Coronavirus COVID-19 (deel 10)

vrijdag 20 maart 2020 om 00:39
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.
Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 2460 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland
Checklist bij vermoeden COVID-19

Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9
Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 2460 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland
Checklist bij vermoeden COVID-19

Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9

zondag 22 maart 2020 om 14:59
Jij noemt jezelf een luie uitvreter, die woorden laat ik bij jou. Ik ben blij voor jou dat jij je deze levensstijl kunt veroorloven en je er happy mee bent. Ik geef alleen aan dat dat alleen kan omdat andere mensen dat mogelijk maken voor jou. Mensen die niet leven zoals jij.
zondag 22 maart 2020 om 15:00
Dan lees jij toch wat anders dan ik. Ik zie haar nergens pochen, alleen vermelden dat zij zich wat verbaast over de maat die mensen elkaar nemen. Er worden hier en in andere corona topics continu mensen ‘aangevallen’ die zich aan de richtlijnen houden, maar wel een wandelingetje maken o.i.d.Zhy schreef: ↑22-03-2020 14:52Weet ik wel Florence. Ik ben zelfs zo’n huismus die weinig behoefte heeft aan uitgaan en socializen naast m’n werk.
Ik reageerde alleen op Solo die nogal denigrerend doet over mensen die niet leven zoals zij en een beetje pocht over hoe goed zij met deze situatie omgaat terwijl anderen.... etc etc
En als je het grootste deel van de tijd (zoals ik) al je enkele jaren aan ‘social distancing’ doet, dan is wel wel even extra zuur dat door de roep om lockdown zelfs dat kleine beetje sociaal contact wordt afgenomen. Maar ja, ik hoop dat je je nu een beetje beter voelt door deze misplaatste sneer.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zondag 22 maart 2020 om 15:00
Dit ja.
De meesten kunnen echt niet verder kijken dan hun eigen 1,5e meter en denken dat dat dan voor anderen ook geldt.
Als ik tegen een lockdown ben zal ik wel zo iemand zijn die moeite heeft met autoriteit en de regels aan mijn laars lappen.
WTF?
Voor mij persoonlijk heeft een lockdown wrsch geen enkel direct gevolg, maar ik kijk verder dan mijn eigen huiselijke bubbeltje.
Ja, mijn arrogantie groeit nog steeds elke minuut.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 22 maart 2020 om 15:02
Mijn godt, je hebt echt geen idee waar je over praat.Zhy schreef: ↑22-03-2020 14:59Jij noemt jezelf een luie uitvreter, die woorden laat ik bij jou. Ik ben blij voor jou dat jij je deze levensstijl kunt veroorloven en je er happy mee bent. Ik geef alleen aan dat dat alleen kan omdat andere mensen dat mogelijk maken voor jou. Mensen die niet leven zoals jij.
Dat ik me deze levensstijl kan veroorloven.......

Alsof ik daarvoor gekozen heb.
David Dunning
David Dunning
zondag 22 maart 2020 om 15:03
Gisteren was ik nog een zeikerd omdat ik mijn koffie-uurtjes bij mijn favo koffietentje mis.
David Dunning
David Dunning

zondag 22 maart 2020 om 15:03
Tav alle lockdown fans:
Ik ben vandaag 3 uur wezen fietsen rond Amsterdam.
Aantal hoesters: eentje, aan de overkant van het Amsterdam-Rijnkanaal
Aantal groepen groter dan twee personen: paar groepen wielrenners met voldoende onderlinge afstand. Stuk of twee gezinnen
Geen een keer gebrek aan afstand gezien, geen files bij de supermarkten die ik voorbij kwam, zag twee lege treinen onderweg.
Alleen een rijtje met flinke onderlinge afstand bij de Praxis
Ik ben vandaag 3 uur wezen fietsen rond Amsterdam.

Aantal groepen groter dan twee personen: paar groepen wielrenners met voldoende onderlinge afstand. Stuk of twee gezinnen
Geen een keer gebrek aan afstand gezien, geen files bij de supermarkten die ik voorbij kwam, zag twee lege treinen onderweg.
zondag 22 maart 2020 om 15:04
zondag 22 maart 2020 om 15:04
party poopersmulrol schreef: ↑22-03-2020 15:03Tav alle lockdown fans:
Ik ben vandaag 3 uur wezen fietsen rond Amsterdam.![]()

zondag 22 maart 2020 om 15:07
Ik heb niet zo’n grote ronde gemaakt als jij, maar zag ongeveer hetzelfde. Zelfs ‘mijn’ supermarkt was vanmorgen gevuld met spullen en weinig mensen. De enige schappen die ‘leeg’ gehamsterd waren, waren de bier en wijn schappen.smulrol schreef: ↑22-03-2020 15:03Tav alle lockdown fans:
Zag in mijn omgeving ook meerdere ‘borrels’ ontstaan via Zoom etc.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zondag 22 maart 2020 om 15:07
Ik was toevallig net een beetje aan het bijlezen toen ik je vraag zag. Wat lief dat je aan hem denkt!florence13 schreef: ↑22-03-2020 14:43ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen maar weet iemand hoe het is met de vader van sjansje?
Helaas weinig positiefs te melden. De infectiewaardes, bloeddruk en bloedgassen stijgen. De artsen en ic-verpleegkundigen klinken elke dag een beetje somberder en geven aan ook niet te weten wat ze moeten doen.
zondag 22 maart 2020 om 15:08
Bah, wat een onzekerheid. Heel veel sterkte.sjansje schreef: ↑22-03-2020 15:07Ik was toevallig net een beetje aan het bijlezen toen ik je vraag zag. Wat lief dat je aan hem denkt!
Helaas weinig positiefs te melden. De infectiewaardes, bloeddruk en bloedgassen stijgen. De artsen en ic-verpleegkundigen klinken elke dag een beetje somberder en geven aan ook niet te weten wat ze moeten doen.

zondag 22 maart 2020 om 15:09
Sterkte.sjansje schreef: ↑22-03-2020 15:07Ik was toevallig net een beetje aan het bijlezen toen ik je vraag zag. Wat lief dat je aan hem denkt!
Life is short. Eat dessert first.

Wat triest! Hopelijk draait het toch nog bij en knapt hij op.sjansje schreef: ↑22-03-2020 15:07Ik was toevallig net een beetje aan het bijlezen toen ik je vraag zag. Wat lief dat je aan hem denkt!
kunt veroorloven?Zhy schreef: ↑22-03-2020 14:59Jij noemt jezelf een luie uitvreter, die woorden laat ik bij jou. Ik ben blij voor jou dat jij je deze levensstijl kunt veroorloven en je er happy mee bent. Ik geef alleen aan dat dat alleen kan omdat andere mensen dat mogelijk maken voor jou. Mensen die niet leven zoals jij.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 22 maart 2020 om 15:11
Vreselijk, de spanning moet ondraaglijk zijn voor jullie.sjansje schreef: ↑22-03-2020 15:07Ik was toevallig net een beetje aan het bijlezen toen ik je vraag zag. Wat lief dat je aan hem denkt!
Heel veel sterkte

Ik heb er wel last van. En ik ben ook een huismus naast m’n werk. Ik lees boeken als ik er tijd voor heb. Nu lees ik niks omdat m’n hoofd vol zit met zorgen en ik me onmogelijk op een boek kan concentreren.Solomio schreef: ↑22-03-2020 14:55Ik doe daar helemaal niet denigrerend over.
Wel zie ik dat in onze maatschappij al jaren weinig waardering is voor de 'saaie' geneugten als bijv het lezen van een boek en dat het daarom dus voor veel mensen moeilijk omschakelen is.
En dat ik dáár gelukkig geen last van heb.
En voor de goede orde: ik persoonlijk ben tegen een totale lockdown. Maar als het moet van Rutte en RIVM, ga ik gewoon luisteren. Ik doe dat al want ben al een week niet verder geweest dan m’n eigen achtertuin.
Solomio schreef: ↑22-03-2020 15:00Dit ja.
De meesten kunnen echt niet verder kijken dan hun eigen 1,5e meter en denken dat dat dan voor anderen ook geldt.
Als ik tegen een lockdown ben zal ik wel zo iemand zijn die moeite heeft met autoriteit en de regels aan mijn laars lappen.
WTF?
Voor mij persoonlijk heeft een lockdown wrsch geen enkel direct gevolg, maar ik kijk verder dan mijn eigen huiselijke bubbeltje.
Ja, mijn arrogantie groeit nog steeds elke minuut.

.
ik ben al steeds naar woorden aan het zoeken om te reageren, maar die woorden heb jij al gevonden, dank uChienandalou schreef: ↑22-03-2020 15:00Dan lees jij toch wat anders dan ik. Ik zie haar nergens pochen, alleen vermelden dat zij zich wat verbaast over de maat die mensen elkaar nemen. Er worden hier en in andere corona topics continu mensen ‘aangevallen’ die zich aan de richtlijnen houden, maar wel een wandelingetje maken o.i.d.
En als je het grootste deel van de tijd (zoals ik) al je enkele jaren aan ‘social distancing’ doet, dan is wel wel even extra zuur dat door de roep om lockdown zelfs dat kleine beetje sociaal contact wordt afgenomen. Maar ja, ik hoop dat je je nu een beetje beter voelt door deze misplaatste sneer.
zondag 22 maart 2020 om 15:12
Van de ene kant hoop ik dat natuurlijk ook met heel mijn hart. Van de andere kant; hoe komt hij hier uit? Hij had al copd, nu een dubbele longontsteking en dan ook nu al langer dan een week aan de beademing...Foto's wijzen uit dat zijn longen erg beschadigd zijn.redbulletje schreef: ↑22-03-2020 15:09Wat triest! Hopelijk draait het toch nog bij en knapt hij op.
Mijn supermarkt was ook rustig en hier voor de deur ook. Misschien heeft dat nl alert geholpensmulrol schreef: ↑22-03-2020 15:03Tav alle lockdown fans:
.
sterkte!sjansje schreef: ↑22-03-2020 15:07Ik was toevallig net een beetje aan het bijlezen toen ik je vraag zag. Wat lief dat je aan hem denkt!

zondag 22 maart 2020 om 15:14
Verschrikkelijk! Veel sterkte in elk geval