Trophy vrouwen en 'succesvolle' mannen
donderdag 3 september 2020 om 13:42
Nav de Netflix serie over Betty Broderick die haar ex-man Dan en zijn veel jongere nieuwe vrouw Linda (die willen en wetens een affaire begon met Dan) in hun slaap doodschoot, vroeg ik me het volgende af:
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden
. Maar ook ik steunde hem in onze 'financieel' magere jaren, was een tijdje hoofdkostwinner zodat hij zich kon concentreren op zijn ondernemerschap, ook tijdens mijn zwangerschappen en tijdens de tropenjaren stond ik financieel voor het gezin in . Hielp hem om als zelfstandige aan de slag te kunnen, kocht grotendeels met mijn geld ons vastgoed. Waardoor hij ineens 'aantrekkelijker' werd voor de jongere dames. Affaire met 15 jaar jongere meid die hem en zijn (lees: mijn) bezittingen interessant vond en zij beiden alles op alles zetten om mij eruit te gooien. Hij had haar nl gouden bergen beloofd.
Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
Hoeveel haat kun je hebben tov je ex als hij je na zoveel jaar dumpt voor een veel jongere trophy wife?
Haar verhaal leek een klein beetje op mijn eigen verhaal. Alleen niet dat mijn ex miljonair was geworden

Was een strijd van een paar jaar lang waar zijn vriendinnetje ook gretig aan mee deed om mij financieel uit te kleden en zoveel mogelijk op zijn en haar naam te krijgen. Laat ik het zo zeggen: zij was de drijvende kracht in het gevecht voor bezittingen en geld.
Gelukkig is het hen niet gelukt en eindigden we beiden met weinig (door allerlei omstandigheden waar ik nu niet verder op inga)..
Maar het hele gebeuren had wel een enorme impact op mij.
Nu lees ik nav deze Netflix serie dat dit zoveel vrouwen overkomt. Man steunen, man klimt omhoog op de ladder, man komt in een andere 'league' terecht, man krijgt oog voor andere jongere gewillige vrouwen die maar al te graag het plaatsje van de vrouw des huizes wil overnemen. Eerste vrouw wordt eruit gewerkt, blijft verbitterd achter, depressies etc. Jongere vrouw krijgt haar leven, trophywife aan de arm en ex-man laat geen traan
[...]
In het geval van Betty Broderick kon haar verbittering door geen enkele hoeveelheid geld gestild worden. (Al kwam dat ook door de pesterijen van haar ex en diens vrouw). Ze was aan de kant geschoven als een vuilniszak.
In mijn geval was ik nog lang redelijk verbitterd, maar was uiteindelijk wel in staat om mezelf op te rapen (therapieën).
Maar wat is het dat de man waar zo een vrouw mee getrouwd is, door zijn succes niet meer de man blijft die ze kende?
Plots deugd niks meer aan de eerste vrouw die hem steunde in moeilijke periodes, terwijl, volgens de nu succesvolle man, de trophy vrouw alles blijkt ze zijn waar hij altijd naar verlangde...(hmm.. frons)
Hoort een trophy wife bij een succesvolle man in sommige kringen?
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:47
Reden: spoilen
Reden: spoilen
5.03% gewijzigd
zondag 6 september 2020 om 16:27
Nee, als mannen het zeggen moet je ze inderdaad niet zomaar op hun trouwe honden ogen geloven.fashionvictim schreef: ↑06-09-2020 16:24Wat zit je nou irritant te psychologiseren, joh? Ik heb geen trauma, ik heb nergens last van, ik geloof mannen gewoon niet als ze zeggen altijd trouw te zijn. De wetenschap is daarin on my side hoor, mannen zijn ook veel minder trouw dan vrouwen.
zondag 6 september 2020 om 16:28
Ik heb het over vieze geile mannen en jij wil coute que coute mijn vader daarvan de schuld geven.Ellerlilalinne schreef: ↑06-09-2020 16:24Dat ik zat door te 'zagen' is wat anders dan dat ik hem in de vieze geile man hoek drukte. Dat weet je best.
Mijn vader is inderdaad ook een man die geen nee zegt tegen een jong blaadje maar mijn vader heeft nog nooit een minderjarige aangeraakt hoor. Jong blaadje is in zijn geval een veertiger of vijftiger terwijl hij zelf een zestiger is.
Am Yisrael Chai!

Mannen die golf spelen zijn meestal mannen met hoge posities in het bedrijfsleven of soms bij de overheid. Juist dat soort zogenaamde keurige nette mannen vertonen dergelijk gedrag omdat ze weten dat ze er makkelijk mee weg komen. En onder dat soort mannen bevindt zich ook een relatief hoog percentage psychopaten en sociopaten.fashionvictim schreef: ↑06-09-2020 16:07Ik werkte als 16 jarige op een golfclub, daar komen over het algemeen mannen die als "keurig" bekend staan en die behoorlijk welgesteld zijn. Nou je wil niet weten wat voor oneerbare voorstellen ik daar wel niet kreeg of hoe vaak ik wel niet betast werd of zelfs gewoon ongevraagd in een hoekje werd gedrukt en een tong in mijn mond gepropt kreeg.
Ik probeer dat ook wel te doen hoor. Maar wanneer een man in mijn omgeving zich onbetrouwbaar blijkt te gedragen heb ik nog altijd dat stemmetje in mijn hoofd die zegt; zie je wel. Het is overigens ook angst, denk ik. Zelfbescherming. Maar dat denk ik bij racisme (in welke vorm dan ook) ook.lilalinda schreef: ↑06-09-2020 16:24Misschien, het zal ook te maken hebben met hoe je in de wereld wil staan.
Ik heb moeite met mensen die problemen hebben met alle homo's of alle witten of alle zwarten, alle mannen of alle vrouwen
Vooroordelen mag, maar jezelf voor blijven houden, dat mensen op de eerste plaats individu zijn, houdt het leven wel prettiger
zondag 6 september 2020 om 16:30
Wellicht is het dan een combinatie van factoren. Foute mannen, ik jong, beschermd opgevoed en dus naïef maar tegelijk ook knap en exotisch = recept voor ellende.WitteHaai schreef: ↑06-09-2020 16:28Mannen die golf spelen zijn meestal mannen met hoge posities in het bedrijfsleven of soms bij de overheid. Juist dat soort zogenaamde keurige nette mannen vertonen dergelijk gedrag omdat ze weten dat ze er makkelijk mee weg komen. En onder dat soort mannen bevindt zich ook een relatief hoog percentage psychopaten en sociopaten.
Am Yisrael Chai!
zondag 6 september 2020 om 16:31
fashionvictim schreef: ↑06-09-2020 16:24Wat zit je nou irritant te psychologiseren, joh? Ik heb geen trauma, ik heb nergens last van, ik geloof mannen gewoon niet als ze zeggen altijd trouw te zijn. De wetenschap is daarin on my side hoor, mannen zijn ook veel minder trouw dan vrouwen.
Hahah ik dacht sociaal bezig te zijn hier. Blijk je gewoon tevreden te zijn met je kijk op mannen. Het kwam allemaal niet zo vrolijk over, maar dat is mijn eigen invulling geweest.
Wat een grap (van mij dan he).

They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
zondag 6 september 2020 om 16:32
Oh zeker, vooroordelen hebben een basis in onze evolutie.Sjulia schreef: ↑06-09-2020 16:28Ik probeer dat ook wel te doen hoor. Maar wanneer een man in mijn omgeving zich onbetrouwbaar blijkt te gedragen heb ik nog altijd dat stemmetje in mijn hoofd die zegt; zie je wel. Het is overigens ook angst, denk ik. Zelfbescherming. Maar dat denk ik bij racisme (in welke vorm dan ook) ook.
Maar ik wil er niet naar handelen

zondag 6 september 2020 om 16:33
Incels hebben in de regel niet zozeer slechte ervaringen met vrouwen, maar eerder helemaal geen ervaringen. En ik denk dat dat de reden is dat ze vaak boos worden op vrouwen en in sommige gevallen zelfs vrouwen gaan haten.Ellerlilalinne schreef: ↑06-09-2020 16:13Dat van die incels klopt welDie zijn dan vaak ook weer boos op ons vrouwen. Terwijl we uiteindelijk (bijna) allemaal hetzelfde willen. Liefde!
zondag 6 september 2020 om 16:36
Ik vond het wel lief en interessant, de richting die je op ging hoor. Het kan heel fijn zijn om af en toe weer even een tegenwoord te krijgen om je wakker te schudden. Of andere invalshoeken.Ellerlilalinne schreef: ↑06-09-2020 16:31Hahah ik dacht sociaal bezig te zijn hier. Blijk je gewoon tevreden te zijn met je kijk op mannen. Het kwam allemaal niet zo vrolijk over, maar dat is mijn eigen invulling geweest.
Wat een grap (van mij dan he).![]()
![]()
![]()
zondag 6 september 2020 om 16:36
en ze nemen vrouwen kwalijk, dat ze geen/amper (sexuele) ervaring hebben. En zien dat als schuld van de vrouw
zondag 6 september 2020 om 16:38
Helemaal eens.samarinde schreef: ↑06-09-2020 12:31Ik kijk er echt heel anders tegenaan, terwijl ik ook nooit ben afgewezen en vaak genoeg heb afgewimpeld. Aan aandacht nooit gebrek gehad, nog steeds niet, maar ik ken wel degelijk veel knappe, slimme en succesvolle mannen die nooit vreemdgaan en het - ben ik vrij zeker van - ook niet zouden doen als het aanbod er was. Het heeft ook een beetje met intelligentie te maken, ten slotte. Geluk is een onbetaalbaar iets, dus als zo'n man gelukkig is, neemt hij het compliment in ontvangst en laat het er verder bij. Dat doen gelukkige, slimme vrouwen toch ook?
Als je schrijft dat een niet-vreemdgaande man volgens jou 'geen aanbod' heeft, bedoel je - neem ik aan - dat de vrouw een move maakt, wetende dat hij bezet is. Dat is op zichzelf al onaantrekkelijk gedrag, een beetje wanhopig en kansloos.

zondag 6 september 2020 om 16:39
Vroeger zag de gemiddelde Nederlander meneer de pastoor ook niet als een vieze man die graag kinderen en pubers aanrandt.fashionvictim schreef: ↑06-09-2020 16:17Nou, ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander de mannen op de golfclub ziet als mannen die graag pubers aanranden. In hindsight werd dat daar wel regelmatig gedaan.
zondag 6 september 2020 om 16:39
fashionvictim schreef: ↑06-09-2020 16:28Ik heb het over vieze geile mannen en jij wil coute que coute mijn vader daarvan de schuld geven.
Mijn vader is inderdaad ook een man die geen nee zegt tegen een jong blaadje maar mijn vader heeft nog nooit een minderjarige aangeraakt hoor. Jong blaadje is in zijn geval een veertiger of vijftiger terwijl hij zelf een zestiger is.
Chill. Ten eerste ben je het nog altijd zelf die je vader de schuld geeft, dat kan ik als forummer niet zijn. Zo schreef ik het ook niet. Het gaat over de relatie die je met je vader had.

zondag 6 september 2020 om 16:42
Dankje.

Ik moet heel hard om mezelf lachen hoor.

zondag 6 september 2020 om 16:43
Oh nee, hoor, ik ben in een prima humeur hoor. Ik doe toch ook niemand kwaad verder? Ik heb meer piemels gezien dan me lief is, dus het is ook al niet zo dat ik seksueel gefrustreerd ben ofzo. Ik heb wel veel in hindsight negatieve seksuele ervaringen gehad, maar aangezien ik ze op het moment zelf meestal niet als vervelend ervoer ben ik er ook niet door getraumatiseerd ofzo. Ik vind seks in de juiste setting en met de juiste persoon leuk en lekker, ik vind mannen prima gezelschap, ik vertrouw ze alleen maar tot zover ik ze kan zien.Ellerlilalinne schreef: ↑06-09-2020 16:31Hahah ik dacht sociaal bezig te zijn hier. Blijk je gewoon tevreden te zijn met je kijk op mannen. Het kwam allemaal niet zo vrolijk over, maar dat is mijn eigen invulling geweest.
Wat een grap (van mij dan he).![]()
![]()
![]()
Am Yisrael Chai!

zondag 6 september 2020 om 16:45
Ik vind het oprecht heel naar dat jij dit soort ervaringen hebt gehad en vaak ook nog.fashionvictim schreef: ↑06-09-2020 16:07Ik ben niet per se heel knap, dat valt ook wel weer mee. Maar ik ben ook niet lelijk, nee.
Ik werkte als 16 jarige op een golfclub, daar komen over het algemeen mannen die als "keurig" bekend staan en die behoorlijk welgesteld zijn. Nou je wil niet weten wat voor oneerbare voorstellen ik daar wel niet kreeg of hoe vaak ik wel niet betast werd of zelfs gewoon ongevraagd in een hoekje werd gedrukt en een tong in mijn mond gepropt kreeg.
Destijds dacht ik nooit zo erg over dat soort ervaringen na, het was gewoon wat het was, hoorde erbij ofzo, maar nu ik zelf een kind van die leeftijd heb kijk ik daar wel anders naar. Maar als je zo jong bent en nul ervaring hebt dan vind je het op een bepaalde manier zelfs wel vleiend ofzo? Kweenie.
Ik denk de laatste tijd door alle discussie in de media ook wel na over in hoeverre mijn afkomst hier een rol in heeft gespeeld. ik heb echt hele bizarre ervaringen met mannen gehad toen ik jonger was.
Maar dit is echt geen normaal gedrag. Ik weet dat ongeveer een derde van de vrouwen ooit last heeft gehad van seksueel misbruik, wat een bizar hoog percentage is en wat absoluut niet zou moeten kunnen, maar dat heeft denk ik ook te maken met dat de mannen die dat soort gedrag vertonen er te vaak mee wegkomen en daardoor heel veel slachtoffers per klootzak kunnen maken. Hopelijk wordt dat minder nu er steeds meer aandacht voor is en ook de wetten aangepast worden zodat het makkelijker wordt om op te treden.
Gelukkig zijn verreweg de meeste mannen niet zo.
zondag 6 september 2020 om 16:47
Ik vond het ook best arrogant de bewering van beetjegek. Ik geloof absoluut dat je mooi bent, maar de bewering dat je daardoor iedereen kan krijgen; tsja die vind ik niet realistisch.DS1971 schreef: ↑06-09-2020 13:54Nee.
Sowieso, hoe arrogant moet je wel niet zijn om te denken dat geen enkele man op aarde jouw charmes kan weerstaan?
Er zullen misschien mannen zijn die zo weinig gewend zijn aan aandacht van mooie vrouwen dat ze van de leg kunnen raken, natuurlijk zijn er mannen die zo graag vreemd willen gaan dat ze happen, maar iedere man?
Dat is gewoon echt lachwekkend.
Bovendien gaat het in het voorbeeld van to over een volwaardige relatie. Dat is wat anders dan iemand kunnen krijgen voor de sex.
zondag 6 september 2020 om 16:48
Ik vond het gewoon sowieso vrij ongepast om in een heel algemeen topic ineens mij eruit te pikken en over mijn vader te beginnen. je vraagt toch ook niet aan Lilalinda of zij soms niet genoeg heeft aan 1 man omdat haar vader afwezig was?Ellerlilalinne schreef: ↑06-09-2020 16:39Chill. Ten eerste ben je het nog altijd zelf die je vader de schuld geeft, dat kan ik als forummer niet zijn. Zo schreef ik het ook niet. Het gaat over de relatie die je met je vader had.
Het is gewoon echt een ontzettend impertinente vraag.
Am Yisrael Chai!
zondag 6 september 2020 om 16:48
Als het steeds weer andere vrouwen zijn die dezelfde man afwijzen, dan is de enige constante factor die man zelf toch?
Bij incels speelt er ook wel wat met de ouders waar ze vaak nog bij in huis wonen (durf het bijna niet meer te schrijven).

Hoe dan ook is een ander de schuld geven op korte termijn prettiger, ookal brengt het je op de lange termijn nergens.

zondag 6 september 2020 om 16:50
Dat geloof ik ook! En recent las ik over ontgroeningsactiviteiten waaraan ook deze groep mannen deelneemt die later de topposities in onze maatschappij bekleden.WitteHaai schreef: ↑06-09-2020 16:28Mannen die golf spelen zijn meestal mannen met hoge posities in het bedrijfsleven of soms bij de overheid. Juist dat soort zogenaamde keurige nette mannen vertonen dergelijk gedrag omdat ze weten dat ze er makkelijk mee weg komen. En onder dat soort mannen bevindt zich ook een relatief hoog percentage psychopaten en sociopaten.

zondag 6 september 2020 om 16:54
De meeste pastoors zijn normaal en vergrijpen zich niet aan kinderen. Maar er bestaat in de Rooms-Katholieke Kerk (en ook in andere kerkgenootschappen) een doofpotcultuur waardoor de pastoor die zich wel aan kinderen vergrijpt, zich gedekt voelt en het gevoel heeft dat hij met zijn gedrag wegkomt, wat helaas zo is.