Uiterlijk of innerlijk wat zou je kiezen?

vrijdag 10 juli 2020 om 14:36
Beste mensen,
Vroeger vond ik uiterlijk heel erg belangrijk, als ik een relatie kreeg met een man moest ie goed uitzien en daarna keek ik naar het innerlijk of hij goed voor mij was enzovoort.
Ik heb een man leren kennen die heel erg goed innerlijk heeft hij is ontzettend lief, loyaal, grappig, spontaan, ik kan uren met hem gaan kletsten over interessante dingen, hij is gul, ik heb speciaal band met hem waardoor ik hem gewoon mis en heel erg bij hem wil zijn.
Hij wilt graag relatie met mij, helaas staat zijn uiterlijk in de weg, waardoor het moeilijk wordt om relatie met hem te gaan nemen, hij is mijn type gewoon niet,
Ik heb echt jullie advies nodig, zou ik toch voor gaan en hem een kans geven?
Of moet ik hem laten gaan en geen relatie nemen?
Op zich is hij een hele goeie man en ik kan hem gewoon niet missen
Ik wacht op jullie advies
Vroeger vond ik uiterlijk heel erg belangrijk, als ik een relatie kreeg met een man moest ie goed uitzien en daarna keek ik naar het innerlijk of hij goed voor mij was enzovoort.
Ik heb een man leren kennen die heel erg goed innerlijk heeft hij is ontzettend lief, loyaal, grappig, spontaan, ik kan uren met hem gaan kletsten over interessante dingen, hij is gul, ik heb speciaal band met hem waardoor ik hem gewoon mis en heel erg bij hem wil zijn.
Hij wilt graag relatie met mij, helaas staat zijn uiterlijk in de weg, waardoor het moeilijk wordt om relatie met hem te gaan nemen, hij is mijn type gewoon niet,
Ik heb echt jullie advies nodig, zou ik toch voor gaan en hem een kans geven?
Of moet ik hem laten gaan en geen relatie nemen?
Op zich is hij een hele goeie man en ik kan hem gewoon niet missen
Ik wacht op jullie advies
vrijdag 10 juli 2020 om 20:40
Dit. Mijn ex was echt geen knapperd. Dat zag ik ook wel, maar ik vond dat hij "iets" had en ik was echt stapel verliefd op hem. Tot niet eten aan toe. Niemand die het begreep. En daardoor heb ik in het begin ook enorm getwijfeld, dat geef ik eerlijk toe.
Dat het uiteindelijk niks is geworden had niks met zijn uiterlijk te maken.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
vrijdag 10 juli 2020 om 20:51
En sommige mensen beginnen heel lelijk en worden pas knap als ze ouder worden (Richard Gere bijvoorbeeld). En dan pas als ze echt oud zijn worden ze pas weer lelijker.

Misschien een kwestie van smaak maar hier vond ik 'm best lelijk.

Pas toen hij grijs werd en meer rimpels kreeg, werd hij knapper
Geldt ook voor George Clooney vind ik.

You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 10 juli 2020 om 21:04
Hahah, leukpatsy--stone schreef: ↑10-07-2020 20:51En sommige mensen beginnen heel lelijk en worden pas knap als ze ouder worden (Richard Gere bijvoorbeeld). En dan pas als ze echt oud zijn worden ze pas weer lelijker.
Misschien een kwestie van smaak maar hier vond ik 'm best lelijk.
Pas toen hij grijs werd en meer rimpels kreeg, werd hij knapper
Geldt ook voor George Clooney vind ik.
![]()

Hakuna Matata

zaterdag 11 juli 2020 om 11:24
Eens.naamloosjes schreef: ↑11-07-2020 11:22Ik denk dat het begint met hem zien als een gelijkwaardig persoon. Ik snap het geven van cijfers aan uiterlijk ook niet zo. Ik had een date die dat deed.
zaterdag 11 juli 2020 om 11:49
Sommige knappe vrouwen zijn echt bitches ja, zoals Amber Heard bv....KamilleT schreef: ↑10-07-2020 20:09Op de een of andere manier zijn echt knappe mannen mooi echt aardig. Ze weten van zichzelf dondersgoed dat ze er goed uit zien, en gedragen zich maar minzaam naar mensen die het minder van hun looks moeten hebben.
Hoe dat met vrouwen werkt weet ik niet. Ik ken niet veel echt knappe vrouwen.

zaterdag 11 juli 2020 om 12:25
Innerlijk is het aller belangrijkste. Van een knappe klootzak word je ook niet gelukkig. Wanneer je iemand echt leuk vind ga je die persoon ook steeds mooier/aantrekkelijker vinden.
Uiteraard moet je je wel qua uiterlijk aangetrokken voelen tot die persoon. Hoe lelijk hij ook is, hij kan wel de mooiste ogen hebben of een geweldige glimlach en daar kan je dan helemaal voor vallen.
Als je echt niks in hem ziet, geen enkel leuk pluspuntje aan zijn uiterlijk waar je op valt, dan denk ik niet dat het gaat werken. Het is voor hem ook niet leuk als zijn eigen partner hem niet aantrekkelijk vind, dat kan behoorlijk pijn doen.
Uiteraard moet je je wel qua uiterlijk aangetrokken voelen tot die persoon. Hoe lelijk hij ook is, hij kan wel de mooiste ogen hebben of een geweldige glimlach en daar kan je dan helemaal voor vallen.
Als je echt niks in hem ziet, geen enkel leuk pluspuntje aan zijn uiterlijk waar je op valt, dan denk ik niet dat het gaat werken. Het is voor hem ook niet leuk als zijn eigen partner hem niet aantrekkelijk vind, dat kan behoorlijk pijn doen.

zaterdag 11 juli 2020 om 13:17
Ik vind karakter belangrijker, maar iemand moet wel proper op zichzelf zijn. En lekker ruiken. Zo had ik 2 kalverliefdes die ik niet proper vond. Regelmatig een opgedroogd snotje aan de neus en zichtbaar oorsmeer. Of handen niet wassen na toiletbezoek. Dat vind ik gewoon goor.
Maar het allerbelangrijkst vind in een relatie vind ik veel raakpunten hebben. Als dat er niet is gaat het voor mij niet werken.
Maar het allerbelangrijkst vind in een relatie vind ik veel raakpunten hebben. Als dat er niet is gaat het voor mij niet werken.

zaterdag 11 juli 2020 om 23:03
Ik vond mijn vriend allesbehalve leuk.. Maar we hebben nu 4 jaar en ik vind het een knappe man nu!Madeleine66 schreef: ↑10-07-2020 14:41Ik denk niet dat het gaat werken als zijn uiterlijk je tegenstaat. Er moet toch een bepaalde chemie/fysieke aantrekkingskracht zijn en die is er of is er niet, zoals in jouw geval. En hij is ook nog eens niet jouw type. Kunnen jullie niet gewoon goede vrienden worden?
zaterdag 11 juli 2020 om 23:07
zondag 12 juli 2020 om 13:51
Innerlijk.
Al is het dan vaak geen liefde op het eerste gezicht.
Ik merk dat ik iemand steeds aantrekkelijker ga vinden als hij me b.v. aan het lachen kan maken, me kan laten blozen van complimentjes, lief, zorgzaam is en wat te vertellen heeft.
Je weet het he? Uiterlijk verdwijnt... innerlijk blijft.
Ik zie mijzelf niet op mijn 65ste zitten met een man waarmee ik niks kan vertellen, andere golflengte. Nu is hij dan wat dikker, kaler, rimmpeliger, maar hij was vroeger gelukkig wel een knappe man?
Al is het dan vaak geen liefde op het eerste gezicht.
Ik merk dat ik iemand steeds aantrekkelijker ga vinden als hij me b.v. aan het lachen kan maken, me kan laten blozen van complimentjes, lief, zorgzaam is en wat te vertellen heeft.
Je weet het he? Uiterlijk verdwijnt... innerlijk blijft.
Ik zie mijzelf niet op mijn 65ste zitten met een man waarmee ik niks kan vertellen, andere golflengte. Nu is hij dan wat dikker, kaler, rimmpeliger, maar hij was vroeger gelukkig wel een knappe man?
de wereld wacht om ontdekt te worden

zondag 12 juli 2020 om 14:01
Een jaar geleden ontmoette ik een man, mijn eerste gedachte was: Jezus! Wat ben je onaantrekkelijk!
Naarmate de date vorderde zag ik hoe leuk hij was. Spraken nog een paar keer af en vond m met de tijd aantrekkelijker worden.
Dat het niets werd had niks te maken met zijn uiterlijk of een verrot innerlijk, we zaten beide op een ander spoor en dat is prima. Had alleen nooit gedacht op zo'n "type" te vallen. Heeft me wel doen inzien dat ik wel van alles kan bedenken en willen, het leven verrast me toch met iets wat ik zelf niet bedacht had.
Naarmate de date vorderde zag ik hoe leuk hij was. Spraken nog een paar keer af en vond m met de tijd aantrekkelijker worden.
Dat het niets werd had niks te maken met zijn uiterlijk of een verrot innerlijk, we zaten beide op een ander spoor en dat is prima. Had alleen nooit gedacht op zo'n "type" te vallen. Heeft me wel doen inzien dat ik wel van alles kan bedenken en willen, het leven verrast me toch met iets wat ik zelf niet bedacht had.

zondag 12 juli 2020 om 14:31
Vroeger als ik iemand leuk begon te vinden, vond ik mannen die achteraf gezien helemaal niet zo aantrekkelijk waren. Wel ontzettend aantrekkelijk.
Maar iemand qua uiterlijk echt niet aantrekkelijk vinden en daarmee een relatie aangaan, dat zou ik nooit kunnen. Daar zou ik niet uit mee kunnen worden denk ik.
Maar iemand qua uiterlijk echt niet aantrekkelijk vinden en daarmee een relatie aangaan, dat zou ik nooit kunnen. Daar zou ik niet uit mee kunnen worden denk ik.