtbankje mag!! Ben super blij voor je!
Welkom SSandra, hopelijk kun je gauw een beetje thuis worden in de wereld van IVF. Er is op youtube ook wel veel over te vinden en op de website van Freya. Altijd fijn om je een beetje in te lezen over de mogelijkheden. Ik zou zelf ook absoluut meteen voor IVF gaan en niet voor IUI. Geen tijd verdoen!
Depster, wat gaaf dat je -indien deze ronde succesvol is- nog kans hebt op een 2e. Wie weet! Waarom zou je niet een kind met je eventuele partner willen?
Ik heb ook mega gevoelige borsten! Maar kan van de utro komen. Die inbrengen geeft bij mij geen problemen. Breng jij ze in met zo'n plastic inbrenghuls? Ik doe het gewoon met de hand, zo hoog mogelijk, zo'n huls leek me pijnlijk

HD ja iets te vroege tester hier

Daisy wat super stom van die vals positieve test. Wist niet eens dat dat kon. Echt stom.

Neoflux welkom en succes!!
Jokke doe gewoon waar je zin in hebt, niemand vind het erg! Lief zijn voor jezelf!

Windmolen wat SUPER dat ie op de goede plek zit. Succes op het verlengde wachtbankje!! Wanneer heb je de echo voor het hartje?

Lauwie ach wat rot allemaal. Wel heel fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt. Ik vind denk ik het nog het allerkutst van dit hele traject dat het zo godallemachtig langzaam gaat en de weken voorbij moeten vliegen voordat je weer bij een nieuwe stap/ronde/tp/resultaat beland bent (zeg ik, die nog maar 6 maanden bezig is. Ondertussen vliegt het leven voorbij. Niet eerlijk.

Hier:
Ik vond zelf de eerste week het heftigst. Het sloeg me echt lam, kon niks uit handen krijgen, geen motivatie om te werken. Moet ook nog even de tegenslag verwerken dat we van 8 potentiele embryo’s naar 1 gingen. Deze week gaat het beter, was gisteren lekker productief en kan me weer aan het werk zetten. Ik slaap wel héél slecht. In slaap komen is al moeilijk (zo druk in mijn hoofd!!), moet echt non-stop ademhalingsoefeningen doen en als ik tussendoor wakker wordt dan kom ik ook niet meer in slaap. Gelukkig ga ik er gewoon om 10u in en sta ik 8u weer op dus al met al kom ik alsnog wel aan de 7/8 uur slaap.
Ik dacht trouwens wel echt dat ik zwanger was, was zo mega emotioneel, hele tijd huilen, tot aan het labiele toe, maar achteraf denk ik dat dat gewoon kwam van de teleurstelling en de spanning. Alsof ik, doordat we nu maar 1 embryo en dus 1 kansje hebben, opnieuw geconfronteerd werd met m’n eigen onvruchtbaarheid. Gelukkig dat nu weer een plekje gegeven. ’t Is niet anders, hier doen we het mee, onze donor wil nog een poging doen en als dat ‘m ook niet wordt dan moeten we desnoods maar naar het buitenland- want ik zie het toch niet zo zitten om een nieuwe donor te moeten zoeken in NL, vind dat bedelen om iemands eitje echt afgrijselijk. Ik wil iemand gewoon betalen voor het ongemak wat iemand ervan heeft. Belachelijk dat ze dat in NL verbieden. En daarmee zijn we dus automatisch gedoemd om kinderen met genetisch een andere nationaliteit te geven.. Thanks a lot (haha ben even boos).
Vandaag 12 dpo dus, en (nog) negatief. We gaan het zien! Ik snap nu wel beter wat jullie allemaal zeiden vwb vrienden die zwanger zijn/ongevoelige dingen zeggen. Dit weekend hadden we een stelletje eten (goede vriend van mijn vriend, met zijn vriendin, inmiddels beetje gezamenlijke vrienden aan het worden), en zij is al 3 maand zwanger van de 3e, terwijl de 2e nog maar 8 maanden oud is. Vrij vlot achter elkaar dus. Ze vroeg me van alles over ons eiceldonatie traject (we zijn er heel open over geweest) en vond het reuze ‘interessant’. Ze zei dingen als ‘ach jeetje ik zou er echt NIET mee kunnen leven als ik dat had’ (eh ja, niet echt een keuze wel?), en ‘nou dan ben ik toch wel echt blij met wat wij hebben, veel sneller zwanger (1 maand stoppen meteen BAM zwanger) dan je eigenlijk had verwacht/gehoopt’. No shit sherlock

Maar goed, we gaan stug door met testen

dinsdag 8 oktober 2019 om 10:31
Even tussendoor voor windmolen: wat fijn dat de echo goed was. Heel blij voor je! Hoop dat het allemaal goed mag blijven gaan, is je zo gegund na zoveel jaar.
Hier weer verder voor de 6e terugplaatsing. Zijn nog aan het overwegen of we toch niet een keer voor 2 cryo’s gaan (nog 3 in de vriezer: 1 van dag 5 en 2 van dag 3). Lastig, want stel dat ze allebei innestelen is er wel een groter risico dat het later in zwangerschap misgaat (ivm hele korte baarmoederhals). Aan de andere kant, lijkt me na zoveel mislukte pogingen (ook voor ICSI) de kans op een tweeling zo goed als 0. Ben nu ook wat extra vitamines aan het nemen (Bv. d3; in verleden wel eens getest en toen had ik hele lage waarde, foliumzuur en B12). Wie weet helpt het.
Qua stemming gaat het wisselend. Met leuke afleiding is het wel ok, maar toch ook wel weer enorme baaldagen (dan voelt het leeg in huis).
Hier weer verder voor de 6e terugplaatsing. Zijn nog aan het overwegen of we toch niet een keer voor 2 cryo’s gaan (nog 3 in de vriezer: 1 van dag 5 en 2 van dag 3). Lastig, want stel dat ze allebei innestelen is er wel een groter risico dat het later in zwangerschap misgaat (ivm hele korte baarmoederhals). Aan de andere kant, lijkt me na zoveel mislukte pogingen (ook voor ICSI) de kans op een tweeling zo goed als 0. Ben nu ook wat extra vitamines aan het nemen (Bv. d3; in verleden wel eens getest en toen had ik hele lage waarde, foliumzuur en B12). Wie weet helpt het.
Qua stemming gaat het wisselend. Met leuke afleiding is het wel ok, maar toch ook wel weer enorme baaldagen (dan voelt het leeg in huis).
vienna25 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 11:10
0.17% gewijzigd
dinsdag 8 oktober 2019 om 10:46

dinsdag 8 oktober 2019 om 10:47
Stipje; Mijn gevoel nu zegt dat ik geen kind wil met een eventuele toekomstige partner, omdat ik -indien de relatie over zou gaan- er niet aan moet denken kindlief te moeten delen en kindlief op te moeten laten groeien met heen en weer groeien.. Wellicht lekker pessimistisch, maar dat ben ik en so be it haha!
Ik breng ze gewoon met de vinger in, is ook nu maar 1 pil van 200 mg ipv 2x 100.
Idd zaterdag (officieel) testen, dan ben ik 16dpo. Wanneer ik ga testen? Al gedaan (
), maar wil er nog niet enthousiast over zijn.
Vienna; afleiding is echt welkom he? Wat zou je partner willen? 1 of 2 embryos? Gezien je er drie hebt? Ook afwachten natuurlijk hoe ze ontdooien.
Ik breng ze gewoon met de vinger in, is ook nu maar 1 pil van 200 mg ipv 2x 100.
Idd zaterdag (officieel) testen, dan ben ik 16dpo. Wanneer ik ga testen? Al gedaan (

Vienna; afleiding is echt welkom he? Wat zou je partner willen? 1 of 2 embryos? Gezien je er drie hebt? Ook afwachten natuurlijk hoe ze ontdooien.
dinsdag 8 oktober 2019 om 11:53
StipjePipje: Iedere ronde is anders natuurlijk en zelfs als je test negatief blijft -wat ik natuurlijk niet hoop- dan kun je hopelijk al verder kijken naar de volgende ronde. Ter vergelijking: waar ik in ICSI 1 geen cryo's had en een negatieve test na de TP van 2 embryo's, had ik in ICSI 2 opeens 7 embryos (waarvan 5 cryo's). En dat was met precies hetzelde DNA materiaal. Sterker nog, de embryo's uit ICSI 2 waren ontstaan via bevroren zaad. Hiermee wil ik alleen zeggen dat er nog helemaal niets verloren is, anders dan een dikke teleurstelling dat het niet meteen gelukt is. Hopelijk geeft ICSI betere bevruchtingen en gaat het daarmee helemaal goed komen als je daadwerkelijk niet zwanger bent. Kop op!
En de opmerking van jouw kennis vind ik niet zo slim: "ik zou er echt niet mee kunnen leven als..." met dat soort opmerkingen kun je gewoon niets. Ze bedoelt waarschijnlijk te zeggen: wat naar voor jullie, maar dit is door haar wat onhandig verwoord naar mijn idee. Opzich wel fijn dat ze betrokken en geinteresseerd is, nu mag de uitwerking nog iets beter
Ik heb dat zelf wel eens aangegeven in mijn omgeving trouwens. Of wanneer mensen zeggen dat het heel zielig is dat mijn kind geen broertje of zusje heeft - dan laat ik ook van me horen.
Mamamaria: Toi - toi - toi voor de echo vandaag!
Depster: Jouw smiley hier vind ik veel belovend, maar ik wacht rustig af tot zaterdag!
Ik hoop natuurlijk dat het goed blijft gaan (en ondertussen dat je ook een ander hebt kunnen helpen).
Vienna: Met een verkorte baarmoederhals zou ik persoonlijk niet zo snel voor een dubbele embryo transfer gaan. Natuurlijk kunnen ze een cervix cerclage plaatsen mocht je zwanger worden van een tweeling, maar naar mijn idee is het risico op vroeggeboorte wel aanwezig. En als je met zo veel pijn en moeite eindelijk zwanger bent geworden, wil je je kindje(s) niet verliezen. Niemand wil zijn/haar kinderen verliezen gedurende de zwangerschap Ook mensen die gemakkelijk zwanger worden, maar je snapt wat ik bedoel... Ik neem aan dat ze bij de volgende TP eerst de blastocyst terugplaatsen? Ik hoop zo dat het jou straks ook gegund is aan de andere kant te staan en de baaldagen tot het verleden gaan behoren. Als je er echter middenin zit is het soms uitermate pijnlijk en moeilijk en daar hoef je je niet voor te schamen. Stuur je een
!
Lauwie: Heel logisch dat het je soms aanvliegt en je nadenkt over de mogelijke ''what if...'' en andere doemscenarios. Maarre...daar ben je nog helemaal niet aanbeland en je maakt je nu al zorgen over dingen die nog niet hebben plaatsgevonden en misschien ook helemaal niet plaatsvinden
. Ik snap het wel en ik deed dat ook, maar het is feitelijk ook zonde, omdat je niet weet of het uberhaupt aan de orde komt. Voor nu geldt: je hebt 2 bueno blasto's die op je wachten in Spanje en hopelijk wacht jullie toekomstig kind/kindjes gewoon op de dag dat ze uit de vriezer worden gehaald en bij jou worden teruggeplaatst. Hou moed!!
En de opmerking van jouw kennis vind ik niet zo slim: "ik zou er echt niet mee kunnen leven als..." met dat soort opmerkingen kun je gewoon niets. Ze bedoelt waarschijnlijk te zeggen: wat naar voor jullie, maar dit is door haar wat onhandig verwoord naar mijn idee. Opzich wel fijn dat ze betrokken en geinteresseerd is, nu mag de uitwerking nog iets beter

Mamamaria: Toi - toi - toi voor de echo vandaag!
Depster: Jouw smiley hier vind ik veel belovend, maar ik wacht rustig af tot zaterdag!

Vienna: Met een verkorte baarmoederhals zou ik persoonlijk niet zo snel voor een dubbele embryo transfer gaan. Natuurlijk kunnen ze een cervix cerclage plaatsen mocht je zwanger worden van een tweeling, maar naar mijn idee is het risico op vroeggeboorte wel aanwezig. En als je met zo veel pijn en moeite eindelijk zwanger bent geworden, wil je je kindje(s) niet verliezen. Niemand wil zijn/haar kinderen verliezen gedurende de zwangerschap Ook mensen die gemakkelijk zwanger worden, maar je snapt wat ik bedoel... Ik neem aan dat ze bij de volgende TP eerst de blastocyst terugplaatsen? Ik hoop zo dat het jou straks ook gegund is aan de andere kant te staan en de baaldagen tot het verleden gaan behoren. Als je er echter middenin zit is het soms uitermate pijnlijk en moeilijk en daar hoef je je niet voor te schamen. Stuur je een

Lauwie: Heel logisch dat het je soms aanvliegt en je nadenkt over de mogelijke ''what if...'' en andere doemscenarios. Maarre...daar ben je nog helemaal niet aanbeland en je maakt je nu al zorgen over dingen die nog niet hebben plaatsgevonden en misschien ook helemaal niet plaatsvinden

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 8 oktober 2019 om 12:39
Ik ken jouw achtergrond niet maar is dat niet normaal dan met de pil starten bij ICSI? Ik moest nu ook per 1 okt. starten met anticonceptiepil (was 2 jaar geleden bewust met pil gestopt, niet om zwanger te raken maar omdat ik geen hormonen meer dagelijks wilde nemen maar móest echt ermee beginnen van arts) om de cyclus beter te reguleren en vrijdag krijg ik de uitleg over decapeptyl, daarnaast moet ik nog een tweede spul zetten maar weet even niet meer wat dat was.Lauwie101 schreef: ↑07-10-2019 19:20Ik ben echt aan het aftellen tot m’n menstruatie. Het kan me niet snel genoeg gaan. Geen idee waarom ze willen dat ik weer aan de pil ga. Tijdens m'n pil moet ik zelfs een depot decapeptyl zetten. En ze willen dat ik ook clexane ga gebruiken gedurende de hele voorbereiding van de tp. M'n mantra is 'ze zullen wel weten wat ze doen'... Gelukkig lijkt m’n lijf wel alweer een beetje op gang te komen, maar dat wil helaas niks zeggen over de duur van m’n cyclus. De tussentijd gebruik ik ook maar om zo gezond mogelijk te leven en nog een beetje aan m’n conditie te werken. M’n nieuwe baan is super fijn en geeft heel veel meer rust, dus hopelijk werkt dat ook een beetje mee. Met vlagen word ik ontzettend wanhopig en bang over het ‘wat als’ scenario, maar dat probeer ik maar een beetje van me af te zetten. Gister een enorme huilbui gehad, doet me allemaal dus wel meer dan ik wil toegeven.
dinsdag 8 oktober 2019 om 15:29
Depster, ik kan wel inkomen in wat je zegt. Met een man met eigen kinderen ben je een samengesteld gezin; oke, dan heb je beide je 'eigen' kinderen en is het duidelijk hoe het komt als je uit elkaar gaat. Maar als je nu ook nog een kindje met een man zou krijgen, splitst je gezin idd op als je uit elkaar gaat. Heb er nooit eerder zo naar (kunnen/hoeven) kijken, maar ik snap het eigenlijk wel heel goed in de situatie waarin je nu zit! Zou zeker begrijpen dat je voorkeur naar je eigen cryootje gaat ipv een kindje krijgen met een nieuwe vriend.
Maar je hebt dus al positief getest??
MEEN JE NIET!
Wanneer heb je getest? En een licht streepje of zelfs al donkerder? Je bent nog wat gereserveerd merk ik. Maar ohmygosh wat spannend allemaal!!
Baggal bedankt voor de opbeurende woorden. Ik merk echt dat het gewoon zo veel stressvoller is dan ik had verwacht! Mijn vriend en ik waren allebei gewoon mega positief en zeiden telkens al grappend ‘we’re gonna rock that shit’ maar zo werkt het natuurlijk niet
En dan krijg je 1 embryo ipv meerdere en dan wordt je even met de neus op de feiten gedrukt. Merk dat die er echt veel harder in heeft gehakt en het algemene gevoel van 'het gaat lukken' de kop in heeft gedrukt. Hopelijk bij een eventuele 2e poging idd net als jullie meerdere cryos en een winnend lot.
Wat suuuper lomp trouwens als mensen hun oordeel laten horen over het hebben van broertje/zusje voor SA.
Jeminee wat hard ook. Dan denk je toch niet na.
Wat zeg je dan op zo’n moment?
Succes met de echo Mamamaria!
Hier: Ik merk dat ik er al beetje van uit ga dat ik negatief ga testen, misschien om mezelf te behoeden en alvast erop in te stellen dat we evt. het traject opnieuw in moeten gaan met de donor. Vind het ook wel heftig dat ze dan alles opnieuw moet doen, zit ze natuurlijk ook niet op te wachten..
Die hoopt super hard met me mee op positieve uitkomst…. Ze zei laatst ook ‘gewoon niet te veel mee bezig zijn, je hoort altijd van stellen dat als ze stoppen met er heel erg mee bezig zijn het ineens gewoon lukt’. Ze bedoelde het vast lief maar is ook zo’n dooddoener in zo’n proces
Maar je hebt dus al positief getest??

Baggal bedankt voor de opbeurende woorden. Ik merk echt dat het gewoon zo veel stressvoller is dan ik had verwacht! Mijn vriend en ik waren allebei gewoon mega positief en zeiden telkens al grappend ‘we’re gonna rock that shit’ maar zo werkt het natuurlijk niet
Wat suuuper lomp trouwens als mensen hun oordeel laten horen over het hebben van broertje/zusje voor SA.

Succes met de echo Mamamaria!

Hier: Ik merk dat ik er al beetje van uit ga dat ik negatief ga testen, misschien om mezelf te behoeden en alvast erop in te stellen dat we evt. het traject opnieuw in moeten gaan met de donor. Vind het ook wel heftig dat ze dan alles opnieuw moet doen, zit ze natuurlijk ook niet op te wachten..

dinsdag 8 oktober 2019 om 17:22
Het hangt er een beetje vanaf, maar meestal vertel ik gewoon over de ontstaansgeschiedenis van SA en de wanhoop die daaraan vooraf ging en dat ik meen dat ik niet alleen mijzelf, maar vooral mijn dochter een stabiele moeder toewens en mijn man een gezellige echtgenote. Meestal is de boodschap dan wel duidelijk en zo niet dan bekijk ik iemand bewust met dedain...stipjepipje schreef: ↑08-10-2019 15:29Wat suuuper lomp trouwens als mensen hun oordeel laten horen over het hebben van broertje/zusje voor SA.Jeminee wat hard ook. Dan denk je toch niet na.
Wat zeg je dan op zo’n moment?
Of, toen een zelf kinderloze die opmerking maakte op een bruiloft en er onnodig lang op door ging zei ik alleen: "je hebt zelf geen kinderen? Wellicht beter ook..." en liep toen met een vriendelijk knikje weg. Die laatste was onnodig hard en grof (volgens mijn man) maar ik had het zo gehad en vond ook dat ik mijzelf niet steeds maar hoefde te verdedigen. Ik ben nogal direct als het om dat soort dingen gaat en weinig tijd voor mensen die dat niet (willen) begrijpen.
Die opmerking van je donor vind ik ook niet zo handig in jullie geval. Ik zou haar alleen niet hard aan pakken voor duidelijke redenen. Is ze bekend met de oorzaak/reden van jullie ongewenste kinderloosheid?
Ik hoop dat je alsnog een tweede streep gaat zien dezer dagen. Dat je 'em vooralsnog (nog) niet gezien hebt kan zijn omdat je nogal vroeg gestest hebt. Ik duim in ieder geval nog even door. Hou je haaks!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 8 oktober 2019 om 22:25
Baggal, ja onze donor is helemaal op de hoogte. Ze bedoelde waarschijnlijk; wees niet te gespannen dat is vast beter voor het vruchtje om te kunnen innnestelen, maar Het kwam er gewoon beetje stom uit. Nee schat ontspanning zal m'n onvruchtbaarheid niet oplossen
goed dat je zo lekker bout reageerde. Als die raak is kan dat soms zo lekker voelen
Meiden ik neem even afstand van t forum tot na het weekend. Ik ga ook niet meer testen voor zaterdag, misschien zelfs zondag. Als ik de komende dagen geen streepje zie bij een test ga ik heel onnodig gespannen zijn. Merk dat ik rustiger wordt als ik de komende dagen niet hoef te testen. Even slecht nieuws uitstellen, en mogelijk zelfs nog een verrassing met goed nieuws. Kunnen we ook wat concreter resultaat delen met onze donor.
Liefs en succes allemaal!

Meiden ik neem even afstand van t forum tot na het weekend. Ik ga ook niet meer testen voor zaterdag, misschien zelfs zondag. Als ik de komende dagen geen streepje zie bij een test ga ik heel onnodig gespannen zijn. Merk dat ik rustiger wordt als ik de komende dagen niet hoef te testen. Even slecht nieuws uitstellen, en mogelijk zelfs nog een verrassing met goed nieuws. Kunnen we ook wat concreter resultaat delen met onze donor.
Liefs en succes allemaal!
dinsdag 8 oktober 2019 om 22:30
Sorry meiden, haak even in;
Stipje, ben echt in shock over de percentages die jij noemt over kansen van ivf van 18 procent.
Ik dacht echt dat deze hoger lagen?
Wij hebben as maandag gesprek in Gent en ook hoe nu verder, spontaan proberen of toch ivf.
Lees nog steeds met jullie mee, en blij dat er regelmatig mooie berichten worden gedeeld.
Stipje, ben echt in shock over de percentages die jij noemt over kansen van ivf van 18 procent.
Ik dacht echt dat deze hoger lagen?
Wij hebben as maandag gesprek in Gent en ook hoe nu verder, spontaan proberen of toch ivf.
Lees nog steeds met jullie mee, en blij dat er regelmatig mooie berichten worden gedeeld.

woensdag 9 oktober 2019 om 11:39
Moos: Die kans ligt ook hoger dan 17% per terug plaatsing hoor.
Of een IVF-behandeling slaagt of niet is afhankelijk van meerdere factoren en valt individueel moeilijk te voorspellen, maar er is een website waarmee je het 'globaal' kan uitrekenen. voor jouw eigen situatie.
Zie http://www.ivfpredict.com/
Bij de berekening wordt onder meer rekening gehouden met de leeftijd van de vrouw, het aantal jaren dat men al aan het proberen is zwanger te raken, of er ovulatieproblemen zijn of dat zowel de man als de vrouw vruchtbaarheidsproblemen kent. Onhou wel dat dit natuurlijk niets zegt over hoe het jullie straks daadwerkelijk zal vergaan. Heel veel succes in Gent maandag. Zet 'em op!
Stipje: Voor jou duim ik dit weekend!! En snap dat je je even terugtrekt hoor.
Duuf: Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Wil je verder niet storen, maar je wel laten weten dat ik nog steeds af en toe aan je denk en hoop dat je goede stappen zet met de pleegzorg organisatie.
Yara: Ook aan jou wordt nog steeds gedacht mbt je zwangerschap en ik hoop dat het goed blijft gaan. Ook hier geldt dat ik mij niet wil opdringen en je je ook niet verplicht moet voelen om een update te geven oid.
Elisboom: Heb jij al een idee wanneer je de punctie hebt? Hoe gaat het met stimuleren?
Of een IVF-behandeling slaagt of niet is afhankelijk van meerdere factoren en valt individueel moeilijk te voorspellen, maar er is een website waarmee je het 'globaal' kan uitrekenen. voor jouw eigen situatie.
Zie http://www.ivfpredict.com/
Bij de berekening wordt onder meer rekening gehouden met de leeftijd van de vrouw, het aantal jaren dat men al aan het proberen is zwanger te raken, of er ovulatieproblemen zijn of dat zowel de man als de vrouw vruchtbaarheidsproblemen kent. Onhou wel dat dit natuurlijk niets zegt over hoe het jullie straks daadwerkelijk zal vergaan. Heel veel succes in Gent maandag. Zet 'em op!
Stipje: Voor jou duim ik dit weekend!! En snap dat je je even terugtrekt hoor.
Duuf: Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Wil je verder niet storen, maar je wel laten weten dat ik nog steeds af en toe aan je denk en hoop dat je goede stappen zet met de pleegzorg organisatie.
Yara: Ook aan jou wordt nog steeds gedacht mbt je zwangerschap en ik hoop dat het goed blijft gaan. Ook hier geldt dat ik mij niet wil opdringen en je je ook niet verplicht moet voelen om een update te geven oid.
Elisboom: Heb jij al een idee wanneer je de punctie hebt? Hoe gaat het met stimuleren?
woensdag 9 oktober 2019 om 17:03
Daizy: wat vreselijk, een vals positief! Hoe kan dat? Hoe gaat het met je?
Depster: wauw, extra spannend tot zaterdag!! Ik duim voor je!!
Hoe is het met je cryo’s afgelopen?
Joke: vervelend dat je zo ver moet reizen en dat om alleen bloed te prikken. Welke test doen ze in DD, wat niet in NL gedaan wordt?
Baggal: vervelend zulke situaties! Goed gehandeld, knap dat je dat zo kan.
Ik klap dicht zodra het over kinderen gaat en probeer snel het onderwerp te veranderen.
Vienna: knuffel voor jou. Weet je al wanneer tp6 plaats gaat vinden?
Stipje: succes met wachten tot zaterdag! Knuffel en ik duim alsnog voor je.
Lauwie: hopelijk begint je ms snel, enig idee wanneer? Moet je de hele pil strip afmaken?
Hier: stimuleren gaat prima. Ben inmiddels niet zo moe meer. De eerste follikel meting gehad, het viel wat tegen. Niet goed genoeg gegroeid voor de periode dat ik bezig ben. Links en rechts eiblaasjes die 6-10 mm zijn en 1 van 14mm. Voor de rest nog 9 kleine die ze niet eens gemeten heeft. Is dat goed?
Dosis is inmiddels verhoogd, hopelijk doet het wat.
Echt geen idee wanneer ik een punctie kan verwachten.
Ik reageer via mijn telefoon, dus kan niet naar de vorige pagina. Knuffel en succes voor iedereen die het kan gebruiken!
Depster: wauw, extra spannend tot zaterdag!! Ik duim voor je!!
Hoe is het met je cryo’s afgelopen?
Joke: vervelend dat je zo ver moet reizen en dat om alleen bloed te prikken. Welke test doen ze in DD, wat niet in NL gedaan wordt?
Baggal: vervelend zulke situaties! Goed gehandeld, knap dat je dat zo kan.
Ik klap dicht zodra het over kinderen gaat en probeer snel het onderwerp te veranderen.
Vienna: knuffel voor jou. Weet je al wanneer tp6 plaats gaat vinden?
Stipje: succes met wachten tot zaterdag! Knuffel en ik duim alsnog voor je.
Lauwie: hopelijk begint je ms snel, enig idee wanneer? Moet je de hele pil strip afmaken?
Hier: stimuleren gaat prima. Ben inmiddels niet zo moe meer. De eerste follikel meting gehad, het viel wat tegen. Niet goed genoeg gegroeid voor de periode dat ik bezig ben. Links en rechts eiblaasjes die 6-10 mm zijn en 1 van 14mm. Voor de rest nog 9 kleine die ze niet eens gemeten heeft. Is dat goed?
Dosis is inmiddels verhoogd, hopelijk doet het wat.
Echt geen idee wanneer ik een punctie kan verwachten.
Ik reageer via mijn telefoon, dus kan niet naar de vorige pagina. Knuffel en succes voor iedereen die het kan gebruiken!

woensdag 9 oktober 2019 om 20:17
Hi ladies,
Ik kom ook weer een keer aanwaaien, ik schreef mee 2 a 3 topics geleden. Er is in de tussentijd heeel veel gebeurd. Begin dit jaar een intake gehad in een ander ziekenhuis, daar kregen we te horen dat ze geen IVF meer wouden aan gaan met ons gezien onze vorige pogingen (poging 1: 6 eicellen & 1 embryo zonder geluk, poging 2: 1 eicel poging afgebroken en escape iui, poging 2.2: 2 eicellen, 1 embryo, geen plakker) in het andere ziekenhuis. Ze vonden het risico te groot en waren ook bang dat ik dan in vervroegde overgang kon terecht komen. Dit kwam voor ons als een klap want dit zagen we niet aankomen. Gelukkig wou dit ziekenhuis nog wel een HSG (baarmoederfoto) doen, die heb ik maart gehad. Paar maanden later hadden we de hoop opgegeven en kwam het als een grote verrassing dat ik zwanger was, zomaar spontaan. Nu inmiddels 20 weken zwanger van een meisje. Wij zijn super blij.
Wat fijn om te lezen dat veel van de dames waarmee ik 1,5 jaar geleden meeschreef zwanger zijn of inmiddels bevallen.
En voor alle dames die nog volop in het traject zitten, wil ik heel veel succes wensen en vooral de hoop niet opgeven. In onze situatie zeiden 2 ziekenhuizen dat wij niet / kleine kans zwanger konden worden of alleen met eiceldonatie.
En kijk ons, wij zijn na 4,5 jaar eindelijk zwanger. Blijf ondanks alles in jezelf en je eigen lichaam geloven, hoe lastig dit soms ook kan zijn!
Ik kom ook weer een keer aanwaaien, ik schreef mee 2 a 3 topics geleden. Er is in de tussentijd heeel veel gebeurd. Begin dit jaar een intake gehad in een ander ziekenhuis, daar kregen we te horen dat ze geen IVF meer wouden aan gaan met ons gezien onze vorige pogingen (poging 1: 6 eicellen & 1 embryo zonder geluk, poging 2: 1 eicel poging afgebroken en escape iui, poging 2.2: 2 eicellen, 1 embryo, geen plakker) in het andere ziekenhuis. Ze vonden het risico te groot en waren ook bang dat ik dan in vervroegde overgang kon terecht komen. Dit kwam voor ons als een klap want dit zagen we niet aankomen. Gelukkig wou dit ziekenhuis nog wel een HSG (baarmoederfoto) doen, die heb ik maart gehad. Paar maanden later hadden we de hoop opgegeven en kwam het als een grote verrassing dat ik zwanger was, zomaar spontaan. Nu inmiddels 20 weken zwanger van een meisje. Wij zijn super blij.
Wat fijn om te lezen dat veel van de dames waarmee ik 1,5 jaar geleden meeschreef zwanger zijn of inmiddels bevallen.
En voor alle dames die nog volop in het traject zitten, wil ik heel veel succes wensen en vooral de hoop niet opgeven. In onze situatie zeiden 2 ziekenhuizen dat wij niet / kleine kans zwanger konden worden of alleen met eiceldonatie.
En kijk ons, wij zijn na 4,5 jaar eindelijk zwanger. Blijf ondanks alles in jezelf en je eigen lichaam geloven, hoe lastig dit soms ook kan zijn!

Shine bright like a diamond
woensdag 9 oktober 2019 om 20:36
Lieve Diamond, wat leuk om wat van je te horen en wat een geweldig nieuws!!!!
Ben zo blij dat je nog even komt binnenwaaien en ons dit vertelt!! Heb nog regelmatig aan je gedacht en laatst vroeg Lilli ook nog naar je. Echt geweldig dat je alsnog spontaan zwanger bent geraakt! Overigens, wat een onzin dat het ziekenhuis geen IVF meer wilde doen omdat je daardoor vervroegd in de overgang zou komen. Er is heel degelijk onderzoek naar gedaan dat dat nu juist niet het geval is... Maar gelukkig was het bij jullie uiteindelijk sowieso niet nodig! Echt heel mooi nieuws!!

woensdag 9 oktober 2019 om 20:47
windmolen aawhh super lief, ik mag jou ook feliciteren wat een geweldig nieuws
Bedankt voor de informatie dat wist ik niet, ik had me daar ook verder niet meer in verdiept. Ja dat vd overgang was een van de redenen, ook omdat mn eicellen steeds minder werden in 1,5 jaar tijd. Gezien de vorige pogingen. Maar goed daar hoef ik mij gelukkig ook niet meer druk over te maken.
Aawhh Lilliwat lief!

Bedankt voor de informatie dat wist ik niet, ik had me daar ook verder niet meer in verdiept. Ja dat vd overgang was een van de redenen, ook omdat mn eicellen steeds minder werden in 1,5 jaar tijd. Gezien de vorige pogingen. Maar goed daar hoef ik mij gelukkig ook niet meer druk over te maken.
Aawhh Lilliwat lief!

Shine bright like a diamond

donderdag 10 oktober 2019 om 09:34
Wow Diamond! Wat een mooie update. Lily, ik en anderen vroegen ons al af hoe het je verging. En ik heb je toen nog even geloept zelfs... En nu blijk je ''gewoon'' zonder IVF zwanger te zijn geworden
en dat terwijl je volgens het ziekenhuis uitbehandeld was.
Super mooi nieuws!
Elis: het is een beetje te vroeg om er nu al wat van te zeggen denk ik. Het zo zomaar kunnen zijn dat die kleintjes een groeispurt gaan maken omdat de Gonal-F dosering ook verhoogd is. Fijn dat je wat minder moe bent. Heel veel succes voor de volgende echo!
Neoflux: Ik heb een keer een punctie onder narcose gehad (standaard bij de NHS) en een keer met verdoving. Ik heb er weinig van gevoeld moet ik zeggen en vond de pijn alleszins meevallen. Dat gezegd hebbende: ik weet ook dat andere dames het wel wat pijnlijk vonden.

Elis: het is een beetje te vroeg om er nu al wat van te zeggen denk ik. Het zo zomaar kunnen zijn dat die kleintjes een groeispurt gaan maken omdat de Gonal-F dosering ook verhoogd is. Fijn dat je wat minder moe bent. Heel veel succes voor de volgende echo!
Neoflux: Ik heb een keer een punctie onder narcose gehad (standaard bij de NHS) en een keer met verdoving. Ik heb er weinig van gevoeld moet ik zeggen en vond de pijn alleszins meevallen. Dat gezegd hebbende: ik weet ook dat andere dames het wel wat pijnlijk vonden.
donderdag 10 oktober 2019 om 09:41
Ik vond het écht meevallen. Ik heb begrepen dat elke punctie anders kan zijn qua pijn, dus ik had me voorbereid op het ergste. Maar ik was heerlijk stoned en daardoor kon ik het heel goed volhouden.
donderdag 10 oktober 2019 om 11:24
Diamond zie dat je het berichtje hier ook hebt gepost, dus hier ook nog even mijn reactie:
Diamond wat ben ik blij om je post te lezen!! Ik was zoo benieuwd hoe het met je ging!En nu kom je met dit nieuws. Ik was zo bang dat het allemaal niet meer gelukt was. En nu lees ik dat het toch gelukt is. Ik ben heel blij voor je, zo gegund! Geniet ervan, van jullie wonder
Diamond wat ben ik blij om je post te lezen!! Ik was zoo benieuwd hoe het met je ging!En nu kom je met dit nieuws. Ik was zo bang dat het allemaal niet meer gelukt was. En nu lees ik dat het toch gelukt is. Ik ben heel blij voor je, zo gegund! Geniet ervan, van jullie wonder