Heropend: maddie mccann

03-06-2020 21:29 2922 berichten
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/gr ... ~aae8cd5b/

Zou het dan toch...?
Alle reacties Link kopieren
Maar waar zouden de Kate & Gerry Madeleine moeten hebben achtergelaten? Ze waren daar op vakantie dus dan ken je het gebied niet op je duimpje. Dan hebben ze het of van te voren uitgezocht of ze hebben ‘geluk’ gehad dat ze direct een goede plek hebben gevonden. Ik geloof dus niet dat de ouders ermee te maken hebben.
Joanjett schreef:
11-06-2020 10:39
Ik denk dat Maddie al eerder om het leven is gekomen. De meeste foto's van de vakantie waren gewist (zogenaamd mislukt). Waarom zou je dat doen?
Omdat Maddie niet op de rest van de foto's stond. Behalve 1 gemanipuleerde foto die niet gewist was en 1 foto van de eerste dag daar.
Verklaart ook de lijkenlucht in de kast. Heeft Maddie daar zelfs een paar dagen gelegen?
Zo konden de Mc Canns natuurlijk de beste tijd uitzoeken om met het ontvoeringsverhaal aan te komen.
Dat denk ik eigenlijk ook, tenzij het echt 100% zeker is dat Maddie die dag op de crèche is geweest. Ik weet niet zeker of daar harde bewijzen voor zijn of verklaringen van meerdere medewerkers dan alleen die crècheleidster die bevriend is met de McCanns.
Oh en de Mc Canns gingen elk jaar naar dit zelfde resort. Dus ze kenden de omgeving heel goed.
Joanjett schreef:
11-06-2020 10:43
Oh en de Mc Canns gingen elk jaar naar dit zelfde resort. Dus ze kenden de omgeving heel goed.
Misschien kennen ze dan ook wel mensen in de buurt. Ook niet onbelangrijk.
pamelacourson schreef:
11-06-2020 10:42
Dat denk ik eigenlijk ook, tenzij het echt 100% zeker is dat Maddie die dag op de crèche is geweest. Ik weet niet zeker of daar harde bewijzen voor zijn of verklaringen van meerdere medewerkers dan alleen die crècheleidster die bevriend is met de McCanns.
Er waren 2 mensen werkzaam op de creche. 1 medewerker wist het niet met zekerheid en de andere was de bevriende nanny. Dus echt harde bewijzen...nee.
pamelacourson schreef:
11-06-2020 10:45
Misschien kennen ze dan ook wel mensen in de buurt. Ook niet onbelangrijk.
Ah, dat ze er vaker zijn geweest wist ik niet. Maar dan alsnog, HOE laat je in godsnaam een lichaam verdwijnen? Alleen al eraan denken vind ik vreselijk. Vind het een heel enge en ongemakkelijke gedachte. Welke docu van YT zouden jullie aanraden?
Joanjett schreef:
11-06-2020 10:46
Er waren 2 mensen werkzaam op de creche. 1 medewerker wist het niet met zekerheid en de andere was de bevriende nanny. Dus echt harde bewijzen...nee.

ook zo raar, hoeveel kinderen zitten in zo een creche?
maar ik geloof ook niet dat je zoveel mensen betrekt en niemand gaat klikken anderzijds (tapasvrienden moeten het ook weten)
Ook de dagen ervoor kon niemand met zekerheid zeggen of ze Maddie hadden gezien. Wat op zich al vreemd is. 1 van de andere kinderen van de tapas vrienden leek ook veel op Maddie en is misschien wel voor Maddie aangezien door 1 getuige die dacht Maddie te hebben gezien. Let wel, dacht. Ook dus niet met stelligheid.
chentolove schreef:
11-06-2020 10:50
ook zo raar, hoeveel kinderen zitten in zo een creche?
maar ik geloof ook niet dat je zoveel mensen betrekt en niemand gaat klikken anderzijds (tapasvrienden moeten het ook weten)
Ja heel raar, hoe kan je je dat nou niet herinneren?
AngelEyes0192 schreef:
11-06-2020 10:49
Ah, dat ze er vaker zijn geweest wist ik niet. Maar dan alsnog, HOE laat je in godsnaam een lichaam verdwijnen? Alleen al eraan denken vind ik vreselijk. Vind het een heel enge en ongemakkelijke gedachte. Welke docu van YT zouden jullie aanraden?
Alle docu's om zo alle kanten en invalshoeken te bekijken.
anoniem_64989bb158d94 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 10:55
1.31% gewijzigd
Joanjett schreef:
11-06-2020 10:51
Ja heel raar, hoe kan je je dat nou niet herinneren?
ik neem toch aan dat ze het snel vroegen
Als ze vragen 'is M een week geleden geweest?' dan twijfel ik ook
Maar is M vandaag of gisteren geweest? moet toch lukken
chentolove schreef:
11-06-2020 10:55
ik neem toch aan dat ze het snel vroegen
Als ze vragen 'is M een week geleden geweest?' dan twijfel ik ook
Maar is M vandaag of gisteren geweest? moet toch lukken
Nou omdat in eerste instantie wel van ontvoering werd uitgegaan hebben ze zich daarop gefocust en pas weken later begon men te denken of de ouders niet meer wisten.
Nog zoiets: cuddlecat werd in bed aangetroffen. Later sloeg de hond bij cuddlecat aan, maar de hond sloeg niet bij het bed aan.
Joanjett schreef:
11-06-2020 10:39
Ik denk dat Maddie al eerder om het leven is gekomen. De meeste foto's van de vakantie waren gewist (zogenaamd mislukt). Waarom zou je dat doen?
Omdat Maddie niet op de rest van de foto's stond. Behalve 1 gemanipuleerde foto die niet gewist was en 1 foto van de eerste dag daar.
Verklaart ook de lijkenlucht in de kast. Heeft Maddie daar zelfs een paar dagen gelegen?
Zo konden de Mc Canns natuurlijk de beste tijd uitzoeken om met het ontvoeringsverhaal aan te komen. En om haar lijk weg te moffelen.

Van dit scenario ga ik ook uit. Stel ze overleed een etmaal eerder, dan hebben ze een paar uur om van de ergste schok te bekomen, een plannetje te bedenken en door te spreken en natuurlijk het lichaam van Madeleine ergens te verstoppen.
Hamer schreef:
11-06-2020 11:12
Van dit scenario ga ik ook uit. Stel ze overleed een etmaal eerder, dan hebben ze een paar uur om van de ergste schok te bekomen, een plannetje te bedenken en door te spreken en natuurlijk het lichaam van Madeleine ergens te verstoppen.
Dat kan dus helemaal niet want de medewerkers van de opvang hebben haar die dag tot 6 uur gehad.
Dat is ook niet zeker.
Sci-fi_lullaby schreef:
11-06-2020 02:41
Waarom denk jij dat Julian C. de moord op Jesse niet gepleegd zou hebben? Dat lijkt me nou juist een zaak die meteen klip en klaar bleek.
Daarom juist. Het lag er veel te dik bovenop. Ik denk dat er heel iemand of iets anders achter heeft gezeten. Maar het is off topic dus ik zal er verder niet op door gaan.
Sophiever schreef:
11-06-2020 11:20
Dat kan dus helemaal niet want de medewerkers van de opvang hebben haar die dag tot 6 uur gehad.

Maar daar klopt volgens mij iets niet. Ik heb hier al discussie over gehad eerder ergens in dit onderwerp en een link geplaatst naar een documentaire van Richard Hall waarin hij ook dit punt bespreekt. Er zitten in ieder geval wat haken en ogen aan dat crèche verhaal.
Meerdere mensen hebben verklaard dat ze Maddie die dag hebben zien terugkomen van de bootreis met de crèche.
Manonna schreef:
11-06-2020 11:26
Daarom juist. Het lag er veel te dik bovenop. Ik denk dat er heel iemand of iets anders achter heeft gezeten. Maar het is off topic dus ik zal er verder niet op door gaan.
Soms zijn zaken gewoon heel helder, dat kan ook.
Hamer schreef:
11-06-2020 11:12
Ik denk ook dat als het op de avond van de 3e zou zijn gebeurd, er heel weinig tijd is om Maddie te verstoppen.
Dan zou de avond van de 2e mei meer tijd geven en logischer zijn. De avond van de 1e mei hoorde de bovenbuurvrouw ook een kind anderhalf uur huilen wat zou passen in de theorie dat ze de kinderen een beetje kinderparacetamol, ibuprofen (dat hadden ze bij zich) of wat anders hebben toegediend om door te slapen. Maddie zou dan pas vanaf de terugkomst van de ouders 's avonds laat overleden moeten zijn. Zo hebben de McCann's even een paar uur om zich te bezinnen en plannen te maken.

Het grote nadeel aan dit timeframe is dat ze de hele 3e mei moeten doen alsof Maddie er gewoon nog is. Zeer riskant met 7 vrienden en hun 5 kinderen. Moeders letten met name op elkaar en elkaars kinderen en ik neem toch ook aan dat die kinderen met elkaar spelen overdag.
Dan is er nog de kinderopvang die je moet foppen, mensen met foto- en filmcamera's en de mogelijke beveiligingscamera's waarvan je niet precies weet waar ze eventueel staan. Het is allemaal mogelijk maar of het nou het beste idee is wat in twee intelligente mensen opkomt op zo'n moment...
Blankepit schreef:
11-06-2020 11:40
Ik denk ook dat als het op de avond van de 3e zou zijn gebeurd, er heel weinig tijd is om Maddie te verstoppen.
Dan zou de avond van de 2e mei meer tijd geven en logischer zijn. De avond van de 1e mei hoorde de bovenbuurvrouw ook een kind anderhalf uur huilen wat zou passen in de theorie dat ze de kinderen een beetje kinderparacetamol, ibuprofen (dat hadden ze bij zich) of wat anders hebben toegediend om door te slapen. Maddie zou dan pas vanaf de terugkomst van de ouders 's avonds laat overleden moeten zijn. Zo hebben de McCann's even een paar uur om zich te bezinnen en plannen te maken.

Het grote nadeel aan dit timeframe is dat ze de hele 3e mei moeten doen alsof Maddie er gewoon nog is. Zeer riskant met 7 vrienden en hun 5 kinderen. Moeders letten met name op elkaar en elkaars kinderen en ik neem toch ook aan dat die kinderen met elkaar spelen overdag.
Dan is er nog de kinderopvang die je moet foppen, mensen met foto- en filmcamera's en de mogelijke beveiligingscamera's waarvan je niet precies weet waar ze eventueel staan. Het is allemaal mogelijk maar of het nou het beste idee is wat in twee intelligente mensen opkomt op zo'n moment...

Het is uiterst riskant inderdaad maar:
- er waren weinig camera’s volgens mij;
- mogelijk zitten één of meer vrienden in het complot;
- door vanaf begin af aan te hameren ;) op ontvoering werden potentiële getuigen waaronder de vrienden pas later gehoord over Madeleine’s schema die dag en weten zij dan nog precies welk kind op welke dag naar welk clubje is geweest om welke tijd?
- er lijken foto’s te zijn gewist of mee geknoeid
- de Portugese politie lijkt niet tijdig te hebben bedacht dat ze eerder is overleden en heeft daar in het begin dus ook geen bewijzen van gezocht.

Ik weet dat niets sluitend is in deze zaak maar dit lijkt mij het meest logische scenario.
madamecannibale schreef:
10-06-2020 23:27
Ook dit is weer zo’n detail dat twee kanten op gelezen kan worden. Voor een groot gedeelte van de mensheid is het onvoorstelbaar de favoriete knuffel van je vermiste dochten te wassen. Voor Kate was het iets dat ze altijd deed, dat zei ze ook in interviews “ Cuddle Cat always used to get washed you know”.

Het lijkt ook in de kranten alsof ze direct die knuffel hebben gewassen, terwijl dit 70 dagen na haar verdwijning was. Als die knuffel zo belangrijk was in het onderzoek, waarom was die dan niet de 70 dagen daarvoor in beslag genomen maar hebben ze Kate daar 70 dagen lang mee rond laten lopen?

In de kranten wordt daarnaast gedaan alsof die kat vlak voor de speurhonden kwamen werd uitgewassen, terwijl de speurhonden pas drie weken later kwamen. Ze schreef zelf dit erover in haar dagboek (dat is uitgelekt door de Portugese politie):

“I hate the person who took my Madeleine—the same one who has caused all this trouble, who made us feel worthless and mistrustful and mainly who has frightened my beautiful Madeleine. I will never forgive that person/those people for this. Never.

Today I washed the Cuddle Cat. I was hoping not to have to do it until Madeleine returns, but it was now quite dirty and smelly, unfortunately without the smell of Madeleine on it.”
Ik vind het trouwens schrijnend hoe ze dat schrijft. Ze is vooral weer eerst bezig met haar eigen leed en dat van haar man. En dan ook "who has frightened my beautiful Madeleine". Van welke planeet komen ze? Beseft ze wel dat het niet alleen bangmaken is wat er dan met je kind gebeurd? Het kan zelfs nog gaande zijn. Of ze zijn extreem onnozel of ze zijn toch echt wel schuldig. Vind het ook raar dat ze schrijft "I hate the person who took...... the same one who has caused." Alsof ze de schuld bij een fictieve dader willen neerleggen om zichzelf vrij te pleiten.

Heb echt niks met deze mensen, wat een harteloze wezens. Ze loopt met die cuddle k*t kitten ook slechts te leuren voor het plaatje. Net als die paardenstaart met strik die ze een paar keer in had. Het komt dan over alsof ze denken "hoe komen we onschuldig en emotioneel geraakt over" en dan komen ze uit op dat soort dingen, omdat ze totaal geen empathie en emotie hebben.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 11-06-2020 11:54
0.04% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
En ik snap niet waarom het raam op een kier de McCanns verdacht maakt. Omdat het alleen van binnen open kon. Ja dus? Mogelijk heeft een indringer dat van binnen wat omhooggeschoven om te overleggen met een handlanger die buiten op de uitkijk stond.
“Ik heb morgen een vreselijke klus in Praia da Luz.” De Duitser die verdacht wordt van de moord op de 3-jarige Maddie McCann, zou dat de avond voor haar verdwijning hebben gezegd tegen zijn Britse vriendin. “De dag nadien was hij verdwenen. Ik zag hem pas drie jaar later terug.”

Kan toch allemaal geen toeval zijn.
Of werd hij door de ouders betrokken om haar 'weg te werken?'
Dat lijkt me te ver gezocht en zou al lang zijn uitgekomen volgens mij (?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven