Vader kind wil geen contact
donderdag 5 maart 2020 om 20:49
Hallo,
Ik ben 13 weken zwanger en de vader trekt zijn handen overal volledig vanaf.
Hierbij een samenvatting van de situatie:
- De vader en ik hebben geen relatie, ook nooit gehad of sprake van geweest. We hebben een paar keer afgesproken maar dit was pure lust.
- In december was hij weer bij me. Ik was recent gestopt met de pil, maar volgens mijn cyclus had ik een week voor onze afspraak mijn eisprong. Ik wilde toen niet met hem naar bed gaan. We hebben toen veel gedronken en drugs gebruikt en ik heb er toen absoluut niet meer bij stilgestaan. Ja, dom, geloof me dat ik dit besef want dit is een grote nachtmerrie nu. Overigens is hij zelf ook nooit begonnen over anticonceptie. Ik wilde never nooit zwanger raken van deze man.
- Begin januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Meteen de vader gecontacteerd en hij kwam naar me toe. Hij was blij, en wekenlang wilde hij er samen voor gaan en is hij zelfs meegegaan naar de echo. Het werd daarna even wat te veel allemaal voor mij en ik heb toen even een pauze gevraagd in ons contact. Ik had even de ruimte nodig.
- Vorige week had ik een tweede echo en heb aan hem laten weten dat alles goed is. Toen begon alle ellende. Hij bleek een nieuwe vriendin te hebben, wil geen echofoto’s zien, staat er niet achter en voelt zich een slachtoffer van mij. Volgens hem is dit mijn schuld en heb ik hem er als het ware ingeluist. Hij wil geen gezag over iets waar hij niet achterstaat en gezien de situatie (dat ik niet heb verteld dat ik niet aan de pil was), ik ook geen verantwoordelijkheid van hem kan verwachten en dat ik alle spullen zelf zal moeten kopen. Zijn zusje heeft bij 18 weken op haar 16e een abortus laten doen en dus vindt hij het niet te laat voor mij nu om dit te doen (ik ben overigens 30).
Ik heb zelf een heel stabiele privesituatie (huisje, goede baan) en heel goede vriendinnen en familie. Ik weet 100% dat ik zelf het kindje genoeg kan bieden. Helaas heb ik enorm veel stress en verdriet over hoe de vader nu reageert. Ik weet nu echt totaal niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Wat raden jullie aan in deze situatie, of heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Ik ben heel bang dat hij na de geboorte ineens gezag wil en het allemaal heel moeilijk gaat maken. Dit is mijn grote angst, dat hij me nu op laat draaien voor alles en hij zich er dus makkelijk vanaf brengt. Ook ben in bang voor welke stress het dan allemaal gaat brengen, en hoe slecht dat is voor de kleine.
Weet echt even niet hoe of wat... en ik zit niet te wachten op opmerkingen dat dit dom is, want dat weet ik en ik ben 100% bereid mijn verantwoordelijkheid hiervoor te nemen. Ik ga het helemaal rocken en fijn en gelukkig maken voor mijn kindje. Maar voor mijn eigen mentale gesteldheid nu, ben ik op zoek naar steun en verhalen van andere vrouwen die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Alvast bedankt.
Ik ben 13 weken zwanger en de vader trekt zijn handen overal volledig vanaf.
Hierbij een samenvatting van de situatie:
- De vader en ik hebben geen relatie, ook nooit gehad of sprake van geweest. We hebben een paar keer afgesproken maar dit was pure lust.
- In december was hij weer bij me. Ik was recent gestopt met de pil, maar volgens mijn cyclus had ik een week voor onze afspraak mijn eisprong. Ik wilde toen niet met hem naar bed gaan. We hebben toen veel gedronken en drugs gebruikt en ik heb er toen absoluut niet meer bij stilgestaan. Ja, dom, geloof me dat ik dit besef want dit is een grote nachtmerrie nu. Overigens is hij zelf ook nooit begonnen over anticonceptie. Ik wilde never nooit zwanger raken van deze man.
- Begin januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Meteen de vader gecontacteerd en hij kwam naar me toe. Hij was blij, en wekenlang wilde hij er samen voor gaan en is hij zelfs meegegaan naar de echo. Het werd daarna even wat te veel allemaal voor mij en ik heb toen even een pauze gevraagd in ons contact. Ik had even de ruimte nodig.
- Vorige week had ik een tweede echo en heb aan hem laten weten dat alles goed is. Toen begon alle ellende. Hij bleek een nieuwe vriendin te hebben, wil geen echofoto’s zien, staat er niet achter en voelt zich een slachtoffer van mij. Volgens hem is dit mijn schuld en heb ik hem er als het ware ingeluist. Hij wil geen gezag over iets waar hij niet achterstaat en gezien de situatie (dat ik niet heb verteld dat ik niet aan de pil was), ik ook geen verantwoordelijkheid van hem kan verwachten en dat ik alle spullen zelf zal moeten kopen. Zijn zusje heeft bij 18 weken op haar 16e een abortus laten doen en dus vindt hij het niet te laat voor mij nu om dit te doen (ik ben overigens 30).
Ik heb zelf een heel stabiele privesituatie (huisje, goede baan) en heel goede vriendinnen en familie. Ik weet 100% dat ik zelf het kindje genoeg kan bieden. Helaas heb ik enorm veel stress en verdriet over hoe de vader nu reageert. Ik weet nu echt totaal niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Wat raden jullie aan in deze situatie, of heeft iemand hetzelfde meegemaakt. Ik ben heel bang dat hij na de geboorte ineens gezag wil en het allemaal heel moeilijk gaat maken. Dit is mijn grote angst, dat hij me nu op laat draaien voor alles en hij zich er dus makkelijk vanaf brengt. Ook ben in bang voor welke stress het dan allemaal gaat brengen, en hoe slecht dat is voor de kleine.
Weet echt even niet hoe of wat... en ik zit niet te wachten op opmerkingen dat dit dom is, want dat weet ik en ik ben 100% bereid mijn verantwoordelijkheid hiervoor te nemen. Ik ga het helemaal rocken en fijn en gelukkig maken voor mijn kindje. Maar voor mijn eigen mentale gesteldheid nu, ben ik op zoek naar steun en verhalen van andere vrouwen die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Alvast bedankt.

vrijdag 6 maart 2020 om 11:04
vrijdag 6 maart 2020 om 11:04
Jij wil zeggen dat het voor kinderen die in dat soort situaties geboren worden eigenlijk beter was geweest als ze er nooit waren geweest?
En welke ouder doet zijn kind dan wel ‘een plezier’ met het leven? Dat is toch maar afwachten, of je kind blij gaat zijn met het leven? Voor iedereen?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

vrijdag 6 maart 2020 om 11:10
Nou, ik heb situaties om me heen gezien waarvan ik voor de kinderen had gewild dat ze nooit geboren waren ja, dat zeg ik heel eerlijk. Alleen maar ellende. Ik zeg niet automatisch dat de verdere ellende bij hen ook automatisch TO zal overkomen en de laatste alinea: helemaal waar, maar ongewenst zijn door je verwekker (of alleen maar gewenst wanneer het hem uitkomt) vind ik wel het kind al voor de geboorte op een achterstand van 10-0 zetten.lux- schreef: ↑06-03-2020 11:04Jij wil zeggen dat het voor kinderen die in dat soort situaties geboren worden eigenlijk beter was geweest als ze er nooit waren geweest?
En welke ouder doet zijn kind dan wel ‘een plezier’ met het leven? Dat is toch maar afwachten, of je kind blij gaat zijn met het leven? Voor iedereen?

vrijdag 6 maart 2020 om 11:15
In veel gevallen wel denk ik ja. Ik weet niet of er ooit onderzoek naar gedaan is, maar het zou mij niet verbazen als er percentueel meer emotioneel labiele volwassen (of anderszins hun leven niet op de rit hebbende) zijn onder hen die in een dergelijke omstandigheid opgroeiden/ter wereld kwamen dan in een gewenst gezin met een of twee zeer liefhebbende ouders. Waar overigens helaas in de loop van het leven ook van alles mis kan gaan.
Eens.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:17
Wat maakt het eigenlijk uit dat je voor 50% of voor 100% verantwoordelijk bent voor die zwangerschap.
- seks met een man waar je niets mee wil was je eigen keuze.
- drank en drugsgebruik was je eigen keuze.
- niet naar de dokter gaan na het nemen van al deze risico's was je eigen keuze.
- geen spiraal of ander niet hormonaal voorbehoedsmiddel gebruiken is je eigen keuze.
- je kind met een vader opzadelen die hem/haar niet wil is je eigen keuze. Die man is niet eens onstabiel en vervelend geworden omdat hij nu een nieuw vriendinnetje heeft.
Als je wijst wijzen er altijd 3 vingers terug naar jezelf. Ik zou er op zijn minst een paar wijze lessen uittrekken want daar heb je op termijn allebei wat aan. Ook eens goed nadenken over wat je je kind gaat vertellen wanneer er vragen komen en hoe je in de toekomst met verantwoordelijkheid om gaat. Want het is allemaal zijn schuld daar word je kind ook niet wijzer van.
Er zijn zat kinderen die opgroeien met 1 ouder en dan mag je hopen dat die ene ouder zijn verstand tussen zijn oren heeft zitten.
- seks met een man waar je niets mee wil was je eigen keuze.
- drank en drugsgebruik was je eigen keuze.
- niet naar de dokter gaan na het nemen van al deze risico's was je eigen keuze.
- geen spiraal of ander niet hormonaal voorbehoedsmiddel gebruiken is je eigen keuze.
- je kind met een vader opzadelen die hem/haar niet wil is je eigen keuze. Die man is niet eens onstabiel en vervelend geworden omdat hij nu een nieuw vriendinnetje heeft.
Als je wijst wijzen er altijd 3 vingers terug naar jezelf. Ik zou er op zijn minst een paar wijze lessen uittrekken want daar heb je op termijn allebei wat aan. Ook eens goed nadenken over wat je je kind gaat vertellen wanneer er vragen komen en hoe je in de toekomst met verantwoordelijkheid om gaat. Want het is allemaal zijn schuld daar word je kind ook niet wijzer van.
Er zijn zat kinderen die opgroeien met 1 ouder en dan mag je hopen dat die ene ouder zijn verstand tussen zijn oren heeft zitten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-03-2020 11:18
6.61% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:17
Ja, dat zet het kind op een achterstand. Maar er zit nog heel veel tussen dat en dat je beter nooit geboren had kunnen worden.Nehemah schreef: ↑06-03-2020 11:10Nou, ik heb situaties om me heen gezien waarvan ik voor de kinderen had gewild dat ze nooit geboren waren ja, dat zeg ik heel eerlijk. Alleen maar ellende. Ik zeg niet automatisch dat de verdere ellende bij hen ook automatisch TO zal overkomen en de laatste alinea: helemaal waar, maar ongewenst zijn door je verwekker (of alleen maar gewenst wanneer het hem uitkomt) vind ik wel het kind al voor de geboorte op een achterstand van 10-0 zetten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:19
Vast. Maar zouden de meeste van die mensen het idee hebben dat ze beter niet hadden kunnen bestaan?Kastanjez schreef: ↑06-03-2020 11:15In veel gevallen wel denk ik ja. Ik weet niet of er ooit onderzoek naar gedaan is, maar het zou mij niet verbazen als er percentueel meer emotioneel labiele volwassen (of anderszins hun leven niet op de rit hebbende) zijn onder hen die in een dergelijke omstandigheid opgroeiden/ter wereld kwamen dan in een gewenst gezin met een of twee zeer liefhebbende ouders. Waar overigens helaas in de loop van het leven ook van alles mis kan gaan.
Eens.

vrijdag 6 maart 2020 om 11:22
Ik kan me zomaar voorstellen dat het best wel heel wat met je doet als je verwekker nog voor je geboorte vond dat je beter een abortus had kunnen worden. Dat hij het eerst op zich wel leuk vond en zogenaamd helemaal voor je wilde gaan, maar o wacht toen kwam er een nieuwe vrouw en die was toch belangrijker. Super hoor, ga er maar aan staan.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:32
Of je reageert gewoon niet in plaats van dit off topic gebral elke keer.*2020* schreef: ↑06-03-2020 07:50Over die gene die klagen op de manier van reageren van andere;
Als to een halleluja wil en graag complimenten heeft moet ze dat volgende keer even aangeven.
Maar dit weekend kom er vast wel weer zo'n topic als dit.
Ik pas er voor om steeds netjes mee te lopen in de rij van oh wat doe je het goed terwijl ze de partner niet kennen en overal lak aan hebben.
Ja er zijn duizenden die het zo doen en ik zie het vaak genoeg ook fout gaan omdat ze het niet aankunnen ook al denken ze de boel goed voor elkaar te hebben.
O en het gaat niet om jou hier.
Honey, you should see me in a crown
vrijdag 6 maart 2020 om 11:33
Jazeker, mijn nichtje heeft er best verdriet van gehad. Maar ze is wel heel blij dat ze bestaat. En wij ook.Nehemah schreef: ↑06-03-2020 11:22Ik kan me zomaar voorstellen dat het best wel heel wat met je doet als je verwekker nog voor je geboorte vond dat je beter een abortus had kunnen worden. Dat hij het eerst op zich wel leuk vond en zogenaamd helemaal voor je wilde gaan, maar o wacht toen kwam er een nieuwe vrouw en die was toch belangrijker. Super hoor, ga er maar aan staan.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:37
Mee eens.Globe83 schreef: ↑06-03-2020 06:52Wat een reacties zeg... het aansturen op het afbreken vd zwangerschap (terwijl TO duidelijk aangeeft dit niet te willen)
To onstabiel te noemen omdat ze een avondje los is gegaan (je moest eens weten hoeveel 'normale.stabiele mensen' dat doen.
Het is gebeurd, het is wat het is!
Dat TO hoop had dat het kindje een vader zou hebben omdat zijn reactie in het begin fijn was is ook logisch. Als dat opeens volledig anders is, is dat even een bittere pil.
TO, er zijn duizenden vrouwen die bewust kiezen voor een kind alleen. Ook duizenden vrouwen die ongewild er alleen voor komen te staan (wel/niet bewuste keuze 'vader')
Lees je in, zoek informatie, praat met mensen in je vangnet (of prof.hulp) en bereid je voor op wat komen gaat. Maar geniet er ook van, je bent zwanger en er gaat een kindje komen die je hele wereld gaat veranderen.
Laat de verwekker los, aan hem zul je niks hebben en eerlijk gezegd zou ik hem er niet eens bij willen hebben.
Denk aan je toekomst met het kindje en ga dr ajb van genieten!

vrijdag 6 maart 2020 om 11:38
Mijn kinderen ook niet. Ik vraag mij echt af of mijn kinderen een fijnere jeugd hebben dan mijn zoon zijn klasgenootje dat samen met zijn moeder woont en zijn vader niet kent. Kind heeft een hele betrokken opa en oma, mijn kinderen niet.
Prima kind zal vast en zeker zijn vader weleens missen. Mijn kinderen hun oma die ze nooit hebben gekend of hun opa die niet naar ze om kijkt. Oke misschien is het niet helemaal hetzelfde. Maar we hebben allemaal wel wat. Doe niet alsof het zo'n ontzettende dramatische situatie is. Dat kan het natuurlijk zijn, maar dat hoeft het absoluut niet te zijn.

vrijdag 6 maart 2020 om 11:49
Ik verbaas me sowieso hoe snel psychische hulp wordt geadviseerd op dit forum.justagirly schreef: ↑06-03-2020 11:45Precies. En elke TO hier wordt psychische hulp aangeraden, terwijl iemand ook gewoon even mag balen van de situatie en het daarna ook gewoon wel weer beter kan gaan.
vrijdag 6 maart 2020 om 11:54
Nou precies.justagirly schreef: ↑06-03-2020 11:45Precies. En elke TO hier wordt psychische hulp aangeraden, terwijl iemand ook gewoon even mag balen van de situatie en het daarna ook gewoon wel weer beter kan gaan.

vrijdag 6 maart 2020 om 12:09
Helemaal mee eens!justagirly schreef: ↑06-03-2020 11:45Precies. En elke TO hier wordt psychische hulp aangeraden, terwijl iemand ook gewoon even mag balen van de situatie en het daarna ook gewoon wel weer beter kan gaan.
Ik zou ook flink balen en al helemaal vol met hormonen

vrijdag 6 maart 2020 om 14:00

vrijdag 6 maart 2020 om 14:05
To ik zou lekker het Topic laten voor wat het is, er worden namelijk nu ondertussen aannames gemaakt en dingen uit zijn verband getrokken , en daar houden sommige forum leden hiervan, dit soort mensen teren erop om anderen na paginas te laten geloven dat jij indd labiel bent een kind wou en alleen maar op zoek was naar een donor, of dat je stiekem heel erg gekwetst bent dat je trucje niet lukte om deze man op deze maneir aan je te binden ect ect ect .
Je keuze is gemaakt en met wat ik lees ga je het prima redden!
Je keuze is gemaakt en met wat ik lees ga je het prima redden!
vrijdag 6 maart 2020 om 14:09
Dit, ik ken iemand die ook een beetje dezelfde situatie had als jij. Man was in het begin heel lief en wilde meewerken, maar halverwege de zwangerschap was het helemaal kut en nu zit ze eraan vast. Het is echt een regelrecht drama wat als een keer tot gewend heeft geleid. En het zijn beide echt nette mensen. Ze heeft echt een superlief zoontje maar de shit met die man zorgt voor constante problemen en zorgt dat ze kwetsbaar blijft voor depressies.
'Happiness is only real when shared'.

vrijdag 6 maart 2020 om 17:11
Waarom heb jij zoveel moeite met begrijpend lezen? Nergens zegt TO dat zij dit kind wilde ter compensatie van een eerdere miskraam. TO geeft aan dat de keuze voor een abortus beïnvloed wordt door de miskraam die zij eerder had. Dat zijn twee verschillende dingen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑06-03-2020 09:30Ik vind de acties van TO schokkender dan de reacties hier. Een avondje los gaan is één ding, jezelf, een ander en een kind levenslang opzadelen met de consequenties is echt van een geheel andere orde. En het kind dan ook nog en passant zien als compensatie voor een miskraam lang geleden en een troost voor je stervende vader. Ik kan weinig stabiels, normaals, fatsoenlijks of gewetensvols ontdekken in dit verhaal.

vrijdag 6 maart 2020 om 17:15
Dat klopt. TO heeft namelijk al aangegeven dat ze het kind niet wil laten aborteren. Waarom hier dan toch over doorgaan? Waarom?