Vader kind wil geen contact
donderdag 5 maart 2020 om 20:49
Hallo,
Ik ben 13 weken zwanger en de vader trekt zijn handen overal volledig vanaf.
Hierbij een samenvatting van de situatie:
- De vader en ik hebben geen relatie, ook nooit gehad of sprake van geweest. We hebben een paar keer afgesproken maar dit was pure lust.
- In december was hij weer bij me. Ik was recent gestopt met de pil, maar volgens mijn cyclus had ik een week voor onze afspraak mijn eisprong. Ik wilde toen niet met hem naar bed gaan. We hebben toen veel gedronken en drugs gebruikt en ik heb er toen absoluut niet meer bij stilgestaan. Ja, dom, geloof me dat ik dit besef want dit is een grote nachtmerrie nu. Overigens is hij zelf ook nooit begonnen over anticonceptie. Ik wilde never nooit zwanger raken van deze man.
- Begin januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Meteen de vader gecontacteerd en hij kwam naar me toe. Hij was blij, en wekenlang wilde hij er samen voor gaan en is hij zelfs meegegaan naar de echo. Het werd daarna even wat te veel allemaal voor mij en ik heb toen even een pauze gevraagd in ons contact. Ik had even de ruimte nodig.
- Vorige week had ik een tweede echo en heb aan hem laten weten dat alles goed is. Toen begon alle ellende. Hij bleek een nieuwe vriendin te hebben, wil geen echofoto’s zien, staat er niet achter en voelt zich een slachtoffer van mij. Volgens hem is dit mijn schuld en heb ik hem er als het ware ingeluist. Hij wil geen gezag over iets waar hij niet achterstaat en gezien de situatie (dat ik niet heb verteld dat ik niet aan de pil was), ik ook geen verantwoordelijkheid van hem kan verwachten en dat ik alle spullen zelf zal moeten kopen. Zijn zusje heeft bij 18 weken op haar 16e een abortus laten doen en dus vindt hij het niet te laat voor mij nu om dit te doen (ik ben overigens 30).
Ik heb zelf een heel stabiele privesituatie (huisje, goede baan) en heel goede vriendinnen en familie. Ik weet 100% dat ik zelf het kindje genoeg kan bieden. Helaas heb ik enorm veel stress en verdriet over hoe de vader nu reageert. Ik weet nu echt totaal niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Wat raden jullie aan in deze situatie, of heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Ik ben heel bang dat hij na de geboorte ineens gezag wil en het allemaal heel moeilijk gaat maken. Dit is mijn grote angst, dat hij me nu op laat draaien voor alles en hij zich er dus makkelijk vanaf brengt. Ook ben in bang voor welke stress het dan allemaal gaat brengen, en hoe slecht dat is voor de kleine.
Weet echt even niet hoe of wat... en ik zit niet te wachten op opmerkingen dat dit dom is, want dat weet ik en ik ben 100% bereid mijn verantwoordelijkheid hiervoor te nemen. Ik ga het helemaal rocken en fijn en gelukkig maken voor mijn kindje. Maar voor mijn eigen mentale gesteldheid nu, ben ik op zoek naar steun en verhalen van andere vrouwen die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Alvast bedankt.
Ik ben 13 weken zwanger en de vader trekt zijn handen overal volledig vanaf.
Hierbij een samenvatting van de situatie:
- De vader en ik hebben geen relatie, ook nooit gehad of sprake van geweest. We hebben een paar keer afgesproken maar dit was pure lust.
- In december was hij weer bij me. Ik was recent gestopt met de pil, maar volgens mijn cyclus had ik een week voor onze afspraak mijn eisprong. Ik wilde toen niet met hem naar bed gaan. We hebben toen veel gedronken en drugs gebruikt en ik heb er toen absoluut niet meer bij stilgestaan. Ja, dom, geloof me dat ik dit besef want dit is een grote nachtmerrie nu. Overigens is hij zelf ook nooit begonnen over anticonceptie. Ik wilde never nooit zwanger raken van deze man.
- Begin januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Meteen de vader gecontacteerd en hij kwam naar me toe. Hij was blij, en wekenlang wilde hij er samen voor gaan en is hij zelfs meegegaan naar de echo. Het werd daarna even wat te veel allemaal voor mij en ik heb toen even een pauze gevraagd in ons contact. Ik had even de ruimte nodig.
- Vorige week had ik een tweede echo en heb aan hem laten weten dat alles goed is. Toen begon alle ellende. Hij bleek een nieuwe vriendin te hebben, wil geen echofoto’s zien, staat er niet achter en voelt zich een slachtoffer van mij. Volgens hem is dit mijn schuld en heb ik hem er als het ware ingeluist. Hij wil geen gezag over iets waar hij niet achterstaat en gezien de situatie (dat ik niet heb verteld dat ik niet aan de pil was), ik ook geen verantwoordelijkheid van hem kan verwachten en dat ik alle spullen zelf zal moeten kopen. Zijn zusje heeft bij 18 weken op haar 16e een abortus laten doen en dus vindt hij het niet te laat voor mij nu om dit te doen (ik ben overigens 30).
Ik heb zelf een heel stabiele privesituatie (huisje, goede baan) en heel goede vriendinnen en familie. Ik weet 100% dat ik zelf het kindje genoeg kan bieden. Helaas heb ik enorm veel stress en verdriet over hoe de vader nu reageert. Ik weet nu echt totaal niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Wat raden jullie aan in deze situatie, of heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Ik ben heel bang dat hij na de geboorte ineens gezag wil en het allemaal heel moeilijk gaat maken. Dit is mijn grote angst, dat hij me nu op laat draaien voor alles en hij zich er dus makkelijk vanaf brengt. Ook ben in bang voor welke stress het dan allemaal gaat brengen, en hoe slecht dat is voor de kleine.
Weet echt even niet hoe of wat... en ik zit niet te wachten op opmerkingen dat dit dom is, want dat weet ik en ik ben 100% bereid mijn verantwoordelijkheid hiervoor te nemen. Ik ga het helemaal rocken en fijn en gelukkig maken voor mijn kindje. Maar voor mijn eigen mentale gesteldheid nu, ben ik op zoek naar steun en verhalen van andere vrouwen die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Alvast bedankt.

vrijdag 6 maart 2020 om 00:00
Dit.EHR schreef: ↑05-03-2020 22:33Weet je wat altijd zo irritant is?
Een topic waarin de TO aangeeft te kiezen voor een abortus en dat er dan abortus is moord wordt geschreeuwd door een enkeling.
Dat je het niet met een abortus eens bent, kan, maar respecteer de mening van een ander die dat wel doet. En dus valt het hele forum vervolgens over de moord-schreeuwer heen.
Weet je wat ook zo irritant is?
Een topic waarin een TO aangeeft niet te kiezen voor een abortus.
In die gevallen meent het halve forum zich op de TO te moeten storten. En is het enige goede antwoord als het gaat om verantwoordelijkheid nemen: huppetee weg ermee.
@TO: laat de man los. En richt je op je zwangerschap.
Vre-se-lijk.
vrijdag 6 maart 2020 om 00:07
Dat hij omslaat is zijn eigen keuze. Hij hoeft namelijk niet om te slaan. Als hij er voor zijn kind wil zijn dan kan niks hem tegenhouden.
Zoals ze hier zeggen, je wordt een alleenstaande moeder en bereid je daar op voor.
De eerste periode is het fijn als iemand je kan ondersteunen met de baby. Regel dat soort zaken en richt je op de zwangerschap en het inrichten van de babykamer. Print zijn mail uit en bewaar het voor je kind. Zodat niemand jou ooit kan verwijten dat het door jou kwam. Een kind heeft een vaderfiguur nodig. Dat kan ook een nieuwe vriend zijn waar je gelukkig mee bent.
Zoals ze hier zeggen, je wordt een alleenstaande moeder en bereid je daar op voor.
De eerste periode is het fijn als iemand je kan ondersteunen met de baby. Regel dat soort zaken en richt je op de zwangerschap en het inrichten van de babykamer. Print zijn mail uit en bewaar het voor je kind. Zodat niemand jou ooit kan verwijten dat het door jou kwam. Een kind heeft een vaderfiguur nodig. Dat kan ook een nieuwe vriend zijn waar je gelukkig mee bent.

vrijdag 6 maart 2020 om 00:07
Als ik naar mijzelf zou kijken zou ik een kind opvoeden en alles wat daarbij komt kijken niet alleen kunnen, puur fysiek en mentaal gezien. Ik zou bij jezelf nagaan, of jij dat wel kunt. Heb je een sociaal vangnet? Wat als er iets met jou gebeurt ed.
Als je dat hebt en je ziet het zitten en het kind is verder gewenst, dan zou ik verdergaan. Maar ik zou wel een paar goede gesprekken houden met de huisarts of iemand. Maar goed, geen kinderen hier, en dat gaat hier ook niet gebeuren, dus ik weet niet of ik de juiste persoon ben om advies te geven.
Als je dat hebt en je ziet het zitten en het kind is verder gewenst, dan zou ik verdergaan. Maar ik zou wel een paar goede gesprekken houden met de huisarts of iemand. Maar goed, geen kinderen hier, en dat gaat hier ook niet gebeuren, dus ik weet niet of ik de juiste persoon ben om advies te geven.

vrijdag 6 maart 2020 om 00:09
Ze is zwanger geworden van iemand van wie ze niet zwanger wilde worden. Kan helaas gebeuren. Is ook gebeurd. Heel dom en stom en whatever. Maar er is niets wispelturigs aan. Wel is het voor alle partijen een hele ongelukkige situatie.
vrijdag 6 maart 2020 om 00:21
Ja, je hebt gelijk. Dit is naief geweest van mij. Ik denk dat ik dit ook zo graag wilde geloven omdat ik nu besef dat ik echt geen abortus wilde. Zoals Kastanjez al terecht opmerkte. Ik heb een miskraam meegemaakt in mijn vorige, lange relatie, waar ik veel verdriet van heb gehad. Het is ook altijd mijn grote droom geweest moeder te worden en zeker dat mijn vader dit zou meemaken (gezien zijn ernstige ziekte). Dit heeft ook meegespeeld in mijn keuze de zwangerschap door te zetten.Honingdropje2 schreef: ↑05-03-2020 22:30Hoe goed kende je die man?. Je wilde aanvankelijk geen relatie, dus blijkbaar ging dit alleen over seks. Het hele drank en drugs gedoe klinkt ook niet echt lekker stabiel. Je zou het dus een beetje naïef kunnen noemen dat je dacht dat er met deze man een toekomst viel op te bouwen. En een kind is nogal wat , hè. Het klinkt nu allemaal zo leuk , dat je dat ff gaat helemaal gaat rocken.
Maar je zou bijna vergeten dat dat kindje straks de rest van zijn/haar leven mag dealen met de gevolgen als het onverhoopt toch een grote puinbak wordt.
Ik heb mijn neefjes van begin af aan heel intensief meegemaakt, mijn vriendinnen hebben jonge kinderen, EN ik heb zelf het kind in mijn buik, ik besef me wat het in kan houden. Ik denk dat niemand bij haar of zijn eerste kind weet wat het echt inhoudt.
Hoe het gaat zijn als de baby er is? Geen idee. Dat het niet makkelijk gaat zijn dat weet ik al 100% zeker. Hoe gaat de vader zich gedragen? Ook geen idee. Het zou zomaar kunnen dat hij helemaal anders wordt zodra hij de baby ziet. We gaan het zien.
Voor nu heb ik zojuist besloten dat ik me volledig richten op de voorbereidingen qua spullen, maar ook mentaal. Ik heb enorm fijne en goede vriendinnen en familie. Ik voel me dus niet alleen en enorm gesteund. Ook heb ik extra hulp tijdens de zwangerschap, en na de geboorte. Ik krijg dus ook hulp om het juist geen grote puinbak te laten worden. Ik heb daar zelf vertrouwen in, vooral in mezelf maar zeker met hulp.
vrijdag 6 maart 2020 om 05:47
Je noemt jezelf stabiel maar ik vind je helemaal niet stabiel. Met drank en drugs op bare gaan met iemand waarmee je geen relatie hebt zonder voorbehoedsmiddelen vind ik geen actie van een stabiele vrouw en helemaal raar dat je de verantwoordelijkheid daarvoor buiten jezelf legt. Ik vind dat onvolwassen gedrag van iemand die emotioneel onstabiel is.
Een kind maken omdat je een zieke ouder wil compenseren...het klinkt allemaal erg pathologisch.
Ik raad je aan om bij het Fiom te gaan praten over je keuzes en mogelijkheden.
Een kind maken omdat je een zieke ouder wil compenseren...het klinkt allemaal erg pathologisch.
Ik raad je aan om bij het Fiom te gaan praten over je keuzes en mogelijkheden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-03-2020 07:37
20.32% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 6 maart 2020 om 06:52
Wat een reacties zeg... het aansturen op het afbreken vd zwangerschap (terwijl TO duidelijk aangeeft dit niet te willen)
To onstabiel te noemen omdat ze een avondje los is gegaan (je moest eens weten hoeveel 'normale.stabiele mensen' dat doen.
Het is gebeurd, het is wat het is!
Dat TO hoop had dat het kindje een vader zou hebben omdat zijn reactie in het begin fijn was is ook logisch. Als dat opeens volledig anders is, is dat even een bittere pil.
TO, er zijn duizenden vrouwen die bewust kiezen voor een kind alleen. Ook duizenden vrouwen die ongewild er alleen voor komen te staan (wel/niet bewuste keuze 'vader')
Lees je in, zoek informatie, praat met mensen in je vangnet (of prof.hulp) en bereid je voor op wat komen gaat. Maar geniet er ook van, je bent zwanger en er gaat een kindje komen die je hele wereld gaat veranderen.
Laat de verwekker los, aan hem zul je niks hebben en eerlijk gezegd zou ik hem er niet eens bij willen hebben.
Denk aan je toekomst met het kindje en ga dr ajb van genieten!
To onstabiel te noemen omdat ze een avondje los is gegaan (je moest eens weten hoeveel 'normale.stabiele mensen' dat doen.
Dat TO hoop had dat het kindje een vader zou hebben omdat zijn reactie in het begin fijn was is ook logisch. Als dat opeens volledig anders is, is dat even een bittere pil.
TO, er zijn duizenden vrouwen die bewust kiezen voor een kind alleen. Ook duizenden vrouwen die ongewild er alleen voor komen te staan (wel/niet bewuste keuze 'vader')
Lees je in, zoek informatie, praat met mensen in je vangnet (of prof.hulp) en bereid je voor op wat komen gaat. Maar geniet er ook van, je bent zwanger en er gaat een kindje komen die je hele wereld gaat veranderen.
Laat de verwekker los, aan hem zul je niks hebben en eerlijk gezegd zou ik hem er niet eens bij willen hebben.
vrijdag 6 maart 2020 om 07:29
Nou ik vind dit wel goed om te horen.snoopy249 schreef: ↑06-03-2020 00:21Ja, je hebt gelijk. Dit is naief geweest van mij. Ik denk dat ik dit ook zo graag wilde geloven omdat ik nu besef dat ik echt geen abortus wilde. Zoals Kastanjez al terecht opmerkte. Ik heb een miskraam meegemaakt in mijn vorige, lange relatie, waar ik veel verdriet van heb gehad. Het is ook altijd mijn grote droom geweest moeder te worden en zeker dat mijn vader dit zou meemaken (gezien zijn ernstige ziekte). Dit heeft ook meegespeeld in mijn keuze de zwangerschap door te zetten.
Ik heb mijn neefjes van begin af aan heel intensief meegemaakt, mijn vriendinnen hebben jonge kinderen, EN ik heb zelf het kind in mijn buik, ik besef me wat het in kan houden. Ik denk dat niemand bij haar of zijn eerste kind weet wat het echt inhoudt.
Hoe het gaat zijn als de baby er is? Geen idee. Dat het niet makkelijk gaat zijn dat weet ik al 100% zeker. Hoe gaat de vader zich gedragen? Ook geen idee. Het zou zomaar kunnen dat hij helemaal anders wordt zodra hij de baby ziet. We gaan het zien.
Voor nu heb ik zojuist besloten dat ik me volledig richten op de voorbereidingen qua spullen, maar ook mentaal. Ik heb enorm fijne en goede vriendinnen en familie. Ik voel me dus niet alleen en enorm gesteund. Ook heb ik extra hulp tijdens de zwangerschap, en na de geboorte. Ik krijg dus ook hulp om het juist geen grote puinbak te laten worden. Ik heb daar zelf vertrouwen in, vooral in mezelf maar zeker met hulp.
Fijn dat je een goed netwerk hebt met mensen die je willen ondersteunen.
Ik zou van de vader niet teveel verwachten, zelfs als ie ineens enthousiast is, kan ie weer omslaan (zoals eerder gebleken) Zolang er en andere stabiele en liefdevolle mensen zijn in de omgeving van je kindje, is dat wel op te vangen.
vrijdag 6 maart 2020 om 07:43
Ik eerlijk gezegd zou ik naast materiaal en spullen kopen ook een psychologische voorbereiding doen. Je ziet dit kind nu al deels voor een compensatie van een eerdere miskraam en een kans voor je zieke ouder om nog opa of oma te worden maar om al die beladen zaken en het feit dat het kind geen contact met de vader heeft, daar heeft het kind zelf niet om gevraagd. Daarnaast heb je je in het recente verleden onstabiel gedragen en dat gedrag draagt wanneer het voort zet ook niet bij aan het leven van je kind. Je kind heeft meer nodig dan spullen en hoort niet de rekening te zijn voor jouw verleden dan wel de compensatie voor het toekomstig verlies van een ouder. Ik zou je daarom aanraden om bij het Fiom te praten om ondersteuning te krijgen bij het verwerken van wat je mee maakt en om een steun in de rug te krijgen mocht het psychisch toch alle maal zwaarder blijken dan je van te voren had gedacht.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-03-2020 07:48
0.44% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 6 maart 2020 om 07:45
Mijn moeder heeft iets soort gelijks mee gemaakt. Minus de drugs dan.
Ik adviseer dan ook hetzelfde als wat mijn mams heeft gedaan; fuck die klaploper, je hebt hem of zijn geld niet nodig. Het is zijn goed recht om geen kind te willen, en je hebt hem dan ook echt niet nodig om goed en liefdevol voor je kindje te zorgen. Zijn geld ook niet.
Ik adviseer dan ook hetzelfde als wat mijn mams heeft gedaan; fuck die klaploper, je hebt hem of zijn geld niet nodig. Het is zijn goed recht om geen kind te willen, en je hebt hem dan ook echt niet nodig om goed en liefdevol voor je kindje te zorgen. Zijn geld ook niet.

vrijdag 6 maart 2020 om 07:50
Over die gene die klagen op de manier van reageren van andere;
Als to een halleluja wil en graag complimenten heeft moet ze dat volgende keer even aangeven.
Maar dit weekend kom er vast wel weer zo'n topic als dit.
Ik pas er voor om steeds netjes mee te lopen in de rij van oh wat doe je het goed terwijl ze de partner niet kennen en overal lak aan hebben.
Ja er zijn duizenden die het zo doen en ik zie het vaak genoeg ook fout gaan omdat ze het niet aankunnen ook al denken ze de boel goed voor elkaar te hebben.
Als to een halleluja wil en graag complimenten heeft moet ze dat volgende keer even aangeven.
Maar dit weekend kom er vast wel weer zo'n topic als dit.
Ik pas er voor om steeds netjes mee te lopen in de rij van oh wat doe je het goed terwijl ze de partner niet kennen en overal lak aan hebben.
Ja er zijn duizenden die het zo doen en ik zie het vaak genoeg ook fout gaan omdat ze het niet aankunnen ook al denken ze de boel goed voor elkaar te hebben.

vrijdag 6 maart 2020 om 07:53
Fuck de klaploper je kent die hele man niet eens.Louloux3 schreef: ↑06-03-2020 07:45Mijn moeder heeft iets soort gelijks mee gemaakt. Minus de drugs dan.
Je weet alleen dat ze geneukt hebben meer niet.
vrijdag 6 maart 2020 om 08:11
Amen. Dankjewel voor deze reactie...Globe83 schreef: ↑06-03-2020 06:52Wat een reacties zeg... het aansturen op het afbreken vd zwangerschap (terwijl TO duidelijk aangeeft dit niet te willen)
Het schijnt dat sommigen vinden dat je meteen instabiel bent als je een keer een avondje de fout in gaat. Helaas houden zulke mensen de schijn op en de taboe actief dat iedereen zich altijd maar helemaal goed moet lijken te voelen.
Ik ben hier nogal eerlijk geweest over alles en ik weet dat je maar van weinig mensen zo’n eerlijkheid zult krijgen. Ik zie vele mensen om me heen die keuzes maken waarvan ik het vermoeden heb dat daar toch iets anders achter zit. Zoals mensen in een ongelukkige relatie, die toch aan kinderen beginnen samen terwijl de basis ook niet perfect lijkt te zijn. Je zult niet gauw een bericht hier op Viva vinden van mensen die hier eerlijk zullen schrijven wat hun daadwerkelijke beweegredenen waren om toch aan kinderen te beginnen. Er zullen niet veel mensen toegeven dat ze in een relatie zitten met iemand waarvan ze diep van binnen weten dat het uiteindelijk niet gaat werken.
Ik ken vele mensen in mijn leven die uit een ogenschijnlijk perfect gezin lijken te komen. Ouders nog samen, veel liefde etc. Maar ondertussen lopen ze nu wel met een burn out, depressie of eetstoornis. Hoe vaak hoor je dat wel niet! Geen enkele ouder of mens is perfect. Ik durf niet te ontkennen dat ik het liefst een kind had gekregen in een relatie maar dat velen zo hard concluderen dat het sowieso helemaal niets zou worden in mijn situatie vind ik kortzichtig. Alsof je dit wel met 100% zekerheid kunt zeggen als je een kind krijgt in een relatie. Alsof ik niet heel veel hulp heb, dat kan krijgen, en alsof ik niet alsnog een hele fijne vriend kan krijgen, en alsof deze mensen ook maar een beetje weten of ik in staat ben een kind op te voeden.

vrijdag 6 maart 2020 om 08:14
Hoe weet je dat ik er overheen lees? Er wordt veel gereageerd en kan niet op alle berichten reageren. Dat is een fijne tip en heb ik al meteen gister opgeslagen, want ik kende die instantie inderdaad nog niet.
vrijdag 6 maart 2020 om 08:16
Absoluut. Ik dacht dat ik dit ook had geschreven maar ik heb al psychologische hulp ingeschakeld. Niet alleen voor nu tijdens de zwangerschap maar ook voor na de geboorte.viva-amber schreef: ↑06-03-2020 07:43Ik eerlijk gezegd zou ik naast materiaal en spullen kopen ook een psychologische voorbereiding doen. Je ziet dit kind nu al deels voor een compensatie van een eerdere miskraam en een kans voor je zieke ouder om nog opa of oma te worden maar om al die beladen zaken en het feit dat het kind geen contact met de vader heeft, daar heeft het kind zelf niet om gevraagd. Daarnaast heb je je in het recente verleden onstabiel gedragen en dat gedrag draagt wanneer het voort zet ook niet bij aan het leven van je kind. Je kind heeft meer nodig dan spullen en hoort niet de rekening te zijn voor jouw verleden dan wel de compensatie voor het toekomstig verlies van een ouder. Ik zou je daarom aanraden om bij het Fiom te praten om ondersteuning te krijgen bij het verwerken van wat je mee maakt en om een steun in de rug te krijgen mocht het psychisch toch alle maal zwaarder blijken dan je van te voren had gedacht.
vrijdag 6 maart 2020 om 08:16
Ik vind jullie ook allemaal nogal bot tegen TO. TO heeft gekozen voor geen abortus en daarmee staat ze volledig in haar recht.
TO jij wil dit kind en daar hoef je je niet voor te verantwoorden. Dus stop daarmee. Je hebt alle recht om dit kind te willen en te houden. Jouw buik, jouw beslissing.
En ja, het kan zijn dat je kind later moeilijkheden zal ondervinden van het feit dat de vader niet in beeld is, maar dat hoeft ook niet zo te zijn, en misschien komt hij wel weer in beeld. Je kunt je daar nu niet echt op voorbereiden, dat komt dan. Ik ken meerdere mensen met zo’n type vader en de een heeft er meer last van dan de ander. Dus dat wordt voor jou afwachten in hoeverre dat gaat spelen.
TO jij wil dit kind en daar hoef je je niet voor te verantwoorden. Dus stop daarmee. Je hebt alle recht om dit kind te willen en te houden. Jouw buik, jouw beslissing.
En ja, het kan zijn dat je kind later moeilijkheden zal ondervinden van het feit dat de vader niet in beeld is, maar dat hoeft ook niet zo te zijn, en misschien komt hij wel weer in beeld. Je kunt je daar nu niet echt op voorbereiden, dat komt dan. Ik ken meerdere mensen met zo’n type vader en de een heeft er meer last van dan de ander. Dus dat wordt voor jou afwachten in hoeverre dat gaat spelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 6 maart 2020 om 08:26
Ik weet niet of je eens goed om je heen hebt gekeken maar er zijn vele, vele mensen die drank en/of drugs gebruiken. Dat ik hier schrijf dat ik het een keer heb gebruikt wil niet zeggen dat ik meteen een drugsprobleem heb of instabiel ben. Sterker nog in de stad waar ik woon ken ik zelfs weinig mensen die nog nóóit drugs hebben gebruikt. Er zit een verschil tussen een keer drugs gebruiken of dit bijvoorbeeld elk weekend doen. Uiteraard ga ik dit nooit meer doen. Er zijn mensen anti drugs en dat is hun mening en die mag er zijn. Net als dat ik niet oordeel over mensen die dat af en toen doen, of hebben gedaan.
En ja het resultaat van die avond is een ander verhaal maar jij reageert hier specifiek op het drugsgebruik dus daar reageer ik nu op.
vrijdag 6 maart 2020 om 08:28
Allemaal prima maar TO schrijft ook dat ze een kind krijgt met iemand die ze never, nooit als vader zou hebben gekozen, noch als partner en toch was er niets geregeld om e.a. te voorkomen en waren ze beide onder invloed van drank en drugs tijdens de seks.... daarna was het 'vergeten'
dus van een morning after pil kwam ook niets terecht. Beiden wijzen naar elkaar waar het gaat om het nemen van verantwoordelijkheid mbt anticonceptie e.d....To is geen puber van 15. Nee, gelukkig doe je dit niet elke weekend dat moest er nog eens bij komen. Maar ook wanneer je dit 1x doet heb je een probleem want een baby is 1 ding maar een SOA is pas echt ruk. Daarbij stap je zelf niet naar de dokter want dat 'vergeet je tot het te laat is. En dat heel veel mensen het zo doen maakt het nog steeds niet normaal of gezond. Je kind heeft wel een normale gezonde moeder nodig en niet iemand die haar leven in de handen legt van een onbetrouwbare scharrel omdat ze zelf te beroerd is om enige verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Iedereen kan zich eens vergissen maar om jezelf dan stabiel te noemen en dit nu ineens een bewuste keuze die kan ik ook niet helemaal volgen.
dus van een morning after pil kwam ook niets terecht. Beiden wijzen naar elkaar waar het gaat om het nemen van verantwoordelijkheid mbt anticonceptie e.d....To is geen puber van 15. Nee, gelukkig doe je dit niet elke weekend dat moest er nog eens bij komen. Maar ook wanneer je dit 1x doet heb je een probleem want een baby is 1 ding maar een SOA is pas echt ruk. Daarbij stap je zelf niet naar de dokter want dat 'vergeet je tot het te laat is. En dat heel veel mensen het zo doen maakt het nog steeds niet normaal of gezond. Je kind heeft wel een normale gezonde moeder nodig en niet iemand die haar leven in de handen legt van een onbetrouwbare scharrel omdat ze zelf te beroerd is om enige verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Iedereen kan zich eens vergissen maar om jezelf dan stabiel te noemen en dit nu ineens een bewuste keuze die kan ik ook niet helemaal volgen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-03-2020 08:34
39.44% gewijzigd

vrijdag 6 maart 2020 om 08:31
Je moet nu volwassen worden en een leven zonder drugs voorlopig ook drank laten staan je hebt een kind voor te zorgen in je eentje.
Ongeacht wat er in de omgeving wel of niet gebruikt wordt.
Anders verhuizen naar een omgeving waar het niet normaal is dat men dit zovaak gebruikt.
waar je mee omgaat ..
Je moet nu voor een kind zorgen.
Ongeacht wat er in de omgeving wel of niet gebruikt wordt.
Anders verhuizen naar een omgeving waar het niet normaal is dat men dit zovaak gebruikt.
waar je mee omgaat ..
Je moet nu voor een kind zorgen.
vrijdag 6 maart 2020 om 08:33

vrijdag 6 maart 2020 om 08:35
To gedraagt zich niet verstandig en verantwoordelijk. Er zijn ook mensen die geen drug gebruiken die zich onverantwoordelijk gedragen. Er zijn ook rokers die 80 worden...maar wat wil je daarmee zeggen?
vrijdag 6 maart 2020 om 08:39
Dat niet iedereen die wel eens recreatief drugs gebruikt een probleem heeft waar hulp bij nodig is. Ook niet als ze dan wel eens iets stoms doen.viva-amber schreef: ↑06-03-2020 08:35To gedraagt zich niet verstandig en verantwoordelijk. Er zijn ook mensen die geen drug gebruiken die zich onverantwoordelijk gedragen. Er zijn ook rokers die 80 worden...maar wat wil je daarmee zeggen?
Al die holier than thou reacties hier. TO had niet zonder bescherming moeten seksen. Dat weet ze zelf ook wel. Maar wat heeft ze daar nu nog aan?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.