Kind 15 vakkenvuller en Corona
zondag 29 maart 2020 om 17:04
Het dilemma waar ik mee zit is het volgende;
Ons 15-jarig kind vult vakken bij de plaatselijke super. Ik heb hem vandaag precies 2 weken geleden, gezegd dat hij thuis moet blijven . Ik ben werkelijk panisch dat hij in contact komt met het virus.
Nu weet ik dat ze broodnodig hulp kunnen gebruiken, en natuurlijk voel ik me daar schuldig over, maar dit is een bizarre onwerkelijke situatie en ik wil hem uiteraard niet in contact met anderen. School is gesloten, ze mogen niet met meer dan 3 personen samen zijn dus waarom dan wel in een supermarkt vakken vullen met mensen die hoestend en niezend rondlopen alsof er niks aan de hand is?
Net een gesprek gehad met de manager. Die zei dat hij dit moet ‘overleggen’ en niet met zekerheid kan zeggen of hij z’n baan dan nog heeft. Ik moet er overigens ook nog bij vermelden dat je als 15-jarige maar een paar uur mag werken hè, dit is geen full-time aanstelling.
Wat vinden jullie?
Ons 15-jarig kind vult vakken bij de plaatselijke super. Ik heb hem vandaag precies 2 weken geleden, gezegd dat hij thuis moet blijven . Ik ben werkelijk panisch dat hij in contact komt met het virus.
Nu weet ik dat ze broodnodig hulp kunnen gebruiken, en natuurlijk voel ik me daar schuldig over, maar dit is een bizarre onwerkelijke situatie en ik wil hem uiteraard niet in contact met anderen. School is gesloten, ze mogen niet met meer dan 3 personen samen zijn dus waarom dan wel in een supermarkt vakken vullen met mensen die hoestend en niezend rondlopen alsof er niks aan de hand is?
Net een gesprek gehad met de manager. Die zei dat hij dit moet ‘overleggen’ en niet met zekerheid kan zeggen of hij z’n baan dan nog heeft. Ik moet er overigens ook nog bij vermelden dat je als 15-jarige maar een paar uur mag werken hè, dit is geen full-time aanstelling.
Wat vinden jullie?
dinsdag 31 maart 2020 om 16:25
Ik ook en heb ze. Neemt niet weg dat de voedselketen vanzelf blijft draaien.
enn wijzigde dit bericht op 31-03-2020 16:40
1.31% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 31 maart 2020 om 16:30
Hoe zou jij het vinden als je gaat winkelen, TO en iedereen heeft z'n kind thuisgehouden. Geen gevulde vakken meer = geen eten en wc pappier meer. Hoe zie jij dat voor je? Of kan je dat niets schelen, zolang hij jouw kind maar niet is die vakken vult? En hoe kom jij eigenlijk aan je eten? Ga je daarvoor naar diezelfde winkel, waar je je zoon niet wilt hebben? En wat als jij besmet wordt en dan hem weer besmet?
Later is nu
dinsdag 31 maart 2020 om 16:52
Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Wat als iedereen zo denkt en dan bedoel ik niet alleen de vakkenvullers, maar wat zou je zeggen van al die verpleegkundigen, brandweer politie, mensen die zorgen dat er internet is of de water, gas stroom producenten. Stel dat die uit angst maar allemaal zouden thuisblijven, de patiënt zorgt maar zelf voor zijn beademing en jij blijft gewoon in je bed dan heb je geen stroom nodig, Douchen hoeft ook niet, je duikt maar even in de rivier want er is geen water en gas.
Natuurlijk is dit wat overdreven maar dat is je panische angst ook. Sluit hem dan op in zijn kamer en zorg dat hij ook geen contact met de rest van het gezin heeft want die kunnen ook wat meebrengen.
Natuurlijk is dit wat overdreven maar dat is je panische angst ook. Sluit hem dan op in zijn kamer en zorg dat hij ook geen contact met de rest van het gezin heeft want die kunnen ook wat meebrengen.
dinsdag 31 maart 2020 om 17:00
Heksen? Pardon?
Je wilt dus gewoon dat mensen alleen reacties geven die in jouw straatje passen.
Jongeren lijken juist het minst kwetsbaar, plus een kans voor je zoon om geld te (blijven) verdienen. Probeer je eigen angst te relativeren, maar zeker niet te projecteren op je zoon. Wat wil hij zelf?
Vakkenvullers zijn broodnodig, jij wilt zelf toch ook gewoon kunnen blijven eten?
Je wilt dus gewoon dat mensen alleen reacties geven die in jouw straatje passen.
Jongeren lijken juist het minst kwetsbaar, plus een kans voor je zoon om geld te (blijven) verdienen. Probeer je eigen angst te relativeren, maar zeker niet te projecteren op je zoon. Wat wil hij zelf?
Vakkenvullers zijn broodnodig, jij wilt zelf toch ook gewoon kunnen blijven eten?
dinsdag 31 maart 2020 om 17:00
De "je kan het op een andere manier ook oplopen" argumenten slaan natuurlijk nergens op. Ja, je kan het ook op een andere manier oplopen, maar die kans is natuurlijk groter als je daarnaast óók nog vakken gaat vullen.
Het "de vakken moeten wel door iemand gevuld worden" argument daarentegen is natuurlijk wel een geldig argument. Dan geef ik gewoon eerlijk toe: liever niet door mij of mijn zoon en dan zou ik dat tienerbaantje ff minder belangrijk vinden... (en ja, dat is eigenlijk fout want iemand moet het doen)
Het "de vakken moeten wel door iemand gevuld worden" argument daarentegen is natuurlijk wel een geldig argument. Dan geef ik gewoon eerlijk toe: liever niet door mij of mijn zoon en dan zou ik dat tienerbaantje ff minder belangrijk vinden... (en ja, dat is eigenlijk fout want iemand moet het doen)

dinsdag 31 maart 2020 om 17:25
Ik ben even extra blij met iedereen die in de zorg werkt en gewoon blijft werken, terwijl ze een veel groter risico op corona lopen dan vakkenvullers, en een groot deel ook vanwege hun leeftijd een grotere kans op complicaties hebben.Rosanna1985 schreef: ↑31-03-2020 17:00

dinsdag 31 maart 2020 om 17:28
Denk je dat of weet je dat zeker?Rosanna1985 schreef: ↑31-03-2020 17:00De "je kan het op een andere manier ook oplopen" argumenten slaan natuurlijk nergens op. Ja, je kan het ook op een andere manier oplopen, maar die kans is natuurlijk groter als je daarnaast óók nog vakken gaat vullen.

dinsdag 31 maart 2020 om 17:53
To,ik snap je bezorgdheid aan de ene kant wel gezien deze moeilijke en onprettige situatie maar aan de andere kant,iemand anders zei het al, als alle mensen in cruciale,vitale en andere belangrijke beroepen thuis zouden blijven dan hadden we nog meer problemen. Dus ik zou je zoon gewoon laten werken. Zonder gevulde vakken gaat het gewoon niet.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 17:58
20.83% gewijzigd

dinsdag 31 maart 2020 om 17:53
Deze reactie bedoelde ik. Eens met je!Blauwbloemetje schreef: ↑31-03-2020 16:52Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Wat als iedereen zo denkt en dan bedoel ik niet alleen de vakkenvullers, maar wat zou je zeggen van al die verpleegkundigen, brandweer politie, mensen die zorgen dat er internet is of de water, gas stroom producenten. Stel dat die uit angst maar allemaal zouden thuisblijven, de patiënt zorgt maar zelf voor zijn beademing en jij blijft gewoon in je bed dan heb je geen stroom nodig, Douchen hoeft ook niet, je duikt maar even in de rivier want er is geen water en gas.
dinsdag 31 maart 2020 om 18:05
Hier kom je met 2 niet eens binnen.Subnautica schreef: ↑31-03-2020 18:04Als mensen dan ook eens alleen naar de winkel zouden gaan dat zou voor de vakkenvullers ook een stuk fijner en veiliger zijn.
dinsdag 31 maart 2020 om 18:06
Wat te denken van mensen die van hun pensioen terugkomen om in te vallen. Over risicogroep gesproken. (heb ik ook echt veel bewondering voor)
En natuurlijk is het eng je kind bloot te stellen aan een risico. Maar voor deze jongen is het risico dat hij overlijdt op weg naar dit baantje waarschijnlijk groter dan dat hij overlijdt aan corona. Hij kan wél ziek worden, maar jongeren blijken vooralsnog de grootste overlevingskans te hebben. (terwijl ze juist vaak wat gebeurt in het verkeer)
Later is nu
dinsdag 31 maart 2020 om 18:30
dinsdag 31 maart 2020 om 18:44
dinsdag 31 maart 2020 om 18:49
Bij ‘mijn’ Plus staat er altijd of de winkel eigenaar of iemand van het management. Daar heeft de eigenaar zeer bewust voor gekozen.vivapimpelmees schreef: ↑31-03-2020 18:30Hier ook niet. Dan sturen mijn kinderen je weer weg en die laten zich dan welgevallen dat ze uitgescholden worden.
Wat Enn al schreef, ik ben trots op mijn kinderen die nu kei- en keihard werken in de supermarkt.
Hier ook geen gedoe met geen afstand of ander geneuzel, het loopt echt prima

dinsdag 31 maart 2020 om 19:27
Rosanna1985 schreef: ↑31-03-2020 16:17Waarom zijn jullie hier zo verbaasd over? Het is toch maar een tienerbaantje. Het is niet dat hij de hypotheek moet aflossen of zo.
Dit zijn geen normale omstandigheden, waarom risico nemen als dat niet goed voelt?
Als je een tienerbaantje wil in goede tijden, ben je er ook in slechte tijden. Gewoon omdat je niet afhaakt als het moeilijk wordt.
dinsdag 31 maart 2020 om 20:27
Dit. En daarbij was ik echt door de grond gegaan als mijn moeder met de manager had overlegd dat ik niet mocht komen werken en ik vervolgens mn baantje kwijtraak... te erg.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
dinsdag 31 maart 2020 om 20:39
Triestvivapimpelmees schreef: ↑31-03-2020 18:30Hier ook niet. Dan sturen mijn kinderen je weer weg en die laten zich dan welgevallen dat ze uitgescholden worden.
Wat Enn al schreef, ik ben trots op mijn kinderen die nu kei- en keihard werken in de supermarkt.

Hier gaat de bedrijfsleider zelf bij de deur staan, puur om zijn personeel niet bloot te stellen aan asociale klanten.
Vind ik echt gewéldig van hem. Tevens houdt hij gelijk de kassa's in de gaten of daar alles goed gaat.
Het is een wijksuper, maar echt hulde voor hen allemaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 1 april 2020 om 00:15
Nouja. Je stuurt je kind toch ook niet naar Syrië "omdat ie niet mag afhaken wanneer het moeilijk wordt".
En tieners zijn dan inderdaad geen risicogroep maar ze brengen het zo wel binnen in de familie waardoor bvb eventueel ook een oude oma of opa zou kunnen besmet worden.
Je kind leren om altijd de gezondheid van jezelf en je familie op de eerste plaats te zetten kan ook een waarde zijn die je wil meegeven toch?