Zwanger na abortus maar dat kan niet!
donderdag 16 april 2020 om 17:23
Hoi!
Vijf weken geleden bleek ik zwanger te zijn. Omdat ons gezin compleet is hebben we gekozen voor abortus (klinkt nu makkelijker dan het was). Meteen een afspraak gemaakt en ik kreeg abortuspillen mee naar huis.
Die leken goed hun werk te hebben gedaan.
Omdat ik zwangerschapssymptomen bleef houden de weken erna mocht ik 2 weken later een controle echo laten maken. Er was niks meer te zien van de zwangerschap en er was zelfs al een eisprong te zien. Ik was opgelucht dat het goed was verlopen.
Nu deed ik echter deze week als formaliteit een zwangerschapstest en die sloeg meteen echt heel dik positief uit. Ik de kliniek weer gebeld en ik mocht de volgende dag komen.
Ik dacht dat het wel los zou lopen maar toen zagen ze tot ieders verbazing dat ik weer 4 weken zwanger was!
Ik wist niet wat ik hoorde! Mijn partner en ik hadden expres nog geen seks gehad sinds de eerste zwangerschap omdat we wilden wachten tot de eerste menstruatie. Eerst mijn cyclus weer normaal laten worden en dan kijken voor betere anticonceptie (was nu een pessarium).
Ik zou dus 2 weken geleden moeten zijn bevrucht even zo gezegd maar dat kan helemaal niet. En nee, ik heb geen scharrel o.i.d.. Zit trouwens ook al 4 weken thuis met de kinderen dus ook zou ik het willen, dan zou het nog niet kunnen. Ook kan het bijna niet de eerste zwangerschap nog zijn want 2 weken geleden was er niks meer te zien!
We hebben wel één dag voordat ik wist dat ik de eerste keer zwanger was nog seks gehad, maar dat kan onmogelijk deze zwangerschap hebben veroorzaakt.
We hebben alle mogelijke scenario's al de revue laten passeren, maar we komen er niet uit. De arts ook niet. En ik vind het maar eng dat mijn lijf zo raar doet. Ik heb weer abortuspillen gekregen en hoop dat alles over een week weer normaal is en ik het kan afsluiten.
Heeft er iemand ervaring met zoiets dergelijks of een idee wat het kan zijn?!
Bedankt voor het lezen.
Vijf weken geleden bleek ik zwanger te zijn. Omdat ons gezin compleet is hebben we gekozen voor abortus (klinkt nu makkelijker dan het was). Meteen een afspraak gemaakt en ik kreeg abortuspillen mee naar huis.
Die leken goed hun werk te hebben gedaan.
Omdat ik zwangerschapssymptomen bleef houden de weken erna mocht ik 2 weken later een controle echo laten maken. Er was niks meer te zien van de zwangerschap en er was zelfs al een eisprong te zien. Ik was opgelucht dat het goed was verlopen.
Nu deed ik echter deze week als formaliteit een zwangerschapstest en die sloeg meteen echt heel dik positief uit. Ik de kliniek weer gebeld en ik mocht de volgende dag komen.
Ik dacht dat het wel los zou lopen maar toen zagen ze tot ieders verbazing dat ik weer 4 weken zwanger was!
Ik wist niet wat ik hoorde! Mijn partner en ik hadden expres nog geen seks gehad sinds de eerste zwangerschap omdat we wilden wachten tot de eerste menstruatie. Eerst mijn cyclus weer normaal laten worden en dan kijken voor betere anticonceptie (was nu een pessarium).
Ik zou dus 2 weken geleden moeten zijn bevrucht even zo gezegd maar dat kan helemaal niet. En nee, ik heb geen scharrel o.i.d.. Zit trouwens ook al 4 weken thuis met de kinderen dus ook zou ik het willen, dan zou het nog niet kunnen. Ook kan het bijna niet de eerste zwangerschap nog zijn want 2 weken geleden was er niks meer te zien!
We hebben wel één dag voordat ik wist dat ik de eerste keer zwanger was nog seks gehad, maar dat kan onmogelijk deze zwangerschap hebben veroorzaakt.
We hebben alle mogelijke scenario's al de revue laten passeren, maar we komen er niet uit. De arts ook niet. En ik vind het maar eng dat mijn lijf zo raar doet. Ik heb weer abortuspillen gekregen en hoop dat alles over een week weer normaal is en ik het kan afsluiten.
Heeft er iemand ervaring met zoiets dergelijks of een idee wat het kan zijn?!
Bedankt voor het lezen.
donderdag 16 april 2020 om 17:50
Lijkt mij ook

donderdag 16 april 2020 om 17:55
Omdat ik na een miskraam een curettage heb gehad en dat duurde in totaal bijna een hele dag. We hebben een zorgintensief kind die wel even bij een reguliere oppas kan blijven maar niet uren. De twee vaste speciaal opgeleide oppassen zijn allebei verkouden dus die kunnen we nu niet inzetten.... Vandaar deze keuze. Maar wanneer er nu weer iets vreemds uitkomt dan kies ik wel voor curettage en dan maar zonder partner.
donderdag 16 april 2020 om 17:56
Ik vind het alleen zo gek dat er twee weken geleden helemaal niks meer te zien was en ik echt het idee heb dat ik het vruchtje ben verloren.
donderdag 16 april 2020 om 17:57
donderdag 16 april 2020 om 17:58
Zei ik ook al haha! Het is niet altijd even spannend maar er niet wakker van worden lijkt mij sterkviva-amber schreef: ↑16-04-2020 17:55Je man heeft geen seks met je in je slaap dan wel in zijn slaap?

donderdag 16 april 2020 om 17:58
Maar als er twee weken geleden niks te zien was, hoe kan het nu dan al vier weken oud zijn?
Hebben ze niet gewoon fout gekeken of verkeerd gemeten?

donderdag 16 april 2020 om 18:10
De zwangerschap is 4 weken oud dus ik zou 2 weken geleden bevrucht moeten zijn (want je krijgt 2 weken "cadeau"). Maar we hebben 4 weken geleden voor het laatst seks gehad.whitewolves schreef: ↑16-04-2020 17:58Maar als er twee weken geleden niks te zien was, hoe kan het nu dan al vier weken oud zijn?
donderdag 16 april 2020 om 18:12
Met zulke termijnen is het makkelijk een foutje te maken met meten, dus ze hebben er waarschijnlijk gewoon ergens naast gezeten.
Breek er je hoofd verder niet over

Honey, you should see me in a crown
donderdag 16 april 2020 om 18:12
Twee weken geleden zou ik zwanger moeten zijn geworden. Je krijgt altijd 2 weken "cadeau". Dus 2 weken geleden zwanger worden heet dan 4 weken zwanger. Ze rekenen vanaf je menstruatie normaal gesproken en niet vanaf de bevruchting.whitewolves schreef: ↑16-04-2020 17:58Maar als er twee weken geleden niks te zien was, hoe kan het nu dan al vier weken oud zijn?
donderdag 16 april 2020 om 18:20
donderdag 16 april 2020 om 18:21
Kan het niet zo zijn dat er nog restweefsel in je baarmoeder zit? Dat verklaart waarom je lichaam is gewoon nog zwanger ''denkt'' te zijn, al dan niet met of zonder vrucht (je hebt immers nog zwangerschapshormoon HCG in je urine). Vermoed dat het 'gewoon' de eerste keer niet goed is gegaan. Een andere verklaring heb ik (als leek) niet...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.