Mannengedrag

16-08-2020 16:21 305 berichten
Dit topic gaat over mannen. Ik kies er 2 soortgelijke gevallen uit die ongeveer hetzelfde gedrag hebben vertoond waar dit topic over gaat. 1 ervan kende ik via tinder en de ander had me aangesproken terwijl ik met mijn nicht een drankje deed vroeg in de avond.

De eerste had ik leuke gesprek mee via tinder. Daarna vroeg hij mijn nummer, belde vaker, we kozen een datum, ik deed niet claimerig, needy en gehaast. De dag zelf meldde hij zich ziek en dat snapte ik. Op mijn laatste appje (zonder vraag in) heeft hij nooit meer gereageerd. Sindsdien is hij verdwenen. Is dat omdat hij me gewoon toch maar niks vond? Waarom dan zo ver gaan om met me af te willen spreken?

De tweede die me irl had aangesproken. Vroeg mijn nummer. Twee keer mee afgesproken. Kende hem 2 weken lang, afspraken waren superleuk, gelachen etc, veel en lange app gesprekken mee gehad. Hij was echt een gentleman. Na de 2e date veranderde er iets, hij deed hij er telkens 12 uur over om te reageren. Is dit een kwestie van geen interesse meer of iemand anders hebben ontmoet? Terwijl ik de 2e date echt niet anders was dan hij me de eerste twee keren heeft meegemaakt. Nog steeds begrijp ik niet wat ik de tweede date heb gedaan dat zo een afknapper was.

De vraag is dus hoe kan een man een vrouw zo snel opgeven als hij haar nog niet echt kent? En als je als vrouw niks kan bedenken wat er mis is gegaan, chemie was er zeker wel. Misschien alleen van mijn kant?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
16-08-2020 17:51
Ik stuurde altijd een berichtje en blokte dan meteen, niet eens een evt antwoord afwachtend.
Dat vind ik dan ook weer onaardig.
Ik heb dan ook nog nooit online gedate of getinderd, misschien is dat anders. Ik heb een keer een week Happn geprobeerd. Ik werd gek van al die berichtjes en gezeur over niet snel genoeg reageren. Het past niet bij me, denk ik.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Sjulia schreef:
16-08-2020 17:56
Dan is het toch ook semi ghosting? :-D Je krijgt immers niet eens de kans te reageren.
Als je dat al semi ghosting noemt O_o

Ik vond het al netjes genoeg iemand te bedanken voor de date en verder succes te wensen, voldoende in mijn ogen ;-)
Het gebeurde ook dat ik na afloop van de date al zei dat er geen vervolg zou komen. Duidelijkheid vind ik wel belangrijk ja hahahahaha
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 16-08-2020 18:03
17.51% gewijzigd
kantlijn schreef:
16-08-2020 17:59
Ligt een beetje aan de vissoort. Een simpele brasem getuigt van goede smaak noch talent, maar met een japanse koi-karper ben je de man.
Of een ordinaire dief. Bij mijn overbuurman werden de koikarpers gewoon uit de vijver gejat.
lilalinda schreef:
16-08-2020 17:57
zet je er voortaan onder: "over de uitslag kan niet gecommuniceerd worden".
Omdat wij een overweldigend aantal matches kregen en berichtjes ontvingen op ons profiel, hebben wij alleen de kandidaten uitgenodigd voor de tweede ronde met de meeste ervaring en/of die volledig voldoen aan de door ons gestelde eisen/dikkere tieten, dan wel lul. Wij moeten u tot onze spijt meedelen dat u om bovengenoemde redenen helaas niet tot de kandidaten behoort, die voor een tweede date zijn uitgenodigd
loisnvt schreef:
16-08-2020 18:01
Het gebeurde ook dat ik na afloop van de date al zei dat er geen vervolg zou komen. Duidelijkheid vind ik wel belangrijk ja hahahahaha
:rofl:
Murrmurr schreef:
16-08-2020 18:03
Omdat wij een overweldigend aantal matches kregen en berichtjes ontvingen op ons profiel, hebben wij alleen de kandidaten uitgenodigd voor de tweede ronde met de meeste ervaring en/of die volledig voldoen aan de door ons gestelde eisen/dikkere tieten, dan wel lul. Wij moeten u tot onze spijt meedelen dat u om bovengenoemde redenen helaas niet tot de kandidaten behoort, die voor een tweede date zijn uitgenodigd
Familieleden van de organisatie zijn uitgesloten van deelname
lilalinda wijzigde dit bericht op 16-08-2020 18:09
0.36% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
16-08-2020 18:02
Of een ordinaire dief. Bij mijn overbuurman werden de koikarpers gewoon uit de vijver gejat.
Ah, u woont in Vinkeveen?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
16-08-2020 18:09
Ah, u woont in Vinkeveen?
Nee.
Sinned77 schreef:
16-08-2020 17:47
En je vind petjes en tattoos ook oke?
En ............bedankt!
Sinned77 schreef:
16-08-2020 17:47
En je vind petjes en tattoos ook oke?
Leven en laten leven, zeg ik nooit.
Limo76 schreef:
16-08-2020 18:22
En ............bedankt!
Ouch
Hi! Oke 3 punten: allereerst denk ik niet dat dit typisch 'mannengedrag' is (ik ben een vrouw, even voor de duidelijkheid haha), veel vrouwen zijn ook echt niet altijd netjes. Ten tweede zijn de grenzen een beetje vervaagd. Als je iemand ontmoet online of via de kroeg, dan is het toch net anders dan wanneer je iemand langer kent. Het kan dus zijn dat mensen het niet het eventuele drama waard vinden om je een duidelijke uitleg te geven over waarom ze niet meer verder willen. Bedenk je dat de reden heel goed ook subjectief kan zijn. De reden dat de een afknapt kan weer een voordeel voor de ander zijn. Misschien is het dan maar beter dat je het niet weet, voor je aan jezelf gaat twijfelen of misschien gaat proberen te veranderen voor een ander.
Ten derde denk ik dat je beter voor jezelf kan opmaken wat belangrijk voor je is in een relatie en daarna echt goed kijken of de mannen in je datingleven daar aan voldoen. Vaak ontmoeten mensen namelijk iemand en krijgen daar dan een heel idee bij dat ze aan hun eisen voldoen, terwijl ze die personen helemaal nog niet goed kennen. Blijkbaar voldoen deze mannen niet aan wat je wilt, dus blijf niet boos, kijk lekker verder.
hannaa46 schreef:
16-08-2020 16:44
Jij niet, andere vrouwen wel.
De hele wereld bestaat nu eenmaal niet uit vrouwen zoals jij.
En mannen onderling verschillen ook.

Misschien goed om te weten TO.
WitteHaai schreef:
16-08-2020 17:16
Als een man na twee dates niets meer van zich laat horen, dan heeft hij waarschijnlijk ook andere vrouwen waar hij dates mee heeft en interessanter vindt. Dit verschijnsel komt doordat veel vrouwen op Tinder en dergelijks apps alleen voor de alleraantrekkelijkste mannen gaan, waardoor een kleine groep mannen heel veel aandacht van vrouwen krijgt. Die mannen kunnen het zich veroorloven om dit gedrag te vertonen en na twee dates niets meer van zich te laten horen.

Er zijn een heleboel mannen die op apps als Tinder daardoor geen kans krijgen, terwijl er niets mis is met die mannen. Als je de lat wat lager legt, dan geef je die mannen ook een keer een kans, en dan heb je grote kans dat je een keer een man treft die wel voor je wil gaan en bij wie je wel op nummer 1 staat.

De minder aantrekkelijke/populaire mannen die dit nu lezen gaan zich dit gedrag nu ook aanmeten zodat ze niet door mand vallen alszijnde 'de minder aantrekkelijke man'.
Murrmurr schreef:
16-08-2020 17:41
Waren er dickpics? :whut:

Fishpics?
Afbeelding
Wanna grow up to be
Be a debaser
:rofl:
TO weet niet of je nog mee leest maar als je echt een verklaring zoekt voor dit gedrag zou ik toch nog een keer naar wat bijvoorbeeld Kantlijn schrijft kijken. Veel mannen blijven zo goed mogelijk het spelletje meespelen totdat ze besloten hebben om er mee te stoppen om wat voor reden dan ook. Zo'n plotseling afhaken kan dan raar overkomen terwijl ze vlak daarvoor nog zo hun best deden. Maar het punt is dus dat ze waarschijnlijk nooit erg enthousiast voor je waren maar dat aanvankelijk niet lieten merken om hun kans op een verzetje niet te verkleinen. Denk niet dat je dit je persoonlijk aan moet trekken. Het helpt verder als je qua uiterlijk een beetje aan elkaar gewaagd bent, als je dat in kan schatten.
Antoon69 schreef:
16-08-2020 22:45
TO weet niet of je nog mee leest maar als je echt een verklaring zoekt voor dit gedrag zou ik toch nog een keer naar wat bijvoorbeeld Kantlijn schrijft kijken. Veel mannen blijven zo goed mogelijk het spelletje meespelen totdat ze besloten hebben om er mee te stoppen om wat voor reden dan ook. Zo'n plotseling afhaken kan dan raar overkomen terwijl ze vlak daarvoor nog zo hun best deden. Maar het punt is dus dat ze waarschijnlijk nooit erg enthousiast voor je waren maar dat aanvankelijk niet lieten merken om hun kans op een verzetje niet te verkleinen. Denk niet dat je dit je persoonlijk aan moet trekken. Het helpt verder als je qua uiterlijk een beetje aan elkaar gewaagd bent, als je dat in kan schatten.
Omschrijf je hier niet de blue/red/black/ welke kleur dan ook/ pill? Een van die kleur pillen staat voor een groep mannen die erg pronken met hun uiterlijk en er ook veel voor doen, ze zijn wat yuppie-achtig en spelen met gevoelens van vrouwen omdat ze dat kunnen.
Henk-en-Roelie schreef:
16-08-2020 23:31
Omschrijf je hier niet de blue/red/black/ welke kleur dan ook/ pill? Een van die kleur pillen staat voor een groep mannen die erg pronken met hun uiterlijk en er ook veel voor doen, ze zijn wat yuppie-achtig en spelen met gevoelens van vrouwen omdat ze dat kunnen.
Ik dacht dat zo'n man een Pick Up Artist werd genoemd.
Henk-en-Roelie schreef:
16-08-2020 23:31
Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, en toen ik blue red black pills googelde kwam ik op hele rare websites terecht o_o . Maar volgens mij vrij algemeen 'mannengedrag' in het dating circuit. Zal met verschillen in hormonen/biologie en statistiek wel te verklaren te zijn.
WitteHaai schreef:
16-08-2020 23:32
Ik dacht dat zo'n man een Pick Up Artist werd genoemd.
Nee, dat is enkel een methode die tegenwoordig een beetje te vaak wordt gebruikt, heb ik zo het idee.

Als ik al die ellende hier allemaal lees en wat ik zelf heb gezien en meegemaakt date ik honderd keer nog liever een nerd die op zijn vrije dagen insecten bestudeert of vogelaar is dan zo'n 'mooiboy' die er een hobby van heeft gemaakt om harten te breken.
Antoon69 schreef:
17-08-2020 00:09
Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, en toen ik blue red black pills googelde kwam ik op hele rare websites terecht o_o . Maar volgens mij vrij algemeen 'mannengedrag' in het dating circuit. Zal met verschillen in hormonen/biologie en statistiek wel te verklaren te zijn.

Reddit is toch niet zo'n rare site? :winkie:
Henk-en-Roelie schreef:
17-08-2020 00:11
Als ik al die ellende hier allemaal lees en wat ik zelf heb gezien en meegemaakt date ik honderd keer nog liever een nerd die op zijn vrije dagen insecten bestudeert of vogelaar is dan zo'n 'mooiboy' die er een hobby van heeft gemaakt om harten te breken.
Zoals je het hier schrijft, klinkt het een beetje alsof je die "nerd" die insecten of vogels bestudeert, eigenlijk ook liever niet date. Wat is ertegen als een man een dergelijke hobby heeft en er veel tijd aan besteedt? Waarom zou dat hem minder aantrekkelijk maken? En waarom daar meteen het woord "nerd" op plakken?
Henk-en-Roelie schreef:
17-08-2020 00:12
Reddit is toch niet zo'n rare site? :winkie:
Ik kwam allerlei incel theorien en websites waar ik niet op mocht tegen :confused: . Maar nou ben ik toch benieuwd. Heb je een link?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven