Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe lang gaan de Coronamaatregelen duren?

05-04-2020 14:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang gaan de Coronamaatregelen duren? Met dit tempo duurt het namelijk nog heel lang voordat er genoeg mensen immuun zijn. Er kunnen maar 2400 mensen tegelijk op de IC. Stel dat dat 5% is van alle besmette personen betekent dat dus dat er maar zo’n 50.000 mensen tegelijk besmet mogen zijn. Om dan de 10.000.000 te halen ben je wel even bezig. Nu kán het zijn dat er over een jaar een vaccin is, maar over een jaar is er geen economie meer. Bovendien kan het ook zijn dat er, net als bij AIDS, na 40 jaar nóg geen vaccin bestaat.
In China hebben ze de boel weer opgestart terwijl het besmettingsgevaar weer toeneemt ondanks wat de staatspropaganda verteld. Ook zij kiezen voor een economische basis.

Duur van de maatregel.

Totaal aantal stemmen: 141

Hooguit drie maanden. Anders meer doden door de crisis dan door Corona (56%)
Zeker nog een jaar, we nemen dan de ergste crisis sinds de industriële revolutie voor lief. (24%)
Dit gaat onbeperkt duren, we vallen terug naar een 18e eeuws welvaartsniveau. (4%)
Dit duurt totdat alle kwetsbare groepen Corona hebben gehad. (6%)
Anders (10%)
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Cateautje schreef:
06-04-2020 18:06
Wat jij wil.
Dat is een mooie bonus op wat zo is.
sugarmiss schreef:
06-04-2020 16:29
Gezinnen hebben elkaar maar alleenstaanden zijn voor hun sociale contacten toch wel afhankelijk van anderen.

Voor hen is een maandenlange lockdown (bijna) niet vol te houden.

De vraag is ook of we zo maanden en wellicht jaren door willen gaan.

Moeten overleven in plaats van leven.
Dan is het middel erger dan de kwaal.

Dan begin ik persoonlijk wel te denken jammer voor de 80 plusses maar ik wil ook niet de rest van mijn leven binnenshuis slijten.
Mee eens. Het is niet te verkopen een samenleving op slot te gooien voor een op zich gering risico.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
madamzonderm schreef:
06-04-2020 18:08
Dat is een mooie bonus op wat zo is.
Ach welnee, het gaat om het mierenneukende laatste woord.
Cateautje schreef:
06-04-2020 18:11
Ach welnee, het gaat om het mierenneukende laatste woord.
Huh? Hoe is weerleggen dat hittegolven van minstens 40 graden nodig zijn voor het warmste jaar ooit mierenneuken? Of bedoel je je "Wat jij wil."?
madamzonderm schreef:
06-04-2020 18:14
Huh? Hoe is weerleggen dat hittegolven van minstens 40 graden nodig zijn voor het warmste jaar ooit mierenneuken? Of bedoel je je "Wat jij wil."?
Als je de moeite neemt om de trend van de afgelopen 2 jaar in ogenschouw te nemen, dan lijkt het me klaar als een klontje.
Cateautje schreef:
06-04-2020 18:17
Als je de moeite neemt om de trend van de afgelopen 2 jaar in ogenschouw te nemen, dan lijkt het me klaar als een klontje.
Ja. Dan weet je dat er niet hittegolven van minstens 40 graden nodig zijn voor het warmste jaar ooit. Zijn we weer rond.
madamzonderm schreef:
06-04-2020 18:57
Ja. Dan weet je dat er niet hittegolven van minstens 40 graden nodig zijn voor het warmste jaar ooit. Zijn we weer rond.
Ja, als mensen het echt niet willen begrijpen, houdt het op.
Ik kom net bij van mijn appelflauwte.
oudebaas schreef:
06-04-2020 18:09
Mee eens. Het is niet te verkopen een samenleving op slot te gooien voor een op zich gering risico.
Denk ik ook. De meeste mensen lijken te vergeten dat we ons dit helemaal niet kunnen veroorloven, dit land zo lang stil leggen. De verzorgingsstaat kraakte al voor deze crisis begon en hoe langer dit duurt, hoe erger het wordt. Onze belastingdruk was al gigantisch en onze koopkracht was al gedaald tot zo'n beetje het laagste niveau in Europa in ca. 25 jaar. Als we het tij nu niet keren dan vrees ik echt voor onze toekomst. Ik vind dat we ook een verantwoordelijkheid hebben om de jongste generatie, die het toch al niet makkelijk krijgt, met nog meer schulden op te zadelen. Scholen moeten dus zo snel mogelijk weer open, zodat mensen weer aan het werk kunnen. Gewoon voor de zomer nog. En dan iedereen die dat kan, collectief de schouders eronder. Knallen.
Mappie88 schreef:
06-04-2020 17:05
In Trouw staat er vandaag een opinie stuk over waarom de lockdown mensenlevens zou kunnen kosten. Uiteraard geen harde wetenschap maar ter illustratie van een denkwijze die veel mensen wellicht hebben :-)

https://www.trouw.nl/opinie/deze-lockdo ... ~b38f5a75/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven