Vervelend gevoel als vriend niet met mij afspreekt.
maandag 8 juni 2020 om 20:41
Hee iedereen!
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken..
De titel zegt het eigenlijk al een beetje, ik heb dus het probleem dat als mijn vriend met zijn vrienden afspreekt ik me heeeel erg rot voel.
Ik kan ook gewoon niet uitleggen wat het is.. ik ben niet bang dat er wat gebeurd of iets want hij zit dus altijd bij een vriend thuis dus dat is het niet. Maar ik heb gewoon zo’n naar gevoel dan.. ik ben zelf ook echt een denker dus de hele avond doe ik niks anders als eraan denken. Met vriendinnen afspreken (afleiding zoeken) gaat soms gewoon niet.. zoveel vriendinnen heb ik niet (waar ik me voor schaam) en de vriendinnen die ik dan app kunnen allemaal niet.. dan zit je al gauw een avondje alleen. En als ik dan met vriendinnen afspreek voel ik me alsnog rot.. Ook voel ik me zo eenzaam als ik dan een avondje alleen zit en verveel me zoo erg, ik kan ook niks anders doen als eraan te denken.
Maar wat is dit toch.. WAAROM voel ik me zo ? Ik kan gewoon niet tegen hem zeggen : “veel plezier” of uberhaupt hem appen op die avond zelf, ik kan alleen maar boos terug reageren of gewoon heel oppervlakkig. Hij weet dat ik dit probleem heb maar hij weet zelf ook niet echt wat ik eraan kan doen.
Is er iemand die tips heeft? Mij kan helpen...
Xxx
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken..
De titel zegt het eigenlijk al een beetje, ik heb dus het probleem dat als mijn vriend met zijn vrienden afspreekt ik me heeeel erg rot voel.
Ik kan ook gewoon niet uitleggen wat het is.. ik ben niet bang dat er wat gebeurd of iets want hij zit dus altijd bij een vriend thuis dus dat is het niet. Maar ik heb gewoon zo’n naar gevoel dan.. ik ben zelf ook echt een denker dus de hele avond doe ik niks anders als eraan denken. Met vriendinnen afspreken (afleiding zoeken) gaat soms gewoon niet.. zoveel vriendinnen heb ik niet (waar ik me voor schaam) en de vriendinnen die ik dan app kunnen allemaal niet.. dan zit je al gauw een avondje alleen. En als ik dan met vriendinnen afspreek voel ik me alsnog rot.. Ook voel ik me zo eenzaam als ik dan een avondje alleen zit en verveel me zoo erg, ik kan ook niks anders doen als eraan te denken.
Maar wat is dit toch.. WAAROM voel ik me zo ? Ik kan gewoon niet tegen hem zeggen : “veel plezier” of uberhaupt hem appen op die avond zelf, ik kan alleen maar boos terug reageren of gewoon heel oppervlakkig. Hij weet dat ik dit probleem heb maar hij weet zelf ook niet echt wat ik eraan kan doen.
Is er iemand die tips heeft? Mij kan helpen...
Xxx
maandag 8 juni 2020 om 23:10
maandag 8 juni 2020 om 23:18
Hmm.. dit is niet gezond, maar dat besef je je ook wel. Als dit zo doorgaat, raak je hem misschien wel kwijt.
Denk eens na over de reden waarom je je zo rot voelt. Is het misschien omdat hij veel vrienden heeft waarmee hij kan afspreken en jij graag meer vriendinnen zou willen?
Overigens is het beter om een paar goede vriendinnen te hebben dan heel veel oppervlakkige vriendschappen. Een aantal zegt niets..
Denk eens na over de reden waarom je je zo rot voelt. Is het misschien omdat hij veel vrienden heeft waarmee hij kan afspreken en jij graag meer vriendinnen zou willen?
Overigens is het beter om een paar goede vriendinnen te hebben dan heel veel oppervlakkige vriendschappen. Een aantal zegt niets..
maandag 8 juni 2020 om 23:26
Ik begrijp je wel. Ik denk dat je nog heel jong bent, ik had dit ook toen ik een tiener was en net samen was met mijn vriend. Het deed gewoon letterlijk pijn van binnen als we niet samen waren, elke minuut zonder hem ervoer ik als nutteloze, verloren, verspilde tijd. Het was echt heel dramatisch.
En dat terwijl ik toch echt zelf genoeg hobby's en bezigheden had.
Maar het gaat vanzelf over, nu ben ik blij als hij een keer weg is zodat ik alleen ben haha.
Dat je dan naar hem boze reacties gaat sturen begrijp ik dan weer niet. Dat is echt raar en daar verpest je je relatie mee.
En dat terwijl ik toch echt zelf genoeg hobby's en bezigheden had.
Maar het gaat vanzelf over, nu ben ik blij als hij een keer weg is zodat ik alleen ben haha.
Dat je dan naar hem boze reacties gaat sturen begrijp ik dan weer niet. Dat is echt raar en daar verpest je je relatie mee.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
dinsdag 9 juni 2020 om 00:46
Hmm dat klinkt niet gezond. Klinkt heel verstikkend voor je vriend ook. De antwoorden liggen bij jezelf. Waarom je dit gevoel hebt dat kunnen wij niet beantwoorden denk ik. Jij kunt echter wel opzoek gaan naar antwoorden en stap voor stap anders proberen te handelen. Misschien veranderd daardoor ook je denken. Dat zou fijn zijn voor je, want ik kan me voorstellen dat het een rot gevoel is wat jij voelt.

dinsdag 9 juni 2020 om 11:11
We zijn bijna 3.5 jaar samen!
In die 3 jaar tijd zijn we best veel samen geweest, hij sprak eigenlijk nooit echt af met vrienden omdat hij wist dat ik het niet leuk vond. Maar een paar maanden geleden was het dus misgegaan, beetje teveel ruzie allemaal. En hij zij toen ook dat hij echt dingen met z’n vrienden wou doen. Dat heb ik dus geaccepteerd en nu spreekt hij dus wel eens af met vrienden. Maar nogsteeds voel ik me rot. Eigenlijk heb ik voor hem altijd een relatie gehad.. ik denk dat het daar is misgegaan, ik ben nooit echt alleen geweest. Zo is het altijd gelopen bij mij. Ik denk dat ik daarom gewoon moeilijk mezelf alleen kan vermaken ofzo.
dinsdag 9 juni 2020 om 11:13
3.5 jaar samen.
Dit is niet mijn 1e relatie, wel echt de eerste serieuze.
Ik heb dit gevoel eigenlijk in elke relatie gehad.. Dus het probleem ligt niet aan een bepaalde vriend maar echt aan mijzelf.
dinsdag 9 juni 2020 om 11:15
Ja hier heb je echt gelijk in! Als ik kan zorgen dat ik mezelf kan vermaken in me eentje zou dat zoo fijn zijn & heb ik er idd me hele leven profijt van. Maar zo lastig. Ik slaap best redelijk laat dus ik zit letterlijk de hele avond dan een serie of iets te kijken. En juist datgene ben ik zo beu, ik weet vaak gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Een boek lezen is dan wel weer een goede tip ja!gekopreizen schreef: ↑08-06-2020 23:10Zoek afleiding, lees een boek, kijk tv, pak een hobby op, er is zoveel leuks dat je kan doen! Mensen die zichzelf prima kunnen vermaken, zijn vaak gelukkige mensen. En als je er eenmaal goed in bent, heb je er de rest van je leven profijt van.

dinsdag 9 juni 2020 om 11:17
Zo te lezen heeft hij zich veel te lang veel te veel aan jou aangepast en begint hij nu net weer wat dingen voor zichzelf te doen. Ik denk dat als je nu weer aan hem gaat trekken en gaat laten merken dat je het niet leuk vindt, de bom wel een keer gaat barsten bij hem.
En hoe? Tja, ik denk niet dat er een wondermiddel voor is, ik denk dat het een kwestie is van gewoon dóén, dus als hij weg is: ga naar de stad, ga naar je vriendinnen, lees een boek, of verveel je een keer een middag, want daar ga je ook niet dood van. En accepteer dat het misschien soms rot zal voelen, maar leg dat zeker niet bij hem neer.
En hoe? Tja, ik denk niet dat er een wondermiddel voor is, ik denk dat het een kwestie is van gewoon dóén, dus als hij weg is: ga naar de stad, ga naar je vriendinnen, lees een boek, of verveel je een keer een middag, want daar ga je ook niet dood van. En accepteer dat het misschien soms rot zal voelen, maar leg dat zeker niet bij hem neer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 9 juni 2020 om 11:30
Een mooi besef. Daar zul je dus naar de oplossing moeten gaan zoeken. Dat zou je kunnen doen mbv een coach of therapeut. Kennelijk zit er ergens in jou een behoefte aan aandacht die door iets is gevormd wat nog niet is opgelost. Zeker als je het in elke relatie tegenkomt, is het een patroon dat alleen jij kunt doorbreken.Sabinaxkus schreef: ↑09-06-2020 11:133.5 jaar samen.
Dit is niet mijn 1e relatie, wel echt de eerste serieuze.
Ik heb dit gevoel eigenlijk in elke relatie gehad.. Dus het probleem ligt niet aan een bepaalde vriend maar echt aan mijzelf.
dinsdag 9 juni 2020 om 12:19
Nou ik zou liever het probleem wat er nu is willen oplossen. Verder gaat alles echt prima tussen ons. We hebben 3.5 jaar dat is ook niet niks.
En ik zou liever willen dat je tips geeft in plaats van zo’n reactie, hier kan ik verder niks mee. Dus als je tips hebt, graag! Ik probeer echt aan mezelf te werken.
dinsdag 9 juni 2020 om 12:22
De eerste stap lijkt mij dat je dit niet meer zo aan je vriend laat merken als je nu doet, want je verpest zijn avond hier ook mee. Dus begin eens met hem wel gewoon veel plezier wensen. Het is onzin dat je dat niet zou kunnen. Het kost je misschien in het begin wat moeite en misschien komt het nog wat geforceerd over, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt.
Dus geen gemok, geen boos gedoe meer en gewoon veel plezier wensen zoals je ook zou doen bij een vriendin die iets leuks gaat doen.
Dus geen gemok, geen boos gedoe meer en gewoon veel plezier wensen zoals je ook zou doen bij een vriendin die iets leuks gaat doen.
Don't waste your time on jealousy,

dinsdag 9 juni 2020 om 12:24
Maak een lijst met dingen die je leuk vind om te doen, die je ook makkelijk alleen kan doen. Hardlopen, breien, recepten uitproberen, boek lezen, kleurboek, puzzelen, wat je wil. Als je dan dat rotgevoel krijgt als je alleen bent pik je iets uit de lijst en dwing jezelf dat te gaan doen. Heb je misschien vaak geen zin in, maar daar moet je even doorheen. Is voor je vriend ook een fijner idee dat je jezelf kan bezig houden zonder hem.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:36
Je zou zelf ook eens een avond lekker weg moeten gaan. Want zoals ik het begrijp zit je het liefste elke avond bij hem.
Je vind het zonde om een avond ergens heen te gaan zonder hem, en stiekem neem je hem een beetje kwalijk dat hij soms verkiest om jou niet te zien terwijl dat wel zou kunnen. Heb ik gelijk?
Daarom zou ik je adviseren om iets voor jezelf te gaan doen, waar hij niet aan kan deelnemen. Een cursus bloemschikken, ga op een leuke teamsport, neem tennislessen, ga bij een leesclub. Genoeg te verzinnen, waardoor jij in leert zien dat een avond zonder je vriend doorbrengen hartstikke leuk kan zijn en dat dat niets verandert aan jouw gevoelens voor hem.
Je vind het zonde om een avond ergens heen te gaan zonder hem, en stiekem neem je hem een beetje kwalijk dat hij soms verkiest om jou niet te zien terwijl dat wel zou kunnen. Heb ik gelijk?
Daarom zou ik je adviseren om iets voor jezelf te gaan doen, waar hij niet aan kan deelnemen. Een cursus bloemschikken, ga op een leuke teamsport, neem tennislessen, ga bij een leesclub. Genoeg te verzinnen, waardoor jij in leert zien dat een avond zonder je vriend doorbrengen hartstikke leuk kan zijn en dat dat niets verandert aan jouw gevoelens voor hem.