Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen, van 1 naar 60 minuten.

01-03-2009 10:34 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Hoelang hou je het vol en wat is je doel?

Laten we elkaar motiveren, zodat we het op een mooie dag 60 minuten volhouden!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Nikki houd jij het vol om 15 minuten te lopen? Pfff ik blijf op het moment steken bij 7 minuten. Langer red ik echt niet. Ik blijf wel gewoon lopen en varieer een beetje met de lessen, maar langer dan 7 minuten gaat echt niet lukken. Knap hoor van je!
Paar weken geleden hier ook al geschreven en sindsdien meegelezen. Ik moet zeggen dat het hier goed vooruit gaat, keurig elke week minimaal twee keer per week getraind en gisteren voor het eerst 7 minuten aan een stuk gelopen. Mijn trainingen zijn bij de atletiekvereniging en duren bijna altijd anderhalf uur dus toen ik aan die 7 minuten begon was ik eigenlijk al lekker moe.

@ Nikki, wat goed dat het zo lekker gaat dat je er gewoon 15 minuten van maakt.

@ fiba, natuurlijk kun je meer dan 7 minuten lopen. Die 7 minuten zitten echt als een drempel in je hoofd. Je lichaam stopt er echt niet mee na 7 minuten dus gewoon doen de volgende keer (en dan hier heel trots posten).

Ik herken het wel hoor, dat gevoel van 'dat gaat nooit lukken' maar omdat ik een groep loop, ga ik maar gewoon netjes door tot het fluitje gaat.
Tuurlijk kom je wel verder dan die 7 minuten Fiba!

Je moet het alleen niet te snel willen.

Ik loop trouwens wel ontzettend langzaam hoor.

Ik loop met een hartslagmeter ik mag van mezelf niet boven de 150 uitkomen het is volgens mij nog beter om niet boven de 140 uit te komen maar dat komt nog wel een keer!

Lekker is dat hè Shisensa dat je merkt dat het steeds 'makkelijker' gaat.

Hoevaak train jij bij een vereniging?

Ik wil dinsdag weer eens bij mijn oude club gaan lopen.
Goedemorgen,

Dit weekend geen tijd om te hardlopen, maar ga vanmiddag even een rondje doen. Ik heb me ook opgegeven voor een ladiesrun hier in Groningen, 21 juni is dat, 5 kilometer!

En in oktober voor de vier mijl. Dus ik moet wel trainen!

@pennelien: Ik studeer communicatiewetenschappen. Hardlopen is idd erg lekker, gewoon ff lekker je hoofd leegmaken!

Iedereen gaat goed hier he, wel rustig aan doen om blessures te voorkomen.
Mootje ik doe echt wel rustig aan om blessures te voorkomen maar ik ben zo lomp geweest om mijn kleine teen te stoten op een manier zoals ik nog nooit meegemaakt heb. Ik heb staan piepen van de pijn en loop al 2 dagen mank. Vandaag begint het een beetje weg te trekken, maar hardlopen zit er nog niet in. Met een beetje geluk morgen.
Hey Rubis, wat vervelend zeg! Ik hoop dat de pijn snel over is.

Ik heb vandaag een druk sportprogramma. Zo meteen les 13 van Evy. En vanavond een groeples bij de sportschool met een vriendin. Dat is echt jaaaren geleden dat ik dat heb gedaan. Gelukkig heb ik morgen vrij en kan ik dan weer bijkomen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Oei, kleine tenen, die doen inderdaad ontzettend zeer, Rubis. De laatste keer dat ik mijn man zag huilen, was omdat hij zijn kleine teen had gestoten (en hij huilt bijna nooit en is toch wel type bikkel).

Sunlover, sportief hoor, niets voor mij, groepslessen, ik huppel altijd de verkeerde kant uit.

Nikkinuts, ik trainde tot op heden meestal twee keer per week en vanaf deze week drie keer (dinsdag, donderdag en zaterdag). Omdat het vrij intensieve trainingen zijn, werd ook aangeraden de eerste weken niet thuis nog meer te gaan lopen dus daar heb ik me nog maar netjes aan gehouden.
Rubis, hoe ist met je teen?

Vreselijk dat zo'n klein dingetje zoveel pijn kan geven hè!

Shisensa, ik wil eerst maar 1 keer per week bij mijn oude loopclub gaan trainen. Daar is het trainen ook altijd zwaar/pittig vandaar. Morgen ga het proberen, heb er écht zin in!

Vandaag ben ik niet gaan hardlopen, wilde wel graag maar dat zou dan 3 dagen achter elkaar lopen worden deze week en dat is niet goed voor mij.

Vanochtend ben ik wel 45 minuten gaan zwemmen en vanmiddag was het zulk mooi weer dat ik lekker een uur heb gewandeld.

Dat had ik eigenlijk nooit gedaan maar het was best lekker.

Ik denk dat ik dat vaker ga doen, al ik daar tijd voor heb!

Mootje, leuk die wedstrijdjes.

Wil ook wel weer gaan doen, ooit!
Goedemorgen,

Gistermiddag weer hardgelopen, 6 x6 minuten, met twee minuten wandelen tussendoor qua conditie ging het goed, maar merk dat mijn benen zwaar voelen op den duur.

Rubis, oei je teen, hopelijk gaat het al iets beter!

Nikknuts; ja die wedstrijdjes zijn leuk, maar ik moet nu wel doorzetten met hardlopen, gelukkig heb ik nog twee maand tot de 5 kilometer.

Vanavond ga ik ook een groepsles doen bij de sportschool en donderdag weer lopen denk ik!

groetjes
Zo, wat heb ik een spierpijn na die groepsles. We hebben alle spiergroepen getraind. Nou het is duidelijk... een aantal groepen gebruik ik niet vaak. Hopelijk is het morgen weer wat beter. Dan wil ik weer hardlopen.

Gaat het weer een beetje met je teen Rubis?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Jeuj, vandaag weer gelopen. Les 15. Het ging goed met mijn teen. Ik merkte wel dat ik wat last van mijn kuiten kreeg maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 2 dagen scheef gelopen heb en dus de verkeerde spieren heb gebruikt. Na een tijdje lopen ging dat ook vanzelf weer over. En Evy was zóóó fier op mij dat ik aan het eind van de les zowaar een kus kreeg van haar. De schat.
Moggû,

We zijn goed bezig allemaal hè?!

Ik heb gisteren weer eens mijn loopclub gelopen.

Wat was dat zwaar zeg!

We hebben anderhalfuur gelopen en ik had me een hartslag, niet normaal.

Ik train, als ik alleen loop altijd op hartslag en nu ging het op snelheid. Vermoeiend maar wel leuk voor een keer per week.

Vandaag en morgen train ik niet en vrijdagochtend wil ik weer aan de slag.
Ik moet het lopen verzetten naar morgen

Ik heb echt nog te veel spierpijn om nu weer aan de slag te gaan.
Gisterenavond heerlijk getraind. Voor het eerst 8 minuten gelopen en vanochtend 2 loopsetjes bij de Aldi gescoord. Kan voorlopig dus weer vooruit qua kleding.
Gisteren weer heerlijk gelopen, nu wel maar 20 minuten.

Het gaat hier goed met iedereen! Enne, ik ben ook begonnen met 1 min hard/1 min zacht. Uiteindelijk lukt het om een half uur te lopen zonder een centje pijn.

Succes!
Vandaag voor het eerst een duurloopje gelopen van 3 kilometer. Deed er ongeveer 21 minuten over dus was nog slakketempo maar het voelt toch weer als een echte mijlpaal.
Achhh, wat maakt het tempo nou uit? Ik ben ook hartstikke sloom!

Ik denk dat ik vanavond weer ga lopen, lekker in de zon!

Straks maar eens kijken wat ik moet doen.
Ik heb zonet ff weer gelopen. Eerst drie keer 6 minuten en toen 1x 12 minuten en toen het eind nog 10 minuten. Beetje een raar schema, maar ik kon niet goed bijhouden hoeveel ik liep, want moest steeds op mijn telefoon kijken. Mijn vader heeft mijn horloge.

Ik loop ook heel sloom hoor. Maar als ik sneller ga vind ik het ook echt niet leuk meer. Rustig opbouwen, de snelheid komt later wel.
Ik ben ook net weer terug, wat een warmte hè?!

Ik vond het lekker gaan, ik moest 2 x 10 minuten maar was wat ver van huis dus heb er nog 5 minuten bij gedaan.

Volgens mij is het ook niet leuk als je in het begin hard gaat, dan ben je echt alleen maar aan het hijgen.

Ik denk dat je er dan heel snel mee stopt.

Ik wil eerst eens een half uur volmaken en dan kijken hoelang ik over 5 km doe. Ik denk eerst wel 40 minuten en uit eindelijk wil ik die 5 km binnen 30 minuten lopen.

En wanneer dat is zal me een zorg zijn, als ik het maar haal!

En ik wil, als we op vakantie gaan mijn loopschoenen meenemen én gebruiken, ben benieuwd of dat gaat lukken! Nu lekker iets drinken en douchen!
Hallo allemaal!

Ook ik ben begonnen met hardlopen!

Zal mezelf even kort introduceren hier op dit topic:

Ik ben 22 jaar en heb vanaf mijn 6e altijd gesport. Sinds 2 jaar ben ik gestopt en staat 't allemaal een beetje op een laag pitje. En helaas merk ik dat nu toch echt als ik een aantal trappen op moet lopen en dat vind ik, zeker gezien mijn leeftijd, echt niet kunnen!

Ik volg een schema van internet waardoor ik in 10 weken door 2x in de week te lopen uiteindelijk 20 minuten vol moet gaan houden.

Vorig jaar ben ik iets te optimistisch begonnen en dat heb ik toen geweten ook! Ik heb jaren gesport en nadat ik er een jaar uit had gelegen dacht ik: gewoon ff hardlopen, niks aan de hand, moet goed te doen zijn.

Ben nog niet vaak zó bekaf geweest en heb een weeklang de trap niet meer op en af gekund! Maar goed, daar leer je van, want ik ben nu netjes begonnen met een schema.

Heb ook Evy gedownload, maar aangezien ik nu al 3 weken een schema volg wil ik dat eerst maar afmaken.

Het maximale wat ik nu achterelkaar kan volhouden is 3 minuten... Klinkt niet echt leuk... Maarja, over een paar weken zal dat vast een stuk meer zijn!

Hopelijk behoud ik via dit topic de motivatie om te blijven lopen!

Groetjes,

Simooon
Hoi Simooon, gezellig dat je mee komt schrijven. En wees maar niet bang, die 3 minuten worden er 4, dan 5 en voor je het weet loop je die 20 minuten aan één stuk. Ik dacht zelf ook dat ik niet verder zou komen dan een minuut of 3 maar ik loop nu (met Evy) 3x6 minuten zonder problemen. En als je een loopdipje hebt, kom dan gerust hier even posten, dan helpen we je er wel weer doorheen.

Nikki fijne vakantie. Ik wil je niet ontmoedigen maar toen ik laatst een week op vakantie ging had ik mijn loopschoenen ook meegenomen, maar ze zijn niet uit de koffer geweest. Ik wens jou meer discipline toe.
Rubis, ik heb al zo vaak mijn loopschoenen meegenomen op vakantie en nog nooit gebruikt!

Ohjawel, 1 keer toen ik een weekje met m'n schoonzussen naar Turkije was. Toen hebben we 1 keer gelopen en waren we 3 kilo in 8 dagen aangekomen!

Nu denk en hoop ik dat ik het wel doe, omdat mijn vriend een Ironman gaat doen op Lanzarote.

Er zijn daar dan heel veel sportieve types die rond huppelen op dat eiland, val ik niet op!

Simooon, gezellig dat je meedoet! Succes ermee.
Wow Nikki, Ironman Lanzarote, dat is heftig!
Goedemorgen!!

Nikkinuts: dat is ook mijn doel, 40 minuten en 5 kilometer in een half uur. Voor de 5 km loop die ik op 21 juni heb, is dat mijn doel.

Ik heb ook wel eens mijn schoenen meegenomen, ook maar 1x gebruikt. Soms was het gewoon te warm. Maar als ik in Nederland op vakantie ga, een waddeneiland, vind ik het geen probleem om discipline te vinden.

Verder, iedereen gaat goed he!!
Hoi Simoontje, ook nog welkom van mij.

Heerlijk getraind vanochtend. Het was vanochtend al hartstikke warm maar begin al aan het warmere weer te wennen. Had zo'n band met flesjes water mee en heb ze wel nodig gehad. Band was eigenlijk te groot dus heb ik vanochtend met naald en draad hem nog een stuk in zitten korten. Nu zat hij strak genoeg om niet in de weg te zitten bij het lopen. (Nee, helaas ben ik nog geen gram afgevallen, band was juist losser geworden, ben ik bang).

In de interval voor het eerst een stuk van 10 minuten gelopen en dat was best heftig want ik had een redelijk hoog tempo (had even niet door dat 10 minuten toch best lang is).

In ieder geval moe maar voldaan. Merk trouwens nu ook bij andere dingen dat ik conditie begin op te bouwen. Vanmiddag heb ik buiten staan schilderen, de hele tijd op een trapje boven mijn hoofd. Vroeger zou ik na een uurtje allang moe zijn geweest maar nu was het opeens 10 voor 5 en zat de klus erop.

Hoe vaak lopen jullie eigenlijk per week? Ik zit nu op drie keer en dat lijkt me wel prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven