Is dit vreemdgaan?

02-08-2020 15:59 229 berichten
Hoi

Een bevriend stel ging uit elkaar, een van hun twee heeft na het uit elkaar gaan een korte relatie met een ander gehad, na enkele maanden begon het stel weer nader tot elkaar te komen, maar de persoon die een ander had gehad ziet geen noodzaak om te vertellen dat er tussendoor een ander was, het is geen vreemdgaan want ze waren tenslotte uit elkaar.

Hoe denken jullie daarover? Zou je gewoon eerlijk zijn omdat het geen vreemdgaan is of zou je erover zwijgen omdat het ergens toch wel vreemdgaan is en je wil niet meteen weer ruzie en drama met je eerste liefde hierom.

Wat denken jullie?
DonutMetChocolade schreef:
02-08-2020 16:18
Vreemdgaan is het zeker niet. Wel kan ik begrijpen dat als hierover gelogen wordt en je komt hier alsnog achter dat het dan einde relatie is. Liegen blijft liegen.
Maar TO heeft het over niet zeggen. Niet over liegen erover.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan rachel en ross bij friends.....we had a break!!!

Persoonlijk vind ik het geen vreemdgaan, ze waren toch uit elkaar? Neemt niet weg dat het de ander kan kwetsen. Ik kan geen antwoord geven op of ze het zouden moeten zeggen of niet, dat ligt aan de situatie en het stel denk ik, alleen of ik het vreemdgaan vind :)
DonutMetChocolade schreef:
Vreemdgaan is het zeker niet. Wel kan ik begrijpen dat als hierover gelogen wordt en je komt hier alsnog achter dat het dan einde relatie is. Liegen blijft liegen.
Wie heeft het over liegen dan?

Liegen is iets anders dan verzwijgen.
Wat vind je zelf TO?
viva-amber schreef:
Hoezo is het niet netjes?

Wanneer je uit elkaar bent dan heb je geen verplichting naar elkaar en hoef je ook geen verantwoording af te leggen.
Wel als je vooraf een afspraak hebt gemaakt dat als er een serieuze kandidaat langs komt de eerste die op de hoogte gesteld zou worden de ex zou zijn. Uiteraard was het geen serieuze kandidaat maar wat iemand anders al zegt, als het toch een keer uitkomt geeft dat grote problemen. Ook omdat er een paar kinderen in het spel zijn.
viva-life22 schreef:
02-08-2020 16:22
Wat vind je zelf TO?
TO vind het vreemdgaan.
Zijn ze beiden bij de nieuwe start op SOA's getest?

Want persoon 1 denkt misschien dat dat niet nodig was en heeft waarschijnlijk terug onbeschermde seks gehad, terwijl persoon 2 wel heeft liggen rollebollen met anderen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Sinned77 schreef:
02-08-2020 16:23
Wel als je vooraf een afspraak hebt gemaakt dat als er een serieuze kandidaat langs komt de eerste die op de hoogte gesteld zou worden de ex zou zijn. Uiteraard was het geen serieuze kandidaat maar wat iemand anders al zegt, als het toch een keer uitkomt geeft dat grote problemen. Ook omdat er een paar kinderen in het spel zijn.
Bijzondere afspraak. En bijzonder dat dit niet in de OP stond.

Waren ze nu uit elkaar of niet?
En waarom zou je die kinderen iets vertellen?
TO, ben jij diegene die even een andere relatie gehad heeft?
Life is short. Eat dessert first.
Wissewis schreef:
02-08-2020 16:25
Zijn ze beiden bij de nieuwe start op SOA's getest?

Want persoon 1 denkt misschien dat dat niet nodig was en heeft waarschijnlijk terug onbeschermde seks gehad, terwijl persoon 2 wel heeft liggen rollebollen met anderen.
Waarom is dat waarschijnlijk?
Wat is jouw rol in deze?

Klokkenluider?
Luci_Morgenster schreef:
02-08-2020 16:25
Waarom is dat waarschijnlijk?
Omdat je tig jaren bent samengeweest.
En waarschijnlijk tig jaren onbeschermde seks hebt gehad.

En er waarschijnlijk niet hebt bij stilgestaan dat die andere tijdens de break in bed heeft gelegen met anderen.
Of had verteld als ie met een ander onbeschermd in bed heeft gelegen.
wissewis wijzigde dit bericht op 02-08-2020 16:29
30.77% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
02-08-2020 16:28
Omdat je tig jaren bent samengeweest.
En waarschijnlijk tig jaren onbeschermde seks hebt gehad.
Zou dan juist bescherming gaan kopen. Vind het een hele bijzondere aanname.
Sabbieehhhh schreef:
02-08-2020 16:11
Hier moest ik ook meteen aan denken :biggrin:
Ik ook.
Sinned77 schreef:

Jij bent degene die vindt dat je op de hoogte gesteld zou moeten worden? Ex-die-nu-ex-af-is, had tijdens de break een ander?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom vind jij het belangrijk wat mensen op een forum hier over denken?
Zijn het vrienden : hou je er buiten.
himalaya schreef:
02-08-2020 16:32
Jij bent degene die vindt dat je op de hoogte gesteld zou moeten worden? Ex-die-nu-ex-af-is, had tijdens de break een ander?
Lijkt me het meest waarschijnlijke.
gizzmo-returns schreef:
02-08-2020 16:26
Wat is jouw rol in deze?

Klokkenluider?
Ze is zelf 'vreemd' gegaan gok ik, of ze vermoedt dat haar partner tijdens de break up naast de pot heeft gepiest.

Dat verhaaltje van dat bevriende stel geloof ik niks meer van, daarvoor komen er nu veel te veel details boven water die een normaal mens niet weet van bevriende stellen.
Sinned77 schreef:
Dat is ook een rare afspraak om te maken. Wat wil iemand daar nou mee bereiken?
Ik zie niet in waarom het vreemdgaan is. Ik zie ook niet in waarom het verzwegen of perse verteld zou moeten worden.
Ik zie ook niet in waarom het niet netjes is. Het is in mijn ogen alleen niet netjes als je niet zozeer uit elkaar gaat, maar tijdelijk even afstand van elkaar neemt. Als je dan meteen op een ander duikt, nee, dat vind ik niet netjes. Maar als je je relatie beëindigd hebt...tja, dan ben je uit elkaar.
Lady*Voldemort schreef:
02-08-2020 16:34

Dat verhaaltje van dat bevriende stel geloof ik niks meer van, daarvoor komen er nu veel te veel details boven water die een normaal mens niet weet van bevriende stellen.
Eens.
We were on a break!!!
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom geeft het grote problemen? En waarom maakt het feit dat er kinderen zijn, de situatie anders? Dat heeft te maken met überhaupt uit elkaar gaan of niet, maar niet met of je als kersverse vrijgezel met iemand naar bed mag.
Niks mee te maken, want het was uit. Het zou netjes zijn om het te vertellen, maar het hoeft niet.

En een vriend die je via via kent hoef je er al helemaal geen verantwoording over af te leggen, zodat hij of zij op het Viva-forum kan polsen hoe andere mensen die verantwoording zien.
Wat eten we vanavond?
Het is geen vreemdgaan. En als er in een gesprek naar gevraagd wordt, zeker vertellen. Niet geheim houden. Maar ook geen ding van maken. Het was uit, over klaar. Beide vrij om te doen en laten wat ze willen.
Sinned77 schreef:
02-08-2020 16:05
Waarom dan wel vertellen? Dat is toch je relatie saboteren lijkt mij?
.
Wanneer het later uit komt is het een bom onder het vertrouwen in de relatie.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven